Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Říjen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
 
12 GS podrazujete meziplynem?
martino
#1 
Přidané 01.10.2009 23:44

Příspěvků: 6
Registrace: 24.09.09
Pokracuju v zabihani nove GS a mam najezdenych cca 450 km. Pri podrazovani jsem zvykly davat meziplyn - trochu to cvici se stabilitou, ale zvykam si. Mate nejakou zkusenost, jestli tento styl jizdy je pro tyto stroje zadouci?

Diky!
Martin
 
Thomasson
#2 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 01.10.2009 23:57
Avatar člena


Příspěvků: 1051
Registrace: 10.03.08
Nevím,jestli v tomto není boxer nějak specifickej (myslím, že ne), ale obecně to motoru určitě nevadí,
naopak neklesne až na volnoběh a pořád zůstává ve vyšších otáčkách,
ze kterých se mu líp chytá...
No a v neposlední řadě, když to člověk dostane do ruky, tak je to hezký i po zvukový stráncethumbs up
Upravil Thomasson dne 01.10.2009 23:57
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) ----- www.bmwgs.cz/images/smiley/lol.gif
 
Jarda
#3 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 06:02

Příspěvků: 532
Registrace: 16.05.07
Teda myslím si, že Brňák Jim musí mít při čtení takovýho dotazu husí kůži... Principielně se meziplyn používá u převodovek bez synchronizace a zásadně v neutrálu - jinak bez přepočítání zubů nezařadíš (pokud vůbec). Takže přidání před, nebo při pouštění spojky nemá s klasickým "meziplynem" nic společného, i když je často žádoucí a pro plynulost jízdy i proti chvilkovému zablokování hnacího kola nutné. Ale práskat plynem přes spojku je v zásadě možné dle libosti každého soudruha...Grin
 
cerv
#4 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 07:35
Avatar člena


Příspěvků: 523
Registrace: 08.07.07
Ať tomu řidiči náklaďáků chtějí říkat „opravdový“ meziplyn nebo ne, vrknout plynem při podřazování je v podstatě nezbytné u každé motorky bez antihoppingové spojky, pokud má člověk aspoň nějaké nároky na plynulost a rytmus jízdy. A tím spíš je to nezbytné u boxeru s kardanem a talířovou spojkou, což je kombinace, která se nevyznačuje zrovna velkou schopností absorpce brzdného momentu. Takže ano, já podřazuji zásadně s „meziplynem“.
 
www.carvago.com
rafo
#5 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 07:44

Příspěvků: 85
Registrace: 07.05.08
meziplyn je zalezitosti prevodovky pripadne nejake "hardspojky". zda mas motor 2 valec boxer, do V nebo 4 valce v rade, neni to to nejdulezitejsi. Grin osobne meziplyn pouzivam malo, ve meste spis jen ze zvukovych duvodu pri jizde kolem pekne blondynySmile pri potrebe rychle podradit ze 6ky na 4ku a svizne predjizdet Smile uz potreba bude, za 3 sezony uz mam geso v ruce a razeni (nahoru i dolu) je rychle, otacky motoru/prevodovky nestihnou moc spadnout a to je to dulezite. ve vyssich otackach je meziplyn uzitecny, samozrejme zalezi na jizdnim stylu, dovednostech, kvalitach a citu ridice k motoru, aspon me motor tahne pekne odspodu a pokud nepotrebuju divocit tak 4000ot./min. neprekrocim - to je asi polovina max. ot.; motor ma napr.2000ot. a podrazeni o 1 stupen - mam otacky na asi 2900ot. pri rychlem podrazeni je to nenasilny a plynuly manevr, ikdyz decentni plyn "neuskodi". dalsi zalezitost je razeni z 2ky na 1ku, to se snazim delat az pri zastaveni nebo v kamziku kdy je nutne uz "spojkovat" tak pak maly meziplyn a sup 1kuSmile par motorek jsem uz prosel ale u gesa je prevodovka fakt dobra.
Upravil rafo dne 02.10.2009 08:30
 
Alda
#6 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 08:07
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Souhlasim s cervem. Boxer neboxer, je to proste 2V a podrazovani bez meziplynu prevodum fakt nesvedci.
 
Jirina1
#7 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 08:36
Avatar člena


Příspěvků: 440
Registrace: 14.04.09
Já nepodřazuji vůbec, naložím a jedu GrinGrinGrin...
 
martino
#8 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 09:05

Příspěvků: 6
Registrace: 24.09.09
Diky moc vsem - beru k srdci!
 
morabo
#9 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 09:11
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
scorpion
#10 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 10:31
Avatar člena


Příspěvků: 158
Registrace: 01.07.09
Jarda ma pravdu.....pretacat cez spojku pri preradovani bez pouzitia neutralu je SadShock
 
https://picasaweb.google.com/home?tab=mq
rafo
#11 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 11:01

Příspěvků: 85
Registrace: 07.05.08
morabo napsal(a):
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....


je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, Smile na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru? helpless
 
morabo
#12 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 11:05
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
rafo napsal(a):
je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, Smile na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru? helpless

mne to přijde plynulejší a rychlejší a hlavně to mám tak zautomatizovaný, že to ani nedělám vědomě...
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
nenca
#13 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 11:23
Avatar člena


Příspěvků: 318
Registrace: 19.05.08
Jirina1 napsal(a):
Já nepodřazuji vůbec, naložím a jedu GrinGrinGrin...


Já zase souhlasím s Jiřinou1 a když už musím náhodou v koloně pro něco dolu z důvodu rychlýho předjetí, tak to tam nakopu, vypálím, nakopu to nahoru a zase dlouhou dobu řadit vůbec nemusím.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
 
martino
#14 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 14:18

Příspěvků: 6
Registrace: 24.09.09
Protoze jsem slysel ruzne varianty, Jenom pro upresneni poradi ukonu v te vterinove sekvenci pri podrazovani:
(plyn dolu a spojka (temer soucasne), "meziplyn", podrazeni, spojka a plyn nahoru). Nebo dava nekdo "meziplyn" az po podrazeni?

Diky!
 
vevis
#15 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 14:41
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Ja radim nejak automaticky a myslim,ze meziplyn nedavam.Ale az budu na motorce,tak se na to zamerim a zjistim to.U Avie a nekdy i u starejch osobaku meziplyn v neutralu davam.Ale na motorce je asi blbost zkopat to z 5 do neutralu,dat meziplyn a zase to vykopat nahoru na 4.Grin A ty falesny neutraly mezi rychlostma mi tam u pohonu kardanem zas tak casto nepadaj.helpless
Upravil vevis dne 02.10.2009 14:42
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
Alda
#16 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 15:19
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
rafo napsal(a):
morabo napsal(a):
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....


je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, Smile na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru? helpless


No ja mluvil o podrazovani. Pri razeni nahoru jsem plynem nevrknul asi nikdy. A jestli jo, tak to bylo z leknuti kdyz me stipla vosa Smile
 
cerv
#17 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 15:30
Avatar člena


Příspěvků: 523
Registrace: 08.07.07
Alda napsal(a):

No ja mluvil o podrazovani. Pri razeni nahoru jsem plynem nevrknul asi nikdy. A jestli jo, tak to bylo z leknuti kdyz me stipla vosa Smile


Taky je to nesmysl. V tomhle případě je přece cílem vrknutí srovnat otáčky motoru s otáčkami zadního kola, což při řazení nahoru jaksi postrádá smysl. Ovšem znám jednoho, který sice v autě, ale taky dával snaživě meziplyny při řazení oběma směry. Smile
 
www.carvago.com
oluska2
#18 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 19:25

Příspěvků: 79
Registrace: 17.09.08
zásadně s meziplynem,jedno v zatáčce jsem tam omylem kopnul 2 a málem jsem to neustál
 
CZECHcz
#19 
12 GS podrazujete meziplynem?
Přidané 02.10.2009 20:15

Příspěvků: 64
Registrace: 11.08.09
já mam jen 1600 km, ale nejdříve sem jezdil SUZUKI a nedávno DUCATI. Po přesedlání na nej BMW jsem byl trochu překvapený s volnosti převodovky. Měl sem docela velké sluchové problémy při řazení 1 a 2 . Furt sem tam pozoroval vůle co mě nemohli přijít na sluch, jelikož přesnost a tichost japonce byla super a i u DUCATI to bylo lepší. Volal jsem do Trutnova kde sem jí koupil a řekl mě ať jezdím a že jestli nejsem vemeno tak to odladí noha sama. a skutečně dnes už vím s citem jak rychle, kolik meziplynu dát a i kdy, než se srovnají otáčky hřídelí a kvalty tam teď padají jedna báseň i cuknutí vůle je pryč. Přišlo to na mě až kolem 800 a 1000 km, do té doby to bylo trocha přiškrcené. Teď sem s ním tak propojen, že jsem se asi zamiloval. Chudák monster..stojí v rohu a přijde mě to jak dětské kolo.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 99
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,732
Nejnovější člen: Preker

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.26 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI