Jedu si takhle v sobotu brzy odpoledne někde poblíž Drahoňova Újezdu, samozřejmě po „asfaltové“ silnici a daleko, předaleko od čehokoliv, co by bylo možné považovat za les. V jednom místě se moje „asfaltová a nelesní“ cesta napojí na šotolinovou silnici, která vede od chatové osady Chotětín, překoná po malém můstku strouhu, zahne doprava a... HALT!
Zevrubná kontrola dokladů, pneumatik, nálepek na značce, výfuku (!).
„Odkud jedete, pane řidiči?“
„Ani nevím, prostě vodtamtud...“ Mávnu rukou za sebe.
„Vy jste přijel z lesa?!“ Starší a přísnější z nich zavětřil kořist.
„Ne, proboha. Vždyť mám silniční gumy. Okolo nějakých chat ze Zbirohu, po cestě jako tahle,“ ukazuji na udusanou hlínu, na které stojíme.
„S tímhle by to stejně v lese ani nešlo,“ přispěchá na pomoc mladší policajt. Zdá se mi to, nebo ve skutečnosti ví, že by to v lese zatraceně dobře šlo?
Dechová zkouška. Samozřejmě nula. Přísný policajt bere moje papíry do antonu, přes vysílačku kontroluje všechno možné. Mezitím se dávám do řeči s tím druhým.
„Nic mi po tom není, ale můžu se zeptat, koho lovíte na tak zvláštním místě? Opilce?“
„Ne, lidi jako vy. Teda na jako vy, ale ty, co jezdí na endurech a čtykolkách po lese. Jsou tady všude okolo chaty, lidi si stěžovali.“
Nad hlavou nám přeletí helikoptéra.
„Ááá, už se přiletěl podívat i vrtulník“, říká policista.
„Cože? To je váš? To nasazujete kvůli tomuhle vrtulník?“
Krčí rameny, je vidět, že nejspíš nepovažuje tuhle akci za úplně nezbytnou. Prozradí, že jde o velkou akci. Tak velkou, že na to stáhli i jejich hlídku, která normálně vyšetřuje nehody. Stížnosti chatařů, přírodní park. Řešíme, kde lze legálně jezdit a kde už ne.
Konečně přichází druhý policista. Vrací mi papíry, všechno v pořádku, můžu jet.
Chovali se nanejvýš korektně, v podstatě přátelsky. Myslím, že celou dobu tušili, odkud jsem přijel, ale usoudili, že asi nebudu ten druh hovada, po kterých jdou. Možná si mysleli stejně jako já, že jezdit s legální motorkou po zpevněných, upravených cestách, byť v lese, není žádný zločin.
Ale kdybych měl nehomologovaný výfuk, terénní obutí, kdybych neměl na motorce nasazené kufry a nevypadal proto tak „cestovatelsky“, možná bych z toho hladce nevyšel.
Docela by mě zajímalo, kolik jich dneska v oblasti mezi Zbirohem, Drahoňovým Újezdem a Lhotou pod Radčem chytili a jaké procento z těch chycených opravdu devastuje přírodu mimo upravené cesty. Ale poučení je zjevné. Napříště se budu důsledně držet své zásady, kterou jsem až doteď vždycky dodržoval: do lesa jedině ve všední den v podvečer a chatovým osadám se vyhýbat širokým obloukem. Čím míň lidí o mně ví, tím líp pro všechny zúčastněné strany.
Já měl podobnej problém na Javořici na Vysočině. Jel sem se jen projet, po lesní asfaltce, měl jsem tři kufry namontovaný. Moto na stojánku, najednou řev, a banda čtyrkolkářů - do 30 sekund dvě policejní oktávky a už to jelo. Ale musím říct, že kluci z PČR byli korektní, slušný a v pohodě - nicméně mi chtěli přišít zákaz vjezdu za 2.500,-. Nakonec to šlo na správní a bylo z toho porušení lesního zákona za 1.000,-
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Zajímavý počteníčko jen nechápu několik věcí:
Policejní hlídka v lese na vyžádaní i vrtulník -To tam má chatu nějaký vlivný zvířátko
Nevím co od toho čekajíodle mě vyhazování peněz:už vidím jak jim někdo na krosce nebo čtyřkole zastavuje Myslím že tam stály uplně zbytečně
Vrtulník : k čemu identifikace viníkamožnost sledování až domů? další vyhozený peníze to je legrace nééé
A pak na předvolební bilboardy napíšou musíme opravdu hospodařit jen tahle legrace příjde na pěknej balík
Já se těm policajtům ani nedivím. Občas to s motorkama a hlavně čtyřkolkama dost přehání.Měl jsem jednu skušenost s jedním týpkem na čtyřkolce.Jednou jsem dělal teréní úpravy s bagrem okolo jeho baráku u Lipenské přehhrady na Šumavě.Když zjistil že jezdím na motorce,tak se začal chlubit:že hrozně rád jezdí po lesích a když dojede k pozemku kde se pasou krávy tak si sebou vozí kleště a te ohradník jim přeštípne aby mohl jet dál.Po vyslechnutí jeho vychloubačných keců jsem mu řekl jedinou větu:Tuto věc udělat na mojem pozemku ,tak bych za tebou poslal broky z brokovnice a bylo by mi jedno jestli bych tě trefil nebo ne.Asi měl zkažené celé odpoledne,protože se semnou už nebavil.
Das ist BMW
Kdo chce jezdit na motorce v lese, at si zajede do Rumunska nebo na Ukrajinu, dokud to tam jde.......Nebo myslíte že třeba v Rakousku by policajt mávl rukou nad tím, že se jim nějakej motorkář prohání po lese jak za 2. sv. války? To asi ne a nechtěl bych vidět tu pokutu v ojrech .
Ten vrtulník je tam k tomu aby naváděl hlídky v autech kde se jaká skupinka "pachatelů" zrovna pohybuje. A kolik ten vrtulník stojí na hodinu je směšná částka proti tomu, kolik nás stál papež v Brně!!!
Konec hlášení.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
brozkin napsal(a):
Já se těm policajtům ani nedivím. Občas to s motorkama a hlavně čtyřkolkama dost přehání.Měl jsem jednu skušenost s jedním týpkem na čtyřkolce.Jednou jsem dělal teréní úpravy s bagrem okolo jeho baráku u Lipenské přehhrady na Šumavě.Když zjistil že jezdím na motorce,tak se začal chlubit:že hrozně rád jezdí po lesích a když dojede k pozemku kde se pasou krávy tak si sebou vozí kleště a te ohradník jim přeštípne aby mohl jet dál.Po vyslechnutí jeho vychloubačných keců jsem mu řekl jedinou větu:Tuto věc udělat na mojem pozemku ,tak bych za tebou poslal broky z brokovnice a bylo by mi jedno jestli bych tě trefil nebo ne.Asi měl zkažené celé odpoledne,protože se semnou už nebavil.
imho je to o te vyvaznosti... my, co jezdime slusne po cestach.. byt v lese... doplacime na bezohlednost nekterych dalsich motorkaru, ktere v podstate jine veci nez vlastni zabava nejspis nezajima... na jedne strane
...
na druhe na chorobnou nenavist vuci cemukoliv odlisnemu (a motorem!) od casti "ekologu"...
myslivce ani nepocitam.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
petrj napsal(a):
Kdo chce jezdit na motorce v lese, at si zajede do Rumunska nebo na Ukrajinu, dokud to tam jde.......Nebo myslíte že třeba v Rakousku by policajt mávl rukou nad tím, že se jim nějakej motorkář prohání po lese jak za 2. sv. války? To asi ne a nechtěl bych vidět tu pokutu v ojrech .
Ten vrtulník je tam k tomu aby naváděl hlídky v autech kde se jaká skupinka "pachatelů" zrovna pohybuje. A kolik ten vrtulník stojí na hodinu je směšná částka proti tomu, kolik nás stál papež v Brně!!!
Konec hlášení.
V žádném případě se nechci zastávat těch co dělají vyrvál v lese na kroskách a čtyřkolách je jich tady nemálo z 99% bez RZ .Jen mi příjde směšné praktiky policie postavit se na šotolinovou cestu objednat vrtulník a zastavovat normální lidi který se jedou projet po veřejné ač šotolinové cestě.Tomuhle já říkám buzerace ze strany policie.Přijde mi to tak že se vlk nažere a koza zůstane celá.Jen si prostě myslím že nějaký vlivný pán byl na chatě zavolal na určitá místa a bylo provedeno zadostiučiněníVýsledný efekt 0 0 nic.Když se chci s někým honit po lese tak na to musím mít adekvátní vybavení.
Jinak jsi tady uvedl Rakousko ,nevím proč jsi si vybral zrovna tento stát.Já bych zase na oplátku uvedl Itálii z vlastní praxe.Na prašné cestě v Dolomitech nás dojeli Carabineri měli adekvátní vybavení (Landrover),když zjistili že jsme češi tak ještě poradili místa kde je něco zajímavého k vidění (asi pochopili že s kuframa nejedem dělat vyrvál do lesa) a vše s usměvem.
Ptám se proč to nejde v tomto státě?
A ještě bych měl dotaz:Na poslední vyjížďce se nám stalo že nás navigace navedla na lesní cestu cesta prašná širší jak 3m v lese.Na stromě přibitý zákaz vjezdu neodpovídajících rozměrů dle symbolů na značce ji někdo maloval v garáži.Jak se zachovat v této situaci .Jestli by jsi mi to byl ochoten vysvětlit když jsi člověk od fochu .Díky za odpověď
V žádném případě se nechci zastávat těch co dělají vyrvál v lese na kroskách a čtyřkolách je jich tady nemálo z 99% bez RZ .Jen mi příjde směšné praktiky policie postavit se na šotolinovou cestu objednat vrtulník a zastavovat normální lidi který se jedou projet po veřejné ač šotolinové cestě.
Moje řeč. IMHO je z pohledu ochrany přírody, etiky i obyčejné lidské slušnosti velký rozdíl mezi ježděním mezi stromy a používáním upravených, zpevněných cest, po kterých se v pracovním týdnu pohybuje těžká lesní technika. I když v rámci co největší objektivity znovu podotýkám, že tihle dva konkrétní policajti nebuzerovali a nesnažili se mě „zmáčknout“.
Milí kolegové, zajímavá debata... Jen mám dojem, že zapomínáte na to nejhlavnější. Vjezd na lesní cesty je motorovým vozidlům ze zákona zakázán a je jedno,jestli na krosce bez RZ nebo na BMW v plné polní nebo autem. Stačí, když tohle budou všichni respektovat a policajti mají o starost méně a vrtulníky jakbysmet. A že se po lesních cestách stejně pohybuje těžká lesní technika není argument, pro ni jsou ty cesty vybudovány...
to Trautunberk: §62 odst.6 - "Dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním technickým předpisům."
Z uvedeného je celkem zřejmé, že co nemá odpovídající rozměry není dopravní značka i když se tak na první pohled tváří.
Woodman napsal(a):
Milí kolegové, zajímavá debata... Jen mám dojem, že zapomínáte na to nejhlavnější. Vjezd na lesní cesty je motorovým vozidlům ze zákona zakázán a je jedno,jestli na krosce bez RZ nebo na BMW v plné polní nebo autem. Stačí, když tohle budou všichni respektovat a policajti mají o starost méně a vrtulníky jakbysmet. A že se po lesních cestách stejně pohybuje těžká lesní technika není argument, pro ni jsou ty cesty vybudovány...
Podle mne nemas pravdu. Viz nekolik diskuzi na tomto foru.
Woodman napsal(a):
Milí kolegové, zajímavá debata... Jen mám dojem, že zapomínáte na to nejhlavnější. Vjezd na lesní cesty je motorovým vozidlům ze zákona zakázán a je jedno,jestli na krosce bez RZ nebo na BMW v plné polní nebo autem. Stačí, když tohle budou všichni respektovat a policajti mají o starost méně a vrtulníky jakbysmet. A že se po lesních cestách stejně pohybuje těžká lesní technika není argument, pro ni jsou ty cesty vybudovány...
to je zvlastni mix demagogie imho...
...smesujes tu par veci dohromady:
a) dodrzovani zakonu -- to se zatim u nas v CR myslim moc nenosi... ale to je myslim obousmerna ulice... kdo bude dodrzovat i ty zakony, co za nic poradne nestoji?
lesni cesta -- viz. dalsi diskuze tu a vyrok (tusim) nejvyssiho soudu
c) lesni cesty jsou pro lesni techniku -- to pokladam malem za drzost doufam, ze nam nebudes tvrdit, ze jsou STATNI lesy ve skutecnosti lesaku a jezedaku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jsem si těch několik diskusí přečet. Zajímavé čtení. Třeba ty hrdinské řeči o "odvaze pod palbou" nebo o tom, že "...budu po lese jezdit, kdy budu chtít...". Ale zároveň jsem viděl spoustu rozumných názorů, takže si stále myslím, že pravdu v tom, co jsem napsal výš, mám a nejsem sám. Lesu zdar!
Woodman napsal(a):
Tak jsem si těch několik diskusí přečet. Zajímavé čtení. Třeba ty hrdinské řeči o "odvaze pod palbou" nebo o tom, že "...budu po lese jezdit, kdy budu chtít...". Ale zároveň jsem viděl spoustu rozumných názorů, takže si stále myslím, že pravdu v tom, co jsem napsal výš, mám a nejsem sám. Lesu zdar!
no nevim, co jsi cetl... ale asi neco jineho, nez jsem myslel ja nebo Randolf
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Woodman napsal(a):
Tak jsem si těch několik diskusí přečet. Zajímavé čtení. Třeba ty hrdinské řeči o "odvaze pod palbou" nebo o tom, že "...budu po lese jezdit, kdy budu chtít...". Ale zároveň jsem viděl spoustu rozumných názorů, takže si stále myslím, že pravdu v tom, co jsem napsal výš, mám a nejsem sám. Lesu zdar!
Pravdu nemáš.Pokud vjezd na lesní cestu nezakazuje příslušná značka,je vjezd povolen.Je to účelová komunikace a provoz na ní se řídí zákonem o provozu na pozemních komunikacích.Ne lesním zákonem.Ten se vztahuje na les jako takový,ne na komunikace jim vedoucí.Rozhodl tak Nejvyšší správní soud. Kdyby to bylo tak jak to tvrdíš ty,mohlo by se ti klidně stát,že bys jel po jakékoliv asfaltové silnici vedoucí lesem a dostal flastr.Jedeš lesem,platí lesní zákon,máš flastr.Dost na prd co? Proto to rozhodnutí NSS.
No, už jsem se tu zmiňoval, že jsem myslivec... Mám to jako koníček... Ale dalším koníčkem je motorka, kterou řadíme do skupiny enduro... No a enduro nezná cesty, takže po asfaltce se věčně jezdit nedá...
Když jsem zhruba před rokem potkal v lese řádit partičku šmejdů na cross motorkách, kteří si k lesu přijeli dodávkou, vyndali motorky a prostě jeli dělat bordel... Musím říct, že už jsem pomalu vyndaval kudlu, že jim propíchám všechny 4 gumy na dodávce... Jenže, já jim propícham kola, oni mi pak na zaparkovaném autě udělají totál škodu, takže co s nima... Já jako myslivec jsem na ně krátký... Revír, který má x tisích hektarů prostě neohlídáme... Z jednoho konce je vyženeš, druhým ti tam vjedou... To byla slova myslivce...
A teď slovo motorkáře... Rád se projíždím na polních či lesních cestách, ale dávám si při tom pozor na to, kam jezdím... Takže pokud vidím u vjezdu do lesa závoru (u nás na každém vjezdu), prostě tam nejedu... Pokud vidím značku zákazu, taky tam nejedu... Ale pozor, absolutně ingoruju nekorektně označené zákazy, tzn. zarostlé značky, zrezlé či děravé značky, značky umístěné na stromě nebo čemkoliv jiném, co není železný sloupek!
Zrovna včera jsem jel trasu Stříbro --> Plzeň a chtěl jsem ji projet mimo asfaltky... Pár kličkování kolem zákazů, pár slepých cest, ale dorazil jsem... Takže úsek 32km se dá v ČR najít, ale musí člověk chtít hledat a ne hned vjet někam, kde je prach, šotolina, či bahno... Ano, projížděl jsem chatařskými oblastmi, ale bublání na trojčičku a mírná rychlost nikomu vadit nemůže, pokud neporušuji zákon či vyhlášku...
Ono je nakonec úplně jedno, jací jsme, protože laická veřejnost nás řadí mezi motorkáře a už je nezajímá, že cross mezi borůvkama a enduro projížďka po lesní cestě není to samé... S myslivci je to to samé, prostě jsou pro lidi vrazi zvířátek, ale už je nezajímá, že zvěr chováme a musíme z chovu odstraňovat slabé, nemocné a nepotřebné kusy... A nehledě na to, že pomáháme zemědělcům chránit jejich úrodu...
Woodman napsal(a):
Tak jsem si těch několik diskusí přečet. Zajímavé čtení. Třeba ty hrdinské řeči o "odvaze pod palbou" nebo o tom, že "...budu po lese jezdit, kdy budu chtít...". Ale zároveň jsem viděl spoustu rozumných názorů, takže si stále myslím, že pravdu v tom, co jsem napsal výš, mám a nejsem sám. Lesu zdar!
Pravdu nemáš.Pokud vjezd na lesní cestu nezakazuje příslušná značka,je vjezd povolen.Je to účelová komunikace a provoz na ní se řídí zákonem o provozu na pozemních komunikacích.Ne lesním zákonem.Ten se vztahuje na les jako takový,ne na komunikace jim vedoucí.Rozhodl tak Nejvyšší správní soud. Kdyby to bylo tak jak to tvrdíš ty,mohlo by se ti klidně stát,že bys jel po jakékoliv asfaltové silnici vedoucí lesem a dostal flastr.Jedeš lesem,platí lesní zákon,máš flastr.Dost na prd co? Proto to rozhodnutí NSS.
No, já si nejsem jistej, ale pokud je to lesní cesta - tak na tu zakazuje vjezd silniční zákon ne? Pokud je to účelová komunikace, tak na tu bez značky můžeš ....... ale nejsem si jistej.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i