Zdar lidi o tom jak si u nové gs řídící jednotka vše pohlídá jsem už slyšel mnohokrát ale má někdo zkušenosti s přídáním jiných než BMW příslušenství ?
Konkrétně chtěl bych dát alarm + pager neuznávám origo alarmy - rychle namontuješ a taky rychle najdeš a jelikoš sou všechny stejný a stejně napojený nebude problém je odstranit. řešil jsem to už s technikama v AUTEC a trochu sem je asi svími požadavky vyděsil pochopily ještě že chcu něco napojit na baterku ale že po nich chcu vyvést klíčkový napětí (svorka 15 ) to že je nemožný a stejně tak je velmi obtížné napojit přídavná světla maj prý jen vychytávku na ty origo tak aby to fungovalo po mastartování , TT prý montujou natvrdo a to jak zapomenu vypnout tak nenastartuju atd atd.
Nevíte někdo kde najít správný vývod pro ovládání relé které by spínalo po zapnutí klíčku(sv.15) popř po nastartování (D+) předpokládám že řešení těch přídavných světel bude taky v relé který je tímto napětím ovládáno.
Popř poradte kde najít člověka kterej poradí popř udělá .
Vypadá to že se mně opět potvrdí že autorizovanej servis nejsou mechanici ale výměnkáři - a nebo se mýlím a je to fakt taková maturita - to se pak technikům velice omlouvám !!!
Jenom pro info nová scania ma 3 sběrnice a není problém cokoli připojit ale i ostatní značky dnes hlídaj každou žárovku a jde to , dokonce i porsche kde z klíčku jdou pouze data žádné napětí i tram jde potřebný signál získat.
Jen poznámka - nemontujeme to "natrdo", to je nesmysl. Montujeme to podle schváleného zapojení BMW v Mnichově. Je to zapojené vždy přes relé, které sleduje v případě mlhovky napětí na potkávacím světle a na dálkovém světle v případě xenonu, protože xenon nesmí svítit kdykoliv ale jen tehdy, když je zapnuté dálkové. Takže mlhovku nejde zapnout, pokud nesvítí tlumené = pokud neběží motor. Ovšem gíéniové konstruktéři BMW umožňují dálkové světlo zapnout i tehdy, když motor neběží. Tím pádem jde zapnout i xenon, pokud je zapnuté dálkové světlo. Takže oni ti říkají, že můžeš vybít baterku když zapneš takto zapojený xenon ale zapomněli říct, že stejně tak vybiješ baterku, když necháš svítit dálkové světlo
Existuje ještě jedno zapojení, které před časem v Autecu tvořili ale podle mě je zbytečné ale na přání ho děláme taky - tlumené světlo svítí jen tehdy, když běží motor. Dálkové celkem kdykoliv ale xenon musí svítit jen tehdy, když je zapnuté dálkové. Kombinace dvou relé problém vyřeší - jedno relé se sepne napětím z tlumeného světla a druhé zapojené v sérii napětím z dálkového. Když jsou obě podmínky splněné, xenon svítí (motor běží a dálkové je zapnuté). Když jedna z těchto podmínek splněná není, xenon nebude svítit. Bohužel to má háček. CanBus pozná dvě relé zapojená do série a hodí to jako chybu. Jedno mu nevadí. Dvě už jsou moc. V Autecu to řeší speciálním mikro relé, které máme taky, tyhle relé mají menší klidový odběr. A nebo existuje elektronická krabička, která dělá to samé (umí spínat pět věcí jedním řídícím napětím aniž by to CanBus poznal), kterou máme v nabídce a občas používáme. Podle mě je to ale zbytečný a normálně inteligentní člověk pochopí, že když nechá svítit dálkové světlo bez motoru, může za nějakou dobu baterku vybít a nenastartuje. Pokud k tomu dálkovému ještě nechá běžet xenon (a nebo do zásuvky zapojenou vyhřívanou vestu apod), tak to vybití urychlí. Odběr xenonu za chodu je asi 35W, není to tak tragické ale pochopitelně to za nějakou dobu napětí na baterce sníží.
Jinak se koukni v katalogu TT na výrobky 01-044-0690-0 a 01-044-0450-0.
0450 je elektronické relé s 15A pro až pět zařízení, kde CanBus neodpojí napětí při jejich provozu. 0690 je prakticky totéž ale je tam minutový zpožďovač odpojení napětí a hlavně nedochází k odpojení všech zásuvek a spotřebičů během startování motorky (což naštve v případě GPS, která se v tom momentu restartuje apod). Má to víc možností a nechce se mi to tady rozepisovat do detailů, když tak si stáhni PDF a přečti si to. Nic z toho není určeno pro amatérskou montáž a tak snad nebude vadit A a N jazyk... http://www.tourat...0690-0.PDF
Ty TPS15 děláme občas, to složitější nikdy nikdy nechtěl. Jak říkám - ano, motorka jde udělat blbuvzdorně ale někdy se naopak může hodit že jde xenon rozsvítit i bez motoru, když třeba po pádu v poušti hledáš ztracení klíčky, tak oželíš riziko snížení napětí a na minutu si posvítíš apod. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Jen poznámka - nemontujeme to "natrdo", to je nesmysl. Montujeme to podle schváleného zapojení BMW v Mnichově. Je to zapojené vždy přes relé, které sleduje v případě mlhovky napětí na potkávacím světle a na dálkovém světle v případě xenonu, protože xenon nesmí svítit kdykoliv ale jen tehdy, když je zapnuté dálkové. Takže mlhovku nejde zapnout, pokud nesvítí tlumené = pokud neběží motor. Ovšem gíéniové konstruktéři BMW umožňují dálkové světlo zapnout i tehdy, když motor neběží. Tím pádem jde zapnout i xenon, pokud je zapnuté dálkové světlo. Takže oni ti říkají, že můžeš vybít baterku když zapneš takto zapojený xenon ale zapomněli říct, že stejně tak vybiješ baterku, když necháš svítit dálkové světlo
Existuje ještě jedno zapojení, které před časem v Autecu tvořili ale podle mě je zbytečné ale na přání ho děláme taky - tlumené světlo svítí jen tehdy, když běží motor. Dálkové celkem kdykoliv ale xenon musí svítit jen tehdy, když je zapnuté dálkové. Kombinace dvou relé problém vyřeší - jedno relé se sepne napětím z tlumeného světla a druhé zapojené v sérii napětím z dálkového. Když jsou obě podmínky splněné, xenon svítí (motor běží a dálkové je zapnuté). Když jedna z těchto podmínek splněná není, xenon nebude svítit. Bohužel to má háček. CanBus pozná dvě relé zapojená do série a hodí to jako chybu. Jedno mu nevadí. Dvě už jsou moc. V Autecu to řeší speciálním mikro relé, které máme taky, tyhle relé mají menší klidový odběr. A nebo existuje elektronická krabička, která dělá to samé (umí spínat pět věcí jedním řídícím napětím aniž by to CanBus poznal), kterou máme v nabídce a občas používáme. Podle mě je to ale zbytečný a normálně inteligentní člověk pochopí, že když nechá svítit dálkové světlo bez motoru, může za nějakou dobu baterku vybít a nenastartuje. Pokud k tomu dálkovému ještě nechá běžet xenon (a nebo do zásuvky zapojenou vyhřívanou vestu apod), tak to vybití urychlí. Odběr xenonu za chodu je asi 35W, není to tak tragické ale pochopitelně to za nějakou dobu napětí na baterce sníží.
Jinak se koukni v katalogu TT na výrobky 01-044-0690-0 a 01-044-0450-0.
0450 je elektronické relé s 15A pro až pět zařízení, kde CanBus neodpojí napětí při jejich provozu. 0690 je prakticky totéž ale je tam minutový zpožďovač odpojení napětí a hlavně nedochází k odpojení všech zásuvek a spotřebičů během startování motorky (což naštve v případě GPS, která se v tom momentu restartuje apod). Má to víc možností a nechce se mi to tady rozepisovat do detailů, když tak si stáhni PDF a přečti si to. Nic z toho není určeno pro amatérskou montáž a tak snad nebude vadit A a N jazyk... http://www.tourat...0690-0.PDF
Ty TPS15 děláme občas, to složitější nikdy nikdy nechtěl. Jak říkám - ano, motorka jde udělat blbuvzdorně ale někdy se naopak může hodit že jde xenon rozsvítit i bez motoru, když třeba po pádu v poušti hledáš ztracení klíčky, tak oželíš riziko snížení napětí a na minutu si posvítíš apod.
tome dík za vyčerpávající info
co se týká toho natvrdo nerad bych rozpoutával nějakou pomluvu mezi firmama ale kdybych měl nahraný rozhovor s technikem v autecu tak bych ti ho pustil ale kašleme na to dokázat to tvrzení nemohu.
Každopádně jak je vidět tak to jde
co se týká těch světel chtěl sem to řešit 3 polohovým přepínačem čily svítí kdykoliv , nesvítí , svítí po zapnutí klíčku případně po nastartování .
stačilo by jedno relé jeho spínací impuls bych už pak mohl použít i pro alarm - odběr minimální
Co bych ale asi viděl jako problém by bylo blokování starteru popř paliv čerpadla to by mohlo v případě odpojení hodit chybu ale co imobilizer tam je a motorku je jednodušší naložit než startovat a odjet na ní .
co se týká zpoždovače pro zásuvku to mě taky napadlo to by mohl být samostatný obvod připojená na bat a pouze to kdy má sepnout bych si vzal řídící impuls asi zas z toho relé to jsou všechno minimální odběry - sepnutí optočlenu apod.
ještě jak se na zásah TT dívají v BMW - záruka atd ????
Bacha na to, že v cizině občas na parkovištích můžou kontrolovat zapojení xenonu, jestli nejde i bez zapnutých dálkových světel! Mě se to stalo.
Na xenon pochopitelně můžeš dát vypínač aby svítil jen když chceš ale musí to být až za ovládáním z vypínače dálkového světla. Přijde mi to snadnější a logičtější. To ovládací napětí z dálkového jen přerušíš vypínačem (máme ty samé jako na mlhovky skladem) a zapínáš to kdy chceš ale jen když jde dálkové.
O blokování a imobilizérech nic nevím, k těmhle věcem mám absolutní odpor, několikrát jsem zažil na cestách, jak lidi běhají kolem nestartující motorky zkouší odpojit různé alarmy atd. Je to podle mě jen zdroj problémů. Nezávislý tracker jako je autolocator nebo sherlog - proč ne. Ale nesmí to mít vliv na spolehlivost.
Na jaký zásah myslíš? Nechápu. Všechno to, co jsem popsal předtím, je plně schválené fabrikou, pokud to instaluje odborná dílna nebo nejlépe autorizovaný servis.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
no dát to na ty dálkový to by asi šlo většinou mám sebou světílko tak snad to potřebovat bez motoru nebudu a klíče na poušti taky snad neplánuju hledat:-)
co se týká té záruky tím sem chtěl říct že v autec to asi nenainstalují vyjádřil se v podstatě že nic než originál neřešijou když jsem chtěl aby mi připravily relé připojily ho na klíčkové napětí a mě nechali pouze spínací kontakt pro nějaký periferie tak řekli že to bude problém ---a to od nich to moto kupuju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak že pokud se mohu obrátit na TT a přesto bude záruka nenarušena tak to udělám
udělal bych si to aj sám ale je mi jasný že když na to nemám nějakej papír , školení či co , tak je to pro prodejce jasná výhra až se něco posere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ty se s autec asi znáš že znáš i jejich práci - servis moto , a jaký je tvůj názor?
Mildo,dej sem fotku !!
Do autecu bych v životě nejel...do Vídně to mám blíž.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
no to jo to je blíž ja to ještě nemám byl sem v autecu omrknout je tam bílá v celkem bohaté výbavě tak je ještě dusím aby pro mě něco taky udělaly prodat to umí i 80ti letá babička ale taky se trochu postarat o moto a požadavky zákazníků to jen tak někdo neumí .
Aha já myslel že už něco máš doma......by mě zajímala cena novýho+doplňky(abs,kufry,fid).Za kolik ti ji tam nabízí??
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Jsou na to ted slevy cca 25 tis.
ABS, rukojeti, počítač, chromovaný výfuk, ASC, TPC - tlak v pneu, bílé blinkry za nějakejch 415 tis. vč. DPH.
Bez ASC a TPC 405 tis.
Cena je asi tak, jak popisoval Vorel a je + - stejná ať je to Autec nebo Bychl.
Jenom jsem si naivně myslel, že když to koupím u nás, bude tu ochota dodělat na to i nějaký to příslušenství. Ale je to stejný jako u "japonců" přesto, že hromada lidí chválí vztahy mezi BMW a zákazníkem. Tak nevím, kde - zřejmě v Německu, ale u nás to stále nefunguje. Tady si BMW tak akorát pokazí jméno.
Ještě jsem zjišťoval jak je to v Brně v Renocaru. Prodej motorek - nemají licenci, dokonce ani na záruční servisy, pozáruční tam ale zřejmě udělaj bez problémů.
Takhle asi - Autec je autorizovaný dovozce a může dělat víceméně co chce. V Německu fůra prodejců nabízí rovnou doplňky TT, Wunderlich, Wudo atd. Hezký příklad je dům motocyklů BMW v Aachenu. Náš zákazník - náš pán. A jde to. Možná mají jiná měřítka pro importéry a jiná pro své vlastní prodejce, co já vím. Ale i v Holandsku to tak funguje a montuje se cokoliv, co si zákazník přeje a v prodejnách BMW visí vedle sebe různé značky oblečení, různé doplňky atd. Možná to pořekadlo o tom že jsme papežštějí... Každopádně s nima komunikujeme a sem tam se i radíme, co si o tom či onom myslí mechanici a neděláme nic, o čem nejsme přesvědčení, že by nebylo úplně OK. Proč doporučují své věci je jasné a logické. Proč dřív někteří prodavači v Autecu doporučovali zejména doplňky XYZ je taky jasné a logické. Ale pokud tu práci dělá někdo po 100, tak už ví, co kde má být a jak to má vypadat a třeba i ty sériové sady doplňujeme o náš montážní materiál, protože je to lepší a nestojí to zase tolik a instalace je kvalitnější. Je s tím spousta práce a Autec na to asi fakt nemá čas. Pro ně je důležitější sestavovat nové motorky a dělat záruční servisy a ne se patlat celý den s xenony a mlhovkami apod. Je to zdlouhová a celkem kvalifikovaná práce a jim se nevyplatí a zákazníci by i nadávali že instalace stojí to samé co ten výrobek. Takže doufám, že se v tom ohledu u nás ještě rozšíříme, není zase tak tajné že příští rok měníme místo působení a bude to tam o poznání lepší a větší
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome to vše co píšeš je jasný
Montuju monitorovací zařízení do vozidel od osobáku až po trucky a bagry a je tam stejný problém vůz v záruce nesmí se zasahovat ale co když to tam zákazník chce ???? osloví se dodavatel ten se podívá na instalaci nazná že by to nezvládl nebo by to bylo na moc dlouho tak radši kývnou a udělám to já a záruka běží dál jestli to tak bude i u BMW M. u nás toť otázka ????
a pokud bys měl odpovědět ohledně záruky -- jasný neuděláte nic co by nebylo OK ale jak to vaše OK vidí tuzemský servis - porušená či neporušená záruka.?????
MILAN napsal:
Tome to vše co píšeš je jasný
Montuju monitorovací zařízení do vozidel od osobáku až po trucky a bagry a je tam stejný problém vůz v záruce nesmí se zasahovat ale co když to tam zákazník chce ???? osloví se dodavatel ten se podívá na instalaci nazná že by to nezvládl nebo by to bylo na moc dlouho tak radši kývnou a udělám to já a záruka běží dál jestli to tak bude i u BMW M. u nás toť otázka ????
a pokud bys měl odpovědět ohledně záruky -- jasný neuděláte nic co by nebylo OK ale jak to vaše OK vidí tuzemský servis - porušená či neporušená záruka.?????
U většiny věcí, které jsme zatím dělali žádný vliv na záruku není. V případě několika opravdu velkých konverzí, kde se vyrábí prakticky nová motorka s úplně jiným podvozkem (rallye konverze) to logicky záruku poruší a zákazník si to musí rozmyslet, jestli to chce na novou motorku nebo ne. Je pár okrajových věcí, které bych radši před instalací konzultoval s Autecem, než bychom se do toho pustili a nebo bychom se domluvili na konzultaci nebo kontrole práce u nich apod. Ale běžných věcí se to netýká a ty přestavby se nedělají na nových motorkách tak často.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
7km na D1, exit Říčany-Jesenice. Minuta jízdy z dálnice. Je tam komerční zóna, tak těsně za ní budeme... doufám
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...