Zdar, resim navigaci. V soucasne dobe mam dva Garminy. 765 a jeste staricky 250.
250 ma mnohem lepe citelny display na slunci, nez 765.... No a ted muj problem... 650 a 765 ma dle specifikaci stejny display. Dnes jsem jezdil s 765 a na slunci naprosto necitelne, i s kontrastem na maximu.... Jak je na tom 660? Je to opravdu stejny display, nebo Garmin udelal nejake lepsi podsviceni pro 660? A jak je na tom 660 v porovnani s 550?
Taky mi neni jasne, kolik tras lze do 660 ulozit... Je to max 20, anebo je to 20 do vnitrni pameti a neomezene na SD?
No a posledni.... Co spolehlivost? 550 je dost robustni, oproti 660, ktera vypada v podstate stejne jako muj 765... Bojim se, ze to za chvili off roadu odskace...
Ahoj tady je toho celkem dost na čtení!!http://www.tourat...e_gps.html Já osobně mám ZUMO 550 a naprostá spokojenost i na moto i v autě!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Kdyby nebyla čitelná na slunci, tak by se to asi neprodávalo nemyslíš?
Popis WQVGA znamená wide QVGA, tedy širokoúhlý displej s vyšším rozlišením technologie TFT s bílým podsvícením. Do téhle specifikace se vejde prakticky cokoliv širokoúhlého co kde uvidíš - včetně fotorámečků na stůl. To nevypovídá o ničem. Proto KAŽDÉMU doporučujeme aby si před koupí zašel do prodejny a vyzkoušel si tu navigaci venku, v úhlu ve kterém jí bude používat a podle toho se rozhodnul sám. Někdo jí na vzdálenost natažené ruky i při maximálním kontrastu nepřečte (stejně jako Zumo 550 nebo Nuvi 550) a nic se s tím nedá dělat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nemůžu sice přímo srovnat s ostatními (zkoušel jsem je, ale nikdy nevlastnil), ale mám 660 a 100% spokojenost. Display svítí dostatečně a velikost je velký plus oproti 550. Rozhodně je ale TT držák povinnost, standard je o strach... Jinak bych řekl, že už je tak nějak modernější a uživatelsky příjemnější a o něco logičtější. Trasa se dá třeba docela s úspěchem plánovat i z přístroje (nejen v mapsource) někde operativně během oběda a ani při tom nemáš potřebu něco vzteky rozmlátit .
Maiali nel Fango!
Taky nemůžu srovnávat.Mám jen 660,ale není špatná.Samozřejmě když ti přímo na to svítí slunce,tak vidíš kulový a musíš zastínit rukou,ale to asi u každého displeje.Pochybuju,že něco přebije slunce v létě v pravý poledne
A když si k tomu koupíš nějaký BT(já mám třeba F4),tak to pořád vidět nemusíš
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tome, ja myslim, ze to ze se neco prodava vubec neukazuje kvalitu, ale pouze na sikovnou marketingovou strategii... Viz treba ten muj 765. V dobe koupe spicka mezi Garminy v navigacich pro auta. Ma tolik chyb a nedostatku, ze bych ji s chuti panum vyvojarum omlatil o hlavu.
Proto se ptam. Moznost vyzkouset a osahat bohuzel nemam, budu kupovat na dalku...
Tady v Australii se Garmin az tak dobre neprodava. Nejvic tu lidi kupuji Navman.
morabo napsal(a):
Nemůžu sice přímo srovnat s ostatními (zkoušel jsem je, ale nikdy nevlastnil), ale mám 660 a 100% spokojenost. Display svítí dostatečně a velikost je velký plus oproti 550. Rozhodně je ale TT držák povinnost, standard je o strach... Jinak bych řekl, že už je tak nějak modernější a uživatelsky příjemnější a o něco logičtější. Trasa se dá třeba docela s úspěchem plánovat i z přístroje (nejen v mapsource) někde operativně během oběda a ani při tom nemáš potřebu něco vzteky rozmlátit .
Mezi námi, ten touratechí držák na 660 je také dost na "píp".
petrs: nepochybně ale NIC LEPŠÍHO NENÍ. Potom je to výběr jen podle kompromisů. Psal jsem to 100x a napíšu to po 101 - výběr motocyklové navigace je vždycky kompromis a ideální navigace neexistuje! Zumo 660 má horší displej než mívala GPSMAP 278C (neviděl jsem nikdy lepší displej kromě obrazovek palubních přístrojů v letadlech, které mají ale životnost ve stovkách hodin. Kapacitní displeje (třeba nový iPhone) jsou nepoužitelné v prachu a v rukavicích.. Je to prostě vždycky kompromis ale kdyby to bylo špatné, tak se to skutečně prodávat nebude. Na 660 je něco i na přímém slunci vidět. Na 765 nebo 775, stejně jako na 5000 nebo GPSMAP 620, Nuvi 1690 a dalších je na přímém slunci vidět fakt houby. Proto je nemají rádi ani autaři, kteří jezdí třeba offroady do Afriky. Zumo 550 bylo z touchscreenů nejlepší (díky absenci podbarvení výškových údajů v topo mapách) a mělo o trošku vyšší výkon prosvětlení než 660. Tu hendikepuje i větší plocha displeje. Ale je to minimální rozdíl. Proti autonavigacím včetně GPSMAP 620 je to ale rozdíl zásadní. Jen se člověk nesmí dívat na GPSMAP 60 nebo novější modely 276C nebo všechny 278C s neuvěřitelně čitelným displejem. Protože tady máme většinu těch navigací v chodu, tak to lidem dost často ukazuju venku na světle a na sluníčku. Když se navigace dává svisle do kokpitu (třeba typicky u LC8 pod štítek), tak tam může fungovat dobře i ta 620. Čím víc je otočená nahoru, tím to je pochopitelně náročnější. Jestli prostě hledáš něco bez kompromisů, tak čekej a nekupuj nic. Počítám tak 2-3 roky. Možná dřív možná později. problém je prostě v konstrukci dotykové obrazovky a nárokům na její funkčnost při ovládání v rukavici. Předpokládám že někdo přijde s rukavicí, která bude mít zabudovaný kapacitní stylus v prstu, takže to půjde ovládat ale zatím ne. A u klasických TFT je to vždycky boj mezi výkonem podsvětlení (kde je tlak na to aby to žralo co nejméně a co nejméně to hřálo) a "výkonem" sluníčka, které jaksi pořád vyhrává. U těch displejů řady GPSMAP 278C apod - tam se používala speciální stříbrná vrstva (forma stříbrného prášku) těsně pod displejem, kterou prosvítí podsvícení ale při výrazně vyšším světle ze strany displeje se tahle vrstva stane polopropustnou a odráží to světlo zpátky, takže to zvýší kontrast a to tak, že radikálně. Barvy jdou do háje (proto nadáváme že na nových mapách není třeba u žluté turistické cesty napsáno "žlutá" protože tu barvu člověk těžko pozná a navigace vypadá skoro jako černobílá ale kontrast je úžasný. Čím víc na to svítí, tím víc to je kontrastní. Ale tyhle displeje nejsou touchscreenové a nikdy nebudou. Byla to jedna z diskuzí s vývojáři Garmin v USA a i když zkouší různé věci, žádná dostupná technologie zatím není.
držák: ten originál má poměrně malou dotykovou plochu a několika lidem už navigace vypadla i při přejezdu přehlédnutého retardéru. Visí to celé na maličkém plastovém zoubku. Navíc stačí o ten zoubek zavadit rukávem a navigace se uvolní, pokud si toho hned člověk nevšimne, tak upadne při zvednutí motorky ze stojánku nebo při rozjetí.
jefff: jestli máš lepší řešení tak sem s ním. Náš držák řeší vypadávání navigace poměrně dobře a je to sice větší pakárna protože musíš mačkat pojistnou páčku a ještě klíček ale navigace ještě nikomu z našeho držáku nevypadla, pokud vím. Prodalo se jich (údaj v říjnu) od začátku výroby více než 10000.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Divím se, že je ve všech tématech kolem GPS tady na fóru tak málo názorů ohledně turistického Garminu CS60x coby slušně použitelného kompromisu za podstatně menší peníz. Jak bylo zmíněno - obrazovka je na slunci co do čitelnosti bezkonkurenční, držáky a napájení jsou v pohodě. Na moto, na kole, na opasku, v autě - jen přijdu, zacvaknu a jedu. Kde mám napájení, tak na 12V, kde ne, tak má pořád v sobě 2 tužkovky. V žádném případě bych ji nevyzdvihoval, že to je motorkový ideál, ale těžko bych se nechal přesvědčovat o něčem v současnosti lépe kompromisním - cenou, efektem, všestraností a užitností.
Benedikt: protože to je jiná kategorie. Především spousta lidí (včetně mě) tu navigaci za jízdy nepřečte, protože displej má fakt malý. A i když mnoho parametrů je v pohodě (a na našem webu jí rozhodně doporučuju pro hardcore cestovatele), nemá zrovna intuitivní ovládání, absolutně jí chybí hlasová navigace (považuju za dost velkou nevýhodu v případě navigace někde ve městech - silně návykové) ale nejvíc mi vadí její rychlost, resp. pomalost. Ta navigace byla pomalá už v době uvedení na trh a moderní obrovské mapy plné detailů jí opravdu nedělají dobře. Zkus třeba mapu Rumunska 2009 a uvidíš to peklo. Navíc ta navigace interně nepodporuje NT mapy a některé nové v ní tím pádem nejdou spustit vůbec (třeba Euro Topo 2010, nová turistická mapa GB apod). Jak říkám - je to jiná kategorie.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
jefff: jestli máš lepší řešení tak sem s ním. Náš držák řeší vypadávání navigace poměrně dobře a je to sice větší pakárna protože musíš mačkat pojistnou páčku a ještě klíček ale navigace ještě nikomu z našeho držáku nevypadla, pokud vím. Prodalo se jich (údaj v říjnu) od začátku výroby více než 10000.
Ale Tomáši, nebuďme tak kontroverzní. Já ho mám taky a od vás a taky mi z něj nic nevypadlo, jen prostě soudruzi v NDR si to nějak špatně naměřili, takže ten horní pohyblivý díl, který by dle mého měl to zumo držeti pevně (po zamčení), ho nedrží vůbec, ale to Ty víš taky, tak co, vždyť jsme o tom s někým tam u vás už mluvili někdy v červnu. Až nebudu tak hrozně línej, tak si tam nalepím nějaké gumové podložky a bude to (toť mé řešení, že).
Tome,
jak moc obtizne je pouzivat GPSMAP 278C pro normalni navigaci v aute? Pokud tomu dobre rozumim, tak za pomoci dodavaneho reproduktoru normalne naviguje hlasem, ne? A normalni navigaci na adresy by to melo umet ve spojeni s nejakou beznou mapou taky, ne? Je velka pakarna zadavani pomoci cudliku, narozdil od dotyk. displeje?
Jakej je rozdil mezi 278 a 278c?
278c na Garmin.com nemohu najit....
Dost nad ni uvazuju. U toho Zuma 660 se fakt docela bojim displaye. Preci jen tu furt pere slunce...
Sice by to slo mozna trochu obejit instalaci clony nad displayem, ale nevim, nevim....
O vetsinu funkci 660 stejne moc nestojim. Ptakoviny v podobe mp3, prohlizece fotek, modrozub apod me moc neoslovuji. Spis bych vyuzil moznost blue chart, kterej uz mam nejakou dobu koupenej a dosud jsem ho ani nenainstaloval...
petrs> ja ji mel teda celkem kratce a 276ku, ale zadavani je predpokladam stejny. pakarna to je. velmi dobra navigace to taky je a moznosti ma velky, ale pri castych silnicnich "operativnich" cestach s nemoznosti planovani jinde nez v pristroji nic moc. kdyz to porovnam s nejakou jinou navigaci v telefonu, tak je to nebe a dudy. proto pokud finance daji, tak se pristi rok stavim v TT a vezmu si 660ku.
Peacemaker napsal(a):
...ja ji mel teda celkem kratce...
Můžu potvrdit... Zbavil jsi se jí fakt trapem...
Mám ji od Tebe a nemůžu si ji vynachválit. Ono jí holce musí člověk přijít na chuť a naučit se s ní... Za jinou nevyměním.
Jediné, co mi na ní mrzí je to, že nemá klasickou SD paměťovou kartu. Ta Garmiňácká je max 512.ka a je drahá jak pes...
Přesně tak, jak píše TomášTT. Neexistuje univerzální navigace... Dodám jen ...stejně tak, jako univerzální gumy na silnici a do terénu.
Radosek> to jsem rad, ze jsi s ni spokojenej na to moje jezdeni to byl moc velkej kanon na komara. navic mam moznost pujcit si z firmy 60 csx, ale stejne mam nejradsi papirovou mapu. ale stejne si rikam, ze me to jednou nemine. kvuli dokumentovani trasy, wp a vubec zkusenostem s ovladanim a planovanim. takze pokud situace da, asi prubnu tu 660ku. zadnej hardoff zatim nechystam...
Právě ta šedesátka si myslím je ideální doplněk 276.ky. Dáš do kapsy a mažeš světem... I když, teď tahám na cestách v báglu i to 276.ku a unesu ji. Má famózní výdrž baterie. Když po patnácti hodinách hlásí, že je vybitá, tak ještě hodinu šlape...
Tak jsem byl takrka rozhodnut pro Gpsmap 278, ale zjistil jsem, ze nejvetsi karta, kterou Garmin dodava je jen 512MB.... To je pro mne velkej a podstatnej nedostatek. Asi by mne nebavilo furt precvakavat karty. A pri me "poradnosti" bych je trvale nekde zapominal. Potrebuju naladovat celou Australii, vcetne TOPO a BlueChart a to se na 512MB fakt nevejde.... Skoda, uz jsem se na 278 docela tesil. Nechapu Garmina, proc udela takovouhle zhovadilost a kdyz uz chce dodavat svoje vlastni karty, ze nudela aspon 2GB verze...
Hledal jsem nejako cestu pomoci karet tretich vyrobcu a nejakeho adapteru, ale nic jsem nenasel...
Pokud o necem vite, dejte vedet.
Holt asi vemu Zumo 660.