U velkých motorek, mají chlapi rozjetou diskuzi na téma zazimování, nechci tohle omezit jenom na holky:-) avšak mám pocit, že na 650 nás tu převažuje :-)
Piky napsal:
Nemusíš s ní dělat nic ona to přežije, ale zkrátíš životnost baterii
No já měla na Kawě gelovou baterii a ta se doma ani dobíjet nesměla a fakt je, že vydržela pět let bez čehokoliv....
Jasně na gelovku je jiná nabíječka s malým proudem že ti na kawě vydržela pět let bez čehokoli je jen dobře. Zase záleží kde parkuješ atd...... žádné baterii nesvědčí když stojí
R1150 GS Adventure
Já teda nevím, ale některé gelovky snesou i docela slušné proudy. Mám samodomo dobíječku na olovo obecně a peru donich kolem 3A. Po dobiti se sama přepne na udržovací dobíjení.
Zazimování jinak moc neřeším. Stejně furt jezdím. Ale ani jinak bych to neřešil.... U aut to taky nikdo moc neřeší, i když třeba delší dobu nejezdí. To že někde třeba vykondenzuje voda mě nechává docela klidným, páč si myslím, že to ničemu neublíží. A pokud klekne jednou za dva-tři roky baterie, není to zase taková investice v porovnání s ostatními náklady na provoz.....
No baterie, že není taková investice? Poslední dobou mě dodávali každej měsíc nové ceníky na baterie (autové) protože olovo letí do astronomických cen jak sojuz z bajkonuru. Opropti cenám před rokem jsou ceny skoro na dvojnásobku.
Ale pokud máš na motorce zásuvku, tak prodávají udržováky a ten se mě obrovsky osvědčil. Mám to na něm píchnutý furt, protože přeci jenom ted ta frekvence ježdění je mírnější. A po třech týdnech se tomu už moc něchce a vypíná to ABS. Ted je na udržováku a kdykoliv točí jak bejk. Super věc za pár korun. Asi 300 kč ta sranda stojí.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Zazimovani si predstavuju jako umyti motorky, namazani vseho co by namazany bejt melo a dotankovani nadrze.
Baterku jsem nikdy ani nevydnaval, pokud se fakt celou zimu neda jezdit (coz nebyva), tak 1x az 2x za zimu nabehnu do garaze, navrcim a necham treba 20 minut bezet.
A jestli baterka vydrzi o rok dyl nebo min, vzdyt stoji stejne jako jedna podprumerna vyjizdka.
tady je dražší sranda http://www.batter...i-sp-v1500 ale funguje bezvadně (nemám přímo tuhle ale od banneru v principu je úplně stejná akorát má přepínání na 12V/6V na moji ,,kývačku´´ ) a navíc má u sebe kábl s očky a vodotěsným konektorem, který připojíš k baterce a konektor si vyvedeš pod sedlo. Když potřebuješ sundáš sedlo připojíš a nabíjíš
příslušenství http://www.k1400....oplnky.htm
Upravil Piky dne 18.12.2007 20:53
R1150 GS Adventure
udrzovak je moc dobra vec, neni duvod proc baterce nepomoci k lepsi trvanlivosti
zvlaste 1200 maji [zvlast prvni rocniky vyroby] jiste problemy se zivotnosti baterek, proto je moudra vec mit v garazi pres noc baterlku na udrzovaku, vyplati se to
da se sehnat i od BMW originalni, tady [nejenom v prodejne bavoraku] doporucuji originalni od vyrobce, protoze existujou krome voltaze existuji i dalsi hodnoty psane malymi pismeny, ktere je dobre aby pry souhlasili s materskou dobijeckou a baterkou - proste nejsou pry vsechny udrzovake stejne vhodne. Protoze elektrice prakticky vubec nerozumim, jo teoreticky si pamatuju i na princip funkce tranzistoru, ale prakticky neumim zapojit ani plus na plus, tak radsi delam blbyho a necham si poradit, vy nekteri odbornici z oboru nam to muzete lepe vysvetlit.
Vzhledem k tomu, ze vlastne nebyl ani nejaky rozhodujici rozdil v cene, ani jsem o tom dal nepremyslel a vzal originalni jiz pred tremi lety co jsem mel 1150. Az tady prituhne, zacnu ji taky davat [ale az tu druhou baterku, tuto prvni chci vydundat a vymenit ji pred uplynutim zarucni doby, proto ji nesetrim, tu dalsi ovsem...dazdy vecer napichnuta]...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Aldo, tady jsem našel ten udržovák: http://www.akusho...p-226.html, ale teda dost drahej. Já zkusím zítra zjistit cenu, ale dával jsem za něj asi 300 kč. Je to ten samý a vyrábí ho "Vít Franěk - Třinec, 603 527 347"
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi