Cau chlapi. Zajimalo by mne jak kdo ma nastavenej zadni tlumic a proc. Ja to porad menim a nevim ce je nejlepsi. Vim ze ten khoutek je na stelovani vahy a ten spodni sroubek na tumici na rychlost, ale nejak to paradne zkorigovat. Napiste jak to mate vy. Dik
Chce to zkoušet na svý motorce jsem na to ještě nešáhl-docela mi to vyhovuje jak to je(i když občas na vlnách vykopává takže zkusím malinko přitáhnout odskok) ale byl za mnou Honza K. a měl to uplně rozladěný-v zatáčkách se to hrozně propadalo a všelijak se to vlnilo tak jsem trochu přitáhl stlačení a najednou to bylo všechno v pořádku.Chce to ladit,zkoušet univerzální návod neexistuje ale zkusím někde najít ten návod popisující diagnozu problému a princip jeho řešení.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ja osobne vyuzivam ten kohoutek velmi casto. Protoze od krajni pozice do krajni pozice to dela tipuju tak 7-10cm na vysce zadku. Takze po silnici jezdim prdeli u zeme (jsem vic schovanej za plexi a moto je podle me aerodynamictejsi) a v terenu to zvednu kvuli svetlosti. Ve dvou nebo nalozenej jezdim se zvedlym zadkem kvuli drhnuti v zatackach. Pri blbnuti na parkovisti a jizde po zadnim to davam dolu, protoze se pak lehceji stavi. Pri jizde v noci si tim reguluju, jak daleko chci videt, protoze nedostanu pracku k tomu stelovacimu sroubu u svetlometu Kdyz musim nechat motorku nalozenou na bocnim stojanku, tak s tim sjedu dolu, aby tam nebyl zbytecne moc velkej naklon. Na centralnim stojanu si tim reguluju vzdalenost kola od zeme - kdyz potrebuju sundat zadni kolo atd. Proste ja z toho kohoutu skoro pracky nesundam Jinak na rychlost odskoku jsem nesahnul, protoze mi to prijde nastaveny dobre...
Upravil Rhinoceros dne 09.02.2010 20:00
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Kohoutek je sice fajn ale to je pouze nastavení pružení. Pokud máš vyšší nároky musíš šáhnout i do tlumení-to jsou ty dva šroubky na spodnim oku-jeden je na tlumení při stlačení a druhej na tlumení při odskoku.
Jen doplním: Předpětí nastavuju taky furt na kochačku povolím,na silnici na půlku a do terénu nebo s kuframa na max.
Upravil toli dne 09.02.2010 20:07
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ja mam kohoutek na te cervene rizce skoro porad. Je to takove universalni nastaveni. Poku nekam jedu a nalozim bavka tak to trochu pritahnu. Myslim ze se s tim steluje tvrdost tlumice a ne vyska tlumice, ne? Tim spodnim sroubkem pak rychlost. Nekdo mi rikal ze na silnici pomalu a na teren rychle. Kdyz podrzis masinu za riditka z boku /nesedis nani/ a slapnes prudce na stupacku tak se zhoupne a uvidis tu rychlost vraceni. Kurnik je to ducharina, ale asi je to fakt o tom to zkouset, protoze jsme kazdej jinej akazej stim delame kravoviny po svem.
Rychlejší tlumení ti ale zase způsobí to že zadek půjde rychleji do kolen takže je potřeba najít rozumnej kompromis mezi rychlím kopírováním malých nerovností a dostatečně tuhým nastavením pro větší vlny a skoky.Na tohle je právě dobrej systém dvou pístů-jeden pobírá slabý impulzy a druhej ty silný-jak přesně to funguje ale netuším.Je to věda.
YouTube Video Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
No tim sroubkem se steluje tzv, flood tzn. jak rychle tlumic reaguje na nerovnosti. Muzes to zjistit i sluchem. Kdyz propruzis, slysis bud takovy pomaly pretekani nebo rychly foukani. Kdyz to mas nastaveny na rychlo, tak v terenu na boulich a nerovnostech ti zadni kolo neustale kopiruje povrch. Jezdim horsky kola a tam s nastavenim laboruju hodne. Na motorce jsem na to po pravde jeste nesahnul, protoze mi to prijde vystelovany na kompromis. Jinak pri otaceni toho kohoutu me to leze nahoru nebo dolu pred ocima. Dela mi to velkej rozdil i v tezisti a tom, jak se motorka chova.
2 TOLI: Nepoznavas, co ma ta Dakarka z videa za vidle? Podle me neba ani origo zadek. Jo uz to vidim. Na tom zadku ma Ohlins. Ale ten predek jsem nepoznal
Upravil Rhinoceros dne 09.02.2010 21:09
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
TOLI>> jezisi ty taky vsechno rozeberes do sroubku
RHINO>> jojo. jezdim taky MTB tak tu rychlost taky chapu, ze tlumic je vlastne na to aby to co nejvice kopirovalo teren. zkusim pridelat cameru aby tocila zadni kolo v ruznych situacich a pak to vyhodbnotim. To bude asi nejlepsi. Kurnik jdu do garaze zkusit jestli se to kolo fakt zveda.
Tak jsem dorazil z garaze. Udelal jsem maly experiment a Rhino mel pravdu. Utahl jsem khoutek uplne /obr1/ a pak zase uplne uvolnil /obr2/.
MartasUSA přiložený následující obrázek:
Motorka se opira lehce predni vidlici o tu bilo skrinku. Obe kola jsou na zemi takze je sama sebou zatizena !!! ROZDIL JE 3,5cm !!!
MartasUSA přiložený následující obrázek:
RHINO>> mrknul jsem na youtube a tohle ma ten typek v popisu videa
Playing in Aggs Quarry. The Dakar has a set of KTM Adventure forks with stock springs (48) and a Wilbers rear shock with a really heavy spring (210). The exhaust is a gem made by Arrows.
PREKLAD: Hratky v Aggs Quarry /asi to misto kde jsou/ . Dakarka ma vidlice s originalnimi pery (48) /asi 48cm/ z KTM adventure a zadni tlumic Wilbers s opravdu tezkym /tvrdym/ perem (210) /asi 210mm/ Vyfuk je nemeckyy od Arrows.
Ty udaje 48cm a 210mm je asi "travel" jak tlumice jezdi. Kurnik jak tomu rikate cesky te vzdalenosti od nejnissi k nejvyssi vzdalenosti tlumce
Upravil MartasUSA dne 09.02.2010 21:59
2 Martas - o kolik ti to tak popolezlo? Podle tech rysek bych rekl tak o 5cm? Me to dela ohromny rozdil. Schvalne to zitra zmerim.
Jo tak Wilbers, no ja na to koukal jenom ze zastavenyho videa. Prijde mi to hrozne mekky. Diky za preklad. Po vice nez 5 letech v anglicky mluvicich zemich jsem jiz nejaky to slovicko pochytil
Upravil Rhinoceros dne 09.02.2010 22:00
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Rhinoceros napsal(a):
2 Martas - o kolik ti to tak popolezlo? Podle tech rysek bych rekl tak o 5cm? Me to dela ohromny rozdil. Schvalne to zitra zmerim
Hm tak to ja mam minimalne 2x tolik. Je to vazne ohromnej rozdil
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Rhinoceros napsal(a):
2 Martas - o kolik ti to tak popolezlo? Podle tech rysek bych rekl tak o 5cm? Me to dela ohromny rozdil. Schvalne to zitra zmerim.
Jo tak Wilbers, no ja na to koukal jenom ze zastavenyho videa. Prijde mi to hrozne mekky. Diky za preklad. Po vice nez 5 letech v anglicky mluvicich zemich jsem jiz nejaky to slovicko pochytil
V poho. Nevedel jsem
Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
Tlumení je alchymie. To kolečko je pouze na zvětšení nebo zmenšení předpětí pružiny - použití jak píše Rhinoceros. Jako by se vkládaly podložky pod péro...ale je to hydraulicky.
To co sem dal Toli je tlumič z KTM bez přepáčka - tam musí být 2 písty pro malý a velký rázy - supluje to právě přepákování.
Přepáčko je těžší, složitější ale řekl bych jednodušší na nastavení a pohodlnější.
Zkusím popsat základy:
- kope li /odskakuje/ motorka na nerovnostech je potřeba přitáhnout odskok
- jde li rychle do kolen a je měkká i při péru relativně natvrdo je potřeba dotáhnout útlum
Přitažením jednoho se ovlivní i druhé tak je to na chvilku hraní a zkoušení - hledání přibližného optima. A to samý předek - ten je složitější o olej a jeho množství.
Nejlíp to asi naštelovat solo bez bagáže a tak na 1/3 utažení péra - pak zbyde rozsah i na naloženou moto kde se velký blbnutí nepředpokládá.
Na ostrý jsem to šteloval často a dlouho než jsem to doladil a přišel na to co mi vyhovuje, tady mi kupodivu vyhovuje to co tam je.
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal(a):
Tlumení je alchymie. To kolečko je pouze na zvětšení nebo zmenšení předpětí pružiny - použití jak píše Rhinoceros. Jako by se vkládaly podložky pod péro...ale je to hydraulicky.
To co sem dal Toli je tlumič z KTM bez přepáčka - tam musí být 2 písty pro malý a velký rázy - supluje to právě přepákování.
Přepáčko je těžší, složitější ale řekl bych jednodušší na nastavení a pohodlnější.
Zkusím popsat základy:
- kope li /odskakuje/ motorka na nerovnostech je potřeba přitáhnout odskok
- jde li rychle do kolen a je měkká i při péru relativně natvrdo je potřeba dotáhnout útlum
Přitažením jednoho se ovlivní i druhé tak je to na chvilku hraní a zkoušení - hledání přibližného optima. A to samý předek - ten je složitější o olej a jeho množství.
Nejlíp to asi naštelovat solo bez bagáže a tak na 1/3 utažení péra - pak zbyde rozsah i na naloženou moto kde se velký blbnutí nepředpokládá.
Na ostrý jsem to šteloval často a dlouho než jsem to doladil a přišel na to co mi vyhovuje, tady mi kupodivu vyhovuje to co tam je.
Myslis "pritahnout odskok" jako zrychlit tlumic a "dotahnout utlum" zase zpomalit?
Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
MikiberG napsal(a):
Jinak mě se to taky zvedá víc než 3.5cm asi už máš něco unavený..
asi jo. davam tomu trochu coud tak uz je asi cas na novej. Skocim asi do OHLINS ale. kamos ho ma na dakarce a je happy
Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
Ty udaje 48cm a 210mm je asi "travel" jak tlumice jezdi. Kurnik jak tomu rikate cesky te vzdalenosti od nejnissi k nejvyssi vzdalenosti tlumce
48mm je průměr trubky u WP tlumičů z KTMky-zdvih mají 250,280 nebo 300mm to záleží na typu.A wilbers 210 právě tady znamená označení tvrdosti pružiny,zdvih je shodou okolností 210mm.(každej výrobce má značení jiný)
Jinak když našteluju předpětí na max tak mi to povyleze taky o nějakých cca 5cm.
Upravil toli dne 09.02.2010 22:15
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.