U nás jezdím s mřížkou. Cajti mě na motorce moc nezastavují, ale když, tak nikdy nic neříkali. Za hranice ji pro sichr sundávám. Přece jen v noci je stín mřížky na asfaltě dost výraznej.
Spíš mě teď vrtá hlavou Y svod. Když je bez katu, asi případnej problém. Ale zase - u nás cajti v poho, většinou jen očumují motku a jsou happy, ale co za čárou? Vím, že vejfucky kontrolujou, ale co Y svod?
Ja zejdím u nás také s mřížkou, resp. pexi před světlem. Ven to sundavám. Nepatří to tam. Na světle je homologace, na mřížce už není. Zakrýváš s ní zdroj světla, což řidiči za snížené viditelnosti může zvýšit riziko nehody - neuvidíš. S plexi je to podobné. Darmo, že je průhledný.
Vejfuk není jen koncovka, je to celá výfuková soustava, od hlav válců až po ústí výfuku. Koncovky se kontrolují kvůli hluku, proto je na nich vyražená homologační značka. Y-Svod je součást výfukové soustavy, takže by tam měl být. Jestli se nepletu, tak je v něm katalyzator. Když vykosíš Y-svod, vyndáš katalyzátor - změní se emise, než které udává výrobce. Ale je pravda, že zatím se na motorkách emise neměří. Myslím, že u aut je na katalyzátoru také homologační značka/číslo. GS by to mělo mát na Y-svodu (ale nejsem si jistý, zítra se kouknu do garáže).
Jestli se pletu - opravte mě.
S mřížkou na světle jsem projezdil prakticky celou Evropu a nikdy nebyl problém. Podobně to vidím s Y-svodem, příslušníky podle mě bude zajímat koncovka a její homologace, to co je za ní už řešit nebudou.
Byl jsem s mřížkou v I, A, D, CH a nikde i když jsme se s policajty potkali, nebyl problém. Navíc kdyby problém byl, prostě se dá kdykoli demontovat. Nemyslím, že by se s poldama nedalo domluvit. Když jsem platil s kolegou v Kaprunu pokutu za rychlost, měli jsme mřížky oba, navíc endurogumy, zabahněné motorky..a nakonec jsme s nimi rozebírali 15 min, jak funuje Interphone
Nehomologované laďáky, Ysvod už mohou být problém. Tradičně zelené státy, jako právě A mohou mít problém, ale musel bys potkat vysloveně vola. V D jsem neslyšel, že by někdo měl problém. Navíc pokud na sebe neupozorňuješ hlukem, policie si tě nebude ani všímat.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Navíc pokud máš boční kufry, tak je laďák skovaný za kufrem, když neděláš hluk, vědí cajti kulový, asi bych to neřešil.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal(a):
Navíc pokud máš boční kufry, tak je laďák skovaný za kufrem, když neděláš hluk, vědí cajti kulový, asi bych to neřešil.
Mám komplet Remus, kdo to má, ví, že to dělá hluk i killerem. Koncovka je homologovaná. Za kufrem jde vidět hom. číslo. Ale právě kvůli hluku si myslím, že můžou koukat i na svody. Vím, že se to řešilo několikrát na fórech - když narazíš na vola, je cokoli problém. Zatím pomáhaly smutný oči .
Asi nepotřebuju slyšet "kuwa woe, kup origo a máš klid".
Jsem vděčnej za příspěvky od vás, kteří jste s tím projeli Evropu
a nebyl zásadní problém. Díky.
Za mřížku mě jednou sejmuli na benzínce v A a musel sem na místě sundat, jinak jí normálně vozim. Evropu včetně východní sem projel s Y svodem a Remusem, kterej je homologovanej, jen na pár výletů do A jsem dával zpátky kat. a Remus nechal, po předchozích zkušenostech. Y svod možná homologovanej je, to fakt nevim, ale rozhodně mění emisní normy, které udává výrobce takže sem si jistej, že to bejt nemá ani u nás, ale naši cajti buď o tom nevědi nebo sem měl vždycky kliku v základu máš kat. a tak tam má bejt.
Musim říct, že Rakouský cajti se fakt vyznaj a sou asi největší prudilové , co sem zažil, nejlepší sou taloši tam je to fakt maňána
Ja teda kupoval komplet Remus s Y svodem s vedomim,ze to ma jako komplet homologaci...?? Na TT pisou toto
Sound REVOLUTION ! From Remus
BRILLIANT SOUND WITH General Certification Finally !!! - The legal solution for a really beautiful, powerful sound.
Ideal for long distance travellers. No more having to convert back to a legal version after trips with a catalyser or pre-silencer. The combination of the Remus rear silencer with the connection pipe means a legal trip with fantastic sound.
Je k tomu i papir s homologaci nebo to plati jen pro koncovku??
Upravil xavier dne 04.03.2010 12:36
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal(a):
Ja teda kupoval komplet Remus s Y svodem s vedomim,ze to ma jako komplet homologaci...?? Na TT pisou toto
Sound REVOLUTION ! From Remus
BRILLIANT SOUND WITH General Certification Finally !!! - The legal solution for a really beautiful, powerful sound.
Ideal for long distance travellers. No more having to convert back to a legal version after trips with a catalyser or pre-silencer. The combination of the Remus rear silencer with the connection pipe means a legal trip with fantastic sound.
Je k tomu i papir s homologaci nebo to plati jen pro koncovku??
Zvuk REVOLUTION! Od Remus
Brilantní zvuk s obecnými Certifikace
Konečně! - Právní řešení pro opravdu krásný, silný zvuk.
Ideální pro dálkové cestující. Žádné další mají převést zpět na legální verzi po výlety s katalyzátor, nebo pre-tlumič. Kombinace zadní tlumič Remus s připojením potrubí se rozumí právnická výlet s fantastickým zvukem.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Já mám homologaci pouze ke koncovce, možná se obrátit na Tomáše TT, ten bude vědět víc. Na koncovce je vyražený E a číslo a k tomu je papír, na svodu sem nic nenašel, ale možná sem slepej.
Ale jak sem psal nikdy to nido nekontroloval dokonce ani ty Rakušáci, ale sychr je sychr.
Osobní zkušenosti: mřížka problémy v Rakousku 2x, na místě nutno odmontovat ale bez pokuty. Jednou to bylo na hranicích s Itálií na poslední benzínce, podruhý na odpočívadle
Výfuk - koncovka bezproblémů (mám homologovaný ale bez dB killeru), Y svod taky (bez ničeho)
Největší problémy - přídavná světla. Kontrolovali v obou případech jestli se dálkový xenon vypne když se přepne hlavní světlomet na tlumené. Měl jsem to zapojené OK. Policajti naprosto přesně věděli co hledat.
Psal jsem to už mockrát - kamaráda stopli na benzínce po placení a řekli mu, že s jeho dělanými starými kufry nemůže pokračovat v cestě. Musel prosit někoho aby mu to vzal do auta, nakonec to naložil k nějakému slovákovi do náklaďáku a jel za ním asi 100km a někde to vyndal a jel mimo dálnici.
O jiných problémech jsem v případě GS neslyšel ale s cruisery jsme si taky užili dost a dost. Jenže tam snad není neupravená motorka a NIC se nepoužívá homologovaného apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
xavier napsal(a):
Ja teda kupoval komplet Remus s Y svodem s vedomim,ze to ma jako komplet homologaci...?? Na TT pisou toto
Sound REVOLUTION ! From Remus
BRILLIANT SOUND WITH General Certification Finally !!! - The legal solution for a really beautiful, powerful sound.
Ideal for long distance travellers. No more having to convert back to a legal version after trips with a catalyser or pre-silencer. The combination of the Remus rear silencer with the connection pipe means a legal trip with fantastic sound.
Je k tomu i papir s homologaci nebo to plati jen pro koncovku??
Mam naprosto stejnou sadu, ale od Wunderlich (kupovano u Zlabka v Carservisu). Ptal jsem se na homologaci primo ve wunderlichu, a odpoved vyznela nasledovne:
Pro to, aby to bylo 100% legalni, je nutne nechat GS pretipovat v TP na vozidlo bez katalyzatoru (v nemeckych techicakach maji katalyzator uvedeny). Potrebne dokumenty jsou soucasti dodavky. V nasem technicaku myslim vubec kat. uvedeny neni, takze u nas to nemusis resit, koncovku mas homologovanou, a svod je v nemecku pro GS schvaleny taky. Maximalne ti muzou merit hlucnost kdyz te nekde zastavi, ale system je delany tak, aby normy hlucnosti splnnoval, takze by to melo byt bez problemu.
David - Brno, 1150 GS.
xavier napsal(a):
Ja teda kupoval komplet Remus s Y svodem s vedomim,ze to ma jako komplet homologaci...?? Na TT pisou toto
Sound REVOLUTION ! From Remus
BRILLIANT SOUND WITH General Certification Finally !!! - The legal solution for a really beautiful, powerful sound.
Ideal for long distance travellers. No more having to convert back to a legal version after trips with a catalyser or pre-silencer. The combination of the Remus rear silencer with the connection pipe means a legal trip with fantastic sound.
Je k tomu i papir s homologaci nebo to plati jen pro koncovku??
Mam naprosto stejnou sadu, ale od Wunderlich (kupovano u Zlabka v Carservisu). Ptal jsem se na homologaci primo ve wunderlichu, a odpoved vyznela nasledovne:
Pro to, aby to bylo 100% legalni, je nutne nechat GS pretipovat v TP na vozidlo bez katalyzatoru (v nemeckych techicakach maji katalyzator uvedeny). Potrebne dokumenty jsou soucasti dodavky. V nasem technicaku myslim vubec kat. uvedeny neni, takze u nas to nemusis resit, koncovku mas homologovanou, a svod je v nemecku pro GS schvaleny taky. Maximalne ti muzou merit hlucnost kdyz te nekde zastavi, ale system je delany tak, aby normy hlucnosti splnnoval, takze by to melo byt bez problemu.
otazka je, jestli je takove vozidlo pak homologovane pro provoz po pozemnich komunikacich...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja mam teda 1100gs s kat.Ale kdyz jsem to dovezl z de,tak se me na technicky pred prihlasenim ptali,jestli to ma kat.Rekl jsem,ze nevim.Tak mi rekli,ze ho tam psat nebudou,kdybych ho chtel nekdy oddelat.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
xavier napsal(a):
Ja teda kupoval komplet Remus s Y svodem s vedomim,ze to ma jako komplet homologaci...?? Na TT pisou toto
Sound REVOLUTION ! From Remus
BRILLIANT SOUND WITH General Certification Finally !!! - The legal solution for a really beautiful, powerful sound.
Ideal for long distance travellers. No more having to convert back to a legal version after trips with a catalyser or pre-silencer. The combination of the Remus rear silencer with the connection pipe means a legal trip with fantastic sound.
Je k tomu i papir s homologaci nebo to plati jen pro koncovku??
Mam naprosto stejnou sadu, ale od Wunderlich (kupovano u Zlabka v Carservisu). Ptal jsem se na homologaci primo ve wunderlichu, a odpoved vyznela nasledovne:
Pro to, aby to bylo 100% legalni, je nutne nechat GS pretipovat v TP na vozidlo bez katalyzatoru (v nemeckych techicakach maji katalyzator uvedeny). Potrebne dokumenty jsou soucasti dodavky. V nasem technicaku myslim vubec kat. uvedeny neni, takze u nas to nemusis resit, koncovku mas homologovanou, a svod je v nemecku pro GS schvaleny taky. Maximalne ti muzou merit hlucnost kdyz te nekde zastavi, ale system je delany tak, aby normy hlucnosti splnnoval, takze by to melo byt bez problemu.
Myslis ze by to proslou zkouskou na hlucnost s Y svodem a ladakem s hologacni ucpavkou? Ja kdyz srovnam zvuk s origos vyfukem i katem, tak je to ukrutny rozdil. Uz jen Y svod na origos koncovku je nebe a dudy. Doma neresim, ale za hranice asi vymenim aspon za origos koncovku...
otazka je, jestli je takove vozidlo pak homologovane pro provoz po pozemnich komunikacich...
Proc by nemelo byt? Splnuje vsechny podminky (u nas - a nakonec i v nemecku) a nejsou na nem zadne u nas neschvalene dily. Kopii ABE certifikatu z Dekry ale pro jistotu vozim pod sedlem
vevis napsal(a):
Ja mam teda 1100gs s kat.Ale kdyz jsem to dovezl z de,tak se me na technicky pred prihlasenim ptali,jestli to ma kat.Rekl jsem,ze nevim.Tak mi rekli,ze ho tam psat nebudou,kdybych ho chtel nekdy oddelat.
Ted jsem koukal do maleho i velkeho technicaku a o katalyzatoru nikde ani zminka. Pokud jsem se blbe dival, tak me nekdo navedte, kde to je uvedeno.
milanosor napsal(a):
Myslis ze by to proslou zkouskou na hlucnost s Y svodem a ladakem s hologacni ucpavkou? Ja kdyz srovnam zvuk s origos vyfukem i katem, tak je to ukrutny rozdil. Uz jen Y svod na origos koncovku je nebe a dudy. Doma neresim, ale za hranice asi vymenim aspon za origos koncovku...
Ja jsem to nemeril. Ale predpokladam, ze kdyz si Remus vybehal homologaci pro svuj Y-svod a koncovku (plati pouze pro R1150 GS a pro ty dva konkretni dily!!), tak to bude splnovat vsechny podminky, vcetne predepsane hlucnosti. Rozdil oproti originalu s katem je i u me znatelny, ale spis do hloubky zvuku, hlasitost se podle me moc nezvedla. Sam urvany vyfuky nemam rad a tohle mi v ousku lahodi. Pokud ma nekdo z Brna nejaky merak na decibely, muzem to zmerit
David - Brno, 1150 GS.