Dneska jsem v garáži pod motorkou našel pár kapek oleje z převodovky. Teče to zřejmě z gufera pod spojkovym válečkem. Rosilo se to už minulou sezonu. Přes zimu jsem to chtěl vyměnit, ale jak jsem na podzim vydrbal motorku, tak už to pak nerosilo a nevěděl jsem odkud to teče. Jestli správně koukám do katalogu, tak musim vyměnit gufero č. 2, 3, preventivně asi i 11 a to na ose řadičky. Už jste to někdo dělal? Předpokládám, že musim vypustit olej z převodovky. Mám si dát na něco bacha? Když už to budu dělat, tak vyměnim i spojkovou kapalinu. Můžete mi někdo dát tip na dobrej shop s guferama v Praze? A taky tip, kde seženu Vitamol V10? Nikde ho na netu nemůžu najít. Koukal jsem na stránky MOTOREXu a dělá něco podobnýho http://www.motore...detail_148, ale nevim jestli to tam můžu dát Za rady předem děkuji
Ahoj Mali, místo Vitamolu můžeš dát jakoukoliv hydraulickou minerální kapalinu - já používám v dílně Castrol LHM+. Gufero č.2 (17X28X7) je pod spojkovým válečkem na vstupní hřídeli převodovky. Gufero č.3 (25X40X7) je na výstupní hřídeli z převodovky (pod manžetou "převodovka/kyvka". Na výstupu hřídele řadičky je gufero 17X42X7,5 - když jsem před lety dělal první převodovku na 1200GS hledal jsem neoriginální gufero - bezvýsledně - (origo BMW díl č.23127681321). Gufero č.11 (10X18X6) je pod potenciometrem (ukazatel zař. kvaltu). Možná ti ale taky neprolíná převodový olej přes gufero, ale kapalina spojky přes gumičku na pístku. Ještě si to pořádně zjisti. Když to ale začne pouštět pod spojkovým válečkem (gufero nebo gumička), tak to vesměs teče přes dutou vstupní hřídel (okolo vypínací tyčky-na té je jen plstěný kroužek) do prostoru spojky. Kdybys něco potřeboval, klidně zavolej.
To Petr: Moto má teď najeto něco málo pod 50000km. Prolínání jsem pozoroval cca od 40000km, ale nikde nic nemizelo, takže jsem to chtěl nechat na zimu. No teď mě to vytrestalo a začalo to lehce chcát
To Tonda: Dík moc gufera 2 a 3 jsem našel, č. 11 a na řadičku nee, takže ty asi objednam v Inveltu a ten plstěněj kroužek taky. Mrknu i za kolik tam budou mít tu spojkovou kapalinu. Když už to budu dělat, tak to chci vyměnit všechno Teď ještě čekám kdy se mi vyser.. ložiska a gufera na konci kardanu Doufám, že to ještě letos vydrží.
Dík před chvílí jsem to konzultoval s Tondou a docela mi to vysvětlil V sobotu to rozeberu a uvidim co s tim je Nějak se mi ta motorka začíná sypat asi to hodim ze skály a vytáhnu Stadiona
Pak mi řekni, kdy a kde to budeš házet ze skály, budu ten dole
Jinak to prosimtě podrobně nafoť a dej třeba na rajče, může se to hodit
Tak pevný nervy a držím palce
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
To Ti klidně řeknu, ale aby Ti to nespadlo na hlavu No jestli to nafotim nevim páč u toho určitě budu pěkně vzteklej a od oleje zamaštěnej. Začínám přemýšlet, že to odvezu ke kámošovi na dílnu a rozebereme to spolu Je totiž hrozně šikovnej, protože se pořád hrabe ve svym HD a GO motoru dělá minimálně 2x za sezonu
Upravil MALI dne 03.06.2010 14:15
No jestli je to to co prorokuje Tonda, tak asi zvládnu, páč to zřejmě bude spojkovej váleček a docela dobře mi to vysvětlil. Dneska jsem si všimnul, že mi zmizlo trošku oleje z nádobky. Každopádně zítra do práce autem a v sobotu odpoledne rovnou do garáže
No v terénu s tim nejezdim a stejně se to sype. Já vim, že jsou to chujovi.., ale štve mě to. XX jsem měl 3 roky, měl nakvrdláno 55 a nikdy se nic nevysralo A že jsem za to poslední sezónu sakra tahal. No trošku jsem si zanadával, ale jinak mám svý báwo moc rád a zase z tý olejničky uděláme pěknou motorku
Pár kapek oleje neznamená olejnička! A vem to takhle zase dokavad kape je to dobrý to tam ještě je! Až přestane bude zle
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Takto to vyzera po vycisteni a odjazdeni cca 500km. Je to 1200GS 2005 50.000km. Subjektivne mam pocit, ze to presakuje cim dalej tym viac, ale tazko to dako zmerat. Pozorujem to cca 3.000km.
Upravil kaso dne 20.05.2011 06:08
My sport is transport....
kaso - tohle dělá na 99% gufero na vstupní hřídeli převodovky nebo to občas udělá i gufero na vyvažovací hřídeli. Kompletně odstrojit podsedlový rám, sundat startér, podložit motor, rám sundat, sundat převodovku, zjistit který gufero teče, celý prostor u spojky očistit, vyměnit gufero(a). BMW dávalo obyčejná gufera (černá) a tato závada (prolínání oleje) není neobvyklá.. Před nějakou dobou došlo k inovaci gufer, a dnes když tato gufera objednáš, tak jsou hnědé barvy (lepší materiál). Není to práce na chvíli. Nějakou dobu to zabere. Tady máš pár fotek, když jsem to fotil zákazníkovi (zrovna tomu teklo i gufero na vyvažovací hřídeli):
MALI napsal:
Začínám přemýšlet, že to odvezu ke kámošovi na dílnu a rozebereme to spolu Je totiž hrozně šikovnej, protože se pořád hrabe ve svym HD a GO motoru dělá minimálně 2x za sezonu
No tak to bych se rozmyslel, jestli je tak šikovnej že se dvakrát do roka musí hrabat ve svý motorce tak to potěš koště
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015