Ahoj,
předesílám, že začínám a potřeboval bych poradit. Mělo by se to týkat výběru pneumatik. Mám nyní obuté Tourancky a něco mi říka, že při vzorku 2,5mm bych si už měl pořídit nové. Měl bych se držet tohoto typu nebo máte nějaké lepší návrhy? V plánu mám jízdu hlavně po silnicích, když bůh dá, tak i šotolinu
A moje další otázka. Jak poznám, že je čas na výměnu brzd. destiček?
Vpředu je tam materiálu očividně dost, ale u zadných se mi zdá, že čelisti jsou již nebezpečně blízko u sebe. Je nějaký fígl, jak to poznat?
Případně jaké značku destiček by jste doporučili?
Děkuji za rady a názory
Ještě mám problém se zvukem, jenž se line z mého "stříbrného sršně"
Nějaké kovové pazvuky by měly (alespoň podle tohoto fora) být normální. Ale vrásky na čele mi dělá zvuk při řazení, podobný prokluzu spojky. Blbě se to popisuje, ale dělá to takové vrrrzzzzch... Víc to dělá při rychlejším puštění spojky...?
Upravil janb dne 17.06.2010 18:42
Na těc touranckách tu lidi píší, že najeli docela dost km. A jaký je váš názor na mitas e07?
Podle předpisů je minimální vzorek 1,6- myslím. Ale jsem začátečník a chtěl bych mít jistotu. Tak nevím, jestli 2,5 již není málo...
Jaké by jste doporučili brzdičky na 1150? Pokud se nepletu, tak origo jsou SBS (bendix). Nevíte kde je sehnat? Ten zadek mám už opravdu jen slupku...
Upravil janb dne 16.06.2010 22:23
janb napsal(a):
Na těc touranckách tu lidi píší, že najeli docela dost km. A jaký je váš názor na mitas e07?
Podle předpisů je minimální vzorek 1,6- myslím. Ale jsem začátečník a chtěl bych mít jistotu. Tak nevím, jestli 2,5 již není málo...
Jaké by jste doporučili brzdičky na 1150? Pokud se nepletu, tak origo jsou SBS (bendix). Nevíte kde je sehnat? Ten zadek mám už opravdu jen slupku...
Bendix koupíš v Elitu
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
nedalo mi to a nazul jsem SCHINKO,zatím jsem spokojen.Jsem zvědavej kolik najedu.Chovaj se jak Tourancky,na šotolině a polních cestách bych řekl že o něco málo lépe.bude to zřejmě tím že vzorek je více do boku a je tam stejně silný. Sám jsem zvědav jak se budou projevovat.
petr_t přiložený následující obrázek:
Jezdil jsem Tourancky a byl jsem spokojenej! Pak jsem koupil několik sad Continental TKC80 (špalky) a na ty si nemužu absolutně stěžovat.Ty nemaj chybu.Teď mám na zadku nazutou Mitas E10 a zatim se mi jeví jako super guma.
Destičky kupuju v Elitu a to Bendix.Jsem spokojenej jak s cenou,tak kvalitou a dostupností v tomto obchod.řetězci.
A jak poznáš opotřebení desek? Jednoduše...sundej kolo a mrkni,nebo shoď třmen a vyndej destičky ven a zkoukni je.Pokud tam bude málo "masa" tak pryč s nima a nic nevymejšlej.Vydržejí Ti tam poměrně dlouho,pokud nejsi jezdec "brzda-plyn"
Ohledně ojetých gum... 2.5cm je si myslím ještě jakš takš,ale pokud začínáš je si myslím lepší koupit novou sadu,nehledě na to,že sezona pro některé z Vás teprve začlaa třeba ty Tourancky vydrželi MĚ asi 13tis.km a to už tam byly nazutý (je teda fakt,že jsem je sundával a byly sjetý na maděru).
Ohledně té spojky nevím... ten zvuk si jaksi nedokážu představit
Upravil Kubrt dne 17.06.2010 20:00
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
To Kubrt:
Děkuji Ty brzdičky opravdu potřebují výměnu. Takže Bendix. Volba je jasná Ohledně těch pneumatik pořád nemám jasno. V tom, že potřebují výměnu už tedy ano, ale jaké si koupit? Ty Mitas E10 jsou i trochu do terénu, nemýlím-li se?? A nevíš jak dlouho vydrží?
Jinak děkuji za rady
Ohledně toho zvuku- velice špatně se to popisuje Ale je to takový táhlý hlubší... ? Ale zatím to funguje na jedničku
Když zde bylo zmíněno "brzda-plyn",tak mě napadla další otázka. Zatím jsem brzdy moc nepoužíval (zadní i z důvodu opotřebení ), vetšinou jsem v klidu dojel. Ale na jaké otáčky jezdíte? Já to mám rád jako v autě. Točím to max. na 3500 ot/min, ale jen málokdy a nerad. Většinou si pobublávám krajinou na 2500. A z toho vyplývá, že často brzdím motorem. Je to o.k. nebo máte nějaká doporučení
Díky
Já mám 1100GS a to již 3 sezónu, až letos na dovče jsem se naučil používat přední brzdu Do teď jsem vystačil s motorem a dobržděním zadkem. Jsem krajinkář, takže taky moc netočím. Tourancku jsem obul na zadek. Je to guma, která tě podrží a než si zvykneš a pak můžeš experimentovat. Tak trochu bych řekl, že Tourancka je guma "pro ****y" a jsem za ní rád. Na předku mám ještě nějakou Dunlopu a hodlám jí vyměnit za Tourancku, bo jsem na tom s dezénem ještě hůř než ty Zadek s Touranckou drží jako přibitej a šotolinu taky zvládám, pokud tedy není bláto. Nemám ambice se honit s blátožroutama
Touranckou nic nezkazíš, pokud nechceš vorat pole
Jo a desky jsem taky kupoval v Elitu a brzděj.
Jo a naučil jsem se při brždění motorem lehce přišlápnout zadek, aby kámoš za mnou věděl, že brzdím. Ta jeho rejže je bez kotoučů v řiti. Mě stačí motor.
Upravil Medik dne 17.06.2010 22:17
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik:
Díky. Motorem to opravdu brzdí dostatečně. A když mi dnes do cesty vběhla kočka, tak jsem zjistil, že to dokážu zastavit i brzdama
Takže ty otáčky jsou v cajku? Nerad bych tu mojí holčinu zbytečně tůroval
Přesně gumy pro ****y potřebuji Bahno v plánu nemám. Jen bych se rád dostal třeba k vodě nebo polňačkou na chajdu .... U tourancek se mi líbí, kolik na nich lidi najezdili
janb napsal(a):
Medik:
Díky. Motorem to opravdu brzdí dostatečně. A když mi dnes do cesty vběhla kočka, tak jsem zjistil, že to dokážu zastavit i brzdama
Takže ty otáčky jsou v cajku? Nerad bych tu mojí holčinu zbytečně tůroval
Přesně gumy pro ****y potřebuji Bahno v plánu nemám. Jen bych se rád dostal třeba k vodě nebo polňačkou na chajdu .... U tourancek se mi líbí, kolik na nich lidi najezdili
Hroch je jako traktor. Otáčky neřeš. Že se dusí poznáš, ale k tomu nedojde, pánové v Bavorsku už na "veterána 1100 dali vstřik. To by se ti muselo sakra zadařit - třeba přebrzdit motor Tourancky mě vyjeli do středu cesty na Ralsko (pak jsem sebou plácnul o šutr), v pohodě po poli, lesní cestu.......dokonce jednou v noci i blátivý úsek a projel jsem - sice bych zadkem cvaknul 5 drát, ale projel. Na mokrý trávě a celkově slizkém kluzku a typnul bych i v písku jsi v loji. To tak nouzově kousek, ale je to opruz a pořád hrocha zvedat je úmorné. Na mokrý silnici drží, ale bacha na řepnou kampaň A nebo nyní v Maďarsku - štěrk v zatáčkách snad ještě od zimy. To ti žádná guma nepomůže, když do toho vletíš. Časem třeba nazuju nějaký ty pološpunty, už jen tak pro zajímavost. Ale napřed tak 2x sjedu MT. Pořád jsem BMW zobák a chci se dožít důchodu (už jen proto, abych nasr.... bolševické plánovače)
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
janb napsal(a):
Když zde bylo zmíněno "brzda-plyn",tak mě napadla další otázka. Zatím jsem brzdy moc nepoužíval (zadní i z důvodu opotřebení ), vetšinou jsem v klidu dojel. Ale na jaké otáčky jezdíte? Já to mám rád jako v autě. Točím to max. na 3500 ot/min, ale jen málokdy a nerad. Většinou si pobublávám krajinou na 2500. A z toho vyplývá, že často brzdím motorem. Je to o.k. nebo máte nějaká doporučení
Díky
Každej jezdí uplně jinak...Najdou se krajinkáři a najdou se i střelci... Já to netočim do závratnejch výšek,řadim tak nějak normálně,ani nevim při kolika ot. kvaltuju,ale když si chci dát trochu "palbu" tak ho vezmu u huby asi jako většina lidí.Jinak jezdim cestovku tak 120-130km/h,to bohatě stačí.
Myslím,že pro Tebe budou Tourancky fakt to pravý ořechový.Mají ohromnej nájezd akorát ta cena není nejmenší,ale je to vykompenzovaný životností a jízdníma vlastnostma
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ahoj, nemám Bávo dlouho, ale pneu jsem řešil na každé motorce.
Na Transaploj jsem měl při koupy nové Mitasky - při delší jízde po asfaltu se hrozně hřáli a trhali se špunty, už nikdy, skončil jsem u Heydenau K60 (super), u Africy jsem měl při koupy Michelin Anake a na mokru opravdu kloužou, další pneu na Africe byly Heidenau K60 (super neutrání pneu), další Continentál escape výborné zkušenosti, zkoušel jsem i TKC nemají chybu, ale na silnici moc nejsou.
No a nakonec BMW 1150 GS, při koupy Metzeler Tourance, asi vydrží dlouho, protože jsem sundával přední pneu a r.v.pneumatiky byl 1.6.2000 a motorka má najeto 23tis.km, ale jsou hodně tvrdé.
Zkusil jsem na předek obout vyzkoušené Heidenau K60 jsou měkoučké, za rozumnou cenu (1800,-Kč), na Africe na předku vydržely cca 13000km a to jsem na nich jel i Alpy .
Na Africe trochu hučely, ale na Bávu je vůbec nesliším, nevím čím to je možná, že se nyní dávají oráceně šípy, nebo je pneu širší, ale zatím jsem spokojen, uvídím po Dolomitech, kam jedu 3.7.2010.
Ať si koupíš jaké koliv pneu, vždy záleží nejvíce na řidiči.
Přeji šťastnou cestu všem
janb napsal(a):
Když zde bylo zmíněno "brzda-plyn",tak mě napadla další otázka. Zatím jsem brzdy moc nepoužíval (zadní i z důvodu opotřebení ), vetšinou jsem v klidu dojel. Ale na jaké otáčky jezdíte? Já to mám rád jako v autě. Točím to max. na 3500 ot/min, ale jen málokdy a nerad. Většinou si pobublávám krajinou na 2500. A z toho vyplývá, že často brzdím motorem. Je to o.k. nebo máte nějaká doporučení
Díky
Každej jezdí uplně jinak...Najdou se krajinkáři a najdou se i střelci... Já to netočim do závratnejch výšek,řadim tak nějak normálně,ani nevim při kolika ot. kvaltuju,ale když si chci dát trochu "palbu" tak ho vezmu u huby asi jako většina lidí.Jinak jezdim cestovku tak 120-130km/h,to bohatě stačí.
Myslím,že pro Tebe budou Tourancky fakt to pravý ořechový.Mají ohromnej nájezd akorát ta cena není nejmenší,ale je to vykompenzovaný životností a jízdníma vlastnostma
Máš naprostou pravdu Kubrt, při výběru pneu si vždy promysli co budeš jezdit, pokud jen silnici Tourance jsou bezva, pokud s nimi vjedeš na trávu s rosou, seš v háji.
Taky jsem chtěl koupit Metzelery , ale cena rozhodla, vždyť za jednu Metzeleru já obuju celou motorku na Heidenau K60 a můžu jezdit všude