Zdarec. Potřebuju vyměnit horní brejle a tak se chci zeptat na utahovací momenty + čím to mám máznout? Našel jsem si tabulku momentů na vidlice, ale moje znalost angličtiny neni až na takový úrovni. Tabulka zde:
Front forks
Telescopic fork, ball-joint fork - Initial torque, 45 Nm (33 ft-lbs)
Leading link to engine, M12 x 20 - Final torque, 73 Nm (54 ft-lbs)
Threaded cap, leading link to engine, M42 x 1.5 - Lightly grease threads with Never Seez compound 6 Nm (4 ft-lbs)
Spring strut to front frame, Hex nut M10 x 1.25 - Loctite 243
34 Nm (25 ft-lbs)
Spring strut, front, to leading link, M10 x 1.25 - Optimoly TA
40 Nm (30 ft-lbs)
Ball joint to leading link, M14 x 1.5 - Replace nut Micro-encapsulated - 130 Nm (96 ft-lbs)
Ball joint in slider-tube bridge, M34 x 1.5 - Lightly grease threads
Optimoly TA 230 Nm (170 ft-lbs)
Fork bridge, lower, to slider tube, M8 x 1.25 - 25 Nm (18 ft-lbs)
Sealing screw in fork plug, M4 x 0.7 - Always fit a new O-ring
3 Nm (2 ft-lbs)
Fork bridge to front frame, M14 x 1.5 - Replace nut Micro-encapsulated 130 Nm (96 ft-lbs)
Fork bridge, top, with fork fixed tube, M10 x 1.25 - Replace nut
Mechanical thread lock 40 Nm (30 ft-lbs)
Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5, matky na vrchu vidlic - M10x1,25 a 4 šrouby M8x25 na spodních brejlích.
Dále by mě zajímal postup výměny oleje a gufer ve vidlicích. Je to stejný jako u 11 a 1150 viz. zde http://www.bmwgs....ad_id=6612. Kolik a jakej olej se tam leje? Dík za rady
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:15
Příspěvků: 1681 Registrace: 17.05.08
No to už jsem taky zkoušel, ale potřebuju to vědět jistě, takže pokud mi z toho rozluštíš ty tři hodnoty který potřebuju, budu Ti vděčnej
Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5, matky na vrchu vidlic - M10x1,25 a 4 šrouby M8x25 na spodních brejlích.
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:33
Příspěvků: 3103 Registrace: 30.12.07
servisak napsal(a):
Je to překlad z googlu ale nechá se to pochopit!
Tady překlad z programu PC TRANSLÁTOR :
Přední vidlice
teleskopická vidlice, kulový kloub vidlička - počáteční točivý moment, 45 Nm (33 stopům-libra)
vedoucí je zapojen do motoru, M12 x 20 - konečné točivé momenty, 73 Nm (54 stopy-libra)
Šroubovací víčko, vedoucí být zapojen do motoru, M42 x 1.5 - lehce maziva osnovy při za žádnou cenu ne Seez smíchají 6 Nm (4 stopy-libra)
Tlumič k přední části rámu, Šestihranný ořech M10 x 1.25 - Loctite 243
34 Nm (25 stopů-libra)
Tlumič, přední strana, k vůdčímu kloubu, M10 x 1.25 - Optimoly TA 40 Nm (30 stopům-libra)
Kulový kloub vedoucí kloub, M14 x 1.5 - dá na dřívější místo matice kratičký-zapouzdřený - 130 Nm (96 stopy-libra)
Kulový kloub v šoupátku-roura most, M34 x 1.5 - lehce maziva osnovy
Optimoly TA 230 Nm (170 stopy-libra)
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 01.07.2010 22:54
Příspěvků: 1681 Registrace: 17.05.08
Nalil jsem tam 10w a množství netušim - 11 a 1150 má 470ml, tak jsem myslel, že to bude stejný. Já jsem z toho vypustil skoro 750 ml (jedna roura), takže jsem dolil stejně. Gufera stojej necelejch 800,-Kč/pár v Inveltu.
Upravil MALI dne 01.07.2010 22:56
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 02.07.2010 23:00
Příspěvků: 1681 Registrace: 17.05.08
Tak od teďka je báwo zase jako nový Ale bylo to krutejch 20 dní bez motorky Jen doplnim, že ta gufera stojí v Inveltu přesně 764,-Kč/pár. Po výměně oleje a gufer přední vidle podstatně líp tlumí
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 20:37
Příspěvků: 24 Registrace: 09.12.09
Tiez sa chystam vymenit olej vo vidle. Treba pri vymene oleja uplne demontovat obidve nohy vidle von z okuliari, alebo sa to da aj inak? Neviete niekto, ci je niekde popisany presny postup vymeny?
My sport is transport....
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 21:06
Příspěvků: 3103 Registrace: 30.12.07
MALI napsal(a):
Tak od teďka je báwo zase jako nový Ale bylo to krutejch 20 dní bez motorky Jen doplnim, že ta gufera stojí v Inveltu přesně 764,-Kč/pár. Po výměně oleje a gufer přední vidle podstatně líp tlumí
A neni to jen dojem? Na předku přeci tlumí TLUMIČ. Vidle jsou jen vodící a olej je tam aby se to nedřelo na sucho. Nebo nemám pravdu?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 22:55
Moderátor Příspěvků: 5903 Registrace: 05.03.08
Mas!Kamosovi zacal olej chcat guferama na ceste do Iranu.Jel s tim asi 15000km.Myslim,ze tam toho oleje moc nezbylo.Ale funguje to stale normalne.Me to chcalo taky.Na 1100a1150gs je to bezna zavada odhadem mezi 80-100t.km.Tece to pak fakt dost a bohuzel to kape z vidlice taky na brzdy.Ale zhorsenou funkci tlumice,ani pruziny jsem nepoznal.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 08:47
Příspěvků: 1681 Registrace: 17.05.08
kaso napsal(a):
Tiez sa chystam vymenit olej vo vidle. Treba pri vymene oleja uplne demontovat obidve nohy vidle von z okuliari, alebo sa to da aj inak? Neviete niekto, ci je niekde popisany presny postup vymeny?
Postup je nahoře v tom odkazu. Určitě bych to vyndal. Postup je jednoduchej - sundáš, kolo, třmeny, čidlo ABS, povolíš na horních brejlích 2 matky a na dolních brejlích 4 šrouby. Polohu jsem si na spodní brejle poznačil fixem. Vidle vytáhneš ven. Vytáhněš z nich rouru, ze spodku opatrně vyndáš prachovku, zajišťovač, gufero a železnou mističku. Vyleješ olej. Prachovku, mističku i spodní trubku vyčistíš, naleješ olej, vrátíš misku, opatrně naklepneš gufero, dáš zajišťovač, vrátíš prachovku, očistíš trubku a zasuneš jí zpátky. Potom odvzdušníš (malej torx na vrchu roury) a vrátíš zpátky do motorky.
Upravil MALI dne 06.07.2010 08:54
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 08:53
Příspěvků: 1681 Registrace: 17.05.08
BIGR napsal(a):A neni to jen dojem? Na předku přeci tlumí TLUMIČ. Vidle jsou jen vodící a olej je tam aby se to nedřelo na sucho. Nebo nemám pravdu?
No je fakt, že jsem na moto 20 dní neseděl. Doteď jsem si to co píšeš myslel taky, ale změnu tam cítim - podstatně líp to bere nerovnosti (nějakej tlak ve vidlích asi bude). Nedělal bych to, ale bylo potřeba zkontrolovat, jestli jsou vidle rovný a když už se do toho hráblo, tak už se to komplet udělalo.
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 09:06
Příspěvků: 24 Registrace: 09.12.09
No ja nemam pocit, ze by to zle tlmilo, ale mam pocit, ze ta vidla ide dost ztuha. Tym padom to akosi neberie male nerovnosti a zda sa mi to dost nervozne. Potrebujem teda skontrolovat ako tie klzaky chodia, zistit preco, tiez ci nahodou nie su krive rury (to by ma nasralo). Precistit to a pri tej prilezitosti tam uz pravdepodobne vymenim aj olej.
My sport is transport....