Zdravím kolegové. Dneska jsem měnil brzdovku a hned při prvním zmáčknutí páčky přední brzdy mi z otevřené nádobky vycákla mrcha dvaceticentimetrovým ladným obloukem na čelní stranu plexištítku. Už v okamžiku kdy jsem jí po pár vteřinách utíral hadrem jsem pochopil, že originální stav 16 let starého neškrábnutého štítku je v háji. Na hnědém plexisklu jsou výrazné bílé mapy, vzniklé naleptáním povrchu. Nemáte někdo prosím zkušenost, jestli se dá plexi něčím rozleštit (myslím tím třeba Tempo, nějaké extrémně jemné šmirgly, nebo tak něco) ? Mytí saponátem, namazání, nebo naopak odmašťování nemělo bohužel žádný efekt ( Výměnu plexi za vyšší, které by se sice hodilo, beru jako prohru )
díky za rady. Mel.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Nevim jak se to řeší po zásahu brzdovkou, ale co jsem se bavil s klukama ze servisu MV2, tak poškrábaný pléga někam vozí a přivezou je jako nový. Jen nevim, jestli by to nevyšlo levněji koupit jiný. Zkus jim cinknout a zeptat se.
Díky za rady, hlásím, že závada z blbosti je odstraněna. K vyčištění jsem vyzkoušel, CIF (vyčistí, ale poškrábe, plexi zmatní), pak klasické TEMPO a zubní pastu, která je nejjemnější a zahladila škrábance. Jinak hloubkové stopy po brzdovce zůstanou navždy, plast je poleptaný, naštěstí se podařilo alespoň odleštit zvětralou výrazně bílou barvu..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
No já mám něco brusnýho od sonaxu, a údajně to vrací plexi do průhlednosti. Ale ještě jsem to nezkoušel
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
já bych to dal odborníkům, že
1) ti to udělaj na počkání
2) vědí jestli to půjde nebo ne a udělají pro to maximum
3) nevyhodíš spoustu peněz za přípravky atd, který použiješ jednou s nejasným výsledkem
4) nestrávíš s tim moře času ať již zjišťováním jak na to nebo samotnou prací
takže se stav v plexiplus a uvidíš co s tim zvládnou: http://www.plexip... běžně za rozleštění chtěj asi kolem 2-600Kč a je to zhruba na 20minut.