Mám nepoškrabané ale už zmatnělé hledí na přilbě Uvex Dakar . přilba je asi 10 let stará , je perfektní ale hledí se již do ní nedá sehnat.
poraďte zda existuje nějaká finta jak toto plexi vyleštit aby bylo opět pěkně čiré . díky
Olin napsal:
Mám nepoškrabané ale už zmatnělé hledí na přilbě Uvex Dakar . přilba je asi 10 let stará , je perfektní ale hledí se již do ní nedá sehnat.
poraďte zda existuje nějaká finta jak toto plexi vyleštit aby bylo opět pěkně čiré . díky
Zkoušel jsi pastu na zuby,já s ní krásně vyčistil plexi na GS.
Dum spiro,spero.
jestli máš 10 let starou helmu, bál bych se to dát na sebe z důvodu bezpečnosti, nevím, jakou máš, jak byla použitá, jestli si můžeš dovolit novou atd., ale fakt už bych to moc na hlavu nedával - na prodej ji vylešti, na hledí helem se prodávají různý přípravky, já mám něco z Loiuse
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Vašku , nevím , proč by měla být tato přilba , tím že je 10 let stará nebezpečná. Byla ve své době jedná z nejlepších enduro přileb. Samozřejmě mám přileb více a novějších ale takový komfort jako tato Uvexka ty ostatní
nedosahují. Samozřejmě 15 tisíc za moderní přilbu nedám. Proto tento dotaz na vyčistění hledí.
no prý když je těch 10 let na sluníčku, tak zrezne, ale hlavně co? zkoroduje jde prý o to, z jakého materiálu je helma, jak rychle podléhá zkáze vlivem UV záření a taky jde o to, jestli třeba byla padená - a jak jsem psal je to IMHO - In My Humble Opinion - dle mého skromného názoru - nikomu to nepodstrkávám, že je to jediná možná pravda, jen se snažím říct, že já osobně bych si starou helmu na sebe nedal, kdybych měl příležitost jezdit s novější, nic víc, nic míň hlavně pokud bych nevěděl, jestli byla těch deset let používaná či nikoliv, ležáka bych na sebe spíš nandal, ale opakuji, je to můj názor s aplikací na mě a se zodpovědností za sebe
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
jinak na plexi když je od much položím na 15 minut toaleťák a pokropím lehce vodou - papír udří vodu na plexi a pobere hmyz, pak to jen stáhnu bez námahy a poškození
3X napsal:
protože materiál stárne a ztrácí své původní vlastnosti. Pokud je z termoplastu, tak má po životnosti
taktak - větší náraz a vykřehnutá skořápka ze starého plastu se rozletí na trsátka a je to, jako když helmu nemáš - každý nechť se zařídí dle sebe
Upravil VasekPraha dne 12.03.2011 11:17
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Zkus tu pastu na zuby i když může existovat něco speciálního.
K nebezpečnosti: kdysi jsem četl, že helma by se měla používat cca 4 roky, pak ztrácí na pevnosti jak skořepina (díky UV záření, teplotním změnám apod.), tak se mění tlumící schopnosti polystyrenové výstelky. Přesto nezahodím Nolan od Porsche Design z r.1991 a N100 10 let starou, byť je mám jen jako vzpomínku a do rezervy.
Ivan napsal:
........... Přesto nezahodím Nolan od Porsche Design z r.1991 a N100 10 let starou, byť je mám jen jako vzpomínku a do rezervy.
Jojo, taky doma silážuju starou Nolanku z roku cca 1987 s kterou jsem projezdil svou celou Jawáckou éru. Je tak vymačkaná, že ji už mám velkou, mám na ní druhé plexi asi z roku 1993, které je taky už poškrábané, ale nikdy ji nevyhodím. Skoušel jsem to plexi kdysi taky vyleštit, ale bez úspěchu. Teď už je to jedno, protože je v garáži jen na parádu.
Pája
Jinak Uver dělá helmu Uvex Enduro cena zhruba 4000 moc pěkná... v testech dopadla i líp než ARAIky za trojnásobek... jinak pokud jsi v Praze a nechce se ti investovat do nářadí a přípravků na leštění tak navštiv firmu Plexi plus... na počkání a za pár korun... ale pokud se jedná o polycarbonát tak s tím nikdo moc nenadělá... ale mrkni
Plexi na lepším přilbách bude určitě z PC. Vem plexi z tvé přilby, nůž a někde kde to nevadí skus udělat rýhu. Jestli se chová jako mělké a libovolným hrotem jde snadno zarýt do materiálu tak je to PC.
Já to zkusil teď na původním plexi ze staré Nolanky (pořád ho silážuju v originál krabici od přilby) a je to PC.
Pája
Na matné plexi a celkově na zašlé plasty se mi osvěčil aceton. Pozor nesmí se roztírat houbičkou, ale odličovacími tampony co mají ženské na odstranění kosmetiky.
Jarda 900 napsal:
Na matné plexi a celkově na zašlé plasty se mi osvěčil aceton. Pozor nesmí se roztírat houbičkou, ale odličovacími tampony co mají ženské na odstranění kosmetiky.
To bych se bál že to rozleptá???
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
jenom ne aceton...!
Co se týká výdrže přílby, tak jde hodně o to, jestli je přílba lakovaná nebo ne. Protože lak chrání před UV, které jsou pro většinu plastů neštěstím.
Pozor na hledi, jestli je tvrzene nebo ne, co jsem zkousel na moji LEVIOR MX 600, tak se mi po silenem lesteni s pastou na zuby udelal takovy skaredy flek na miste, kde jsem lestil plexi, jakoby se odloupala nejaka vrstva, tak bud odloupat vrstvu uplne... nebo to radeji nechat tak jak to je.
kazdy lestil, a kdo rika, ze ne, tak lesti dodnes:-D
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Ivan napsal:
........... Přesto nezahodím Nolan od Porsche Design z r.1991 a N100 10 let starou, byť je mám jen jako vzpomínku a do rezervy.
Jojo, taky doma silážuju starou Nolanku z roku cca 1987 s kterou jsem projezdil svou celou Jawáckou éru. Je tak vymačkaná, že ji už mám velkou, mám na ní druhé plexi asi z roku 1993, které je taky už poškrábané, ale nikdy ji nevyhodím. Skoušel jsem to plexi kdysi taky vyleštit, ale bez úspěchu. Teď už je to jedno, protože je v garáži jen na parádu.
Taky mám Nolan N-19, má parádní desing, přes plexi už moc vidět není ale mám ji rád