nenasiel som tu tuto temu (ak tu je prosim o link) tak sa chcem spytat jednu vec.
minulu jesen po dlhsim rozhodovani pre enduro som sa rozhodol pre GS1150.kupil som rok 2001. pri kupe som si to nevsimol az po ceste domov som zistil ze motorka taha vpravo. teda je naklonena na pravu stranu a treba ju vyvazovat. zadna guma bola dost zjazdena dosikma tak som vedel ze je daky problem. moto nevyzera burane. po dlhsom skumani som zistil ze sedadlo je vysedene na lavej strane a vzdy ked som sa posadil som za zviezol vlavo. myslel som ze to je dovod. vymenil som novu zadnu gumu a objednal a dal nove nizsie sedadlo KAHEDO. po namontovani vsetkeho sa uz moto tolko nenaklanalo. ale nebolo to este ono. zadna guma znova nie je zjazdena v strede ale vyosene.
minuly vikend som rozobral cely predok ze uvidim co je krive. oska predneho kolesa je dobra, tlmice su dobre, spodnu okular je dobry. jedine co som nebytiahol je telelever lebo ten mi nesiel povolit na motore. po zlozeni vsetkeho spet isla oska pekne hladko do tlmivoc. takze nevyzera ze nieco je tam zle. ale pri merani oproti zadnemu kolesu je predne vlavo asi 0.5-1cm.
co ma najviac dorazilo bolo dnes ked som bol pre GS1150ADV 2002 pre kamarata. tiez motorka taha vpravo a je naklonena vpravo. zadna guma vyosene zjazdena a sedadlo vysedene na lavej strane.
to su vsetky GS take krive original- myslim tym kvoli boxer motoru alebo sa tam nieco kazi.
vdaka za radu a ospravedlnujem sa za tolko pisania.
to vyosení zadního kola vůči přednímu je tuším u GS normální,někde sem dokonce snad viděl nákres od bmw,kde to bylo namalovaný z pohledu zvrchu,možná kecám,už si to nepamatuji,neřeším-jezdímdokud to drží pohromadě
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Nikdy jsem nezkoumal jestli je moje 1150 nakloněná,ale zadní guma byla vždy ojetá v pohodě. Když pustím řidítka tak nikam netáhne a do zatáček se mi zdá že jde stejně na levou i na pravou stranu.Když se nad tím zamyslím tak mi ale jde pravá zatáčka přirozeněji. To ale bude asi mnou.
bystricke napsal:
to vyosení zadního kola vůči přednímu je tuším u GS normální,někde sem dokonce snad viděl nákres od bmw,kde to bylo namalovaný z pohledu zvrchu,možná kecám,už si to nepamatuji,neřeším-jezdímdokud to drží pohromadě
To je nesmysl, něco takovýho by nikdo nemoh prodávat. Tipuju, že sis to spletl s povolenou tolerancí jednotlivých komponentů ve výrobě, jež mohou v konečném výsledku znamenat rozdíly v délce tuším +/- 2cm mezi jednotlivými kusy motorek. Myslím, že to tu naposledy publikoval Tomáš TT. Ale základní prvek geometrie - t.j. že zadní kolo kryje přední (odtud i pojem jednostopé vozidlo ) by měl být podmínkou ke schválení k provozu. Mašina, která tě tahá do škarpy není určitě v pořádku, i když jich asi po nějakých ranách a špatné opravě jezdí dost.
Pokud si mohu tipnout, jako možné další příčiny, krom těch, cos xNOKIAx prověřoval, bych hádal zdeformované rameno telelevru či ohnutou jeho osku a nebo čep v ložisku horních brýlí. Když ho imbusovým klíčem povolíš a povoluješ, při otáčení se ukáže, zda není ohnutej.
xNOKIAx napsal:
nenasiel som tu tuto temu (ak tu je prosim o link) tak sa chcem spytat jednu vec.
a nesedis trochu na strane ty?
muzes mit treba hnuta riditka... nebo kratsi nohu nebo tak neco.
Ja taky sedim trochu na strane.. na vsem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jarda napsal:
[quote]bystricke napsal:
to vyosení zadního kola vůči přednímu je tuším u GS normální,někde sem dokonce snad viděl nákres od bmw,kde to bylo namalovaný z pohledu zvrchu,možná kecám,už si to nepamatuji,neřeším-jezdímdokud to drží pohromadě
To je nesmysl, něco takovýho by nikdo nemoh prodávat. Tipuju, že sis to spletl s povolenou tolerancí jednotlivých komponentů ve výrobě
je to klidně možný že sem si to zaměnil stím co píšeš
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Dorik napsal:
Když se nad tím zamyslím tak mi ale jde pravá zatáčka přirozeněji. To ale bude asi mnou.
za tohle může boxer když přidáš plyn, tak se motorka nahne doprava, proto ti přijde, že pravotočivý zatáčky jsou přirozenější
jinak k tematu - nemyslim si že by to bylo normální, na mojí 1100 to nijak netáhne do stran a guma je sjetá normálně.
R 1100 GS
bystricke napsal:
to vyosení zadního kola vůči přednímu je tuším u GS normální,někde sem dokonce snad viděl nákres od bmw,kde to bylo namalovaný z pohledu zvrchu,možná kecám,už si to nepamatuji,neřeším-jezdímdokud to drží pohromadě
To je nesmysl, něco takovýho by nikdo nemoh prodávat. Tipuju, že sis to spletl s povolenou tolerancí jednotlivých komponentů ve výrobě, jež mohou v konečném výsledku znamenat rozdíly v délce tuším +/- 2cm mezi jednotlivými kusy motorek. Myslím, že to tu naposledy publikoval Tomáš TT. Ale základní prvek geometrie - t.j. že zadní kolo kryje přední (odtud i pojem jednostopé vozidlo ) by měl být podmínkou ke schválení k provozu. Mašina, která tě tahá do škarpy není určitě v pořádku, i když jich asi po nějakých ranách a špatné opravě jezdí dost.
Pokud si mohu tipnout, jako možné další příčiny, krom těch, cos xNOKIAx prověřoval, bych hádal zdeformované rameno telelevru či ohnutou jeho osku a nebo čep v ložisku horních brýlí. Když ho imbusovým klíčem povolíš a povoluješ, při otáčení se ukáže, zda není ohnutej.
telelever zevraj vydrzi dost vela. pocul som o odtrhnutych tlmicoch a po ich vymene bolo vsetko ok. ten horny okular neviem ci je dolezity. ten som nekontroloval sa priznavam lebo som nevidel dovod. tlmice v nom su len na silemblokoch a su len nasunute do spodnej casti tlmica takze sa trocha natocia a vlastne drzia v spodnom okulary.
to hicks: neviem ci som krivy ja ale na oboch motorkach to uz bolo predo mnou tak vyjazdene. ked pustim riadidla tak moto musim trocha tlacit pravym kolenom spet.
Nejsem tedy inženýr, ale technické představivosti mám aspoň tolik, že si dovedu představit kulový čep teleleveru jako spodní fixaci vidlí - ovšem výkyvnou. Pak už ty šavle kotví jen vrchní okulár a ten když bude vychýlen hozeným čepem např. doleva, opačný konec se octne na pravé straně a jsi ze stopy hned. Ale jak jsem psal výše, považuji to jen za jednu z možných příčin seštaflení tvojí motorky
Fila napsal:
za tohle může boxer když přidáš plyn, tak se motorka nahne doprava, proto ti přijde, že pravotočivý zatáčky jsou přirozenější
.
To je dobra hovezina a kdyz ho pridas podruhy tak zas doleva vid.Beru to jako srandu tohle totiz nemuzes myslet vazne..Ta motorka kdyz pridas z volnobehu se zaklepe TROCHU cela. Ano to je ten TVUJ boxer ale pri jizde to uz necejtis. Uvedom si ze tyhle veci ctou i lidi ktery nevedi az tak moc voco de.Po tvym vysvetleni si uz boxera nekoupim protoze do pravy zatacky me tahne do skarpy
Fila napsal:
za tohle může boxer když přidáš plyn, tak se motorka nahne doprava, proto ti přijde, že pravotočivý zatáčky jsou přirozenější
.
To je dobra hovezina a kdyz ho pridas podruhy tak zas doleva vid.Beru to jako srandu tohle totiz nemuzes myslet vazne..Ta motorka kdyz pridas z volnobehu se zaklepe TROCHU cela. Ano to je ten TVUJ boxer ale pri jizde to uz necejtis. Uvedom si ze tyhle veci ctou i lidi ktery nevedi az tak moc voco de.Po tvym vysvetleni si uz boxera nekoupim protoze do pravy zatacky me tahne do skarpy
To tvoje "zaklepani" je prave gyroskopickej efekt toho jak je motor postavenej vuci smeru jizdy (podélně rotující klikovka). nenapsal sem ze kdyz zavadis o plyn tak to s tebou řachne o zem . ale když v náklonu v pravotocivy zatáčce víc přidáš plyn tak se to "zaklepe" trochu vic do naklonu a kdyz hodne ubereš, tak se to zase "zaklepe" tak, že tě to trochu narovná.. mluvim o náklonu, ne o zatáčení.. jinak tohle je forum, ne encyklopedie
Upravil Fila dne 28.03.2011 14:04
R 1100 GS
Fila napsal:
za tohle může boxer když přidáš plyn, tak se motorka nahne doprava, proto ti přijde, že pravotočivý zatáčky jsou přirozenější
.
To je dobra hovezina a kdyz ho pridas podruhy tak zas doleva vid.Beru to jako srandu tohle totiz nemuzes myslet vazne..Ta motorka kdyz pridas z volnobehu se zaklepe TROCHU cela. Ano to je ten TVUJ boxer ale pri jizde to uz necejtis. Uvedom si ze tyhle veci ctou i lidi ktery nevedi az tak moc voco de.Po tvym vysvetleni si uz boxera nekoupim protoze do pravy zatacky me tahne do skarpy
To tvoje "zaklepani" je prave gyroskopickej efekt toho jak je motor postavenej vuci smeru jizdy (podélně rotující klikovka). nenapsal sem ze kdyz zavadis o plyn tak to s tebou řachne o zem . ale když v náklonu v pravotocivy zatáčce víc přidáš plyn tak se to "zaklepe" trochu vic do naklonu a kdyz hodne ubereš, tak se to zase "zaklepe" tak, že tě to trochu narovná.. mluvim o náklonu, ne o zatáčení.. jinak tohle je forum, ne encyklopedie
Tak si to dej nekam seridit kdyz se ti to za jizdy do zatacky v naklonu zaklepeale neserizuj si to ty mohlo by te to pak tahat do protismeru
spet k teme
nasiel som tuto stranku http://advwisdom....ement.html
tam v stvrtom prispevku OUtback UFO pise toto: Rememer to re-aline the front axel before putting the tire back on.
ked som to dobre prelozil a pochopil ze nezabudnut nastavit stopu alebo liniu prednej vydle. co to znamena? ako sa to robi a cim? alebo som totalne mimo
... zdrave GS nikam netahne, ma kola ve stope, nic se divne nesjizdi. Na miste pri vrknuti plynem cukne do strany - to jo, ale za jizdy, kdy se toci i prevodovka je ten efekt pomerne eliminovan...
EDIT: ... nejezdim uplne jako "krajinkar" a ani v rychlych serpentynach mi neprislo, ze by se prerazenim nebo manipulaci s plynem v zatacce motorka "rovnala" nebo vic "sklapela". Naopak, me to vali jak po kolejich, luxusni podvozek i ve srovnani treba s GSX-R 600 SRAD, na ktere jsem driv jezdil....
Upravil Bubak dne 28.03.2011 14:44
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
xNOKIAx napsal:
spet k teme
nasiel som tuto stranku http://advwisdom....ement.html
tam v stvrtom prispevku OUtback UFO pise toto: Rememer to re-aline the front axel before putting the tire back on.
ked som to dobre prelozil a pochopil ze nezabudnut nastavit stopu alebo liniu prednej vydle. co to znamena? ako sa to robi a cim? alebo som totalne mimo
Koukni se jeste (jestli jsi to uz nedelal)na to zadni rameno co ti v tom vede kardan.Mam zato ze to tady nekdo resil mel ho trochu nakrouceny.Taky se me to nechtelo verit ze by to bylo mozny ale myslim ze k tomu daval i fotku.Jinak urcite to nema nikam tahnout ani se nijak spatne sjizdet gumy,jak psal bubak POKUD JE TO ZDRAVY.
Dorik napsal:
Nikdy jsem nezkoumal jestli je moje 1150 nakloněná,ale zadní guma byla vždy ojetá v pohodě. Když pustím řidítka tak nikam netáhne a do zatáček se mi zdá že jde stejně na levou i na pravou stranu.Když se nad tím zamyslím tak mi ale jde pravá zatáčka přirozeněji. To ale bude asi mnou.
řekl bych že jsi levák, říká se že zatáčky na drohou ruku kterou píše ti jdou líp.. mě jde líp levá a su pravák.. na mě to pasuje
Over than 250k km on BMW GS bikes
Pánové vstoupím vám do staré diskuze...mám GSko 1150 asi 2 měsíce. Ze začátku bylo všechno jak má, když jsem pustil řídítka, mašina nikam netáhla, jela krásně rovně. Pak jsem ale od známého s 1100GS dostal skoro novou pneu (Měl jsem na každým kole jiný pneu, dostal jsem do páru Metzeler Tourance-ku na předek). Po přezutí ale po puštění řídítek se mašina naklápí na pravou stranu. Pneu je ale na pohled sjíždená rovnoměrně. Tak si říkám, čím to může být...jestli je to z pneuservisu špatně vyvážený, nebo jestli jsem udělal někde chybu při nasazování zpět na mašinu. Kotouč o brzdiče nedrhne, při roztočení kola na centrálu se taky točí rovně. Ještě k tomu naklánění. Při puštění řídítek se motorka lehce naklápí na pravo, ale stčí trochu korekce koleny a dá se to udržet, ale nesrovná se to. Do zatáček jde ale na obě strany v pořádku. Co vy na to?
xNOKIAx napsal:
nenasiel som tu tuto temu (ak tu je prosim o link) tak sa chcem spytat jednu vec.
minulu jesen po dlhsim rozhodovani pre enduro som sa rozhodol pre GS1150.kupil som rok 2001. pri kupe som si to nevsimol az po ceste domov som zistil ze motorka taha vpravo. teda je naklonena na pravu stranu a treba ju vyvazovat. zadna guma bola dost zjazdena dosikma tak som vedel ze je daky problem. moto nevyzera burane. po dlhsom skumani som zistil ze sedadlo je vysedene na lavej strane a vzdy ked som sa posadil som za zviezol vlavo. myslel som ze to je dovod. vymenil som novu zadnu gumu a objednal a dal nove nizsie sedadlo KAHEDO. po namontovani vsetkeho sa uz moto tolko nenaklanalo. ale nebolo to este ono. zadna guma znova nie je zjazdena v strede ale vyosene.
minuly vikend som rozobral cely predok ze uvidim co je krive. oska predneho kolesa je dobra, tlmice su dobre, spodnu okular je dobry. jedine co som nebytiahol je telelever lebo ten mi nesiel povolit na motore. po zlozeni vsetkeho spet isla oska pekne hladko do tlmivoc. takze nevyzera ze nieco je tam zle. ale pri merani oproti zadnemu kolesu je predne vlavo asi 0.5-1cm.
co ma najviac dorazilo bolo dnes ked som bol pre GS1150ADV 2002 pre kamarata. tiez motorka taha vpravo a je naklonena vpravo. zadna guma vyosene zjazdena a sedadlo vysedene na lavej strane.
to su vsetky GS take krive original- myslim tym kvoli boxer motoru alebo sa tam nieco kazi.
vdaka za radu a ospravedlnujem sa za tolko pisania.
Myslím že máš vůli v zavěšení zadního kola,tzn. v ložiskách co se v nich natáčí "nohavice".
dlho som tu nebol a nemal som nastavene sledovat tuto moju temu tak az teraz.
tak ako som pisal. skontrolovane tlmice , oska na prednom kolese a spodny okulat boli ok. potom ma napadlo ze mam velmi pekne predne tlmice- myslim tym neopadana farba zo spodu na hlinikoch a aj spodny okular. tak som to riskol a vydrazil telelever na ebay. napad vysiel z toho ze to asi niekto rozbil a potom opravili teda vymenili tie veci a telelever nie. po rozobrati som zmeral telelever a ten mal predny cap vyoseny na 1m asi 1cm. po zlozeni to je lepsie aj pneu vyzera ze sa jazdi v poriadku. ale stale to taha vpravo.
pred par tyzdnami som sa z znamym bol previezt a chcel skusit bmw (ma varadero). ked som isiel za nim zda sa mi ze na mojej bmw zadne koleso nie je tolko na cestu alebo je zosikma takze dost mozne ako teraz pisal Luboss ze tam bude nieco s kardanom. ale to asi budem riesit neskor ked sa bude robit spojka a bude to rozobrane cele
na obrazku je na spodnej sipke laser oplne na kraji tycky a hore je asi 1cm od kraja