Ahoj,
dle nadpisu to vypadá, že jsem magor, ale mě to fakt nejde sundat. Když selhal poslední pokus, tak jsem koukl do manuálu a je tam pouze, že máte sundat celé zadní světlo i s blatníček a SPZkou. Pak že tam budou 3 šrouby a tím to sundáte (měním za LEDkové). Jenže mě nejde sundat ten plast, co je na něm SPZ, celej ten komplet. Zespodu jsem už sunda 2 malé hvězdičkové šroubky a stejně to drží jak židovská víra...
mám led ale už sem to sním koupil takže sem to nikdy nemusel sundávat ale myslím že bych na to šel z té přihrádky na klíč pod kterou odemikám sedlo...
Upravil lako dne 14.04.2011 09:00
Over than 250k km on BMW GS bikes
Ahoj,
zrovna tenhle víkend jsem ho sundával - chtěl jsem zkontrolovat dráty, protože zadní světlo nesvítilo. Až později jsem přišel na to, že obě náhradní žárovky, které jsem tam dával, byly taky rozbité, takže stačilo koupit novou... (ale vlákna přitom porušená nebyla...)
Hodně jsem se u toho navztekal, ale nakonec se mi to podařilo.
Ty 2 malé hvězdičky zespodu jsem taky odšrouboval, pak jsem ještě povolil
2 šrouby v zadním kastlíku za sedadlem. Tím se celý zadek uvolní - ale pořád ještě visí na drátech. Díky tomuto uvolnění se konečně dostaneš ke třem šroubům (resp. matkám), co drží to světlo. Ty povolíš, odpojíš dráty a světlo máš v ruce.
Škoda, že jsem to nefotil - takhle při slovním popisu se v tom možná nezorientuješ. V každém případě jsem se u té rozborky dost navztekal - a nakonec o to víc, když jsem zjistil, že chyba byla v žárovce
P.S. Málem bych zapomněl - já tam mám ještě výztuhu zadního blatníku, tak jsem musel sundat SPZ a odšroubovat i tu výztuhu.
2 Darek: A to máš jedno, já tam mám totiž ještě nosič topcase a konstrukci na boční kufry, takže i tím se mi tam plete plno jiných věcí... Jo a ještě origo alarm v kaslíku, takže přístup fakt na dvě věci. Myslím, že vím, které dvě hvězdy v tom kaslíku myslíš... Jsou to ty šrouby, které jsou řekněme kolmo k zemi?
Přesně tak - ty kolmo k zemi. Myslím, že jsou i nejblíž zadnímu světlu.
Původně jsem povolil jenom je a zatáhl za světlo - nic se nestalo. Tak jsem hledal dál a našel ty dva šrouby zespodu - ty jsou asi nejhůř přístupné. Je to trochu jako ježek v kleci - chce to trpělivost a vědět kam šáhnout (sakra, to by byla i docela pěkná definice ženy - dámy prominou )
Taky mám nosiče bočních kufrů, ale ty jsem naštěstí sundávat nemusel, zase tolik nepřekážely.
Kluci, je to sice mimo téma, ale s tématem to přesto souvisí.
Taky mě tato makačka na bednu a zároveň prstolam se zadním světlem přiváděly střídavě v zuřivost a v úžas nad tím, co je taky možné u TOP stroje. To uchycení musel fakt někdo vymyslet hlavou.
A SPOLU S MINIMÁLNĚ TŘEMI DALŠÍMI vlastnostmi F 650 GS to přispělo k tomu, že jsem se, byť se slzou v oku, nakonec přece jenom odhodlal tohoto jinak skvělého jednobucha "vyměnit" za boxera. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Jako motozačátečník ještě boxera neznám - je na servisní úkony jednodušší (myslím výrazně jednodušší)? A co ty tři další vlastnosti?
Jsem zvědavej
Ale označení "prstolam" je docela přesné - a to nejen pro zadní světlo.
Darek napsal:
A co ty tři další vlastnosti?
Jsem zvědavej
No, nechtěl bych nikoho jakkoliv odrazovat od celkově výborného stroje, jakým je starý dobrý jednoválcový F 650 GS - se vším se lze vypořádat, i s těmi jeho několika nevýhodami, na které jsem narazil (možná je jich při mnohaletém provozu víc), ale které jsou myslím zase bohatě vyváženy jinými výhodami.
Navíc pro někoho jiného to možná nepředstavuje vůbec žádnou komplikaci - třeba když nemá hluboko do kapsy a dává všechno do servisu nebo na to má svého dvorního mechanika apod.
Ale k věci - ty řekněme 4 méně výhodné vlastnosti byly (pro mne) tyto:
1.
Zde diskutované značně komplikované uchycení zadního světla (kromě jiného), ovšem to je spíš prkotina oproti tomu dalšímu.
2.
Obecně hodně špatný, neoperativní respektive nedostatečný (v praxi místy vůbec žádný) přehled o stavu motorového oleje - to je dáno tím, že u F 650 GS není všechno dole ve vaně a proto to není (alespoň orientačně) změřitelné i za studena (před startem motoru a jeho prohřátím na provozní teplotu, kdy to už někdy může být docela pozdě).
Z toho pak plyne i obtížnější/složitější řádná (kompletní) výměna motorového oleje (oproti jiným motorkám).
3.
Dost špatný přístup k ventilům, k jejich kontrole a k event. seřízení. Navíc vymezení vůlí není jednoduše matkou na šroubu, ale přesnými podložkami. Takže nutnost shánět a kupovat ne zrovna levné sady podložek - v praxi více sad, protože to má 4 ventily.
Ten velkoobjemový jednobuch má holt vysokou stavbu, nahoře kapalinou chlazená obrovská hlava a komplet rozvody - je to dnes už samozřejmě (D)OHC. Je to o to výraznější, že se jedná o enduro, které musí mít už z principu vyšší světlou výšku, jinak by nemělo průchodnost terénem.
Čili je to tam "nahoře" už všechno dost natěsno, a taky proto se tam už nevešla ani palivová nádrž (jako u jiných motorek), která musela být umístěna pod sedlem (to ale není kromě omezeného objemu nic špatného, mj. se tím trochu sníží těžiště).
4.
Taktro "ušetřený" prostor nad motorem (nádrž pryč) byl využit k tomu, aby tam mj. dali baterii.
A to je ta 4. nevýhoda, protože jednak je k té baterce blbý přístup (mj. nutno to všechno oplastování pokaždé odtorxovat a naopak), ale hlavně je baterka umístěna v tom pro ni nejméně vhodném místě - je přímo nad velmi horkou hlavou motoru a tím vedrem baterka hodně trpí, silně jí to zkracuje život a trpí na vysychání.
Je potřeba ji často (periodicky) kontrolovat a případně dolévat destilku (není-li to pravá gelovka), přesto ji to neuchrání od časté výměny za novou.
5.
Ještě pro pořádek bych asi doplnil i poslední bod - jedná se o nepříliš šťastně zvolené umístění elektroniky vpravo dole před motorem - opět tepelně namáháno a mechanicky více zranitelné. Ale s tím jsem zatím osobně problém neměl (nemělo čas se to ještě projevit).
Ale jak říkám, toto vše jsou (pro mnohé lidi) pouze relativně drobné vady na kráse a samozřejmě se lze s tím naučit žít, když člověk respektuje zvolenou koncepci.
Jinak je to celkově opravdu parádní motorka s výborným spolehlivým a úsporným motorem a dlouhou životností, o tom žádná __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
To Dovi: Moc pěkný elaborát, jenom bych doplnil citát jednoho zdejšího člena (tuším, že to byl Toli) - u Dakaru je ke všemu přístup jak k penězům.
Co se týká vyndávání baterky, tak to se dá docela dobře usnadnit - naučil jsem se ji vyndávat jen při sundání prostředního dílu plastu falešné "nádrže",
pro případné nabíjení na motorce jsem si pořídil kabel, který je vyvedený pod sedlo a něj zapojuji nabíječku.
U oleje jsem se ještě před nastartováním radši podíval do nádržky horem, jestli tam je alespoň něco - abych nezadřel motor. Správný stav se samozřejmě pozná ale až po ohřátí.
To píšu jenom proto, aby se případní zájemci o tenhle stroj nenechali odradit
Tímto se omlouvám autorovi vlákna za cílené zaplevelování
Darek napsal:
jenom bych doplnil citát jednoho zdejšího člena (tuším, že to byl Toli) - u Dakaru je ke všemu přístup jak k penězům
Tušíš správně, Toli má s 650 GS jednobuchem dlouholeté zkušenosti, a hláška o tom, že u F 650 GS je ke všemu "přístup jak k penězům" je/byla jeho oblíbená
Nejenom že je ke všemu přístup jak k penězům ale hlavně je tam místa jak v hodinkách Jsem rád že moje prožité strasti s tím pekelným strojem někomu pomůžou.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.