Ahoj lidi , možná budu pusobit jako uplnej ****, ale koupil jsem před měsícem a půl 1150. Mám dotaz. když řadím kvalty nahoru a domačkávám spojku tak to vždy v převodovce znatelně lupne. Začal jsem domačkavat méně a lupaní se utišilo. Nakonec jsem zjistil , že když řadím kolem 4000 trochu povolim plyn aby to nebylo v tahu a kopnu další kvalt bez spojky vleze toam "uplně sám". Při podřazovaní samozřemně vystavuju spojku a ještě s meziplynem. Máte někdo podobný pocit při řazení ????? dííík za názory.
Ne :-)
Já cítím každý zařazení, zjišťovat jestli je to lepší při větším nebo menším vystavení spojky jsem nezkoušel. Možná budu mít blbej dotaz, tak se nezlob, ale ten plyn při řazení se spojkou povoluješ taky?
Já mám pocit velkého lupnutí jen když podřazuju na místě a nejde tam dvojka, tak pomalu pouštím spojku až tam padne a to je vždycky rána jak z děla. Ale při jízdě nevím, takhle na dálku těžko soudit.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ahoj , no jasně že povoluju ale vypozoroval jsem , že je lepe povolit plyn při vyššich otačkach v zasadě čim vyšší otačky tim víc ubrat, jak to není hodně roztočený, padaji díky stavbě motoru s vysokou kompresí rychle otačky a potom se tam už další rychlosti moc nechce. Motor tahá okolo 3000 nahoru, když je to méně mám pocit že podtáčím. I když zaleží při jakém rychlostním stupni. Na 2 klidně popojiždím na 2000 otaček v koloně. Šestka se dá řadit nad 90 Km.
Jinak mám přesne to samé když stojím na místě nechce se tomu podrazovat dokud troch nepovolim spojku do tahu, potom se to uvolní a jde to. Minule mi vlezl na přechodu **** chodec na červenou. Já jsem to doslova zakápl, ubrzdil jsem to ale zustala mi doslova viset na spojce 4 a nemohl jsem seřadit abych se mohl rozjet. Pomohlo spojku tak napůl popustit a potom se to umoudřilo.
cobra_cz napsal:
...zustala mi doslova viset na spojce 4 a nemohl jsem seřadit abych se mohl rozjet. Pomohlo spojku tak napůl popustit a potom se to umoudřilo.
Saturnin: mě mezi 1 a 2 nikdy, asi jsem zvykelj z Jawy řadit důrazně
cobra_cz: já jezdím i na 1500otˇmin a vůbec mě to nevadí Naopak já řadím tak při 3000 otˇmin, nad 4000 motorku točím tak 1x měsíčně (nebo na 6. na dálnici) BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Rozšíření statistiky o BMW R 1100 GS, r.v. konec 1998, do provozu jaro 1999, najeto 46 tkm:
Řazení nahoru i dolů jde bez odporu, bez rázů, bez zvukových projevů, sametově hladce.
Akorát s tou ovšem poznámkou, že mezi 1 a 2 jsou de facto dva kroky - neutrál jako mezistupeň.
Čili kdybych z 1 na 2 nebo z 2 na 1 přecvakával řadičkou stejně lehoučce (jemně) jako si to můžu dovolit od dvojky včetně výš, tak by mi tam padnul neutrál - to je jasný.
Takže z 1 na 2 a z 2 na 1 je potřeba u mé mašiny pohnout špičkou nohy o trošku razantněji - už ne jenom lehoučce, ale lehce
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
Rozšíření statistiky o BMW R 1100 GS, r.v. konec 1998, do provozu jaro 1999, najeto 46 tkm:
Řazení nahoru i dolů jde bez odporu, bez rázů, bez zvukových projevů, sametově hladce.
Akorát s tou ovšem poznámkou, že mezi 1 a 2 jsou de facto dva kroky - neutrál jako mezistupeň.
Čili kdybych z 1 na 2 nebo z 2 na 1 přecvakával řadičkou stejně lehoučce (jemně) jako si to můžu dovolit od dvojky včetně výš, tak by mi tam padnul neutrál - to je jasný.
Takže z 1 na 2 a z 2 na 1 je potřeba u mé mašiny pohnout špičkou nohy o trošku razantněji - už ne jenom lehoučce, ale lehce
Trochu tohle téma oživim:
U mojí 1150GS mi nejde pořádně zařadit 1, ať už z N nebo z 2 a to je dost problém třeba když chce člověk vyjet nějaký kopec nebo ke kopci přijíždí a chce tam tu 1 nakopnout a ani silou to nejde... Než jsem měnil gufera na klice, tak stačilo mít cca napůl povolenou páčku spojky, teď už to úplně nepomáhá ???? Lamelu jsem nechával původní, materiálu na ní bylo dost a nemyslím si, že by ona měla být příčinou špatného řazení, ani neprokluzuje.
Mám se bát o to, že mě čeká repas/výměna převodovky?