Vážne uvažujem o prestavbe na 21" kolo, aké máte skúsenosti? Popri výhodách má to aj vätščie nevýhody? Chcem to ako druhú sadu kolies na výjazdy do krajín kde im kvalitný asfalt nič nehovorí. A na to by malo byť 21" kolo
21" vpředu na teleleveru má řada našich kamarádů a známých a je to docela funkční řešení pro to, co píšeš. Technicky to není tak složité - použiješ ráfek ze 100GS, necháš vyplést správnými dráty do originál středu a necháš si vyrobit ABS kroužek, který kompenzuje rozdílné otáčky nového předního kola aby ABS nešlo do chyby. Vidle se v patkách podloží a musíš vyměnit blatník za vyšší. Získáš naprosto odlišné vedení kola v terénu, mnohem snadnější jízdu třeba po kamení nebo v brodech a konečně volbu trošku zajímavějších offroad pneumatik jako je třeba Michelin Baja nebo Desert. Na druhou stranu stabilita na silnici je výrazně horší, v případě použití těch zajímavých offroad pneumatik je na hranici rizikové jízdy, zejména na mokru. Všechny tyhle gumy jsou navíc dušové, takže ráfek musíš beztak provrtat abys tam mohl mít rimstopy a nebo riskovat urvaný ventilek při jízdě na podhuštěný. Ovšem sehnat někde náhradní 21" může být snadnější než 19", zejména pokud se v té zemi jelo něco jako Dakar nebo tam jezdí lidi na endurech. Další nevýhodou je že se ještě víc projeví nedostatky teleleveru při offroad jízdě a rozhodně pochopíš že sériový přední tlumič není na terén dělaný. Pokud jezdíš PŘEVÁŽNĚ offroad, tak neváhej. Pokud 50/50, už bych váhal a pokud převažuje silnice, nech si 19" a jen měň kolo za kolo podle toho, kam pojedeš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Teď jsem zrovna o předminulém víkendu zvedal přední vidle na GS1100, aby jsem tam mohl dát 21', kterou jinak používám na GSA1150. Je to přesně jako píše Tomáš. Do terénu je to opravdu o něčem jiném. Motorka má daleko větší stabilitu v blátě a na písku a navíc tolik nevadí nerovnosti. Na asfaltu je to však zejména s úplně novou gumou a ještě na mokru naprosto o ústa. Než jsem si na to zvykl, tak jsem v první zatáčce málem lehnul. Po pár tisicích najetých km mi to už ale nepřijde. Prostě na asfaltu se špuntama nejezdím rychle.
Pro 21' jsem použil původní střed a dokoupil ráfek co je na GS100 a nechal vyplest. Laboroval jsem s ABS. Mám jeden z prvních modelů GSA1150 a tam je stejný ABS kotouč jako na GS1100. Proto mi nepomohlo vyměnit ABS prstenec s větším počtem děr (já mám na prstencích místeo děr výstupky). Proto jsem použil pávodní kroužek a musel ABS čidlo přesvědčit, aby po každém 25. pulsu vygeneroval jeden puls navíc. A teď to funguje na obou motorkách stejně. Prostě finta :-)
Hele neni skoro lepsi dokoupit do garaze druhou motorku s 21" kolem? 650Xchalenge, 450? Ja jsem o tom taky uvazoval, ale nekonec jsem se rozhdol nechat GS1150 tak jak je casem prikoupit neco lehciho s 21" kolem.
BMW R1150GS MY02
JohnyT napsal:
Hele neni skoro lepsi dokoupit do garaze druhou motorku s 21" kolem? 650Xchalenge, 450? Ja jsem o tom taky uvazoval, ale nekonec jsem se rozhdol nechat GS1150 tak jak je casem prikoupit neco lehciho s 21" kolem.
No to je moje řeč! 1150 GS na onroad a 100 GS na offroad a jsem nadšenej
Ano, ano, naprosto souhlasím. Chtěl bych jednu motorku na dálkové cestování po silnici (alpy apod), nejlépe opět nové LT. Pak nějaký chopper na ježdění na kafe. Nějaký naháč na odpolední projížďky. Velké enduro na adventure cesty, ostřejší na takové, kde si chci zajezdit víc offroad a třeba novou 450ccm na řádění. Tak nějak to je ideální. Pokud to nejde, holt musí přijít na řadu kompromisy
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
pebac30 napsal:
Vážne uvažujem o prestavbe na 21" kolo, aké máte skúsenosti? Popri výhodách má to aj vätščie nevýhody? Chcem to ako druhú sadu kolies na výjazdy do krajín kde im kvalitný asfalt nič nehovorí. A na to by malo byť 21" kolo
Wunderlich nabízí přestavbovou sadu na 21´přední kolo pro GS 1200. Obsahuje vypletenej ráfek s ABS kroužkem, blatník a spodní brejle.