Chcel by som si namontovat pridavny tlakomer oleja a chcem sa spytat ci uz niekto to ma namontovane na motore F800 ?
Nikde som nenasiel udaje o tlaku oleja pre nas motor a preto neviem aky rozsah pre tlakomer je OK.
Standardne sa vyrabaju do 7 bar (70 psi) alebo do 10 bar.
Bude stacit na tento motor aj tlakomer do 7 bar?
Nebude tlak pri studenom motore vacsi ako 7 bar?
Najvasci problem mam ako to namontovat, ako jedno z rieseni je to namontovat cet T adapter, ktory ma na zaciatku aj na konci zavit M12x1,5 a na spodnej strane zavit NPT 1/8 (co ma vacsina snimacov tlaku), len neviem ci nebude potom original snimac tlaku robit problemy.
Aky sposob montaze snimaca by ste si zvolili vy (cez Tčko, adapter so 4 vystupmi alebo cez banjo)?
Chcem Vas poprosit o nejake rady a skusenosti s montazou, pripadne nejake odporucania.
Chcem nieco taketo:
JuriK přiložený následující obrázek:
Ta redukce je akorát o pruser že se to svou vahou a vibracema motoru uklepe upadne a zadřeš motor když pominu jak to na palubce bude hnusný .Na mazaní máš kontrolku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Ta redukce je akorát o pruser že se to svou vahou a vibracema motoru uklepe upadne a zadřeš motor když pominu jak to na palubce bude hnusný .Na mazaní máš kontrolku
No to čidlo není zrovna to pravý ořechový to máš pravdu,třeba dělají i nějaký inteligentnější nebo budík tlakovej a hadičku.
Ta kontrolka ovšem to je křížek po funusu když svítí je už pozdě motor nemaže,není nad to vidět jak se mazání chová průběžně,dá se něčemu předejít když poklesává tlak a kontrolka to ještě nebere.Podle mě by to mohli montovat z výroby byl bych pro.
Jenže v terenu a ani při jízdě na budík nekoukáš tolik a jednou se nepodíváš a zadžeš stejně...
Tohle má řešení jediný udělat nějakej systém že kdyby se třeba 2x zasebou problikla kontrolka motor by zdechl.Takhle to mají stavební stroje jak se přehřeje nebo nemaže automaticky to motor zdechne
Upravil servisak dne 14.01.2012 17:31
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Jenže v terenu a ani při jízdě na budík nekoukáš tolik a jednou se nepodíváš a zadžeš stejně...
Tohle má řešení jediný udělat nějakej systém že kdyby se třeba 2x zasebou problikla kontrolka motor by zdechl.Takhle to mají stavební stroje jak se přehřeje nebo nemaže automaticky to motor zdechne
nj to je supr na stacionárních strojích ale kdyby ti v kile zhasl motor na mašině,to by nebylo dobrý,spíš zvukovej signál bych bral.
To maš pravdu ale pokud se motor zastaví jen tím že nemá jiskru pořád to nějak pojede v té rychlosti to kompresi překoná ale když se zadře v kile ležíš jak štěpina protože než zareaguješ a vymačkneš spojku je pozdě
Upravil servisak dne 14.01.2012 17:46
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Mám podobný tlakoměr se stejným čidlem na veteránu Mini Cooperu. Je to dobrá věc, ale čidlo je dosti velké a redukce /téčko/ má také svou váhu. Myslím , že na Gsu by to bylo dosti zranitelné tak jak píše servisák. Také nevím kde by jsi umístil na palubku ten budík aby to nezavazelo a slušně vypadalo. Myslím, že takový jednoduchý motor jako je Rotax by si měl s kontrolkou vystačit.
Olin napsal:
Mám podobný tlakoměr se stejným čidlem na veteránu Mini Cooperu. Je to dobrá věc, ale čidlo je dosti velké a redukce /téčko/ má také svou váhu. Myslím , že na Gsu by to bylo dosti zranitelné tak jak píše servisák. Také nevím kde by jsi umístil na palubku ten budík aby to nezavazelo a slušně vypadalo. Myslím, že takový jednoduchý motor jako je Rotax by si měl s kontrolkou vystačit.
Jednoduchej ale drahej tlakoměr má to výhodu že jde odpozorovat že se něco začíná dít tj pokles tlaku v různých otáčkách a teplotě a víc na to začneš dávat bacha ,ukazuje stav pernamentně ;kontrolka podle zákona schválnosti začne svítit zrovna když se jí nevěnuješ a ve vyšších otáčkách je napůl vymalováno ;na starších strojích, autech a pod se dal dle tlakoměru odpozorovat stav motoru,změna od nového či generálky;netvrdím že se to kdoví jak hodí na 800ku něco dodělávat doma ale z hlediska bezpečnosti motoru...; vždyť to mohli zakomponovat do PC ve výrobě.
Upravil kim dne 14.01.2012 19:15
Mám to spravené zhruba rok na 8gs, stačí Ti tlakomer do 7 bar či at.
Poistný ventil púšťa pri cca 4,5 až 5 bar. Teoreticky by sa tlak chvíľkovo mohol priblížiť k 6 barom, keby si poriadne vytočil studený motor.
Inak nedávaj tam žiadne "elektrické komplikácie" a ani Téčka. Napichni to zo zátky španováku závitom M10x1.
ešte doplním Kimovu informáciu 1,5-1,2 voľnobeh 4,5 - 3,5 5000 otáčok, prvé sú nominálne hodnoty a druhé minimálne
Tryskac napsal:
Mám to spravené zhruba rok na 8gs, stačí Ti tlakomer do 7 bar či at.
Poistný ventil púšťa pri cca 4,5 až 5 bar. Teoreticky by sa tlak chvíľkovo mohol priblížiť k 6 barom, keby si poriadne vytočil studený motor.
Inak nedávaj tam žiadne "elektrické komplikácie" a ani Téčka. Napichni to zo zátky španováku závitom M10x1.
ešte doplním Kimovu informáciu 1,5-1,2 voľnobeh 4,5 - 3,5 5000 otáčok, prvé sú nominálne hodnoty a druhé minimálne
Jj dik za doplnění, zapoměl sem napsat že je to limitní hodnota.
Trochu som zneuzil diskusiu o GS, BMW kolegovia hadam odpustia.
Kedze to chcem na model S a nie GS, tak otrasov pri offroad jazde sa nebojim, ale urcite mate pravdu, ze samotny snimac tlaku oleja ma svoju vahu + este origo snimac a to vsetko primontovane cez T adapter asi nebude stastna volba.
Vibracie motora spolu s vlastnou vahou snimacov, to by dlho nevydrzalo a mohlo by to casom sposobit velky problem.
Ved presne toto som potreboval, poradit a rozhodnut sa.
Snimaca tlaku oleja sa ale nemienim vzdat, len musim vymysliet iny sposob montaze (asi tak ako to ma Tryskac) .
Dakujem za pomoc, ked bude snimac tlaku namontovany, pridam sem foto.