Panove, nejak jsem se na to o vikendu nedostal,ale chystam se vymemnit zadni brzdove desky ( R1150ADV 2005). Mam koupene Bendix,takze dle zdejsiho doporucení dobra volba.Ale jedna vec me trapi.Pripada mi,jakoby zadni trmen zadrhaval. Oproti protaceni predniho kola mi prijde,ze stabilne drhne.Jasne,i kardan to brzdi, ale proste ty desky susti.Nechce se mi moc poustet do uplneho vytlaceni valecku a ocisteni, abych necvakl pri zpetnem nasazovani tesneni.Co radite? Trosku vypumpovat,ocisti valecek,namazat a hodit zpet?Nebo ze by tam byl nejaky blby podtlak a nevracelo se to jak ma?
Upravil milanosor dne 16.04.2012 09:07
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jestli ti to dělá to co říkáš, a chceš to mít OK tak se rozebrání a perfektnímu vyčistění nevyhneš a navrch vyměnit starou brzdovou kapalinu (to "může" dělat to nevracení). Je to pakárna, ale něco napůl u brzd nefunguje a zase si toho pár tisíc nevšimneš.
Dokud jsem tam mel stary desky, tak jsem to neresil, ale ted s jejich vymenou bych proto neco rad udelal.Brzdovka je tam 2 roky.Delal jsem cele okruhy, ale mam za to,ze to nikdy extra lepsi nebylo. Jestli ja nejsem cita
I pád na hubu je pohyb kupředu
Třeba to bude s novými deskami lepší, jak je silný kotouč? Brzdy jsou jediné co Tě může dělit od průšvihu a po dávné zkušenosti s neměněnou a v rumunském skopci uvařenou kapalinou ji měním max. po 2 letech a hlídám desky i tloušťku kotoučů, zvlášť s 13-tiletým dítětem na tandemu...
Mechanismus celeho zadniho kola s kardanem trosku pribrzduje,takze tezko rict. Desky jsem i povolil a slo to trosku lip,ale soupou.Rekl bych bez zadrhnuti. Porad stejne. Jsem jen zvykly na volnejsi chod z krosy a predchozich stroju, tak bych asi potreboval jen mrknou na jine Bawo jak moc na tesno to je.
Bohuzel kotouc je KO ( ten mam koupeny uz novy ) a desky tak na pulce. Myslim, ze kdyz jsem je mel venku tak to byly jeste origos. Jen tedy nevim proc je ten kotouc tak zezrany. Motorka ma na 99.9% najeto to co ma, protoze ji mam odkoupenou primo od policie,a jestli i ta by to stacela,tak uz nevim.Momentalne ma neco kolem 45tis. km a i na to vypada. Dobre
Upravil milanosor dne 17.04.2012 16:11
I pád na hubu je pohyb kupředu
Projet se to může, ale je to zbytečný, neuvolní se to. Už se mi to stalo. Dělá to zašpiněný čep v tom třmenu (pod gumovou manžetou)- chce to celý rozebrat (není to nic složitého) vyčistit (připadně lehce čep přetáhnout jemným smirkem-bývá rád ještě přirezlý) a pak pěkně namáznout hustším tukem a chodí to zase jak nový. Když to necháš, jestli to povolí samo, připálíš si destičky, případně vyhřeješ kotouč.
Pokud máš novej kotouč,tak bych to udělal uplně jednoduše kup ještě nový desky a rozeber to-dobře vyčisti třmen vyzkoušej jak volěn jdou tlačítka-prasátka a pořádně očistit kluznej kolik co drží destičky.
Pak to smontuj a vyzkoušej to s novýma věcma aposuneš se zase dál....kort když te to stejně čeká měnit..
ja to moc neresil a nakonec jsem odpalil zadni kotouc. podle me zalezi i na dokonale hladkosti te osky ktera je zkrz desky. mel jsem ji lehce chytlou oxidem a na delsi ceste jsem odpalil jak desku, tak kotouc. je fakt ze zadni jsem pouzival snad vzdycky
Ja mam central s posilovacem, takze brzdim zadni at chci nebo ne. Jak rikate, vymena me stejnak ceka.Kotouc i desky mam,takze to pujde z gruntu.Na ten kolik se mrknu.Mazany byl poctive,jen si nemuzu uplne vybavit,jestli jsem ho cistil nebo ne.Kdyztak ho vezmu jen pastou na lesticce at je hladky a maso tam zustane.Brzove valecky muzu pumpnout trosku ven a ocisti co to pujde, ale vynndavat se mi to nechce.A kdyz vas tak posloućham,tak asi preventivne udelam opet i tu kapalinu.Sice ji mam jen dva roky s najezdem nejakych 20tis km, ale kdyz uz tak uz.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Tak o vikendu jsem udelal vymenu kouce+desek.Pistky chodi jak po masle, jen jsem je trosku ocistil a parkrat vypumpoval a namazal.Ale ty vodici cepy bohuzel byly bez mazani.Nastesti je to nechytlo,takze taky namazano a ted se uvidi.Kotouc novy,nesky taky nove a kapalinu vymenim asi pristi tyden.
milanosor přiložený následující obrázek:
[90.5Kb]
Upravil milanosor dne 23.04.2012 08:09
I pád na hubu je pohyb kupředu
Taky mám za sebou výměnu brzdovky, po tom co jsem loni uvařil starou brzdovku v Alpách. Hodně lidí to podceňuje, Ale co se my stalo, když jsem vindal zadní desky byli sjeté k jedné straně? Vůbec nevím čím to je ? Na zadní brzdě je jeden plíšek zacvaknutý v pístku, nevím na co tam je, myslím že vymezuje vůli mezi destičkou a pístkem?
Jen nechápu proč tam je pouze jeden, když to má pístky dva a co jsem se díval do katalogu, je tam opravdu pouze jeden. Budu opět měnit desky, tak bych to chtěl dořešit.
Nemáte s tím někdo zkušenost . Dík
Alan 2 napsal:
Taky mám za sebou výměnu brzdovky, po tom co jsem loni uvařil starou brzdovku v Alpách. Hodně lidí to podceňuje, Ale co se my stalo, když jsem vindal zadní desky byli sjeté k jedné straně? Vůbec nevím čím to je ? Na zadní brzdě je jeden plíšek zacvaknutý v pístku, nevím na co tam je, myslím že vymezuje vůli mezi destičkou a pístkem?
Jen nechápu proč tam je pouze jeden, když to má pístky dva a co jsem se díval do katalogu, je tam opravdu pouze jeden. Budu opět měnit desky, tak bych to chtěl dořešit.
Nemáte s tím někdo zkušenost . Dík
Ktery plisek presne myslis?Ja tam mam jen klisek ktery je usazen v cele a klouzaji v nem desky a na vrchni strane trmenu mam plisek, ktery tlaci desky jakoby dolu. Nic jineho tam nemam.Prava deska sedi primo na pistcich a leva na tele trmenu. A sjizdi se vic ta v pravo na pistcich. U starych to bylo taky tak. V pravo byla skoro uz po smrti,ta v levo nekde pod pulkou.
I pád na hubu je pohyb kupředu
sandman-GS napsal:
Kolik jsi vysolil za desky a kotouc?Ja daval v zime vse origo Brembo a ceny kotouc 2720,- desky 795,- v Elitu.
Desky 795,- Motech.cz a kotouč uz mám koupený 2 roky zpět od Tomáše TT. Tuším, že mi ho nechal za 2000,- Na desky jsem teď o prodlouženém víkendu dal 700km,takže ještě to nebude uplně 100% sedlý, ale brzdí. A sem tam pískly, tak doufám, že až si to sedne bude klid. Zatím to vypadá vše OK
I pád na hubu je pohyb kupředu