Zdravím. Dneska se mi motka začala hřát (rozsvícená kontrolka) a měl jsem co dělat, aby jsme se dostali z5 ve zdraví do garáže. Začal jsem hledat příčinu a dostal jsem se až k termostatu. Tam jsem zjistil, že ta pružina pod termostatem, co tlačí na sedlo, svým tlakem vylámala ty opěrné jazýčky (asi únava materiálu), pružina se vzpříčila a termostat už to nepřetlačil. A teď ta kardinální otázka: když se objednává termostat, tak dostanu celou sadu, včetně sedla, pružiny, atd., nebo jen samotný termostat? Tady se to nedá poznat: http://realoem.co...&fg=11
Neřešil jste to už někdo? Dáte mi tip na slušnýho prodejce nejlíp na Vysočině, který ví, co prodává?
Termostat zkusím dneska večer v horký vodě. Vypadá to ale, že kvůli těm vehementům, co drží ten termostat a další na místě, budu muset shánět celej chladič.
Samotný termostat má číslo 17111464985. A to plastový pouzdro, v čem je termostat uložený, se odporoučelo. Na fotce má být ta pružina schovaná, ale udělala si cestu ven. Tam je ta chyba. V katalogu to nemůžu nikde najít.
wirgil přiložený následující obrázek:
Vyřešil si ten problém nějak? Včera se mi taky po chvilce jízdy rozsvítila kontrolka chladícího systému. Hadice pekelně vřelý a chladič naprosto studenej, takže mám termostat taky v hledáčku. Zítra se na to musím pořádně podívat.
Termostat je v pořádku. Zkusil jsem ho v horký vodě a funguje. Problém je v tom plastovém pouzdru, co drží vratnou pružinu. Samostatně se to koupit nedá, takže kvůli tomu pos.ranýmu kousku plastu v ceně desetikoruny je nutno koupit celej chladič Řeším to přes kámoše - zkusí to vytvořit na soustruhu a frézce.
Mohlo se Ti tedy stát to samý, co mně - dole se ulomily opěrky, pružina vystřelila ven, vzpříčila se a zůstal otevřený jenom malý okruh chlazení. Proto ty horký hadice a studenej chladič. Určitě to rozdělej a koukni na to. Nic složitýho to není, chladič kvůli tomu ven nemusí.
Termostat je v pořádku. Zkusil jsem ho v horký vodě a funguje. Problém je v tom plastovém pouzdru, co drží vratnou pružinu. Samostatně se to koupit nedá, takže kvůli tomu pos.ranýmu kousku plastu v ceně desetikoruny je nutno koupit celej chladič Řeším to přes kámoše - zkusí to vytvořit na soustruhu a frézce.
Mohlo se Ti tedy stát to samý, co mně - dole se ulomily opěrky, pružina vystřelila ven, vzpříčila se a zůstal otevřený jenom malý okruh chlazení. Proto ty horký hadice a studenej chladič. Určitě to rozdělej a koukni na to. Nic složitýho to není, chladič kvůli tomu ven nemusí.
A vyteče mi voda??
Over than 250k km on BMW GS bikes
Z chladiče určitě. Já jsem teď zrovna dělal i komplet vodní pumpu, takže jsem to měl rozhozený celý i dole. Ale stejně jsem tam pak nalil jen asi litr, víc se tam nevešlo. Kapalina musela zůstat v motoru.
Ahoj, nevíte kolik má být termostat za studena vysunutý. Naměřil jsem 9 mm a ve vroucí vodě 22 mm. Po ochlazení se sám nevrátí, je třeba ho zatlačit zpět. Je to tak v pořádku?