Po delší době a několaka urgencích jsem se dokopal k napsání pár řádků o nouzových opravách benzínových čerpadel.
Nejsem mechanik a moje zkušenosti jsou ze situací, který jsem reálně řešil na mích moto výpravách a závodním autě(také jednobový vstřik)
Nejdřív trocha teorie:
Jednodobové stříkačky fungujou tak, že na vstřikovací trysku se přivádí benzín o určitém tlaku (bmw 650 GS 3,5 bar)P odávací čerpadlo dává až 6atm. Tlak paliva se pak řídí tlakovým regulátorem. U 650 gs je tlakový regulátor integrovaný ve filtru.
Závada , kdy je nízký tlak paliva na vstřikovací trysce se může projevovat různě. Bez měření se to v podstatě nedá přesně určit. Buť je v háji čerpadlo nebo tlakový regulátor. Vadný tlakový regulátor jsem ještě nikdy nezažil, ale vyloučit se to nedá. Předejdete tomu včasnou výměnou filtru!
Diagnostika vadného čerpadla.
Sepněte klíček a když nic nezavrčí. Tak buť na čerpadlo nejde napětí nebo je v háji. Pokud zavrčí tak odpojte hadičku ze vstřikovače a ucpěteho palcem. Musí se tam vytvořit takový tlak že se nedá skoro udržet a stříká to všude okolo. Pokud to jen učůrává je v háji.
Pokud ani po tomhle si nejste jistý tak vyndejte vstřikovač a začněte startovat. Pokud vstřikovač jen stříká a ještě nepravidelně tak je to špatně. Musí to perfektně a pravidelně rozprašovat benzín ( skoro až mlhovinu).
Jak na výměnu.
Vyndat celý segment i s čerpadlem z nádrže. Původní čerpadlo vyndat. Nepoškoďte u toho sací koš, protože ten se s novým čerpadlem neprodává a blbě se shání! Originální držák čerpadla po dálce rozřízněte. Nandejte nové neoriginální čerpadlo. Celý držák stáhněte hadicovou sponou a tím se čerpadlo zajistí.. Původní konektor na připojení elektriky se musí ustřihnout a dráty zapojit přímo na čerpadlo . Na čerpadle je vždy namalovaný + -. Červený drát je + ! Benzinová hadička nelze vždy použít znova. Dá se nahradit obyčejnou benzinovou hadičkou. No pak už jen nandat a jet.
Jaké čerpadlo: