V diskuzi na motorkari.cz http://www.motork...amp;fid=28 mne oslovil Mandy8, že ho tento závod láká, ale nechce se tam s boGSerem plácat sám.
Takže se snažím najít mu mezi vámi nějaké soupeře .
Opravdu jsme si vzali k srdci připomínky vás všech, kteří jste se našich Maratonů kdy účastnili, a letos budou trasy vypadat úplně jinak. Ubude náročných enduro pasáží a přibudou desítky kilometrů rallye terénů, tzn terénů, kde se pojede na třetí a vyšší rychlostní stupeň. Rychlost však bude eliminovat nutnost čtení itineráře a také fakt, že měřené budou pouze vložené RZ, nikoli celá etapa.
Ani tak to ale nebude závod pro mrňata
Takže si vás všechny dovoluji pozvat do Rumunských hor, ledových bystřin,
nekonečných náhorních planin a hlubokých údolí. Pojeďte s námi,
zjistěte, jak velký kus enduráka ve vás dřímá, jak se dokážete
vyrovnat s orientací podle papírového itineráře a jak si dokážete
rozvrhnout síly do čtyř závodních dnů
Měla jsem boGSera a prohlašuju, že vaše STROJE, to zvládnou. Co VY?
Informace a přihlášky na www.motoraj-rallye.cz nebo na e-mailu: sasha@motoraj.cz. Nebo se ptejte i zde v diskuzi, odpovím, aby měli přehled všichni.
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
dufino napsal:
......beru to jako trenink na IR13...
Mno už máš vyřešenej podvozek a přídavnou nádrž? Nebo těch 16 ltr bude stačit? Nějaké bližší info o intercont. rally máš? Kdyžtak PM.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
predek BITUBO, zadek cely set HyperPro. Je to sice pouze stredni trida, ale uz takto budget je naslapnutej.
S benalem to udelam jako v MNG. Vezmu 5L kandacek, kt primontuji dozadu na nosic. s timto je dojezd cca 450km, v propozicich je, ze garantovany dojezd musi byt 300km na kazdou masinu. Tam kde neni benzinka, bude poradatel sam zajistovat.
Upravil dufino dne 20.06.2012 13:37
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Ahoj,
shanim dopravu do Rumunska na Strike Sport Motoráj Maraton 2012 na vleku za podil na nakladech na cestu.
Pokud mate volno, ci o nekom vite, dejte mi prosim vedet.
Diky Dufino
Upravil dufino dne 23.08.2012 16:27
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Znám křišťálovou studánku,
kde nejhlubší je les.
Tam roste tmavé kapradí
a vůkol rudý vřes...
Když tyhle verše Josef Václav Sládek psal, určitě dlel v místech, která jsme minulý týden projeli a která v našich stopách projedete během čtyř závodních dní i vy. Letošní trasy a terény, to je jedna velká báseň... Po široké kamenité cestě se vyšplháte do výšky více než 2100 m.n.m., úzká stezka vás zavede do Sládkova pohádkového kapradí; jestli někdy někde žili Křemílek a Vochomůrka, tak to bylo jedině tady. Přes několik sedel a úbočí sjedete k horským bystřinám, kolem kterých se klikatí nesčetné kilometry šotolinových cest, jako stvořených pro rychlostní zkoušky. Oddechnete si v bukovém lese, kde si budete připadat jako doma za humny. Jen s tím rozdílem, že pokud tady na vás někdo zamává, přeje vám Drum bun! čili Šťastnou cestu.
„Forrest drum“ spojující zapadlé a dávno opuštěné hájenky vám odhalí mrazivé pohledy do bezedných propastí a děti ve vesnicích si – asi po vzoru Dakaru – budou chtít s vámi plácnout dlaněmi...
Nu což, dost romantiky, zpátky do reality. Co jsme slíbili, to jsme dodrželi – letošní Strike Sport Motoráj Maraton bude o poznání snadnější. Etapy budou více „rallye“ a méně „enduro“, přesně tak, jak jste si to přáli. Ovšem – milovníci endura rozhodně nepřijdou zkrátka. Na vrcholky hor se lanovkou vyvážet nebudeme a na cestu dolů padáky také nerozdáme. Nahoru i dolů pěkně po svých – a už bude na umění, odvaze a zkušenostech každého, jestli to provede doslova, nebo obrazně. Na rychlých šotolinových pasážích budou možná někteří z vás hledat šestku. Ruku v ruce s touto změnou přišlo i plánované prodloužení etap. Čekají vás dvě etapy s délkou 170 km a dvě etapy nad 200 km. V každé etapě bude jedna až dvě různě dlouhé rychlostní zkoušky a každý jezdec bude mít přesně daný čas, kdy musí do rychlostky odstartovat. Nudit se nebudete, za to vám ručíme!
Jestli jste si z jakýchkoli důvodů nechali tři předchozí maratony ujít a čekali jste na tu pravou chvíli, věřte, že právě teď nastala. Strike Sport Motoráj Maraton nikdy nebyl tak otevřený nejširšímu spektru účastníků, jako je letos!
Rumunsko,
shrnuti vypravy do Rumunska na Strike Motoraj Rally Maraton 2012.
Doprava tam uplne v pohode. Z Prahy je to cca 950km vetsinou podalnicich, jen poslednich 150km v Rumunsku okrsky s docela OK asfaltem.
V nedeli vecer jsme dorazili do vesnicky Brebu Nou posazene v kopcovitych zalesnenych horach. Ubytko super, skvele zazemi pro motorky. Take se tam jezdi EnduRomania, takze z toho zije cela vesnicka. Na motorkare tam koukaji v pohode. Nemel jsme pocit ze bychom tam nebyli vitani.
V pondeli rano rozprava o pravidlech souteze a priprava na prvni etapu a povinne nalepeni startovniho cisla a povolenky do parku. Poradatele zvolili lehci teren, prevazne bukovymi lesy po sotolinach s celkovou delkou kolem 160km.
Vyrazel jsem nekde v pulce pole a navigace pomoci routebooku mi nedelala problemy. Po minulych zkusenostech s pouzivanim originalniho tachometru a pocitani km v hlave, jsem koupil trip master VECTOR od firmy Trailtech. Osvecil se luxusne. Konecne jsem taky sledoval vice trat nez pocital km od jednotlicych policek v routebooku.
Pri navigaci jsem neudelal zadnou zasadni chybu a tak jsem na start prvni RZ dojel jako druhy po ctyrkolkari. Tak jsem byl naslapnuty, ze mi ani nestacili napsat cas startu. Nastesti si ho poznamenali.
V RZ opet jedu v klidu bez chyb. Asi v polovine me dojizdi Beba na sve KTM a ja delam malou minelu kdy minu o cca 10 m odbocku. Beba vyrazi do vyjezdu prede mnou.
Snazim se ho drzet a prvnich cca 15km to jde, ale vidim ze jede s mnohem vetsi lehkosti, nez ja. Doslova za nim obcas vlaju, ale mozek je prepnut na mod zavodeni, tak to drzim. Pak ale na sotoline padam. Zablokovalo se mi zadni kolo pri brzdeni a ja nestacil vymacknout spojku. Motorka se mi zpricila na ceste o90 stupnu a ve smyku lezici pod ni jsem se cca 10m klouzal. Rekl jsem si ze takto dal NE a nechavam Bebu odjet. Preci jen se tu nechci natlouct.
Do cile RZ jsem dojel uz v pohode. Prvni den jsme zpatky ve vesnici kolem 16:00 a uzivame si slunicka a pivka u motorek.
Druhy den, s mym nadsenim ze vcera, vyrazim jako 6ty od konce. Startovalo se od nejpomalejsiho do nejrychlejsiho, jedno zda to jsou motorky nebo ctyrkolky. Prvni tretina etapy byla v pohode. Par vyjezdu na hrebeny hor, kdy dvojka to nebere, jak je to prudke, ale suche a tedy OK. Pak ovsem znejistim, zda opravdu jedu dobre, zda se mi ze bloudim. V routebooku vidim bod zvany meteostanice. Zastavuji tedy na nejvyssim kopci , vypnu motor a rozhlizim se po meteo a posloucham kde asi by mohli jet ostatni. Rozhlizim se kolem a v dali vidim velike pohori s nejakou budovou na vrcholu. Rikam si, ze to je uz moc vysoko na to aby nas tam hnali. Jo, pekne jsem se mylil. Jednalo se o meteostanici Tarcu v 2190m/m a vyjezd korytem cesty plnou kameni s mou tezkou 800 byl orisek .Slysim i nejaky motor a tak vyrazim tim smerem. V jedne chvili padam a narazim si pravou ruku. Klouby prstu jsem zaboril do skaly a ty se ohli do nesmyslne polohy, ale vratili se. Sedim a odpocivam - trochu se mi toci hlava. Prijede organizator a najezce trati Hajnej na Africe Twin. Pomaha mi zvednou masinu a ja za chvilku pokracuji nahoru. Cestou me napada fraze "Netusil jsem, ze se da s motorkou vyjet na "Snezku" po kozi stesce". Horsi to bude dolu pri brzdeni predni brzdy - ruka boli. U stanice je pekna zima, ja jen v dresu, tak pokracuji pomalu dal. Jedem po hrebenech a za cca 10 km je krasny, ale prudky sjezd lesem dolu. Zjizdim to krokem bez zavahani. Dole od doktora organizatoru dostavam prasek proti bolesti. Slupnu ho a hned je lip. Pokracuji a opet nedelam zasadni chyby. Jeste me predjizdi kluk na BMW Xchalange, ktery nekde doslova zakufroval po navigacni chybe. Je dost rychli, ale to v rally neni mnohdy vse. Dojizdim do cile RZ a odpocivam pri probirani trati s ostatnimi. Cesta domu u probehne OK, jenze priposlednim vyjezdu cesty zachytavam se pravou nohou o bok uvozu a noha se mi vytoci v kotniku a koleni. Uz toho mam dost. Do cile ve vesnici dojizdim jak spraskany pes. Kulham a neohnu prsty u ruky.
Treti den organizatori naplanovali trat na cca 190km s dvemi RZetami. Ruka se pouzivat da, ikdyz je otekla. Vyrazim do etapy citim se docela v pohode, tak to opet zenu s dusi zavodnika. Najednou ale prez pesinku, kterou jedu, je rygol veliky jako kr...a., letim do nej prednim kolem v cca 60tce a i kdyz dostanu ranu do riditek, tak to ustojim. Mit v prednich vydlich original pruziny, tak urcite lezim, nanestesti Bitubo neslo ani na doraz. Opet se uklidnuji a prepinam na mod "bezpecne a bez navigacnich chyb". Prudky cca 300m vyjezd lesem zvladam bravurne. Pri rozprave rikali neco o tom ze si musime zvolit tu spravnou cestu vyjezdu, protoze tam lezi stromy, kt nejdou prejet. Vybral jsem tedy dobre. Za mnou se zene ctyrkolkar a ja ho po cca 5ti km poustim pred sebe. Nerad mam na zadech nekoho a anvic jesty tyhle blazny.
RZ c.1 staruji a jedu docela svizne a bez chyb az do cile. To jsem ovsem ale v polovine zavodu. Pokracuji tedy dle routebooku k startu dalsi RZ. Cesta vede krasnymi bukovymi lesy, kde se jede uplne uzasne. Pripadam si jako na toboganu, klopene zatacky, kratke vyjezdy a sjezdy - radost ridit. Pak se toulame okola nejake prehrady, kde se nam naskytuje uzasny pohled na betonovou stavbu. Je mi az trochu lito nezastavit a poradne si ty mista uzit, ale od toho tu nejsme. A je tu opet strmy vyjezd do kopce v lese. V polovine zazmatkuji a zastavuji. Znovy rozjezd mozny neni a tak spolecne s kamaradem Dodem pomalu snasime motorku dolu a ja opet to zkousim. Na podruhe jsem uz na hore, ale vycerpanim sotva motorku drzim na kolech. Zastavuji a ihned lezim. No nic. zburam se a jedem dal. RZeta c.2 zacina na sotolinove ceste a vypada to ze tentokrat je to zkutecne ta prava rychlostni zkouska. cca 15km jen sotoliny, Jedu krasne v lehkem drftu a uzivam si rychlost. Ten den, svete div se, ale muj soucet casu z obou RZet byl nejrychlejsi ze vsech! Ani nevim jak je to mozne, hlavne asi v te prvni bylo dulezite nechybovat v navigaci. K veceru opet kulham do postele a sotva lezu.
Ctvrty den bych si moc pral, aby uz nebyly nejake tezke useky, kde s mastodontem zakufruji. mam plne zuby nekde lest po ctyrech do kopce s motorkou Uz me vsechno boli a mam mozoly na roukou
Cely den ubiha opet krasne a vcelku rychle. V prvni polovine potkavam kluka u cesty s pichlou zadni dusi. Nechavam tam dve bombicky a pumpicku. Novou dusi uz ma. Cesta vede po hrebeni hor, kde jsou stare vysilace a snad pred valecne vetrniky na vyroby elektriky, samo nefunkcni a zrezle. Presto se jede stepi, prez potucky a boruvcim. Chvilku mi to pripomina Mongolsko. Pak nasleduje cca 30km krasnych sotolinovych cest bez navigacnich problemu. Do cile RZ dojizdim s Dodem, kt jsem cestou dojel. Poklabosime v cily o nadherne ceste a vyrazime na cca 120km offu domu.
Po cca 80km nam poradatele preci jen pripravili menzi orisek v podobe kameniteho vyjezdu plneho volnych sutru a prachu. Opet vyjizdim jen do pulky a padam skoro v 0 rychlosti. Proste to mam moc silne zprevodovane do rychlosti. Uz ted mamobjednane mesi ozubene kolecko na retez. Preci jen 800stovka je v original retezove sade moc rychla i na volnobech s zarazenou jednickou. Opet diky Dodovi se dostavam nahoru. Spojka tentokrat dostala poradne zabrat. Pak jeste pro motorku Doda (Yamaha XT 660) a take tlacime do kopce. Odmenou je uzasny vyhled na hory z vrcholku. Zastavujeme a kochame se 15 min. Stejne neni uz kam pospichat. Do cile je to uz jen 15km.
Vecer vyhlaseni pobehlo standardne a popijeni a klaboseni o vlastne jedinem tematu a to motorky.
Zde vysledky, pokud se nepletu dle celkoveho casu, tak celkove me poradi z vsech motorek je 3ti, coz me dost uspokojuje s ohledem na nejtezsi masinu:
Výsledky Strike Sport Motoráj Maratonu 2012
Endura nad 125 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 5 Švec Václav KTM EXC 450 12:58:00 721,00
2. 1 Knieza Vladimír KTM EXC 450F 20:07:00 659,00
V2 od 600 ccm do 800 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 6 Dufek Jan BMW F800GS 10:56:00 732,10
1V od 600 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 9 Weber Filip KTM 690 Enduro 9:16:00 780,00
2. 11 Bělohlávek Aleš KTM 690 Enduro R 9:40:00 778,00
3. 12 Drašner Petr Yamaha TT600E 11:36:00 755,00
Čtyřkolky
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 13 Pejzl Dan CF Moto Gladiator x8 9:54:00 809,00
2. 14 Máj Zdeněk Can Am Renegade 800 10:05:00 809,00
3. 16 Píša Miroslav Can Am Outlander 1000XT 10:20:00 877,00
Upravil dufino dne 27.08.2012 11:50
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Diky vsem organizatorum.
Bylo to supr svezeni, pro me tolik intenzivni jako nikdy pred tim.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
A kde je ve výsledcích kategorie pro velká GSa?
Jsou tam akorát V2 600-800.
Když se tak slibovalo, že byla trasa kvůli nim dělaná lehčí.
Upravil stepan dne 23.08.2012 15:55
stepan napsal:
A kde je ve výsledcích kategorie pro velká GSa?
Jsou tam akorát V2 600-800.
Když se tak slibovalo, že byla trasa kvůli nim dělaná lehčí.
Nikdo neprijel bohuzel letos. Trat pro ne urcite byla OK, dle toho co jsem slysel z minuleho roka. Prave byla delana i pro tezsi masiny letos.
Jedno velike GS tam preci bylo a to v podobe doktora. Sympatak kluk (diky jeho proti-bolestnym praskum) a taky se tam docela slusne nejezdil. Dostal prezdivku "flying doctor"rpotoze to tam nekde 2x zahodil a pritom lital
Na GeeSu jen skrabanecek.
Upravil dufino dne 23.08.2012 15:59
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
nic moc letos.
tusim cca 10 motorek a 12 ctyrkolek. Ne vsichni dokoncili kuli technice nebo narazeninam.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...