Jaké pneumatiky používáte na GSách? Přešel jsem ze silničních Metzeler Tourance na špunty Continental TKC80. První dojmy nezajetých gum na studeném a mokrém povrchu moc příjemné nebyly. Zadek uskakoval a necítil jsem se moc jistý. Ale ty gumy jsou zatím nové.
Máte někdo TKC80?
I Ty jeden experimentátore. Já myslel, že tohle máš už ujasněný. Já věřím zkušeným lidem a tomu co jsem viděl vloni na XL, kde TKC na Mitasky neměly. A je to... Ivan
Jednoznačně MITAS. A ted používám E-07. Je to kompromisní pneu. Na asfalt dobrá do terenu obstojná. Stejně většinu člověk jezdí po silnici (škoda). Výdrž obrovská, nepraská, sedí dobře. Na přední mám najeto ted asi 15000km a tak 1 - 2 ještě udělá. Na zadní jsem měl 18000km a dávál před dovolenou novou, ale v tu dobu měla ještě 5 mm vzorku. A cena sady ? 2500kč. Co jsem slyšel o TKC, tak na Mitas nemají výdrží ani jízdníma vlastnostma. Ale já je nikdy neměl.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
To já bych si Marku KTM vyzkoušel klidně také, ale na ujištění že BMW je lepší by mi stačil jeden pokus. Myslel jsem, žes TKC-čka už jednou měl a pěkně jsi na ně nadával. Proto mne udivuje druhý pokus (pochopitleně se stejným výsledkem)... Ivan
Souhlasím s Ciclim že Mitas E-07 je asi bezkonkurenční v poměru cena/výdrž. Jen škoda že se s nima v terénu moc neukáže - a protože jsme třeba v Rumunsku v terénu z velké části, používám E-09, i když hučí a nesmí se přefouknout a jezdit na nich rychle protože se trhají špalky. Není mi na nich akorát jasný nepoměr ve výdrži předek-zadek, kdy zadek vydrží dvojnásobek předku. Ivan
To je jednoduchý Ivane. Výška dezénu je na nové gumě( E-07 a asi 09 nebude velký rozdíl) přední 7 mm a zadní 13mm a vzadu je dezén celkově mohutnější. Když brzdíš ( i zadní brzdou), tak jde většina váhy na předek. Guma se hodně zatíží a tím tlakem se jakoby udroluje po mikročástečkách.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
No, myslim si, že na těch Touranckách nebude takový rozdíl v hloubce dezénu mezi předkem a zadkem a samozřejmě jsem zapoměl napsat, že po přidáni plynu to je s těma pneu naopak. U 09 předku jsou docela velký mezery mezi špuntama a když moto tlačíš, tak je cítit, jak se jakoby propadá mezi ty špunty. a když si pak vezmeš, že jedeš kilo, tak to dělá taky akorát o hodně rychleji.Což na životnosti asi ubýrá nejvíce. Myslím si, že kdyby špunty zhustili, tak by se ten "problém" zlepšil alespoň o 50%.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Já teda asi neumím jezdit, já žádný propadání necítím. Prostě jedu a E-09 mne hrozně mile překvapily jak jsou to stabilní gumy a jak drží třeba v zatáčkách - motorku naklopíš jako na Touranckách. A když toho maj Mitasky dost, s předstihem varují.
A ještě k těm hustším špuntům - máš jistě pravdu, ale pak už by to nebyly gumy špuntovky...Ivan
To propadání píšu, že cítíš při tlačení motorky. Za jízdy to neucítíš. A myslím si, že kdyby tam pár řádků špunzů přidali v Mitasu, tak by to furt mohli bejt slušný špuntovky Na druhou stranu za ty prachy, co bysme chtěli
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
TKC 80 je asi nejoptimálnější volba pro GS, pokud nemáte GS pouze k výletu na Václavák a zpět do garáže, ale pro opravdový adventure charakter. V pomyslné stupnici 1-10 (optimum 10) berou 8,5 na suchém asfaltu, na mokrém.......radši se neptejte. Ale nehučej, klidně do 160km/h a výdrž kolem 6-10.000km podle podmínek. Na suchém asfaltu není lepší gumy (s kramfleky) než TKC. Jde o to, zda je máte správně nahuštěné (čí spíš lépe řečeno podhuštěné) i pro asfaltový provoz. Pokud máte 2,5 tak jsou jak klouzavý dřeva. Frk je ten, že je potřeba je mít i na asfalt na 1,5 (tak jako to terénu) abychom měli tu správnou přilnavost. Na TKC se dá brousit botou/stupačkou úplně lehce. Na těžký terén samozřejmě Karoo ale na asfaltu to rve uši při 100km/h. Proto považuji za nejvyváženější volbu Continental TKC 80 pro kombinovanou jízdu, pro jiný dlouhý výlet se záteží a pouze asfalt - určitě Tourance, s dobrou trvanlivostí, velmi dobré na suchém i vlhkém asfaltu
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já teď po Mitaskách používám Metzeler Karoo T. Je to obdoba TKC 80, ale o 2000Kč levnější. Sehnal jsem je od Červuse (pneuservis Červený) za 4500Kč sadu - super cena.
http://www.metzelermoto.de/metzeler_world/news/page_0001/karoo_t_.htm
Tonda napsal:
Já teď po Mitaskách používám Metzeler Karoo T. Je to obdoba TKC 80, ale o 2000Kč levnější. Sehnal jsem je od Červuse (pneuservis Červený) za 4500Kč sadu - super cena.
http://www.metzelermoto.de/metzeler_world/news/page_0001/karoo_t_.htm
Tondo, o tom píšu nahoře, KarooT jsou do terénu výborné, ale na nic jiného, jsou strašné na asfaltu (omezená rychlost, životnost na asfaltu malá a hluk), pokud se budeš vracet z endura po dálnici tak buď umřeš hlukem nebo otravou, nebo pojedeš 150 a umřou pneu, vyber si. KarooT u ná používají jenom ti co přezouvají na víkend
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No vcelku se pleteš. Karoo a Karoo T jsou úplně rozdílné gumy. Karoo T je loňská novinka - přímý konkurent TKC 80, kdežto Karoo je teréní guma, vhodná opravdu spíše do lesa než na silnici. http://www.metzel...roo_t_.htm
Na fotkách na tomhle odkazu je vidět rozdíl dezénu na klasických Karoo (nalevo) a Karoo T.
http://www.metzelermoto.de/de_81/tires/template_categorie.jhtml;jsessionid=VJOBHUSENCRINFYKJOPSFEY?catid=81OFFRO&productid=13322&product_list=catid%3D81OFFRO%26productid%3D13322
Upravil Tonda dne 24.02.2007 13:13
samozřejmě, můj omyl kolem Karoo T, sorry, vzhledem k rychlosti
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tak včera jsem vyzkoušel TKC s tlakem 2,0 jak na předku tak na zadku. Níž jsem nešel, říkal jsem si, že upistit můžu vždy. No a paráda. TKC seděly jak před tím silniční Touransky, takže jsem spokojený! Díky.
jsem z toho jelen.na geesu mam obute michelin anakee, nechtejte po mne nazor na ne-jsem ucen.na planovanou delsi cestu do rumunska se rozhoduji mezi dvema pneu a to metzeler tourance a continental TKC 80.smejdim uz delsi dobu po netu a ctu ruzne prispevky na ruznych forech.tourance vydrzi dvakrat tolik co TKC/sem vycet/, TKC nehustit na 2,5 ale nejlepe na 1,5 jinak pry spatny jizdni vlastnosti atd.do toho vseho jeste metzeler karoo 2.podotykam, ze nejsem zkuseny pilot a moje cestovani bude 90 na 10 ve prospech silnice.nedoporucujte mitas 09/ty jsem dnes prodal/ a na radeni v terenu si jeste dlouho netroufnu.toz asi tak.dik za pripadne rady a nazory...
Já teď zkouším TKC, ale zatím je předčasné jakékoliv hodnocení. Jen poznatek, že po snížení tlaku na 2.0 mi přijde, že na silnici sedí stejně jako Touransky, na kterých jsem doposud jezdil. Za týden odjíždím do Rumunska, tak budu moudřejší, jestli TKC byla dobrá volba.
Mitas E-09 = perfektní guma = zkusíš a již nebudeš nikdy nic jiného dávat. Na mokru asi fakt nejlepší guma. Zeptej se Ivana. Ten najezdil 100 tisíc na touranckách a nechtěl jiné pneu dávat, bo měli výdrž a byly dobrý. Pak se nechal ukecat jednou do RO na Mitas 09 a k touranckám se vracet nebude. A navíc 2500 za sadu opravdu dobrejch gum je dost příjemný. Best of
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi