Dneska při bežném servisu a výměně oleje v zadní rozvodovce na R 1200 GS rok 2006 jsem si všiml ,že je popraskanej unašeč kola a kotouče. Praskliny jsou na všech 5 otvorech co drží kotouč , a dvě v otvoru pro kolovej šroub. Jedna prasklina už je až skoro přes celej material..Podotíkám závity jsou netknute tudiž to nikdo nepřetáhl.
Lidi kdo si to děláte samy kontrolujte to!!!
Mohlo jít o náhodu že to prasklo ale taky ne za kontrolu nic nedáte a ušetříte si dost problému..
servisak přiložený následující obrázek:
[156.05Kb]
Upravil servisak dne 01.09.2012 09:50
... servis a diagnostika BMW Motorrad
nemuze to byt SPATNYM POUZITYM MOMENTEM?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kdyby to někdo přetáhl strhnul by se závit v tom duralu nebo z čeho to je. A ty jsou netknutý a bylo to myslím origo
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Kdyby to někdo přetáhl strhnul by se závit v tom duralu nebo z čeho to je. A ty jsou netknutý a bylo to myslím origo
kdyz to vic utahne, tak je material moc stlacenej, pripadne se to cely chova trochu jinak?
nemyslim strzeni zavitu.. myslim proste trochu pretazeni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Víš jestli ta motorka byla nebo nebyla bouchlá na zadek?
Mi to připadá jak trhliny od pořádné pecky od ráfku. Podle mě šla síla přes kolové šrouby. Navíc to z fotky vypadá, že jsou trhliny u tří šroubů kola a všechny jedním směrem, né radiálně.
Prostě bych tipnul na bouračku, ale třeba se pletu.
paja1 přiložený následující obrázek:
Dal jsem to sem jen jako varování všiml jsem si toho taky náhodou když jsem očistoval rozvodovku předtím než vyndám čidlo ABS
... servis a diagnostika BMW Motorrad
nemohlo se stát, že by chvilu jezdilo kolo s povolenými šrouby? ...jakmile se šroubový spoj povolí tak se do spoje vnáší přídavná ohybová napětí, které pak zpravidla nadělají po určité době pěknou paseku...ale to nechcu chytračit, důvodů samozřejmě může být více...ale pochybuju, že by selhal systém kontroly a ten kus byl s vadou vypuštěn ven .... jinak samozřejmě dobře, že máš oči otevřené když něco rozděláváš
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Je to na mém stroji kupovane od moto-šikule. Kupoval jsem tam . Vím že nevidí mrdky. Každopádně se k tomu postavili a díl uhradí. Tento díl uz nejde objednat,takže si myslím že to byl problém všeobecný,už se dělá jen kovový ... Jinak tímto servisakovi děkuji za důkladnou prohlidku. Mildo diiik. I když to mám k tobě z Kroměříže daleko,vím že se o motorku i o zákazníka umíš postarat !!!
Tenhle už se nesežene je to inovovaný jinak to komplet stojí cca 6000 protože potřebuješ ten unašeč a distanční podložku. On to Ježek nacení
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Tenhle už se nesežene je to inovovaný jinak to komplet stojí cca 6000 protože potřebuješ ten unašeč a distanční podložku. On to Ježek nacení
NO SUPER! Díky,ale na to s.e.r.u. Zavařim to a bude...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
servisak napsal:
Tenhle už se nesežene je to inovovaný jinak to komplet stojí cca 6000 protože potřebuješ ten unašeč a distanční podložku. On to Ježek nacení
NO SUPER! Díky,ale na to s.e.r.u. Zavařim to a bude...
Bacha at se to nezkroutí
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Díky
Je to jasné.
Když obsah shrnu tak je to typická závada pro ročníky 2004-2006 kolem 50tis mil dle webu (cca 80 tis km). Hliníkový unašeč praská jak u šroubu brzdového kotouče tak u kolových.
Prostě přesně to co objevil servisák.
Pak došlo ke konstrukční úpravě hliníkového a pak byl zavedený ocelový unašeč a distanční kroužek.
Budu to kontrolovat při každé výměně kola a jestli hliníkový prdne tak šup tam s ocelovým.....
Pája