Krásne počasie, kľudná jazda. Zastavil som pred prechodom a pustil chodca. Všimol som si, že na voľnobehu sa valce jemne hádajú. Pričom na začiatku jazdy sa nehádali. No nič, veď spraviť synchro je malina. Pri normálnej jazde ide motor hladko. O 4km ďalej už stojím, lebo motor klepe ako šrotovník. Zhruba každú pol sekundu rana kladivom (pri voľnobežných otáčkach). Taký trochu rapkavý zvuk.
Domov som to dotlačil (9km, našťastie polka z kopca).
Kontrolka mazania nesvieti (aj keď to nemusí nič znamenať, zhasína pri tlaku 0,3bar a minimálny tlak mazania musí byť 3,0bar).
Olej tam mám CASTROL ACT-EVO GP 4T 20w50 API SJ (ten nový), pred jazdou som kontroloval hladinu oleja, bola v polke okienka. Teraz ju skontrolovať nedokážem, nakoľko som moto tlačil.
Olej som menil pred 3 000km, spolu s kontrolou nastavenia ventilov a vahadiel (boli v norme, netrebalo nič nastavovať) a plus synchro.
Na ľavej strane mám modifikovaný šponovák rozvodovej reťaze, menil som si ho pred cca 15 000km.
Predošlý majiteľ pravdepodobne menil ložisko na vstupnej hriadeli prevodovky. Keď som menil spojku, vôľu nemalo.
Motor má najazdených cca 134 000km.
Pri jazde dosť využívam brzdný účinok motora + často aktívne brzdím motorom (podradím nadol pri 3 000 otáčkach - otáčky vybehnú na 5 000).
Moto sa dá naštartovať (raz stačilo, nechcem to viac skúšať), otáčky sú pravidelné.
Ten klepavý zvuk najviac počuť od prednej časti motora (ale zas tam je asi najmenej materiálu, ktorý by klepot pohlcoval).
Na ložisko prevodovky to nevyzerá. Napadlo mi ešte aj vypadnuté sedlo ventilu - ale to by som moto asi nenaštartoval, či?
Ešte mi napadlo, či to nie je zlomená vodiaca lišta, ale neviem, či by to klepalo práve takto. (Polenie motora, grr.)
Viem, že takto na diaľku je to ťažké, ale poprosil by som vás o pomoc s diagnostikou poruchy.
To nastve ale zase bud rad ze to bylo relativne kousek od domu.. zacal bych pomalou demontazi sundej vika baterkou pokontroluj voditka pokud i to bude cajk sundej hlavy a uvidis. Nebo jeste nez sundas hlavy podivej se otvorem svicky na pist jestli neni obtisklej na klave... muze to bejt salka vypust olej.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
uf.. hlavne, zes to dotlacil...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mohly by to bejt klidně ty šálky, mě to taky klepalo jak kladivo když mi u dvou motorů šálky odešly. Za studena to slyšet tak nebylo a jak se motor zahřál tak to mlátilo jak blázen a začalo to i chcípat. Jak motor zchládl tak zase ztichl a po zahřátí zase kladiva a chcípání..
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Možem zajtra dobehnut za tebou domov aby sme na to spoločne mrkli? Mobil mam v profile.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Jestliže to slyšíš spíše z motoru a ne od převodovky a začalo to takhle z ničeho nic (beru v potaz to, že jsi měl před jízdou oleje dost, funguje ti mazání a jeho kontrolka, neutopil jsi motorku v brodu....), tak bych tipnul prasklou vodící lištu rozvodového řetězu. Šály klikové hřídele nebo ojnic to můžou být taky, ale to by muselo najednou vysadit mazání (i to by se mohlo stát, ale pravděpodobnost je malá) nebo by byl nedostatek oleje.
Nejprve bych zkusil to nejjednodušší a to je sundat víka ventilů - na co půjde vidět to bych zkontroloval, dále vypustit olej a zkontrolovat co spolu s ním vyteče. Jestliže nic nezjistíš, tak pak už pokračovat dál - hlavy dolů, válce, prsa.......
Co napínáky rozvodových řetězů - vím, že jsi psal, že si je měnil, ale i ty dovedou docela slušně potrápit.
Upravil Tonda dne 21.10.2012 21:04
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
hicks: Žeby bola hranica 130 000km pre 800vky a 1150ky zakliata? LukyGs: Ja len dúfam, že sa mýliš, aspoň že mi to nechcípalo. Necháp to zle - lebo šálky - to by bol koniec. JRM66: Klapky v difúzoroch to určite nie sú. Zajtra som doma celý deň, ak sa chceš staviť, budem len rád. Ale motorku by som veľmi nerád štartoval - nevadí?
servisák + Tonda
Tak som zhodil kryty ventilov na oboch stranách - vodiace lišty sa zdajú byť v poriadku, v každej šachte sú 2ks, nič tam nevyzerá zlomené.
Napínak som menil len ľavý (ten, čo ho vo výrobe 3x modifikovali), pravý je pôvodný. Reťaze boli napnuté, ale reťaz na ľavej strane bola na náprotivnej strane od napínaka dosť voľná (asi len v dôsledku zastavenia motora), po potočení zadným kolesom sa napla.
Oleja pred jazdou bolo dosť, kontrolka mazania funguje, dúfam, že funguje aj mazanie. Motorku som určite neutopil. Hladina oleja pred jazdou bola v polke okienka. Teraz je hladina asi 5mm od spodnej hrany okienka, ale vravím, nedodržal som rituál merania oleja, tak predpokladám, že zbytok oleja je v chladiči.
Zajtra vypustím olej a demontujem prsia, dúfam, že olej bude čistý a že to bude niečo z vecí 6,9 alebo 10
Budu jen rád když to budeš mít nějakou prkotinu. Ještě si vzpomínám že i když jsem to startoval za studena tak se motor než naskočil točil dost neochotně jako by byla mrtvá baterka.
V tom oleji pak pořádně pohledej jestli tam nejsou malinký jako by pískový zrnka, mě to u těch motorů s odešlým šálkem po převrácení filtru na plech nechalo takobý malinký zrníčka právě jako by písku(šály sou mosazné proto ta barva písku)
Upravil LukyGs dne 22.10.2012 00:03
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
ahoj, zkusil bych jít též po lankách, pokud nevisí a tahají stejně, tak bych to typoval na palivovou soustavu, přicpaný vstřikovač, co benzín, kde jsi tankoval, zvuky docházejícího benzínu jsou podobné. Mechanickou závadu v motoru, to bych jen tak zničeho nic netypoval, ale možností je více. S rozborkou motoru bych nespěchal. Nalož to a dovez Tondovi. Já bych ho určitě zneužil :-)- Porovnej svíčky, jestli mají stejné zbarvení. Zkontroluj snímač na levé klapce, není s ním hnuto? Rozpojit a očistit konektory, ale hlavy bych sundával a do motoru lezl naposlední možnost, tento motor, když mu něco chybí, jak elektrika, nebo benzín, tak se jeví jako před smrtí.
Ivoš.
Upravil bmwivo dne 22.10.2012 06:34
Ivoš.
Jestli nedrhnou lanka si samozřejmě zkontrluj - taky možnost - pak by to dělalo na volnoběh přesně to samé, jako když vyskočí bowden při sundání nádrže - což je taky slušný rachot - muselo by se někde roztřepit a zasekávat (vesměs dole u kladky nebo v rozbočovači).
Přicpaný vstřik jsem řešil několikrát a nikdy to na volnoběh nedělalo nic - projevilo se to v otáčkách, kdy motor nechtěl táhnout. Na volnoběh motorka šlapala normálně - to by ten vstřik musel být hodně KO a jen by "ukapával" nebo by byl úplně KO.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nové zistenia. Po vymontovaní sviečok sa motorom voľne nedá pretáčať. Zasekne so vo vrchnej úvrati, či už vo fáze kompresie, alebo výfuku. Časovanie je v poriadku. Otváranie a zatváranie ventilov funguje korektne. Vôle ventilov sú v norme.
Len pripomínam, že motor pred rozobratím šiel pravidelne a mal dobré voľnobežné otáčky.
Aký je závit na ľavej vačke, keď chceme zhodiť reťazové koleso, treba to nahrievať?
palciatko napsal:
Nové zistenia. Po vymontovaní sviečok sa motorom voľne nedá pretáčať. Zasekne so vo vrchnej úvrati, či už vo fáze kompresie, alebo výfuku. Časovanie je v poriadku. Otváranie a zatváranie ventilov funguje korektne. Vôle ventilov sú v norme.
Len pripomínam, že motor pred rozobratím šiel pravidelne a mal dobré voľnobežné otáčky.
Aký je závit na ľavej vačke, keď chceme zhodiť reťazové koleso, treba to nahrievať?
Jsou všude pravé závity a nemusí se nic nahřívat jen si vyndej starter a zajisti si setrvák a pak povoluj
... servis a diagnostika BMW Motorrad
palciatko - hlavně si vyndej šponováky (hlavně levej) až budeš sundávat vačkové kolo. Ať ti nespadne část šponováku dovnitř. Vydřená vačka (a vesměs i zdvihátko) dělá taky pěknej cvakavej pazvuk (ale nebývá to "brutální klepání motoru" ). A hlavně ne zničeho nic.
Upravil Tonda dne 22.10.2012 21:01
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
smazak73: bylo to bráno jako rada - už mi za ty roky pár lidí volalo, jak vylovit pístek levýho šponováku z motoru - divil by ses na co lidi kolikrát zapomenou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ale jo to není útok na tebe....jen ,mě by to nenapadlo ...štourat se s v hlavě a nevyndat šponaváky.... tohle neplatí jen a pouze u BMW ...víš sám ,že je to základ...mě to postě nedošlo.. jako s tou přicpanou tryskou....to jsem prostě nepochopil vůbec
Ešte k tým lankám, vstrekovačom, a palivovej sústave...
Mal som skôr naštartovaný motor, keď bol vysunutý bowden, takisto sa mi podarilo naštartovať moto s odpojenou elektronikou vstrekovača a aj s odpojeným TPS. Mal som aj rozstrapkané ľavé lanko(teraz mám lanká komplet nové). Ale ten zvuk bol oproti terajšiemu rachotu šepot kvetín.
Nevedel som, čo hľadať, až tak som si spomenul....
Takže toto zlyhanie motora je skôr zlyhanie moje - dávnejšie som repasoval difúzory:
Keď som sa pozrel na ľavý, tak som hlavu mohol dať s istotou dole.
(smajlík tlčúci si hlavu o stenu)
Skrutka držiaca klapku sa vybrala na cestu do motora.
palciatko přiložený následující obrázek: