Nazdar kolegové,
asi ste se s tím setkali všichni na svých 12-tkách. Při akceleraci a dosáhnutí cca 4400-4500 motorka jakoby přestává jet, evidentně klesá krouťák a nastupujou vibrace. Domnívám se, že je to uměle uchuzené kvúli hlučnosti či emisím které se asi měří v těchto otáčkách. Je celkem nemilé, že 08 ADV má oproti 07 kratší stálý převod / prý../ a tak se tyto otáčky na 6 rychlostním stupni dosáhnou při cca 125-130 km/h dle tachometru a moto začíná chvět a vibrovata i méně zrychlovat. Nelíbí se mi představa, že na dlouhém přesunu, na který se chystám , pojedu třeba celý den v právě tomto režimu vibrací a nepříjemném zvuku motoru. Ano, četl jsem zde diskuze o zvyšování výkonu pomocí KN, svodú a koncovek. Nemám rád řev výfuku a nechci riskovat problémy s četníky kvúli hlučné koncovce. Takže konečně dotaz: Lze nějak tento propad odstranit i při seriovém tlumiči výfuku? Nejde mi o výkon, ten je dostatečný ale o ten propad a vibrace.
Wunderlich dělá jakousi elektronickou krabici " Performance Controller" nevím zda by to nepomohlo. Budu vděčný za jakékoliv postřehy kudy VEDE nebo NEVEDE cesta k odstranění toho propadu. Díky za jakékoliv reakce.
Upravil W dne 20.06.2008 11:53
A kolik mas najeto?
Me to delalo uplne to same (GS 4/2008) a trochu to vylepsila synchronizace valcu ale porad to nebylo ono. Ale kdyz jsem mel najeto 9,400 km tak jako mavnutim kouzelneho proutku vykonova dira zmizela i s vibracema... Takze neboj a jezdi, ono si to sedne M.
mám to nový, teď 2000km po prvé garančce, synchro OK. Kdyby to byla pravda i u mne, jak píšeš tak by to bylo skvělé. Takže klasika, asi použiju mýtické zaklínací heslo této webstránky " neřeš a jezdi"
nemám sice dvanáctku,ale něco podobnýho mi to dělalo,4-4,5 tis.nechtěla jet,od pěti už to šlo,byla špatná faja na hlavní svíčce,při nastartovaném motoru odpoj kablík od faje,pokud se změní zvuk,je to gut,pokud nic tak je to vadná faja,nebo to neřeš a jezdi
jojo, v tomhle pripade to asi plati, i kdyz je to tezky "neresit"... Clovek o tom hodne premysli - motorka za tolik penez a jede to jako traktor.... V BMW mi rekli, ze nekomu to trva i 20tis km nez si to 'sedne' a prestane to byt takovy syrovy. Tak snad ti to nebude trvat tak dlouho. Stastnou cestu
Upravil Mizi33 dne 20.06.2008 14:33
Wingu, nech to pořádně sednout. Až budeš mít přes 10k a bude to dělat furt pak to začni řešit. Ale ted prostě jezdi a užívej si léta
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Pánové díky za tipy, zařídím se podle Vás a jdu jezdit! Po 10tkm se zamyslím jestli to nepřestalo..... Díky pánové za všechny příspěvky a hezké léto Vám přeji s Vašimi Mazlíky. Báwúm a létu nazdar!
Ahoj,
mně sice jde výkonově dál, nemůžu říci, že 4500 otáček a dost, ale ty vibrace je věc, která mně sere zcela nejvíc, možná zkušenější napíšou, že to je normál. Vibrace v řídítkách už moc necítím, nicméně vibrace ve stupačkách mně opravdu vadí hodně. Když jedu 120 až 130 km a jen tak vrkám je to dobrý, ale jakmile přidám a začne mravenčení ve stupačkách, jsem z toho dosti otrávený, prostě raději uberu, možná je to opravdu normální, ale na tohle si asi nikdy nezvyknu. Už jsem i přemýšlel jak vibrace ve stupačkách zmírnit, ale na nic kloudného jsem zatím nepřišel. Tom
Já bych vám přál ty vibrace na varaderu. Tam to bylo nemlich to samý ale o třídu horší ( 5ti kvalt 02rv.) Ted si připadám jak v peřince........... hezkej večír
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
kolem 5000 mě to taky začne celé vibroval,als spíše to od 4500 chytá druhý den než aby tam byla nějaká extra díra.. a jezdím bud 3000-3500 anebo pak nad 6000
Propad ve vykonu kterej popisujes znam naprosto stejne.
V mym pripade rekl bych 4500-5500ot - pak chytne druhej dech.
Ale vibrace to nema, ty tam cejtim fakt tak do 3000ot, pak uz nic.
Kdyz jsme ji v prosinci koupil, mela najeto 7600, ted ma 21600km a je to porad naprosto stejny.
Dneska jsem se na to schválně zaměřil a asi jsem mrtvej na spodek. Já prostě nic necejtim. Ani vibrace,ani propad výkonu. Prostě táhne od spodu a nic se nemění. Až po překročení 5.000 otáček se to "zblázní" a táhne ještě víc.
Připomínám,že je to 11/2004,najeto přes 56.000km a mám jen laďák.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
ja mam gs 5/2006 - najezdil jsem 12000 km, celkem najeto 23000 a nikdy jsem tam zadnou diru v otackach nemel, mam seriovy vyfuk! ty mas taky klasiku? ja zkousel jezdit jen se svodama uplne bez koncovky a zadny propad vykonu jsem nezaznamenal, spis to slo lip do otacek, coz je docela logicke a delato to celkem pro me simpaticky rev
cele to bafo je plne elektriky cidel a vubec vseho, clovek moc nevi kde by mohla byt presne chyba ale napada me, jaky a v jakem stavu mas zvduchovy filtr???? zkusit jestli je dobre nasazeny, atd. neco takove muze motorka pak delat, ale asi by se zas neprobrala o 1000 ot. dal co benzin, beres u ruznych pump? neni nejaky vodovy ten benzin? sou zajimave i ty vybrace, me se to trepe jen pod 3tis. ot. coz tyhle stroje delaji
rafo -ano, taky mám vše v serii, včetně výfuku, moto mám jen dva týdny, zatím najeto 3000km po tomto víkendu, takže vlastně stále záběh...Je fakt, že sem jí zatím netočil nad 5500. tak netuším co to tam dělá. Zkusím při další vyjížďce. Je možné to co píší kolegové ,že je to stále syrové, a jak bylo v diskuzi uvedeno výše tak si ten motor sedá po 10tkm, někomu až po 20tkm. Subjektivně se mi zdá že vibrace za poslední 2tkm jsou nepatrňounce menší, včetně toho propadu krouťáku. Asi je to fakt ještě moc syrové....uvidí se po 10tkm
to wing: mam tiez gsa 2008 a prepad vykonu od cca 4 t otacok pocitujem tak isto. od 5500 ot. zacina zasa tahat, je to asi normalne u tohoto modelu,lebo som v nejakom casopise vide krivku vzkonu a vtychto otackach bolo videt pokles. mam uz 8 tis km a je to stale rovnake.l
Paco11 napsal:
to wing: mam tiez gsa 2008 a prepad vykonu od cca 4 t otacok pocitujem tak isto. od 5500 ot. zacina zasa tahat, je to asi normalne u tohoto modelu,lebo som v nejakom casopise vide krivku vzkonu a vtychto otackach bolo videt pokles. mam uz 8 tis km a je to stale rovnake.l
Tady je křivka od výrobce koncovek BOS. Zelená je origo stav,červená s jejich koncovkou. Mezi 4500 a 5000 otáčkami je drobný propad,ale nemyslím,že to bude ono. Spíš bych to typoval na to,že je motor ještě nezajetý.
BIGR přiložený následující obrázek:
[67.38Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Paco11- dík za Tvou reakci, právěže, ten hup na grafu sem taky viděl, myslím v Motocyklu to bylo, a proto v mém prvém přívěvku v této téme, uvádím mou teorii o umělém ochuzení z dúvodú homologačních zkoušek v těchto otáčkách, ať již z hlediska emisí nebo hlučnosti. Žádný jiný, relavantní dúvod na propad dvouválu 1200 v těchto otáčkách , mi nenapadá. Jinak si to já osobně nedokážu vysvětlit, ale jak výše píší našich kolegové, jim to přestává či přestalo po řádně dlouhém záběhu.....snad to bude i náš případ kolego, třeba se vypálí katalyzátor či co Po 20 tkm se uvidí.....hodně štastných km na Tvém stroji Ti přeji
Cauko, je to este "syrove" - ja som furt spekuloval, jak to ze kamaradova
12 tka ide jak z praku pri 36.000 km a moja nova s 6.500km nie....ono si to sadne, uz i ta moja so 40.000 km ide jak z praku - jedina uprava je otvoreny filter - obcas si streli z kopca do vyfuku, inak to ide na otocenie plynom za 1 na zadne a jazdi to jak fakt desne. Vyckaj casu, jak hus klasu - ono si to sadne. A nad 5,000 otacok - paradicka a na ksichte rohlik od ucha k uchu...
Tak přátelé hlásím, že jste měli pravdu ! Nyní sem se vrátil z Alp a na tachu je něco přes 6500km a díra mizí a to dost razantně. Ještě nepatrně od 120 do 130km/h na šestce lehce zdrsní chod a pak zas klid. Je to již skutečně nepatrné, spíš to jen tuším, a věřím že i to zmizne po 10tkm. Ten rozdíl mezi 1000km a 6500km je naprosto neskutečný.Je to jiný motor...Cestovka na dálnici 150km/h, celková spotřeba stále do 6l/100km, oleje ubylo za 5500km 0,2 dcl /Shell Advandce Ultra 4T 15W-50/ což je výrazně míň než-li Honda když byla v záběhu do 10tkm. Ten Bawec je skvělý stroj. Včera nonstop 1097km i na tom seriovém sedle.....asi sem si zvykl i na něj . Díky za dobré rady přátelé !
Zdar
Mužu potvrdit vibrace mezi 4-4500 a hlavně na 6tku
mě to částěčně zmikzlo už Při 1500km kdy jsem upravil sání protože když jsem viděl co de do tý trubky za sračky z podnádrže vyvedl jsem pod nádrž 2 roury tak že skoro 2 x větší sací otvor a pak jsem prodloužil výfuk potrubý za katalizátorem o cca 7 cm to asi až takový vliv mít na vibrace ani na výkon nebude ale su o pěknejch pár cm více u kola a na levo větší kufr
jinak po cca 4000km je to zase trochu lepčí -- nebo si zvykám
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!