Ciao, neviem, ci sa to tu uz preberalo, ale vsimol som si, ze ked kamarat sekol o zem na novej 12tke (r.v. 2008), nesla mu nastartovat. V tom pripade staci otvorit a zatvorit vicko nadrze a moto zase chyti. Zrejme to ma instalovany nejaky system, ktory pri pade odstavi motor.
S expediční motorkou se mlátí o zem neustále a měla by na to být stavěná. Jestli je tam "systém nenastartování motorky po pádu", tak to mi přijde hustohusté.
Nemá BMW nějakou smlouvu s výrobcem čidel všeho druhu? Za chvilku bude mít i chybové hlášení na uprdnutí si na sedle spolujezdce, přetížení a moc bláta a much na plastech.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Motorku jsem zvedal ze země už mockrát a nikdy se mi nestalo, že nešla nastartovat. Pravda ale že, že mám ve zvyku ji ještě během pádu nebo bezprostředně po něm chcípnout chcípákem, tak nevím, co to dělá, když se nechá chvíli běžet. (Stejně si myslím, že GS čidlo náklonu nemá. Tuším, že jsem to čet onehdy v Motorradu.)
Upravil cerv dne 25.06.2008 08:58
Chlapi, ja hovorim o novej dvanastke - vy mate (ja takisto) stare modely. Fakt to neslo nastartovat, chovalo sa to jak s vypnutym chcipakom. Prisiel nejaky chlapik a hovori "otvor vicko nadrze" - no tak sme otvorili, zatvorili a chytlo to na sup.
marek321 napsal:
Chlapi, ja hovorim o novej dvanastke - vy mate (ja takisto) stare modely.
Já mám 06 a pokud vím, ve výčtu změn pro 07 a 08 není nic, co by mohlo poukazovat na tenhle jev. Tím spíš, že ten článek z Motorradu, o kterém jsem mluvil (a kde je explicitně napsáno, že motorka nemá čídllo náklonu – teď jsem se díval) je o 08. Ale ta finta s víčkem je dobrá
taky mám 08, a má i automatické vypínání blinkrú a za chodu motoru a státí mota na místě lze navolit přes displej i měŕení množství oleje v motoru. Dá se to dělat například pŕi stání na semaforu.......nevím, ale co je mi známo tak starší modely toto neměli. Třeba vymysleli nějakou "novotu" a "vylepšení" . Třeba pádový senzor s opětovnou aktivaci přes čidlo ve víčku bandasky
No já nevim, 12tku nemám, ale třeba u V sroma, když to padne tak je třeba vyndat klíček a znova ho tam dát a otočit jinak to nenastartuje. Pokud ho nevyndáte tak svítěj kontrolky startér točí, ale nejde nastartovat, to samý dělá i Yamaha XT, udajně je tam nějakej náklonovej senzor, kterej to chcípne a vypne pumpu. Ale klíček jste asi vyndali dřív než jste přišli na to víčko.
Wing napsal:
taky mám 08, a má i automatické vypínání blinkrú a za chodu motoru a státí mota na místě lze navolit přes displej i měŕení množství oleje v motoru. Dá se to dělat například pŕi stání na semaforu.......nevím, ale co je mi známo tak starší modely toto neměli. Třeba vymysleli nějakou "novotu" a "vylepšení" . Třeba pádový senzor s opětovnou aktivaci přes čidlo ve víčku bandasky
nebo jak píše Peet, abys otevřel víčko nádrže, musíš vyndat klíček ze spínačky, což samo o sobě stačí, to víčko je pak takový "zaklínadlo", aby se neřeklo, že to je moc jednoduchý
Presne takhle se chova 4kolka Suzuki Kingquad. Po prevraceni na boudu nejde nastartovat, je potreba 2x zapnout a vypnout klicek. Treba fakt staci pohrat si s klickem, aby se znovu provedla nejaka ta kontrola.
Wing napsal:
taky mám 08, a má i automatické vypínání blinkrú a za chodu motoru a státí mota na místě lze navolit přes displej i měŕení množství oleje v motoru. Dá se to dělat například pŕi stání na semaforu.......nevím, ale co je mi známo tak starší modely toto neměli. Třeba vymysleli nějakou "novotu" a "vylepšení" . Třeba pádový senzor s opětovnou aktivaci přes čidlo ve víčku bandasky
Nevim jak vám,ale mně se blinkry taky vypínají sami a to mám 11/2004.
Tohle maji 12ky od začátku.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS