Zdravím všechny, v současné době vlastním silniční dvouválec japonské provenience ale nějak mě omrzelo lítat kolem komína v dnešním provozu a zamiloval jsem se do GS. Mám několik základních dotazů:
Chtěl bych koupit GS v Německu našel jsem dost pěkných inzerátů u dealerů v DE a zajímá mě jak je to se zárukou? Platí i v ČR?
Má smysl kupovat GS s Drátěnými koly ? jáke jsou výhody a nevýhody budu asi jezdit hlavně po silnici.
Je lepší koupit origo plastové kufry nebo hliník ? Jsou origo kufry vodotěsné ?
Má někdo zkušenost s Enduro ESA ?
Celkem mě překvapil cenový rozdíl u nás a v DE u téhe mašiny http://suchen.mob...geNumber=2 je skoro 80 tisíc. Je to skutečně tak a nebo se dá u nás sehnat od autecu podobná cena něčeho co je na skladě?
PS nějak mě se m nejde vložit link
Upravil MAKO dne 14.07.2008 16:31
Po silnici je spis vyhoda kol litych,drateny jsou dobry,kdyz se jezdi teren,vic vydtzi-propruzi,coz lity ne.S litymije mensinudrzba,prece jen draty je treba cas odcasu dotahnout a podobne.
S kuframa neporadim,ja jsem pro hlinik,ale na silnici opet asi staci plast.
A k tem cenam-to je tezky,tady si vsichni dovozci pocitaji asi euro jeste za 28,ted je pod 24 takze dovoz z ciziny se urcite vyplati,zaruka je mezinarodni.
Taky bych sem přidal dotaz, ikdyž už jsem trochu dál než Mako, pro mé vysněné GSA si jdu tenhle nebo příští týden do autecu.
našel jste někdo někde na internetu origoš nové Alu kufry na GSA? našel sem snad uplně všechno, jenom ne ty kufry (ani plastový) hoďte sem kdyžtak pls link. Popřípadě kdyby znal někdo ceny
K těm cenám dovezených motorek: je to jednoduchý, dovozce ani tak nezajímá kurz, nebo cena za jakou to koupil, ale zajímá je za kolik to prodá! tzn. dokud lidi budou kupovat za vysokou cenu, ty co dováží z ciziny, budou za vysokou cenu prodávat!
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
K tomu Enduro ESA: zkušenost mám, i když jen krátkou, a podle mě to na GSA (s tou jsem jezdil) nefunguje zdaleka tak dobře jako na RT, nevím proč.
Kromě toho, německý TourenFahrer dělal porovnání ESA vs. standardní podvozek u GS a vyznělo to dost jednoznačně v tom smyslu, že za daný prachy je benefit, kterej ESA přináší, dost pochybnej.
Tím spíš, že pružící a tlumící jednotky na GS nejsou zrovna prémiový kvality, ať už s ESA či s neESA, takže mnohem rozumnější se jeví koupit standardní a ušetřené peníze eventuálně odnést k panu Wilbersovi či Öhlinsovi.
Nemám to z vlastní hlavy, ale na tohle téma jsem v posledních dnech přečet fůru materiálu, protože mě to zajímá.
Tak jsem byl v pátek v Autecu na zkušební jízdě s 1200 GS měla ESA a jsem fakt nadšený mezi módem sport a hory je hodně velký rozdíl, taktéž při přitvrzeném zadku při módu se spolujezdcem.
Takže pro moje potřeby evropského cestovatele a občas na polňačku naprosto dokonalé a hlavně pohodlné.
Taky mě překvapilo jak BMW skvěle brzdí oproti mé mašině se to nedá srovnat. Takže jsem definitivně rozhodnutý a od příští sezony se hlásím do klubu
Ještě jsem chtěl zeptat na jednu věc kde má BMW dorazy řízení nikde jsem je nenašel ?
Upravil MAKO dne 21.07.2008 09:40
MAKO: ano, ten doraz TT tvoří pryžové kolečko nalepené na silonovém kolečku a to se opírá o rameno teleleveru a vidle se o to zastaví dřív než by to narazilo na opravdový "doraz", který je vlastně konec dráhy složení krku řízení mezi brejlema. U 1150 to bylo vidět jako skutečné nálitky, u 1200 je to jen symbolické a k poškození není potřeba ani nijak moc energie.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Na Enduro ESA mám nalítáno 7000 km a musím říct, že už bych bez toho jezdit nechtěl. Při stavu našich silnic je možnost změny tlumící charakteristiky pouhým stisknutím tlačítka prostě k nezaplacení. Navíc pokud člověk často mění zátěž, tedy přidává spolujezdce či bagáž, pak je nastavení ideálního odpružení dílem okamžiku. Když jsem Enduro ESA neměl, tak samozřejmě bylo možno předpětí regulovat manuálně, ale komu by se to chtělo pořád přenastavovat a navíc při různé úrovni našich silnic, by člověk nedělal nic jiného, než točil pružinama.
Enduro ESA ale navíc proti manuálnímu odvládání umožňuje plynulou změnu světlé výšky motorky. Mohu jej tedy jen doporučit.
Esa možná dobrý je, nemám ho, ale při objednávce sem to nechtěl, díky myšlenkovému pochodu " je to elektrika a tak se múže odporoučet do věčných lovišť a EWS a CanBus stačí " , tak volil klasiku. Nevím, ale na předku s klasickým podvozkem, není štelovatelnej útlum tak jsem pružinu z dvojky povolil na 1, protože sem prcek a sedlo mám na 91cm. Zadek jedu pružinu se spolujezdcem / 99 % případú/ na druhým viditelným zářezu na na štelovacím čepu kolečka a útlum se mi jeví pro mě ideál, na 0,5 povolôení od hard ze seriových 1,5-kdy se to moc houpalo. Pro solo jízdu jen povolím kolečko na třetí zářez vzadu, předek a útlum vzadu beze změn. Osobně vidím nevýhodu v tom, že jakmile serjože vydechnou, na moto s ESA je nutné koupit zase jen seriovky. Bez ESA lze jít do Ohlins, který má i útlum na předku. Možná se mýlím, možná je ESA fakt fajn, ale zatím mi nechybí, za 7tkm sem snad 3 krát otočil kolečkem předpětí vzadu, ale je fakt že těžkýmu terénu se vyhýbám.
Upravil W dne 21.07.2008 18:19
Wing napsal:
Možná se mýlím, možná je ESA fakt fajn, ale zatím mi nechybí, za 7tkm sem snad 3 krát otočil kolečkem předpětí vzadu, ale je fakt že těžkýmu terénu se vyhýbám.
No a otom to je kdybys měl esa využíval bys to protože je to pohodlné a funkční.
Co se týká poruchovosti tak nemůžu soudit ale zastávám názor že technika jde dopředu tak proč se netěšit z nových vymožeností.
Podle mě je to jen komfort. Tlumič (zejména ten přední) i v ESA verzi není o nic lepší než ten sériový a proti plně stavitelnému je to obrovský rozdíl. Motor sice může krásně nastavit předpětí, takže jak píše Charlie, je to super pro někoho, kdo během dne různě mění náklad, střídá jízdu solo a se spolujezdcem apod, ale nic to nezmění na kompromisním chování těch tlumičů při přejezdu jedné velké nerovnosti (retardér, kanál) nebo periodickém zatížení typu "valcha". Tam je potřeba regulace útlumu (tryska + přepouštěcí planžety) nebo i zpětného útlumu (další tryska). Nastavení světlé výšky může být pochopitelně praktické a asi i to předpětí, osobně bych se nebránil kdyby všechno šlo nastavovat elektricky ale vloni jsem se bavil s lidma od WP (měli demo kamion v GaPa) o ESA a přímo říkali že elektrické řešení nabízí pro lidi, kteří chtějí komfort pro silniční ježdění a jejich první verze neměla nastavení útlumu. Měli tam prototyp a prospekty typu EDS a tam už se nastavuje elektronicky i rebound a to je úplně o něčem jiném. Systém v R1200GS vyrábí Showa a není navržený jako "rozebírací", to znamená že za pár desítek tisíc kilometrů, když povolí pružina (nebo i dřív, když se s tím bude jezdit offroad), tak servisní díl od BMW bude celá nová jednotka. Nemají možnost vyměnit uvnitř olej, stírátka, samotnou pružinu apod. Určitě to někdo bude schopný rozpertlovat a opravit ale ne originál. WP u modelu EDS má systém navržený jako rozebírací a servisovatelný po jednotlivých dílech ale ti to dělají jen pro modely K1200, ne pro R1200. Takze jak jsem psal - podle me je poradi:
1) seriovy tlumice (bez nastaveni utlumu)
2) ESA (bez nastaveni utlumu)
3) WP EDS (nastaveni utlumu nekolik kroku, predpeti i plynule)
4) Ohlins predni + zadni typ DRS plynule nastaveni utlumu ale bez nastaveni zpetneho utlumu
5) Ohlins predni + zadni typ PRCQS s plynulou regulaci utlumu i zpetneho utlumu
Ostatni typy neznam tak dokonale, kamarad se trapil s modrym tlumicem z Holandska, jezdil tam na nastaveni a fungovalo to jen na sportovni jezdeni po silnici. Je to docela veda. Kazdopadne nevim o zadne dalsi firme, ktera by to delala elektricky nastavitelne.
Jinak ten PRCQS se da namontovat i na obycejne GS ale zvysi to svetlou vysku a hlavne - seriove je ten tlumic delany na 30kg vyssi zatez statickou a predpokladane mnohem vetsi zatizeni na cestach (plny naklad atd). Takze na obycejnem GS se musi dat jina pruzina aby to nebylo moc tvrde. Tento typ vyuzije jen specialista.