Tak teprv ted jsem zjistil,proc mne pred 2 roky navigace pri vyjezdu z Dolomit porad hnala na nejake passo,v pulce zas otocte se a dole zas jedte nahoru...jsem myslel,ze mam nejakou starou mapu,az ted jsem zjistil jak to teda bylo Navic pred dvemi lety,nebyly zkusenosti s GPS nejak moc velke,takze clovek ji jeste docela veril,ted uz bych jel porad dal... Ale garmin dela podivnosti obcas i u nas,minuly vikend pri ceste na rozhlednu me nechal v jedne vesnici objet namesti dokola a pak pokracoval po silnici ze ktere jsem prijel, nebylo to,ze jsem spatne odbocil proste mi udelal takovou malou zajizdku,asi abych poznal taky mistni architekturu
No je potřeba rozlišovat jaký Garmin a hlavně jaká mapa.
Přístroje jako takové dělají vesměs to, co se jim řekne. Ale když se jim řekne nesmysl (chyba tvůrce mapy), je to někdy těžký. Navíc nikdo nevidí do přesného algoritmu výpočtu routingu, nemluvě na to, že každý autor používá jinou verzi generátoru autoroutingové vrstvy a některé jsou prostě horší a některé lepší. Někdy jsou starší verze map v tomhle směru lepší než nové, protože byl použitý jiný program pro výpočet.
Hlavní chyby se ale dělají v tom nastavení a konkrétně v Zumu to bývá kombinace zapomenutého nastavení "avoid" tedy těch "objížděk" se starým firmwarem, který měl fakt chyby a nedělal co měl dělat. Běžně volají lidi že jim to naviguje po šílených cestách "od kravína ke kravínu" a přitom vedle vede krásná silnice a když se zeptám, tak mají zašrktnuté všechny volby v tom menu "kudy nejezdit". Hodně častý jsou taky chyby navigace z nepochopení rozdílu mezi vyloučením "hlavních tahů a dálnic" v některých zemích a "placených úseků". Pokud třeba v Rakousku vypnu obě tyhle volby, navigace nemá jinou šanci než ultraokresky, protože jsem vyloučil všechny regulérní silnice od dálnic po první třídu včetně. Přitom stačí zadat aby nejezdila po placených a tím tam vypnu dálnice, protože v Rakousku mají dálniční známku a tím pádem je dálnice "placená". Prima je, když iniciativní autor mapy označí jednu silnici jak do více vrstev, typicky dálnice bývají někde preferované a označené i jako že to je silnice první třídy. Je to holt jen stroj a člověk musí koukat co to dělá a sledovat kam se jede a nevěřit slepě tomu, co napíše.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Když jsem začal GPS používat,nejdřív to byl TOM TOM, pak Igo a teď zumo plus v autě garmin nuvi.Jednoznačně nejvíce chyb při navigaci produkuje garmin.Začíná to nesmyslným výpočtem trasy,navigací po nesjízdných cestách,navedením do jednosměrek které jsou tam od nepaměti,navedením do odbočky která neexzistuje,navedením přez soukromý pozemek(specialita v německu-dvakrát navigace trvala abych prokel kempem)nejmenší databázi POI atd. Včera jsem se vrátil z Alp a štvala mě tato věc.Z domova jsem měl naplánovány a uloženy trasy.V momentě,kdy byl na trase problém(uzavírka)navigace mi přepočetla novou trasu,ale vždy rovnou do cíle a né dál po mojí trase.Myslel jsem,že to vyřeším vypnutím přepočtu trasy,ale bohužel.Po delší odmlce se vždy ozvalo "přepočítávám".Musel jsem zastavit,dát stop a pak znovu kam vést-trasy-moje trasa.Zkusím nahrát nový software,snad pak bude zumo mlčet když vypnu přepočet trasy.
Jojo,taky v aute pouzivam Tomtoma a max.spokojenost. S garminem je to slozitejsi i kdyz nastavim vse jak chci nekdy to naviguje dost podivne.proste ten algoristmus ma tomtom lip vymakanej.
melikana: děláš to blbě. Já teda moc nepoužívám Nuvi ale mělo by tam být při aktivní jízdě po trase tlačítko "stop" a "překážka", které právě slouží k nalezení objížďky a návrat na původní trasu. Zumo to takhle dělá.
Co se týká výpočtu trasy, jednosměrek atd - to je věc map. Nepíšeš jakou mapu používáš ale já mám s různými verzemi City Navigatoru naježděno po Evropě asi 100.000km na motorce a tak půl milionu v autě a vůbec nemůžu říct, že by to dělalo takové věci co popisuješ. Jezdil jsem se starým SPIII, pak 286C, 278C a teď i se Zumem. Itálie, Francie, Holandsko, Belgie, Německo, Rakousko, Španělsko a Portugalsko a Anglie. Nemám zkušenosti třeba se skandinávií ale v těhle zemích fakt bezproblémů. To že při průjezdu městem občas vyskočí jednosměrka je normální u všech navigací. Kromě Garminů používám nebo jsem používal TomTom v PDA/SPV a Pioneer navigaci v autě a i v jejich mapách jsou chyby. Jenže Garmin pokračuje s navigací tam, kde ty ostatní mají jen bílou plochu a to je pro mě rozhodující výhoda. Třeba na Korsice byla v základní mapě každá šotolinka a na TomTomu jen pár hlavních tahů. Je velký rozdíl v metodách výpočtu v GPSMAP (tedy 276/278C/60C apod) a v Zumu. Možnosti nastavení preferencí algoritmu jsou u GPSMAP nesrovnatelně lepší ale je to už trošku složitější a většina lidí, kteří s tím jezdí, vůbec ty pokročilé metody výpočtu neumí používat. Tak proto je to v Zumu dost zjednodušené. Nuvi moc neznám a nemám tu navigaci rád, takže tam nemůžu hodnotit.
Upravil TomasTT dne 29.07.2008 11:15
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Souhlasím s Tomem.Mám Quest I a třeba Bulharsko a Rumunsko se podle toho dá normálně jezdit na základní mapu.Je tam třeba i silnice 67C-polňačka.
Hlavní tahy v Kazachstánu i Sýrii a města v Mongolsku.Mam jí 4tej rok a teprv teď tomu začinám přicházet na různý triky jak nebloudit,ale člověk musí přemejšlet hlavou.
Stačí ti směr a bod a vymotáš se odkudkoli.Samozřejmně jestli rozvážíš balíčky po městech musíš kupovat podrobný mapy.
Já osobně mám jem topo czech a city select západní evropy.Zbytek světa valím na basic maps.
Kombinace s papírovkou je minimálně při přípravě etapy nutností.
Upravil sadilek dne 29.07.2008 14:12
TomasTT napsal:
melikana: děláš to blbě. Já teda moc nepoužívám Nuvi ale mělo by tam být při aktivní jízdě po trase tlačítko "stop" a "překážka", které právě slouží k nalezení objížďky a návrat na původní trasu. Zumo to takhle dělá.
Co se týká výpočtu trasy, jednosměrek atd - to je věc map. Nepíšeš jakou mapu používáš ale já mám s různými verzemi City Navigatoru naježděno po Evropě asi 100.000km na motorce a tak půl milionu v autě a vůbec nemůžu říct, že by to dělalo takové věci co popisuješ. Jezdil jsem se starým SPIII, pak 286C, 278C a teď i se Zumem. Itálie, Francie, Holandsko, Belgie, Německo, Rakousko, Španělsko a Portugalsko a Anglie. Nemám zkušenosti třeba se skandinávií ale v těhle zemích fakt bezproblémů. To že při průjezdu městem občas vyskočí jednosměrka je normální u všech navigací. Kromě Garminů používám nebo jsem používal TomTom v PDA/SPV a Pioneer navigaci v autě a i v jejich mapách jsou chyby. Jenže Garmin pokračuje s navigací tam, kde ty ostatní mají jen bílou plochu a to je pro mě rozhodující výhoda. Třeba na Korsice byla v základní mapě každá šotolinka a na TomTomu jen pár hlavních tahů. Je velký rozdíl v metodách výpočtu v GPSMAP (tedy 276/278C/60C apod) a v Zumu. Možnosti nastavení preferencí algoritmu jsou u GPSMAP nesrovnatelně lepší ale je to už trošku složitější a většina lidí, kteří s tím jezdí, vůbec ty pokročilé metody výpočtu neumí používat. Tak proto je to v Zumu dost zjednodušené. Nuvi moc neznám a nemám tu navigaci rád, takže tam nemůžu hodnotit.
V ČR používám Atlas 7NT a CN 2008,pak podle toho kam jedu-adria route 2.00,GP mapa2007.2,OFRM Bulgaria 4.50,SCG route1.60. Když mám z domova v Zumu naplánovanou trasu v MapSource a jedu podle ní tak mi to udělá totořepočítávám a vypočítá novou trasu,ale rovnou k cíli.K této chybě dojde v okamžiku kdy šipka ukazuje po trase a zároveň občas skočí vedle do volného prostoru(chyba mapy,špatné zaměření družic ....),nebo když mi to třeba řekne odbočte vlevo,ale tam prostě fyzicky odbočit nemohu,protože tam cesta není.Pak následuje přepočítávám a nejkratší cesta k cíli a né návrat na mojí naplánovanou trasu.Když by byla na cestě překážka,zkusil bych samozřejmě funkci "překážka",ale k tomu jsem v podstatě šanci nemněl.Vždycky mě předběhla ta ženská v navigaci -přepočítávám.Používám tři garminy a tvrdím,že potí absolutní nesmysly jak v Zumu tak Nuvi.Jezdím denně a každý den mě to pošle do hloupé zkratky(kamenitá cesta,průjezd zakázán,zákaz vjezdu,lesem atd...) .Jinak pro zajímost ADAC podrobil testu navigace a na prvním místě se umístil Navigon 8110,na druhém TOmTom GO730 garmin celkem zaostával.Jinak v objížďkách mám většinou zaškrtnuty pouze nezpevněné cesty.
to Tom: tak i když jsem měl o víkendu v Německu vyhnout se dálnicím a placeným silnicím, stejně mne to na ní poslalo.....ještě to chtělo dát do objížděk autobahns...a povolit šotolinu....potom už to šlo.......pak jsme projeli i několik statků...
Atlas naviguje šíleně. Má některé cesty zakreslené ve všech vrstvách a prostě je preferuje ať nastavuješ co nastavuješ.
CN2008 je korektní až na pár vyjímek a nic takového co píšeš, mi to nikdy nedělalo. Pokud šipka nesedí s mapou, tak je buď blbě spočítaná trasa (což se při importu z počítače může stát) nebo navigace jede špatně. Máš udělaný upgrade GPS chipsetu? Od jara 2x proběhla zásadní změna pozic družic a pokud to nemáš nahrané (2. krok ve webupdateru), tak bych to tipoval na tohle.
Přesně to co ale popisuješ, dělá třeba špatně nahraná mapa (nezaškrtnutá volba že do přístroje při sestavování mapy máš nahrát i navigační vrstvu pro autorouting). Pokud tam nahraješ jen mapu bez navigační vrstvy, tak to naviguje po basemapě. Musel bych to vidět. Máš některé místo poznačené, kde to dělalo? Dá se to snadno vyzkoušet v režimu simulace.
Každopádně:
1) upgrade firmware a chipsetu GPS pomocí webupdateru
2) mapa CN2008 nesmí být sestavená (vygenerovaná) s žádnou jinou mapou v jednom img souboru, musí tam být samostatně a k ní se nesmí zapínat žádné další mapy
3) zkus sestavit trasu v GPS a nebo pomocí waypointů nahraných z počítače ale ne podle trasy nahrané z počítače. Instalace na počítači nemusí být korektní.
4) kontaktuj dodavatele aby ti s tím pomohl. nejspíš bude chtít poslat nějaké popisy těch míst, kde se to stalo, aby se to dalo vyzkoušet. Tak bych postupoval kdybych to měl zkoumat...
Vjetrnik napsal:
to Tom: tak i když jsem měl o víkendu v Německu vyhnout se dálnicím a placeným silnicím, stejně mne to na ní poslalo.....ještě to chtělo dát do objížděk autobahns...a povolit šotolinu....potom už to šlo.......pak jsme projeli i několik statků...
V německu jsou autobahns - dálnice, placené tam mají jen nějaké úseky v horách, takže to nefunguje...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Atlas naviguje šíleně. Má některé cesty zakreslené ve všech vrstvách a prostě je preferuje ať nastavuješ co nastavuješ.
CN2008 je korektní až na pár vyjímek a nic takového co píšeš, mi to nikdy nedělalo. Pokud šipka nesedí s mapou, tak je buď blbě spočítaná trasa (což se při importu z počítače může stát) nebo navigace jede špatně. Máš udělaný upgrade GPS chipsetu? Od jara 2x proběhla zásadní změna pozic družic a pokud to nemáš nahrané (2. krok ve webupdateru), tak bych to tipoval na tohle.
Přesně to co ale popisuješ, dělá třeba špatně nahraná mapa (nezaškrtnutá volba že do přístroje při sestavování mapy máš nahrát i navigační vrstvu pro autorouting). Pokud tam nahraješ jen mapu bez navigační vrstvy, tak to naviguje po basemapě. Musel bych to vidět. Máš některé místo poznačené, kde to dělalo? Dá se to snadno vyzkoušet v režimu simulace.
Každopádně:
1) upgrade firmware a chipsetu GPS pomocí webupdateru
2) mapa CN2008 nesmí být sestavená (vygenerovaná) s žádnou jinou mapou v jednom img souboru, musí tam být samostatně a k ní se nesmí zapínat žádné další mapy
3) zkus sestavit trasu v GPS a nebo pomocí waypointů nahraných z počítače ale ne podle trasy nahrané z počítače. Instalace na počítači nemusí být korektní.
4) kontaktuj dodavatele aby ti s tím pomohl. nejspíš bude chtít poslat nějaké popisy těch míst, kde se to stalo, aby se to dalo vyzkoušet. Tak bych postupoval kdybych to měl zkoumat...
T.
Tak konkrétně dneska mě solidně vypekl CN2008.Byl jsem pracovně na výboře v obci Těchlovice u Děčína.Zadal jsem jeď domů(Trutnov) a CN 2008 mi to spočítala né zpět na hlavní ale přez kopec.Za chvilku jsem byl v lese,asfaltka zkončila a pokračoval jsem po stále horší lesní cestě plné kamenů a výmolů.Nakonec byl takový sklon,že mi auto hrabalo (sharan).Podařilo se mi na malém plácku otočit a nejhorší úsek vycouvat.Po dalších pár km lesem jsem dojel k závoře-naštěstí byla otevřená.V navigaci mám nastaveno ryclejší čas ,auto-motocykl a v objíz'dkách zaškrtnuto nezpevněné cesty.Teď to doma zkouším a v navigaci mi to udělá pouze CN 2008.Atlas a NTv9 mi to spočítají(sice rozdílně)ale správně.V MapSource mi to ve všech výše uvedených mapách spočítá správně(při nastavení trasování rychlejší čas a silnice-dálnice na půlce).Co se týká firmware tak jsem trochu nezodpovědnej Každopádně jsem minulý týden po návratu z Alp upgradoval vše co mi to nabídlo a zkoušel jet podle trasy s vypnutým přepočtem trasy.Navigace mlčela,takže jsem minimálně jeden problém vyřešil.Mapy mi nahrával prodejce,ale můžu je zkusit nahrát znovu.
Proc se musi Evropa 2008 nahravat zvlast bez jinych map? Je to opradvu dulezite,mam asi 5 map na 2 gb karte a tak mi to vyhovuje,nechce se mi karty prehazovat.....? Obcas mi garmin ale taky naviguje podivne....tomtom v aute je asi na silnice lepsi.
Staci kdyz mate tomtoma a date nejkratsi trasu a chcete jet v Praze z Lipencu treba do Modran. Z Jilovistske ulice vas pozene do ulice U Zlabku a potom rovnou po poli az sem Loc: 49°57'54.133"N, 14°22'33.325"E kde je zavora, aby se pres pole nejezdilo. Takovych chyb ma tomtom daleko vic. Pak má ovšem řidič s TT k dispozici pouze trasu nejrychlejší, která ho bez uzardění pošle trasou o 87 km delší, aby ušetřil (zcela hypoteticky, protože je to v Praze přes Jižní spojku) neuvěřitelných 5 minut...
brtnik: nemusí ale nedoporučuje se vytvářet image soubor s komprimací NT a ne-NT technologie současně. Takže teoreticky by mělo jít vytvořit CN2008NT+Atlas7NT+Topo2PRO ale prakticky by to mělo být vytvářené stejnou verzí kompilátoru a od autora map ČR vím, že stejnou verzi u Atlasu neměli a u Topo2PRO jen na část toho projektu. Takže pochopitelně to používat v jednom souboru můžeš ale nemůžeš pak nadávat, když to bude někde zlobit. Pokud vypínáš jednotlivé mapy, je to asi jedno. Fakt nevím ale když se navigace vyčistí od balastu, vejde se tam fůra map do vnitřní paměti, prakticky všechno, co člověk může potřebovat během jedné cesty a na kartě zbyde místo na velký CN (u 500) a nebo opačně v případě 550. Pokud tedy máš 500DLX a CN na SD kartě, tak uvolni místo v navigaci a dostaneš tam pár set mega, což by ti na ostatní mapy mohlo v pohodě stačit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Atlas naviguje šíleně. Má některé cesty zakreslené ve všech vrstvách a prostě je preferuje ať nastavuješ co nastavuješ.
CN2008 je korektní až na pár vyjímek a nic takového co píšeš, mi to nikdy nedělalo. Pokud šipka nesedí s mapou, tak je buď blbě spočítaná trasa (což se při importu z počítače může stát) nebo navigace jede špatně. Máš udělaný upgrade GPS chipsetu? Od jara 2x proběhla zásadní změna pozic družic a pokud to nemáš nahrané (2. krok ve webupdateru), tak bych to tipoval na tohle.
Přesně to co ale popisuješ, dělá třeba špatně nahraná mapa (nezaškrtnutá volba že do přístroje při sestavování mapy máš nahrát i navigační vrstvu pro autorouting). Pokud tam nahraješ jen mapu bez navigační vrstvy, tak to naviguje po basemapě. Musel bych to vidět. Máš některé místo poznačené, kde to dělalo? Dá se to snadno vyzkoušet v režimu simulace.
Každopádně:
1) upgrade firmware a chipsetu GPS pomocí webupdateru
2) mapa CN2008 nesmí být sestavená (vygenerovaná) s žádnou jinou mapou v jednom img souboru, musí tam být samostatně a k ní se nesmí zapínat žádné další mapy
3) zkus sestavit trasu v GPS a nebo pomocí waypointů nahraných z počítače ale ne podle trasy nahrané z počítače. Instalace na počítači nemusí být korektní.
4) kontaktuj dodavatele aby ti s tím pomohl. nejspíš bude chtít poslat nějaké popisy těch míst, kde se to stalo, aby se to dalo vyzkoušet. Tak bych postupoval kdybych to měl zkoumat...
T.
Tak konkrétně dneska mě solidně vypekl CN2008.Byl jsem pracovně na výboře v obci Těchlovice u Děčína.Zadal jsem jeď domů(Trutnov) a CN 2008 mi to spočítala né zpět na hlavní ale přez kopec.Za chvilku jsem byl v lese,asfaltka zkončila a pokračoval jsem po stále horší lesní cestě plné kamenů a výmolů.Nakonec byl takový sklon,že mi auto hrabalo (sharan).Podařilo se mi na malém plácku otočit a nejhorší úsek vycouvat.Po dalších pár km lesem jsem dojel k závoře-naštěstí byla otevřená.V navigaci mám nastaveno ryclejší čas ,auto-motocykl a v objíz'dkách zaškrtnuto nezpevněné cesty.Teď to doma zkouším a v navigaci mi to udělá pouze CN 2008.Atlas a NTv9 mi to spočítají(sice rozdílně)ale správně.V MapSource mi to ve všech výše uvedených mapách spočítá správně(při nastavení trasování rychlejší čas a silnice-dálnice na půlce).Co se týká firmware tak jsem trochu nezodpovědnej Každopádně jsem minulý týden po návratu z Alp upgradoval vše co mi to nabídlo a zkoušel jet podle trasy s vypnutým přepočtem trasy.Navigace mlčela,takže jsem minimálně jeden problém vyřešil.Mapy mi nahrával prodejce,ale můžu je zkusit nahrát znovu.
Pokud jedeš autem a nepodíváš se na celou trasu, kterou to spočítalo a klidně odbočíš ze silnice na lesní cestu, tak se nezlob ale měl bys navigaci nechat doma a začít přemýšlet nad tím, co děláš. Kdyby ti napsala že máš jet do rybníka, tak tam taky vjedeš? Chce to nejdřív používat rozum. Dneska jsem se smál zprávě, že v Rakousku zavedli značky "zákaz vjezdu kamionů s GPS" a že v anglii je barák, do kterého nabouralo už mnoho řidičů kteří jezdili jen podle příkazů GPS. Koukám že když navigace poručí, tak člověk poslouchá, i když to je úplná blbost
Takže - CN2008 není pro ČR plnohodnotná mapa. Podívej se na krabici od navigace a uvidíš, že ČR není označená jako 100% hotová. Proto máš v navigaci ty další mapy, minimálně Atlas 7, který by měl být v tomhle ohledu mnohem lepší, i když má taky chyby. Já teď jezdím jen podle Topo2, protože mě zajímá, jak se bude chovat a ta je o 8 měsíců novější a třeba lepší. Každopádně to chce koukat na to, co navigace spočítá. Když si vybereš libovolný cíl a spočítáš tam trasu, zmáčkni nahoře na obrazovce s mapou tu lištu, na které to píše kudy jedeš. Pak dole zmáčkni tlačítko "ukaž mapu" a uvidíš celou trasu na jedné obrazovce, stačí jí nazoomovat a prohlídnout, kudy že to spočítala. Mimochodem, tam taky ukazuje průběžně vzdálenost do cíle (kromě toho je to v druhém okénku na obrazovce s kompasem - po stisku klávesy čtvereček). Pokud vidíš úplnou pitomost, tak jeď tak, jak bys asi jel kdybys neměl navigaci vůbec a nech to přepočítat. Rozhodně přece neodbočíš na polní cestu ne?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jen pro info - nová verze MapSource 6.14 je ULTRA pomalá. Jestli nemusíte, radil bych počkat s upgradem. Má vylepšenou správu a vkládání licencí ale vykreslování složitých map (typicky Topo2PRO nebo ROAD) je peklo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
no pokud to pouziva clovek odkojeny TomTomem v aute tak se tomu nedivim, taky jsem s tim chvili zapasil, ale ted uz vim, ze garminu s CN, ROAD ci TOPOCZ nesmim vzdycky uplne verit ja tomu rikam funkce "naviguj me vsema prdelema" a zacinam ji cim dal tim vice prichazet na chut
Upravil turby dne 01.08.2008 00:12
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
TomasTT napsal:
Atlas naviguje šíleně. Má některé cesty zakreslené ve všech vrstvách a prostě je preferuje ať nastavuješ co nastavuješ.
CN2008 je korektní až na pár vyjímek a nic takového co píšeš, mi to nikdy nedělalo. Pokud šipka nesedí s mapou, tak je buď blbě spočítaná trasa (což se při importu z počítače může stát) nebo navigace jede špatně. Máš udělaný upgrade GPS chipsetu? Od jara 2x proběhla zásadní změna pozic družic a pokud to nemáš nahrané (2. krok ve webupdateru), tak bych to tipoval na tohle.
Přesně to co ale popisuješ, dělá třeba špatně nahraná mapa (nezaškrtnutá volba že do přístroje při sestavování mapy máš nahrát i navigační vrstvu pro autorouting). Pokud tam nahraješ jen mapu bez navigační vrstvy, tak to naviguje po basemapě. Musel bych to vidět. Máš některé místo poznačené, kde to dělalo? Dá se to snadno vyzkoušet v režimu simulace.
Každopádně:
1) upgrade firmware a chipsetu GPS pomocí webupdateru
2) mapa CN2008 nesmí být sestavená (vygenerovaná) s žádnou jinou mapou v jednom img souboru, musí tam být samostatně a k ní se nesmí zapínat žádné další mapy
3) zkus sestavit trasu v GPS a nebo pomocí waypointů nahraných z počítače ale ne podle trasy nahrané z počítače. Instalace na počítači nemusí být korektní.
4) kontaktuj dodavatele aby ti s tím pomohl. nejspíš bude chtít poslat nějaké popisy těch míst, kde se to stalo, aby se to dalo vyzkoušet. Tak bych postupoval kdybych to měl zkoumat...
T.
Tak konkrétně dneska mě solidně vypekl CN2008.Byl jsem pracovně na výboře v obci Těchlovice u Děčína.Zadal jsem jeď domů(Trutnov) a CN 2008 mi to spočítala né zpět na hlavní ale přez kopec.Za chvilku jsem byl v lese,asfaltka zkončila a pokračoval jsem po stále horší lesní cestě plné kamenů a výmolů.Nakonec byl takový sklon,že mi auto hrabalo (sharan).Podařilo se mi na malém plácku otočit a nejhorší úsek vycouvat.Po dalších pár km lesem jsem dojel k závoře-naštěstí byla otevřená.V navigaci mám nastaveno ryclejší čas ,auto-motocykl a v objíz'dkách zaškrtnuto nezpevněné cesty.Teď to doma zkouším a v navigaci mi to udělá pouze CN 2008.Atlas a NTv9 mi to spočítají(sice rozdílně)ale správně.V MapSource mi to ve všech výše uvedených mapách spočítá správně(při nastavení trasování rychlejší čas a silnice-dálnice na půlce).Co se týká firmware tak jsem trochu nezodpovědnej Každopádně jsem minulý týden po návratu z Alp upgradoval vše co mi to nabídlo a zkoušel jet podle trasy s vypnutým přepočtem trasy.Navigace mlčela,takže jsem minimálně jeden problém vyřešil.Mapy mi nahrával prodejce,ale můžu je zkusit nahrát znovu.
Pokud jedeš autem a nepodíváš se na celou trasu, kterou to spočítalo a klidně odbočíš ze silnice na lesní cestu, tak se nezlob ale měl bys navigaci nechat doma a začít přemýšlet nad tím, co děláš. Kdyby ti napsala že máš jet do rybníka, tak tam taky vjedeš? Chce to nejdřív používat rozum. Dneska jsem se smál zprávě, že v Rakousku zavedli značky "zákaz vjezdu kamionů s GPS" a že v anglii je barák, do kterého nabouralo už mnoho řidičů kteří jezdili jen podle příkazů GPS. Koukám že když navigace poručí, tak člověk poslouchá, i když to je úplná blbost
Takže - CN2008 není pro ČR plnohodnotná mapa. Podívej se na krabici od navigace a uvidíš, že ČR není označená jako 100% hotová. Proto máš v navigaci ty další mapy, minimálně Atlas 7, který by měl být v tomhle ohledu mnohem lepší, i když má taky chyby. Já teď jezdím jen podle Topo2, protože mě zajímá, jak se bude chovat a ta je o 8 měsíců novější a třeba lepší. Každopádně to chce koukat na to, co navigace spočítá. Když si vybereš libovolný cíl a spočítáš tam trasu, zmáčkni nahoře na obrazovce s mapou tu lištu, na které to píše kudy jedeš. Pak dole zmáčkni tlačítko "ukaž mapu" a uvidíš celou trasu na jedné obrazovce, stačí jí nazoomovat a prohlídnout, kudy že to spočítala. Mimochodem, tam taky ukazuje průběžně vzdálenost do cíle (kromě toho je to v druhém okénku na obrazovce s kompasem - po stisku klávesy čtvereček). Pokud vidíš úplnou pitomost, tak jeď tak, jak bys asi jel kdybys neměl navigaci vůbec a nech to přepočítat. Rozhodně přece neodbočíš na polní cestu ne?
Pravděpodobně nemám takové IQ abych po ukázání celé trasy na navigaci poznal,že pod červenou trasou již není asfaltka,ale nezpevněná lesní cesta.Všechny cesty a cestičky osobně taky neznám a jasnovid taky nejsem.Nezlob se na mě,ale navigaci jsem si koupil,abych si svůj život na cestě zjednodušil a né proto,abych jel podle papírové mapy a navigace zároveň.Pokud ty máš vždy tolik času,aby sis vždycky zkontroloval vypočtenou trasu tak...........bez komentáře.Tomu bych snad ani nevěřil.Zcela bez urážek,ale v tomto případě nejsi objektivní.