Po 4 týdenní odstávce mi přestal fungovat rychloměr a brzdy svítí červeně. Vím, že musím na diagnostiku, ale to nebude tak rychle.
Normálně vyjedu a rychloměr se ani nehne, po cca 10min. rychloměr naskočí, ale brzdy pořád svítí červeně. Jakmile vypnu klíček, třeba jen na 5sec. tak rychloměr zase nejde a takhle pořád dokola.
Nestalo se někomu něco podobného?
Upravil stevebmw dne 28.05.2013 18:02
R1200GS 2010
To čidlo zkus vyndat a zkontrolovat, jestli není zadělané od špon. Po vyčištění by bylo vše ok, ale znamenalo by to problém v koncovém převodu. Pokud bude čisté, tak bude problém nejspíš v čidle samotném.
Na modelech "bez posilovače brzd" (modelový ročník 2007 a výše) není čidlo magnetické. tj. žádné špony nebo "otěr" z ložisek se na něj nenachytá (to už by v oleji musely být sakra velké kusy kovu). Buď bude přerušený kabel od čidla (vesměs hned u vstupu do čidla nebo u kabelové příchytky na konc. převodu) nebo bude vadné čidlo.
Upravil Tonda dne 30.05.2013 10:03
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
No, jenomže jelikož už to čidlo jednou někdo měnil, tak se obávám, že problém bude někdě dál a v nejhorším i v ŘJ ABS.
A když jsem motorku koupil tak jsem si při umývání a leštění všimnul, že přední čidlo bylo u blatníku vycvakané z těch držáčků.
Je možnost zjistit jestli to čidlo funguje např. na osciloskopu?
A ještě jedna věc, to čidlo jsme vyndané měli a viděli jsme, že je na spodní straně jakoby obroušené cca 1mm x 1mm.
Upravil stevebmw dne 30.05.2013 10:16
R1200GS 2010
Tak jsem zjistil, že ABS sensor je diferenciální dvouvodičový Hallův sensor. Tzn. je to polovodič a "nedá" se měřit jeho odpor.
Jediná možnost jak vyzkoušet jeho funkci je pomocí osciloskopu. Připojit sensor na zdroj proudu a měřit na výstupu PWM signál. Bohužel se mi toto nepovedlo, protože nemám potřebné vybavení.
R1200GS 2010