Čau, nedávno jsem koupil G 650 GS, a docela často mě po zařazení jedničky vyzkočí zpět do neutrálu. Slyším jak tam jednička zapadne, kontrolka neutrálu zhasne a když se chci rozjet, tak tam mám zpátky neutrál. Je to u GS normální??
Dík za pomoc...
Už to to někdo řešil ale s vyšším nájezdem KM. U nové motorky (4000km) to normální není.. Zkus pohledat ve foru, určitě jsem to tady někde četl..
Upravil lako dne 10.06.2013 14:16
Over than 250k km on BMW GS bikes
Jedničku tam musíš dát razantně. Já už se naučil si ji tam i při rozjezdu podržet, než jsem si jistý, že se vážně chytla. Dá se říci, že to normální je, víceméně.
Jel sem na víceméně novym sertau -cca 6000km najeto. A tu jedničku sem tam prostě na rozjezdu držet musel. Co se týče převodovky tak na tom od roku 2000 nic nezměnily a to že ta jednička vypadává bych bral spíš jako vlastnost Kolikrát já řval na křižovatce s neutrálem to bych snad ani nespočítal ale pak sem se naučil mít prostě při rozjezdu opřenou nohu o páku a mám pokoj. Dělám to tak už i na dvanáctce
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Rozhodně to považuji za vadu. Pochybuji, že BMW je takový šprýmař, aby tě nutilo při rozjezdu stát na jedničce.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
TOLI napsal:
Jel sem na víceméně novym sertau -cca 6000km najeto. A tu jedničku sem tam prostě na rozjezdu držet musel. Co se týče převodovky tak na tom od roku 2000 nic nezměnily a to že ta jednička vypadává bych bral spíš jako vlastnost Kolikrát já řval na křižovatce s neutrálem to bych snad ani nespočítal ale pak sem se naučil mít prostě při rozjezdu opřenou nohu o páku a mám pokoj. Dělám to tak už i na dvanáctce
mě se tohle teda nikdy, ale fakt nikdy nestalo...
jardajerman@seznam.cz
rozhodne je to problem statie na pake neni nornalne na ziadnej moto mi rychlosti nikdy nevyskakovali skus skontrolovat prevodovkuci neni ohnuta vidlicka alebo tak
TOLI napsal:
Jel sem na víceméně novym sertau -cca 6000km najeto. A tu jedničku sem tam prostě na rozjezdu držet musel. Co se týče převodovky tak na tom od roku 2000 nic nezměnily a to že ta jednička vypadává bych bral spíš jako vlastnost Kolikrát já řval na křižovatce s neutrálem to bych snad ani nespočítal ale pak sem se naučil mít prostě při rozjezdu opřenou nohu o páku a mám pokoj. Dělám to tak už i na dvanáctce
mě se tohle teda nikdy, ale fakt nikdy nestalo...
Hoši je to bolest velkého množsví malých GS. Mysím , že soudruzi udělali nějakou konstrukční chybu. Stěžuje si na to poměrně velké množství majitelů těchto motorek. I já mám s tímto problém , hlavně jak jedu ve dvou. Při rozjíždění jednička zapadne a při povolování spojky jako by tam vůbec nebyla dána a to bez jakékoliv známky samotného vyskočení. Informoval jsem se na tento jev i ve značkových servisech a zatím nikdo mi nebyl schopen dát kloudnou odpověď na konkrétní příčinu toho jevu.
Co je tam přesně opotřebené jsem se nedozvěděl, a rozebírat motor kvůli tomu nehodlám.
Již dlouho to praktikuji tak , že při rozjíždění jedničku jemně podržím. Pak už když dále na jedničku jedu tak nevypadne.
Upravil Olin dne 11.06.2013 06:53
Je to prostě tak. Každá motorka má něco a malý GSa zrovna tohle. Jak píše TOLI, několikrát jsem na křižovatce taky řval.
Na Sertau mám taky už něco najeto, ale tam se mi to nestalo, nebo si to nepamatuji a nebo jsem už ze zvyku tu jedničku držel.
Nicméně u motorky s najetýma kilometrama už s tím musíte počítat. Já mám 72tis. a už mě tím nezaskočí, jedničku tam držím. Hugitce na '05 s nějakýma 30-35tis. jí to udělalo tuším 2x-3x. Není na to zvyklá a jezdí od letošního jara.
xHackerM napsal:
Jedničku tam musíš dát razantně. Já už se naučil si ji tam i při rozjezdu podržet, než jsem si jistý, že se vážně chytla. Dá se říci, že to normální je, víceméně.
tak to ti můžu garantovat, že normální to fakt není..
Mě se tohle děje, když tam chci dát jedničku před nastartováním...normálně tam klapne, čidlo neutrálu zhasne, ale jak nastartuju, tak jakoby tam nebyla...ani nevyskočí..ale prostě tam není a musí se znova šlápnout...
Že by ale vyskočila (spolu ze zvukem, který by přitom byl slyšet) to né...
F 650 GS *2002
TOLI napsal:
Jel sem na víceméně novym sertau -cca 6000km najeto. A tu jedničku sem tam prostě na rozjezdu držet musel. Co se týče převodovky tak na tom od roku 2000 nic nezměnily a to že ta jednička vypadává bych bral spíš jako vlastnost Kolikrát já řval na křižovatce s neutrálem to bych snad ani nespočítal ale pak sem se naučil mít prostě při rozjezdu opřenou nohu o páku a mám pokoj. Dělám to tak už i na dvanáctce
mě se tohle teda nikdy, ale fakt nikdy nestalo...
mě taky ne, najel jsem na tom cca 38 000 km..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Děkuji všem za odpovědi. Až pojedu do Prahy, tak se zkusim zeptat v servisu, co by s tím šlo dělat. Ale když čtu vaše odpovědi, tak nabývám dojmu, že BMW přece jen není 100% stroj:-(
míval jsem dakara a teď 12 a nikdy se mi tohle nestalo. Naopak se mi na místě blbě vyřazuje do neutrálu.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Mě vyskakovala jednička tak jednou z 10ti rozjezdů na bývalém F650. Sekundární příčina byla v zakulacených (oštěchtaných) zubech jedničkového soukolí. (vidličky a vůle byly podle servisní příručky v pořádku). Koupil jsem tedy nové soukolí u BMW Motorrad Schisslbauer ve Schwandorfu a až když jsem skládal převodovku a motor dohromady, jsem přišel i na primární příčinu problému. Na unašeči spojky (hřebenový převod) byl vylomený jeden zoubek. Tím se podstatně zkrátil chod spojky a při každém zařazení jedničky to zbytečkně chřuslo, až se vymrkalo jedničkové soukolí. Takže jsem si udělal výlet pro díly znovu. Přišlo mě to asi na 5000 kč v materiálu, ale byla to práce na vyndání a rozebrání celého motoru. Jo, měl najeto 8X tkm, spojka už nebyla původní, stejně jako ojnice a píst. Paradoxní bylo, že jsem tu opravu nedělal pro sebe, motorku jsem po opravě dával k prodeji. Při představě, že by někomu při rozjezdu v křižovatce po 3 metrech jízdy vyskočil jednou kvalt na mě šly blbý myšlenky.
Wer später bremst, fährt länger schnell.