Ahojte, zajímalo by me jaký máte postoj k polepům na moto. Zkrátka jestli se vam polepene mašiny líbí nebo ne a jaké mate . Ja jsem si polepoval skoro každou mašinu..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
V zasade jsem proti, ale pokud je to udelane s rozumem a vkusne, muze to vypadat hezky. Nicmene takove ty styly, kdy majitel dava na motorku i samolepku ze zvykacky je humus. Naprosto nesnasim takove ty pochromovane listy z hobby marketu, lidi to s.erou fakt bez rozmyslu na cokoliv a kamkoliv.
Edit: Jeste doplnim, ze tim vkusnym polepem jsem myslel spise celoprevlek. Male samolepky se snazim nelepit ani na kufr.
Upravil xHackerM dne 12.11.2013 20:23
Mě to nikdy ani nenapadlo????? Proč by to někdo dělal, když pominu jakousi ochranu před odlétajícím štěrkem? Mně se motorka líbí tak jak jsem si jí koupil. Takové polepy ještě nevymysleli, aby zlepšili vzhled grafitového osmikila!
Já to mám tak, že reklamy a ani žádný samolepky z Alp ap. na mou motorku nesmí, ale mám ji skoro celou polepenou Hlavně jsem si ji udělal k obrazu svému.
... nějaký polepy na motorce mám (vlastní design), ale reklamy to většinou nejsou ... vyjímkou je reklama na "Boba - cestovní endura" a kufříky od "BEGR-a"
(ch)stepan
Ja teda mam pruhledny wunderlich pac mam jeho doplnky.a samo ze i na kufru malou bmwGS.cz..si myslim ze kdyz se prezentuje ta znacka tak proc ne mala reklama..
Hmm,
asi takhle - pokud chcete motorku, na kterou se nedá nic sehnat (kromě věcí od výrobce), tak si pořiďte třeba Stelvio nebo Grandpasso. Ti majitelé sem jezdí a jsou naštvaní, protože sériová motorka je nebaví. Chtěli by vylepšit tohle, upravit tamto a ono se na to nedá sehnat prakticky nic.
Možnost úprav je jedna ze zásadních výhod BMW. Vědí to i výrobci - i když jsou výrobci doplňků vlastně jejich konkurence. Ale důležitý je prodej nových motorek a když to prodeji pomáhá, tak jde všechno stranou. A prodeji to opravdu pomáhá. Prodeje nových motorek v evropě jdou rok od roku dolů a docela výrazně. Za posledních 10 let vyrobila evropa celkově o 50% méně kusů (z 1.6 mil na 800 tis.). To je obrovský pokles. A třeba BMW vůbec nezakrývá, že existence firem, které vyrábí spousty doplňků rozhoduje u většiny zákazníků o výběru motorky - lidi nechtějí stroje, na které se nic nedá koupit a musí používat jen originální díly nebo kusovou výrobu. A funguje to - Touratech AG má za těch posledních deset let nárůst obratu na šestinásobek (z 5M EUR v roce 2003 na 30M eur letos). Předpokládám že ti další velcí výrobci jsou na tom podobně. Kde by byl Harley kdyby neexistoval Custom Chrome katalog? Přestě tam, kde je Victory! Krásné stroje ale doplňků ani ne desetina. A nefunguje to. Výrobci motorek dokonce platí za to, aby výrobci doplňků zahrnuli ten jejich model do výrobního programu a nabízeli na to třeba sedla nebo zavazadla apod. Čím víc se toho nabízí, tím víc to přesvědčuje lidi že ta volba je správná.
Pochopitelně že má Emil pravdu v tom, že bez výrobců doplňků by motorky jezdily ale bylo by to stejný, jako před 20 lety - měl bys na výběr plastový kufříky a žádné ochranné prvky, natož komforní doplňky. Výrobce by nic netlačilo k tomu, aby to dělal lepší. Proč? Jsou to pro ně jen vyhozený peníze. Podívejte se na ten trend v těch uplynulých 10 letech. Srovnejte si komfort sedel, výbavu (třeba nářadí) i funkčnost sériově dodávaných doplňků. Proč Yamaha nabízí kufry, které se tváří jako hliníkové ale jsou plastové a polepené 0.2mm hliníkovou folií? Copak to můžou myslet vážně? Proč BMW vyhodilo ze sériové výbavy sadu na lepení pneumatik a normální nářadí? A proč třeba BMW nebo KTM nabízí jako sériovou součást motorky nebo příplatkovou výbavu třeba výrobky Touratechu (buď jako OEM nebo i pod značkou Touratech), když ty doplňky vlastně nejsou k ničemu potřeba?
Ono to je totiž maličko jinak a jak to nefunguje je vidět na příkladu těch strojů, na které se z různých důvodů hlavní výrobci rozhodli nenabízet nic.
Jinak je sice pravda, že sériové motorky jsou krásné ale neznamená to, že to je nejpraktičtější. Protože jsem několik sériových motorek v nejvyšší cenové kategorii měl, tak celkem vím, o čem mluvím. Pokud výrobce vyrábí kryty rukojetí, které nefungují a déšť mi přes ně hrčí přímo do rukávů, tak je mi prd platný že to "je hezký sériový" když to nefunguje. Pokud mám ze sériového sedla po 1000km rozedřený stehna, tak je k ničemu - i když "je sériový a tím pádem hezký". A pokud si koupím krásné sériové hliníkové kufry, které navrhoval někdo, kdo ví o cestování houby - a zjistím že se do nich balí extrémně blbě, protože výška víka zabírá pětinu výšky celého kufru a že rozměry šířky, hloubky a výšky jsou tak ****ní, že se věci namísto napříč musí dávat podélně a díky tomu se nevyužije efektivně prostor a že panty jsou z plastu, takže stačí ten přetékající kufr blbě zmáčknout a panty někde v tramtárii uletí - tak si řeknete, že asi specializovaná firma by tohle udělala líp.
Doplňky a nové motorky jsou symbióza a kde není, tam to nefunguje. Platí to o všech kategoriích motorek - možná s vyjímkou nejlevnějích skůtrů nebo závodních motorek, tam se neorientuju. Ale u cruiserů je to alfa a omega, u cestovních endur taky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dani-L napsal:
a co to rozcupovaný sedlo??? Hrůza!!!
Máš pravdu, je to hrůza. Hrůza je dokonce i to přešití, které nechal udělat už předchozí majitel. Možná už letos v zimě to nechám udělat aby to lahodilo mému oku.
GSA 1250 Rallye 2024
TomasTT napsal:
Hmm,
asi takhle - pokud chcete motorku, na kterou se nedá nic sehnat (kromě věcí od výrobce), tak si pořiďte třeba Stelvio nebo Grandpasso. Ti majitelé sem jezdí a jsou naštvaní, protože sériová motorka je nebaví. Chtěli by vylepšit tohle, upravit tamto a ono se na to nedá sehnat prakticky nic.
Možnost úprav je jedna ze zásadních výhod BMW. Vědí to i výrobci - i když jsou výrobci doplňků vlastně jejich konkurence. Ale důležitý je prodej nových motorek a když to prodeji pomáhá, tak jde všechno stranou. A prodeji to opravdu pomáhá. Prodeje nových motorek v evropě jdou rok od roku dolů a docela výrazně. Za posledních 10 let vyrobila evropa celkově o 50% méně kusů (z 1.6 mil na 800 tis.). To je obrovský pokles. A třeba BMW vůbec nezakrývá, že existence firem, které vyrábí spousty doplňků rozhoduje u většiny zákazníků o výběru motorky - lidi nechtějí stroje, na které se nic nedá koupit a musí používat jen originální díly nebo kusovou výrobu. A funguje to - Touratech AG má za těch posledních deset let nárůst obratu na šestinásobek (z 5M EUR v roce 2003 na 30M eur letos). Předpokládám že ti další velcí výrobci jsou na tom podobně. Kde by byl Harley kdyby neexistoval Custom Chrome katalog? Přestě tam, kde je Victory! Krásné stroje ale doplňků ani ne desetina. A nefunguje to. Výrobci motorek dokonce platí za to, aby výrobci doplňků zahrnuli ten jejich model do výrobního programu a nabízeli na to třeba sedla nebo zavazadla apod. Čím víc se toho nabízí, tím víc to přesvědčuje lidi že ta volba je správná.
Pochopitelně že má Emil pravdu v tom, že bez výrobců doplňků by motorky jezdily ale bylo by to stejný, jako před 20 lety - měl bys na výběr plastový kufříky a žádné ochranné prvky, natož komforní doplňky. Výrobce by nic netlačilo k tomu, aby to dělal lepší. Proč? Jsou to pro ně jen vyhozený peníze. Podívejte se na ten trend v těch uplynulých 10 letech. Srovnejte si komfort sedel, výbavu (třeba nářadí) i funkčnost sériově dodávaných doplňků. Proč Yamaha nabízí kufry, které se tváří jako hliníkové ale jsou plastové a polepené 0.2mm hliníkovou folií? Copak to můžou myslet vážně? Proč BMW vyhodilo ze sériové výbavy sadu na lepení pneumatik a normální nářadí? A proč třeba BMW nebo KTM nabízí jako sériovou součást motorky nebo příplatkovou výbavu třeba výrobky Touratechu (buď jako OEM nebo i pod značkou Touratech), když ty doplňky vlastně nejsou k ničemu potřeba?
Ono to je totiž maličko jinak a jak to nefunguje je vidět na příkladu těch strojů, na které se z různých důvodů hlavní výrobci rozhodli nenabízet nic.
Jinak je sice pravda, že sériové motorky jsou krásné ale neznamená to, že to je nejpraktičtější. Protože jsem několik sériových motorek v nejvyšší cenové kategorii měl, tak celkem vím, o čem mluvím. Pokud výrobce vyrábí kryty rukojetí, které nefungují a déšť mi přes ně hrčí přímo do rukávů, tak je mi prd platný že to "je hezký sériový" když to nefunguje. Pokud mám ze sériového sedla po 1000km rozedřený stehna, tak je k ničemu - i když "je sériový a tím pádem hezký". A pokud si koupím krásné sériové hliníkové kufry, které navrhoval někdo, kdo ví o cestování houby - a zjistím že se do nich balí extrémně blbě, protože výška víka zabírá pětinu výšky celého kufru a že rozměry šířky, hloubky a výšky jsou tak ****ní, že se věci namísto napříč musí dávat podélně a díky tomu se nevyužije efektivně prostor a že panty jsou z plastu, takže stačí ten přetékající kufr blbě zmáčknout a panty někde v tramtárii uletí - tak si řeknete, že asi specializovaná firma by tohle udělala líp.
Doplňky a nové motorky jsou symbióza a kde není, tam to nefunguje. Platí to o všech kategoriích motorek - možná s vyjímkou nejlevnějích skůtrů nebo závodních motorek, tam se neorientuju. Ale u cruiserů je to alfa a omega, u cestovních endur taky.
Mám na kufrech reklamu své vlastní firmy a tím to vadne. Ani vlaječky projetých států nesbírám.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Alda napsal:
Tak napr. ty TT polepy vidli jsem mel taky, ale to neberu jako reklamni samolepku, narozdil od napr. napisu Denicol na kyvce, Mitas na kufru apod.
Ted si teda napsal moudro....
kdyby neexistovala firma Denikol,Mitas a podobne jim co delaji stejny sortiment,tak nemuzeme jezdit.....ale kdyby neexistovala firma TT a dalsi podobny co nabizeji podobny sortiment,tak jezdit muzem a ja ti to muzu potvrdit,ze ta motorka bez doplnku TT fakt jede......
bez oleje a pneumatik a dalsiho muzes jezdit leda na sanich nebo s kravama.....
polepeny CBR me do oci tolik nebije jako polepit bmw a vubec endura.....to je pak na chvilku hezka motorka,protoze je jina,,ale jinak bastard.....
Nejak nechapu na co odpovidas, nikde se tu neresi, kterou firmu je potreba podporit reklamou, pripadne ktera je zbytecna a ktera dulezita
Nalepku mam jednu - D na zadnim blatnicku, statne osoupane a je jeste od predchoziho majitele... Jinak s Tomasem souhlasim, nejde o to zda je to touratech, nebo jinytech, ale u lidi fakt rozhoduje mnozstvi doplnku ktere jim tu jejich motorku udelaji lepsi na to k temu ji pouzivaji. Ja si treba dnes nedokazu predstavit sednout na origo sedlo z 1100 - proste bez kaheda bych asi toho tolik v kuse neujel, takze jsem rad ze jsem mel moznost jej koupit
Ale to byla emilova odbočka. K tomu tématu samolepek - tak jsou lidi, kteří si i na autě nalepují samolepky s názvy firem od kterých mají doplňky (asi tuningové). Nejspíš tam mají i výrobce kabelů od reproduktorů, výrobce hasičáku nebo tak nějak. Dávají si to na dveře nebo přední blatníky do seznamu. Celkem bych to chápal u nějakých předváděcích aut, které prezentují nějakého dodavatele nebo montážníka těch úprav ale asi to je u tuningu takový styl. Párkrát jsem to samé viděl i na motorkách. Já sám jsem měl seznam firem které zastupujeme na své rallye přestavbě asi první rok, pak jsem to vyhodil a teď s novým polepem tam mám jen naší značku. I když možná někde mám ještě nálepku unifiltru a docela určitě na obou motorkách vozím samolepku výrobce tlumičů Tractive. Na cestovních motorkách to nebylo běžný vůbec a na cruiserech už vůbec ne - až na vyjímky, kdy člověk chtěl fakt zdůraznit, že tam má třeba řídící jednotku nějaké značky apod. A to výrobci dávali samolepky ke každému výrobku do krabice ale lidi si to dávali spíš na skříňky v garáži než na motorku. U endura mi to přijde naprosto normální, pokud někdo má rád spíš ten styl rallye nebo enduro - tak ty nálepky k tomu nějak patří a bez nich ta motorka vypadá divně. I třeba Touratech když teď představoval tu jejich rallye stavbu, tak tam měli pár "reklamních" nápisů firem, které jim s tím pomáhali - Motorex, TT3D, AC Schnitzer a Metzeler. A nebylo to jen proto, že by od nich dostali něco zadarmo (asi skutečně dostali) ale třeba proto, že s nimi mají dlouhodobou smlouvu že tu značku budou propagovat na všech firemních strojích (třeba Motorex) a nejspíš díky tomu mají pro sebe nějaký objem olejů zdarma každý rok apod. Předpokládám že ten tablet v kokpitu nedostali, takže tam logo Apple nevidím. Tak bych si to nějak vysvětloval. Ale tady mě ty loga přijdou naprosto normální. A když člověk pak vidí rallye motorku bez sponzorských log a polepů, tak to vypadá nějak divně.
lupen: mě se to celkem líbí. Když se to líbí tobě a máš ty značky rád, tak proč ne.
tomas TT jak říkáš, kamrád jezdí plochou drahu a sponzory tam mít musí, at mu dávají velké slevy nebo nějaké věci zdarma. jedna česká značka motorů mu před půl rokem řekla že mu dají max 15 procent slevu na díly do motoru, jejich motor jezdí a dělá jim reklamu po evropě. když jim vrátil motor s tím, že přechází k jiné značce, tak se hrozně divili... v čechách je možné vše......
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.