Zdravim všechny bavoráky. Můžete se mi podívat jako máte celkovou vůli v převodech? Nejsnáz se to zjistí tak, že se dá moto na hlavní stojan, udělá se na pneu ryska podle zadní plastový zástěrky (třeba nehtem) a pak otočí kolo do druhý polohy, kam až vůle dovolí (přes úvrať motoru to nervěte) :-) a udělá se druhá ryska. Pak se změří metrem. Mě to dělá asi 6,5 cm ve středu pneu. díky moc za ochotu
A tato vůle je na všecky kvalty stejná? Bych jako strojař skoro tipoval,že se bude měnit dle zařazené rychlosti.
Mimochodem, vůle v soukolí je normální věc.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Je to měřeno na první kvalt a vzledem k tomu, že Jak určitě při pohledu na řez převodovkou zjistíš, jsou všechny rychlostní stupně navrženy v cca stejným normálným modulu, (i když u převodovek se normálný už nepoužívá). To znamená, že vůle je na jakýkoliv stupeň přibližně stejná. Mě to dělá na 1-5kvalt 7cm a 6 kvalt 10cm na obvodu pneu. Jo a co se vůle týče, je to normální a nutná věc do určitý míry. PS: Mám taky strojárnu.
1-5 kvalt stejná vůle, to je zajímavé, myslel jsem si, že se to bude s různými průměry na stromečku soukolí měnit (zvětšovat) ale jen o trošku,třeba 0,5-1cm/kvalt ... a že to je jinak jen na šestku je divné, v tom případě by 6tka byla "vyčochtaná" ??? protože jak píšeš modul by měl bejt stále stejnej a takovej rozdíl a jen na jeden kvalt- to mi hlava nebere.
Tak se mu podívejte, já mám 1100,tak neporadím, ale už vidím, jak celé fórum bude dnes večer giglat zadním kolem s metrem v ruce.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
No být tam přímý ozubení, tak to hučí jako zpátečka v autě, samozřejmě, že je tam šikmý ozubení, a to jak v převodovce tak v náboji zadního kola. Je tam proto, že šikmý ozubení má sic menší životnost a menší učinnost a vyvozuje axiální sílu na hřídel než přímý, ale zato je tišší a odolnější na pitting. můžete se mi podívat?
boGaS napsal:
No být tam přímý ozubení, tak to hučí jako zpátečka v autě, samozřejmě, že je tam šikmý ozubení, a to jak v převodovce tak v náboji zadního kola.
ja mam teda jenom strojirensky obor - silnicni vozidla, takze se nemuzu moc hadat , ale nekde zde na foru ( mozna motorkari.cz ) jsem cetl, ze prave GS ma prime ozubeni.
toz bych se tomu juknul na streva
jak to je, Tondo, Cycli .... ?
Trochu mě na vás pánové sere, že místo toho, aby jste člověku pomohli a podívali se kolik je ta vůle, tak ho zkoušíte, jestli se náhodou někde nesekl. A to že prostě každá dnešní převodovka je se šikmýma zubama je pravda, protože zajištujou plynulost přechodu ze zubu na zub. Když na jedné straně jde zub ze záběru, na druhé straně kolečka už je další v záběru. něhledě na to, že u evolventního jsou v záběru většinou zuby dva. Kdo mi s tím šikmým nevěří,hlavně DEPERÁDO, necht se koukne na odkaz,vždyť s tím přímým by to hučelo jak stará erenda: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0307&mospid=47823&btnr=23_1016&hg=23&fg=05 ale raději bych, místo dohadů, abyste mi řekli tu vůli, do řitě už
Trochu mě na vás pánové sere, že místo toho, aby jste člověku pomohli a podívali se kolik je ta vůle, tak ho zkoušíte, jestli se náhodou někde nesekl. A to že prostě každá dnešní převodovka je se šikmýma zubama je pravda, protože zajištujou plynulost přechodu ze zubu na zub. Když na jedné straně jde zub ze záběru, na druhé straně kolečka už je další v záběru. něhledě na to, že u evolventního jsou v záběru většinou zuby dva. Kdo mi s tím šikmým nevěří,hlavně DEPERÁDO, necht se koukne na odkaz,vždyť s tím přímým by to hučelo jak stará erenda: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0307&mospid=47823&btnr=23_1016&hg=23&fg=05 ale raději bych, místo dohadů, abyste mi řekli tu vůli, do řitě už
boGaS napsal:
Trochu mě na vás pánové sere, že místo toho, aby jste člověku pomohli a podívali se kolik je ta vůle, tak ho zkoušíte, jestli se náhodou někde nesekl. A to že prostě každá dnešní převodovka je se šikmýma zubama je pravda, protože zajištujou plynulost přechodu ze zubu na zub. Když na jedné straně jde zub ze záběru, na druhé straně kolečka už je další v záběru. něhledě na to, že u evolventního jsou v záběru většinou zuby dva. Kdo mi s tím šikmým nevěří,hlavně DEPERÁDO, necht se koukne na odkaz,vždyť s tím přímým by to hučelo jak stará erenda: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0307&mospid=47823&btnr=23_1016&hg=23&fg=05 ale raději bych, místo dohadů, abyste mi řekli tu vůli, do řitě už
Tak tomu říkám "slušně požádat" a "teplé lidské slovo". Dvanáctku zatím nemám, ale mít ji už, sklopil bych uši a mazal točit kolem s metrem v ruce pro srandu králíkům...
Upravil radosek dne 26.08.2008 18:28