celkom verim tomu ze to moze fungovat... v ramci nezmyselneho znizovania emisii pri motocykloch moze ten motor byt nastaveny (a tusim aj je) ze pri pracovnej teplote ide na chudobnu zmes (o.i. aj vyssia teplota motora), ale tej cca 10% uspore paliva velmi neverim
ale chcelo by to realne skusenosti od niekoho tu z fora
Upravil raptor dne 24.02.2014 13:50
live fast, die young be wild, have fun
Jestli jsem to dobře pochopil, tak se jedná jen o pouhé oblbnutí ŘJ, aby si myslela že motor nasává vzduch o jiné teplotě a zvedla dávku paliva protože ve studeném vzduchu je hmotnostně více kyslíku. Na tomto principu pracují nejlacinější přídavné jednotky které se bojím nazvat chiptuningem. Otázkou je, co s tím na výstupu provede lambda sonda, která zase pozná příliš bohatou směs.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
http://www.sol2.b...N_1312.pdf
Mam to v motorce (1200GSA). Koupil jsem to i s tim, bylo to tam po predchozim majiteli z UK.
Nezkousel jsem ale jak to jezdi bez toho, takze nemuzu porovnavat.
Upravil paulik78 dne 28.02.2014 20:10
Tady v tomto článku je krásně vysvětlená funkce. Jsou k tomu níže přiložené grafy z měření točivého momentu.. ..http://www.zeebul...leBlackBox
Ten black box, nebo "Performance controller" jak označují tu krabičku s LED diodama němcí evidentně funguje tak, že posune pracovní bod v palivové mapě, tím, že fixluje signál z Lambdy. Pro originální komponenty na motoru a originální mapu je to řešení, jak omezit cukání a oživit reakci na plyn. Stejně je to ale dost amatérský zásah do řízení motoru.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
paulik78 napsal: http://www.sol2.b...N_1312.pdf
Mam to v motorce (1200GSA). Koupil jsem to i s tim, bylo to tam po predchozim majiteli z UK.
Nezkousel jsem ale jak to jezdi bez toho, takze nemuzu porovnavat.
Chtěl bych doplnit pár zkušeností do diskuse. Mám to, co je v příloze na obrázku vlevo, ta věc se dvěma konektory a mezi tím jen dvojlinka (The Accelerator Module is noticeably smaller and more compact).
Jeden z těch dvou drátků dvojlinky se mi přerušil.
Závadu jsem odhalil po tom, co mi Ježek diagnostikoval chybu na čidlu vzduchu v sání. Než jsem to vrátil opravené zpět, provedl jsem následující srovnávací jízdu.
1. jízda s nastavením z fabriky
2. jízda s vloženým "oblbovátkem"
Trasa: z Řevnic směrem na Mníšek pod Brdy, ca. 8 km zatáček lesem. Jízda převážně na 2. ,3., a výjimečně 4. rychlostní stupeň.
Nemám měření z brzdy, takže mohu popisovat jen subjektivní pocity.
Motorka v sériovém nastavení postrádá jakýkoliv spodek. Jízda okolo 3-4.000 ot. je naprosto jalová. Reakce na přidání plynu jsou mdlé. Jakoby to celé bylo z gumy. Přidám, počkám a pak se motorka začne rozjíždět. Trochu lépe se začne motorka chovat až okolo 5ti tisíc. Musím říct, že mě vyloženě zaskočilo, jak to z fabriky jede mizerně. Dříve jsem měl 1150 a ta měla nesrovnatelně lepší spodek. O tom je toho tady v diskusích napsáno hodně. Docela mě překvapovalo, proč se o tom tolik píše, když to zas tak špatné není. Tak v sériovém stavu to skutečně špatné je, už chápu.
Po namontování "oblbovátka" zpět motorka jede výrazně lepší. Má lepší spodek a díry ve výkonu prakticky nejsou. Dá se jet pohodlně mezi 3-3.500 ot. a motorka ochotně táhne bez jakékoliv prodlevy a protestů. Vlastně táhne už od 2.000 moc hezky.
Najezdil jsem s tím 30.000 km a hádám, že předchozí majitel podobně, možná ještě o 10 víc.
Průměrnou spotřebu mám kolem 5,7 l/100. Jezdím plynule, žádnou střelbu, rychlost dle limitů +10 km/h.
Spotřeba oleje asi 2 dcl na 10 tisíc.
Já to mohu tedy jen vřele doporučit. Při ceně ca. 1.000,- korun mi to přijde jako dobře investovaný doplněk a vyndavat to rozhodně nebudu.