Je těžké, případně na co si dát pozor při rozebírání převodovky a výměně všech ložisek a gufer. V manuálu se píše, že se skříň má nahřívat horkovzdušnou pistolí na 80-100°, aby šla sundat. Musí to být? A když to rozeberu, čím to utěsním? Jaké používáte těsnění?
Sezóna za rohem a já spravuji! :-(
Upravil liborGS dne 07.03.2014 05:51
Ano musi se to fakt poradne ohrat ten manual neni jen proto ze to nekdo napsal.. a tesnim klasickym sedym silikonem na motory.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jak psal servisák - musí se ohřát. Pozor si dej u R1150 na osazení gufer - dát je tak jak mají být, neucpat si kanálky pro odvod oleje (gufero u vstupní hřídele pod spojkovým válcem max. 4mm pod hranu a gufero na výstupní hřídeli zároveň s hranou). Zkontrolovat si drážkování pro spojkovou lamelu na vstupní hřídeli - nesmí být vymačkané. Samosebou zkontrolovat vše co ti projde rukama. Na utěsnění používám plošné těsnění od LOCTITE.
O převodovkách pro R1150 je tady toho spousta - zkus použít "HLEDAT" - najdeš diskuze i s fotkama a popisy na co si dát pozor.
Upravil Tonda dne 07.03.2014 07:45
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pročítal jsem fórum, ale je tady toho hodně po troškách. Chtělo by to podrobnou instruktáž s fotkami.
Plošné těsnění Loctite, ale doporučíte nějaké vyzkoušené?
Kardan mohu oddělit celý od převodovky i s hruškou, nebo ho musím rozhodit taky?
Tak podrobnou instruktáž máš v dílenském manuálu - tam je to úplně do podrobna. Když jsem před X lety dělal první převodovku na R1150, tak jsem ho taky využíval - je tam vše co potřebuješ - obrázky, utahovací momenty, na co si dát pozor atd. atd. Dílenský manuál pro R1150 je ke stažení normálně na netu. Ale v těch diskuzích to je dá se říct všechno - i když třeba po nějakých částech. Třeba někdy najdu trochu času a dám to nějak dohromady i s fotkama. Jinak to těsnění co používám je LOCTITE 574 (ale obdobných těsnění i od jiných výrobců je sposta). Rozeber to pěkně postupně hezky zezadu a zkontroluj si vše - Koncový převod, kardanovou hřídel, jehlová ložiska na konc. převodu a jejich čepy, ložiska kyvky s čepy.
Upravil Tonda dne 07.03.2014 09:02
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
No chlapi,
já jsem si koupil skvělé BMW, které objede celý svět, na ježdění a ne na spravování!
Já myslel, že je to německá kvalita?! Že to mají za ty roky vychytaný?!
Zatím rozebírám převodovku, opravuji klapky a vyměňuji baterii.
liborGS napsal:
No chlapi,
já jsem si koupil skvělé BMW, které objede celý svět, na ježdění a ne na spravování!
Já myslel, že je to německá kvalita?! Že to mají za ty roky vychytaný?!
Zatím rozebírám převodovku, opravuji klapky a vyměňuji baterii.
Je to jenom stroj....a záleží jak se o to staral ten před Tebou. Ty v pořádku a opečovávané jsou ale většinou dražší, leč nový majitel nemusí hned začínat opravami
Taky nezapomen, ze mas BMW stary kolik...10-15 let?? To proste minimalne ty gufera a nejaky to lozisko uz chce vymenit, pak budes mit zas na nejakej cas pokoj
Ta motorka vypadá jako nová, má najeto dle tacho 61 tis. a to si myslím, že by mohla vydržet alespoň 100, než se začne rozbírat převodovka, která teče apod.
Měl jsem Indiana z roku 1927 v původním stavu a stále jezdil a nic z něj neteklo.
Chytal na jedno šlápnutí. Předchozí majitel se o BMW staral, ale nezapomněl rozlomit tisícihran, na řadící vidličce, takže řadící páka visela jen na půlce a zbytek byl zalepený epoxidem. Samozřejmě to prdlo, a já nechápal, proč nemohu zařadit rychlost. Také nechápu, že takový díl může prasknout, že není na to dimenzovaný. Já vím, jsem jen pouhý strojní konstruktér, tak se na to dívám zase trochu jinak .
Jen mi přijde, že BMW za 380-400 ? by mohlo mít lepší výdrž a kvalitu a to nemyslím jen mé 1150GS, ale i novější modely, které se musí stahovat během záruky! I tak jsem rád, že ho mám, protože jsem takovou jistou v sedle a takové chrastění v motoru u žádné jiné motorky dosud nezažil! :-)
V inzerátech seženu jetou. Chtěl bych novou. Vím že bude stát polovinu ceny motorky, ale na novou motorku nemám. A současnou nechci prodávat protože mi ty doplňky nikdo nezaplatí a současná převodovka je sice po opravě, ale pochybuju o její odbornosti.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!
TGS1150 napsal:
.............. a současná převodovka je sice po opravě, ale pochybuju o její odbornosti.
Jen malý dotaz. Proč jsi ji tedy nechal opravovat u někoho, komu nevěříš, že ji opraví dobře. Nějak mi to hlava nebere - zaplatit nějakému mechanikovi, kterému jsi dal převodovku na opravu (které ale nevěříš a určitě nebyla "zadarmo" ), a pak řešit koupi nové převodovky.
Nová převodovka s dlouhou 6-kou ve stříbrném nebo černém provedení stojí cca 51900Kč.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
liborGS napsal:
Ta motorka vypadá jako nová, má najeto dle tacho 61 tis. a to si myslím, že by mohla vydržet alespoň 100, než se začne rozbírat převodovka, která teče apod.
Měl jsem Indiana z roku 1927 v původním stavu a stále jezdil a nic z něj neteklo.
Chytal na jedno šlápnutí. Předchozí majitel se o BMW staral, ale nezapomněl rozlomit tisícihran, na řadící vidličce, takže řadící páka visela jen na půlce a zbytek byl zalepený epoxidem. Samozřejmě to prdlo, a já nechápal, proč nemohu zařadit rychlost. Také nechápu, že takový díl může prasknout, že není na to dimenzovaný. Já vím, jsem jen pouhý strojní konstruktér, tak se na to dívám zase trochu jinak .
Jen mi přijde, že BMW za 380-400 ? by mohlo mít lepší výdrž a kvalitu a to nemyslím jen mé 1150GS, ale i novější modely, které se musí stahovat během záruky! I tak jsem rád, že ho mám, protože jsem takovou jistou v sedle a takové chrastění v motoru u žádné jiné motorky dosud nezažil! :-)
Tak zase tolik pochyb mít nemusíš. Já mám na 1100 najeto 170 000 a mimo běžný údržby žádnej problém. Takže pokud se něco posere, tak nemusí být všechny BMW problémem. A teda o Indiánovi ze kterýho neteče olej mám malinko jiný mínění )))))))
TGS1150 napsal:
Kde koupím novou převodovku s rychlou 6-tkou a za kolik? Nějaké odkazy kam se obrátit? Díky za info.
Dlouhou 6 mám a už bych jí nechtěl. Rozdíl mezi 5 a dlouhou 6 při stejný rychlosti je cca 800 ot. a to využiješ jen na dálnici, na okreskách musíš jet nad 110 km/h, aby to mělo trochu sílu, jakmile jdeš ke 100 a míň , musíš řadit, bo je to podtočený a nemá to sílu. A i na tý dálnici to není bůhvíco, sice to šetří trochu benzínu a nejsou takové vibrace z otáček, ale když vznikne nějaká krizovější situace a ty potřebuješ rychle přidat tak na ten těžší převod to nemá tolik síly. A až mi odejde koncový převod tak tam dám z 1100 s pomalejším zpřevodováním. Toď má zkušenost.
TGS1150 napsal:
V inzerátech seženu jetou. Chtěl bych novou. Vím že bude stát polovinu ceny motorky, ale na novou motorku nemám. A současnou nechci prodávat protože mi ty doplňky nikdo nezaplatí a současná převodovka je sice po opravě, ale pochybuju o její odbornosti.
Proč pochybuješ? Je něco, co se Ti na převodovce nezdá?
Tonda napsal:
[quote]TGS1150 napsal:
.............. a současná převodovka je sice po opravě, ale pochybuju o její odbornosti.
Jen malý dotaz. Proč jsi ji tedy nechal opravovat u někoho, komu nevěříš, že ji opraví dobře. Nějak mi to hlava nebere - zaplatit nějakému mechanikovi, kterému jsi dal převodovku na opravu (které ale nevěříš a určitě nebyla "zadarmo" ), a pak řešit koupi nové převodovky.
Nová převodovka s dlouhou 6-kou ve stříbrném nebo černém provedení stojí cca 51900Kč.[/quote
Ten dotyčný mi byl doporučen ze servisu BMW tak jsem předpokládal že tu převodovku bude umět udělat. Očividně neuměl když jsem po 8200 km musel motorku přivézt na reklamaci jelikož se ložiska rozsypala. A ještě měl tu drzost si říct 11000 za opravu. Ta první mě stála cca 40000 za ty prachy jsem mohl mít novou. Tak asi tak.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!