Neválí se někomu doma sací vačka na starou karbecovou F650 Funduro?
Tata si koupil starou,dost zchátralou F650ku,kterou sme dávali komplet dohromady a motorka nejela tak,jak by jet měla. Podezříval sem membrány v karbecách,což se potvrdilo,byly dost steřelý,ale i po montáži novejch membrán motorka nechtěla pořádně táhnout a pocukávala,tak sem rozházel znova karburaci,komplet vyčistil a nastartoval bez airboxu,abych se ujistil,že obje šoupata v karbecích chodí jak mají a zjistil sem,že se jedno šoupě po nastartování ani nehne,sací hrdlo uplně suchý,prostě mrtvo v jednom sacím kanále. Tak karburátory opět ven a zastartoval sem si bez nich a svítil si čelovkou do sacích kanálů a utvrdil se v tom,co jsem tušil-jeden ventil se vubec nehejbal. Takže sundat ventildekl a bylo jasno. Polovina sací vačkové hřídele šla vytáhnout rukou ven... Vypadá to,že už to nějakou dobu takhle jezdilo,motorka krásně držela volnoběh,nijak neklepala,startovala na ťuknutí,jen prostě netáhla. Takže sháním sací vačkovou hřídel. Asi rovnou vyměním aji napínák rozvodů.
Tady máte fotku té vačky http://vikecb12.r...090685.jpg
No zlomený to bylo mezi uložením,takže jedna půlka vačky se netočila vubec a druhá jen v jednom uložení,ale nezdá se,že by to bylo nějak vymačkaný. Každopádně nechápu,jak se to mohlo přihodit,je to přecejenom dost silná hřídel. Zřejmě ůnava materiálu,nebo nějakej vadnej kus,kdo ví... Netušíme kolik má moto najeto,na tacho je 65000km,ale nevíme po kolikáté:-)
Jinak Fko prodělalo solidní léčebnou kůru-ložiska zadního kola a rozety,ložiska a čepy do přepákování,membrány karbeců,olej+filtr,vzduchovej filtr,vyčistění a namazání třmenů+desky a brzdovka,opískování a nástřik kyvky,držáků stupaček,stojanu a fšelijakejch jinejch drobností,který byly napadeny oxidací a olakování plastů do červené a solidně to prokouklo.
Vačka už je na cestě,cena lidová,takže snad to dopadne dobře.
Když sem to uviděl,tak sem se musel smát,protože to mohlo dopadnout hůř,kdyby se to potkalo...
Takže věc dopadla tak,že vačku sme ve čtvrtek namontovali jinou a rovnou vyrazili do GAPA na testovačku. Motorka najela 1500km bez sebemenšího problému,obtěžkaná metráčkem v sedle (tata) a třema kuframa a zatím žádnej problém.
Nicméně můj dvouventil jí dával ve fšech režimech jízdy naprdel:-)