Ahoj, koupil jsem advika rv 2007 a zacla mi klouzat spojka pri vyssim zatahu motoru (cca 4000 ot). Problem je, ze predchozi majitel to pry delal loni na jare, tzn spojka ma cca 7tis najeto. Mate nekdo zkusenosti, napad, radu co s tim, kde se mohla stat chyba a kde na Liberecku to opravit (upozornuju milionar nejsem, koupil jsem si svuj sen). Pokud bych se rohodl udelat to sam s kamosem mechanikem na auta, co vsechno musim koupit?
Dik za rady. Kosan
Ono tolaky zalezi co delal klidne se mohlo stat ze setril pred prodejem a dal jen lamelu.. dokud to nerozdelas nezjistis nic. A klidne se muze stat ze bude i nacnuta hridel vstupu do prevodovky
... servis a diagnostika BMW Motorrad
ochrana rukou nad páčkami na řídítkách. Často se např při banálním položení motorky pootočí a nedovolí té spojkové zcela se vrátit a při zátěži to pak klouzne
Jarda napsal:
ochrana rukou nad páčkami na řídítkách. Často se např při banálním položení motorky pootočí a nedovolí té spojkové zcela se vrátit a při zátěži to pak klouzne
To se stavalo jen u tech starych. Muze tam bejt cokoliv jineho za ty roky .. ale i to to muze bejt samozrejme. Ale pokud tk nekdo prodaval a vedel ze to klouze tak dal jen lamelu a pryc z domu a tk ne ten kamen urazu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jeste me napadl, jestli tam nekde nemuze prosakovat olej na lamelu, tzn vymena lamely a gufera. To by mohlo vysvetlovat proc to zaclo klouzat tak brzo znovu. Nemate s tim nekdo zkusenosti?
Koukni na blástr, jestli se ti o něj neopírá spojková páčka (jestli tam máš originální blástry pro ročník 2007, tak by to mohlo být příčinou). Ohni se pod motorku a koukni do prostoru mezi motor a převodovku - nesmí tam být průsak oleje. Sundej spojkový váleček a zkontroluj, jestli z něj neteče spojková kapalina. Jestli nic z toho není problém, tak pěkně od zadku rozebrat a zkontrolovat kardan jestli se neprotáčí v tlumiči záběru - gumovém silentbloku http://tonda1200....az3666.jpg - chová se to jako klouzající spojka. Když nebude problém tam, tak roztrhnout motorku vejpůl a podívat se na spojku. Jestli někdo měnil jen lamelu a přítlačák a víko spojky už bylo KO, tak může být problém. Jestli to někdo měnil komplet a motorka měla spojku Sachs a dal tam novou Valeo a nevyměnil nebo neupravil unašeč spojky, tak může být problém tam - http://www.bmwgs....ad_id=8685 (od příspěvku č.10), ale podle ročníku by to mělo být v pohodě - u 2007 už by měla být spojka Valeo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak packe se lehce opirala o blástr, pujdu to vyzkouset jestli to bylo ono, nebo ne. Tondo, jak a kde se prosim te vyndava spojkovej valecek. Asi se ptam jako ****, ale nevim kde to je
Jinak diky moc vsem za rady
Kosan - zezadu na převodovce (koukni mezi zad.tlumič a převodovku). Vede do něj pancéřová hadička od spojkové pumpy - nemůžeš to nenajít. Na převodovce ho drží dva šrouby M6. Ale jestli se ti opírá páčka o blástr, tak bude chyba tam. Dej blástr do polohy tak, aby se o něj páčka neopírala.
Upravil Tonda dne 09.07.2014 20:13
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...