Ahojte, rad bych znal nazor zkusenych. Mam 1200 gs 2007, najeto 20tis km a rozsypalo se mi zadni lozisko. To asi neni uplne normalni, ne? Ze by i soudruzi v SRN udelali chybu?[img][/img]
Nove koupeno v SRN, do letosni zimy najeto 14tis km, opatrny majitel, gs byla jako nova. Vse servisovano v BMW. Ja ji v zime koupil, nechal udelat vymenu oleje, brzdovek atd. Udelal jsem par vyletu do Alp, 6tis km sviznym tempem, v kopcich jsem potahal a ted mi klekla...
puccini přiložený následující obrázek:
Umí to "kleknout" i dřív - měnil jsem je lidem i třeba v 10000km. Podle fotky je ložisko docela orezlé - pravděpodobně se ti do ložiska (do náplně vazelíny) dostala voda, začalo se hřát, praskla klec a bylo "vymalováno". V těchto případech se občas dovede ložisko "protočit" vnitřním kroužkem na hřídeli a tuto tím pádem zničit. Nech si změřit průměr hřídele pod ložiskem (vesměs to jde vidět i pouhým okem).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Diky za komentar a vysvetleni.
Myslel bych, ze to maji nemecti soudruzi vymakane lip, tak, aby se takovato blbina nestala. Navic, GS je, sice cestovni, ale enduro, tedy nejaky teren, sutry a bordel z cest, voda, blato. Minuly majitel ji jen oprasoval a jezdil jen odpo a za slunicka. Ja taky jen asfalt, cca ctvrtina z tech mych 6tis km v desti, ale jinak nikdy nebyla v terenu.
Na tu hridel jsme se divali, je v cajku, neni tam zadny naznak protoceni.
Dnes jsem vse objednal v BMW, lozisko, gufero a 3 krouzky, celkem temer 5.000 kc. Tak snad pristi tyden zas vyrazim ven...
JAK SE TI TO ZAČALO PROJEVOVAT . MAM DVOUVAČKU A MAM POCIT KDYŠ TO NAKLONIM DO ZATÁČKY ŽE TO VZADU HUČÍ. NAVÍC TEDA CO JSEM OPOMĚL TO VZADU POD LOŽÍSKEM PO DELŠÍ JÍZDĚ JE LECHCE OD OLEJE NEBO VAZELINY
Upravil PILKA dne 31.07.2014 09:08
Začalo mi to tak, že během jízdy mi najednou začala na palubce svítit kontrolka brzd a chvilku na to jsem pak cítil, jak se mi moto pod zadkem vlní, jako kdyby byla podhuštěná či píchlá guma. Náklony či akcelerace beze změny, jen to vlnení. Párkrát jsem zastavil, bylo to v noci, kamoš mi na to svou moto svítil, mrkl jsem na to, jestli něco neuvidím, ošahal jsem, nic nebylo volné, nic nebylo ani horké a pomalu jsem jel dál, abych dojel tam, kde to mužu nechat. Pak nebrzdila zadní brzda, bo byl kotouč potečený tmavou sračkou a když jsem to dal na hlavní stojan a zkusil kolo, bylo trošku volné. Tak to bylo jasný. Ještě jsem musel pár kiláků dojet, naštěstí se mi tam nic nedojebalo ještě víc.
to co pise tonda moze byt klasicky pripad ked uvedomely majitel silno wapkuje motorku - najma aj tam kde nema - voda pod tlakom je na loziska strasna khurva
pilka - nemoze to byt gumou?
Upravil raptor dne 31.07.2014 11:00
live fast, die young be wild, have fun
pilka ja wapku ako taku odmietam.. ta je dobra jedine pre crossky
ak mas silno znecistenu motorku a vies kam sa nesmie "mierit" tak dajme tomu...
ale ak s tym niekto cisti celu motorku a dava si zalezat na tazko dostupnych miestach tak sa potom ani necudujem ze ludom klaknu loziska alebo ze sa im dostane voda tam kde nema a blbne elektrina pripadne zohnute rebra chladica atd.... (odwapkovane nalepky neberiem do uvahy)
moj prvy a posledny pokus umyt si motorku s ABS bol este pri mojej poslednej 1150GSA... tyzden mi blblo ABS a to som si daval docela velky pozor aby som nestriekal spredu pod nadrz
potom mi za tri roky ABS neblblo ani raz a ze som aj kvalitne par krat zmokol asi netreba spominat
ja som to vyriesil tak ze som kupil zahradny postrekovac na chemiu
robi to aky taky tlak (2.5 baru vraj ale myslim ze to bude menej)
netreba elektrinu, hadicu z vodou a je to setrne k moto ale citlive miesta aj tak iba s tecucou vodou
Upravil raptor dne 31.07.2014 11:15
live fast, die young be wild, have fun
Tonda napsal:
Umí to "kleknout" i dřív - měnil jsem je lidem i třeba v 10000km. Podle fotky je ložisko docela orezlé - pravděpodobně se ti do ložiska (do náplně vazelíny) dostala voda, začalo se hřát, praskla klec a bylo "vymalováno". V těchto případech se občas dovede ložisko "protočit" vnitřním kroužkem na hřídeli a tuto tím pádem zničit. Nech si změřit průměr hřídele pod ložiskem (vesměs to jde vidět i pouhým okem).
Ahoj Tondo a ostatni, tak mam znovu trabl. Od toho loziska jsem odjel cca 10.000 km. Pri popojizdeni bez motoru na miste, v zadnim kole ci kardanu, tak jaksi praskalo, vrzalo, cvrdlikalo. Delalo mi to uz dlouho, ale bral jsem to, mylne, jako normalni. Tak mi to kluci rozdelali a je videt problem. Zasilam foto.
Mel bych prosim 2 dotazy.
Cim to mohlo vzniknout?
Nemel bys prosim nahodou tento dil?
A pripadne pak take obe loziska, krouzky, gufera atd?
Diky moc za zpravu.
Tom
puccini přiložený následující obrázek:
Protocilo se ti hlavni lozisko. Tohle se necha opravit nanesenim vrstvy tvrdochromu. A pokudd budes kupovat jine soukoli musis komplet i s hruskou nemuzes to skladat jen tak.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tonda napsal:
Umí to "kleknout" i dřív - měnil jsem je lidem i třeba v 10000km. Podle fotky je ložisko docela orezlé - pravděpodobně se ti do ložiska (do náplně vazelíny) dostala voda, začalo se hřát, praskla klec a bylo "vymalováno". V těchto případech se občas dovede ložisko "protočit" vnitřním kroužkem na hřídeli a tuto tím pádem zničit. Nech si změřit průměr hřídele pod ložiskem (vesměs to jde vidět i pouhým okem).
Ahoj Tondo a ostatni, tak mam znovu trabl. Od toho loziska jsem odjel cca 10.000 km. Pri popojizdeni bez motoru na miste, v zadnim kole ci kardanu, tak jaksi praskalo, vrzalo, cvrdlikalo. Delalo mi to uz dlouho, ale bral jsem to, mylne, jako normalni. Tak mi to kluci rozdelali a je videt problem. Zasilam foto.
Mel bych prosim 2 dotazy.
Cim to mohlo vzniknout?
Nemel bys prosim nahodou tento dil?
A pripadne pak take obe loziska, krouzky, gufera atd?
Diky moc za zpravu.
Tom
To jde opravit - dělal jsem to mockrát. Vzniklo to tím, že se ložisko "zahryzlo" a setrvačnost motorky udělala své.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
mi5 napsal:
Ale jak mohlo nový ložisko po 10k znovu takhle odejít. To snad bylo blbě nalisovany.
Buď to byl vadný kus - "zmetek" nebo to bylo blbě udělané. Osobně si myslím, že ten průměr byl už na "hraně" při té první opravě - akorát si ho ti co to skládali nepřeměřily. Hřídel musí mít montážní přesah cca o 0,02 - 0,03mm oproti vnitřnímu průměru ložiska.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
chtěl bych se podělit o čerstvou zkušenost s výměnou ložiska na R1200GSA, rok 2007. Mám najeto 25.000km a protože motorka dva roky téměř stála, dal jsem ji v březnu na kontrolu do autorizovaného servisu v Brně. Tam vyměnili všechny náplně a já do minulé středy najel cca 500km. Ve středu jsme s kamarádem vyrazili na prodloužený víkend po ČR a po ujetí necelých 200km jsme si všimli, že mám silně potečené zadní kolo od oleje. Po zastavení dokonce ještě ukáplo několik kapek. Dojeli jsme ještě na benzinku do Jaroměře, kde jsme zjistili, že vyteklo cca 1dc oleje. Následovali telefonáty do nejbližšího servisu v HK, kde mě řekli, že mají plno a minimálně dva dny se na to nikdo nepodívá. Ze servisu z Brna byli ochotní poslat odtah, ale to by znamenalo zrušit výlet. Zůstali jsme přes noc v Jaroměři a ráno zkusili zajet do servisu 2Bmoto z Trutnova. I když měli kluci plno, slitovali se nad námi a protože měli celou výměnou sadu ložisek a gufera skladem, během dopoledne mi motorku opravili. Ještě jednou jim touto cestou moc děkuji.
Z 25.000km motorka najela min 10.000km v horším terénu (Albánie, Bosna, Rumunsko), zbytek silnice
Tak jsem si pročetl všechny příspěvky a trochu na mě jdou mdloby. Taky jsem zjistil že mám cosi špatného na zadním ložisku. Zatím není znát žádná vůle, ani divný zvuky, ale ten olej nevěsti nic dobrého. Při průjezdu jednou zatáčkou v tom křuplo a pak jsem zjistil ten únik. O te doby nic, ale budu to muset v zimě rozebrat. ... co vy myslíte?
brinecek přiložený následující obrázek: