Nechával jsem po montáži tlumičů öhlins a nazutí Mitas E-07 prodloužit asi o 3cm boční stojan. Motorka už byla dost nahnutá tak abych předešle nějakému tomu pádu.
Při rozebrání jsem ale zjistil, že stojan má v uložení docela vůli. Na konci stojánku jak je „placka“ to při zahýbání dělá klidně 1-2 cm což moc dobré není.
Řešil někdo podobnej problém? Z mého pohledu bych řešil takto:
Výměna pouzdra které je v držáku stojanu č. 3 a výměna šroubu č. 2
Trošku mě zaráží, že šroub je nasunut na pouzdro a má na sobě závit, neměla by ta část šroubu být „holá“ a závit začítak až tam, kde se šroubuje do stojanu?
Šroub i pouzdro není problém nechat si udělat. Jaký materiál?Pouzdro mosaz a šroub????
ALF-gs přiložený následující obrázek:
Řešil jsem totéž na 1200 GS, kde je podobná konstrukce (novější už mají v rámu futra). Výměna čepu ani šroubu podle mého nepomůže, pokud je vůle mezi stojánkem a rámem. Já to řešil distanční podložkou 0.5 mm mezi stojan a rám. Podložka musí mít vnitřní průměr o trochu větší, než je vnější průměr pouzdra.
Trochu vůli to má pořád, ale z cca 1.5 cm jsem na 2-3 mm.
Kdyz mi ten stojan prodluzoval tak to ucko trochu zklepl k sobe a vule je tam minimalni,je to spis o tom futru.Nechal bych ho udelat trosku "tesnejsi".Spis mi jde o to jestli by nevadilo ze bude z bronzu?Nebo radeji pouzit neco pevnejsiho?Ta vule me tam fakt stve :-(
Řešil jsem totéž na 1200 GS, kde je podobná konstrukce (novější už mají v rámu futra). Výměna čepu ani šroubu podle mého nepomůže, pokud je vůle mezi stojánkem a rámem. Já to řešil distanční podložkou 0.5 mm mezi stojan a rám. Podložka musí mít vnitřní průměr o trochu větší, než je vnější průměr pouzdra.
Trochu vůli to má pořád, ale z cca 1.5 cm jsem na 2-3 mm.
Jirka.
řešit jsem to stejne ty konce v ucku byly vymackane tak jsem je vyvaril profrezoval a dal podložku cca 0.6 futro a čep na moc dlouho nepomohli. .
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Nějak nedokážu přijít na to, jak boční stojan demontovat. Ta ruská vůle mě točí a chci s tím něco udělat. Zkoušel jsem lehce vyťuknout vnitřní čep, ale nevím, zdali jsem jen použil malé kladivo, či to dělám blbě...? Máte někdo radu?
GS1200R - 2007
Geckar přiložený následující obrázek:
[144.08Kb]
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
V ramu je pouzdro ktere se roztemovalo a prptp to nekde vyndat. Musis vymordovat to pouzdro. Inovovany sroub uz je v prumeru pouzdra
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Díky za odpověď. Chápu tedy správně, že mám opravdu použít větší kladivo a s pomocí kulatiny to silou vymlátit?
Brr... to se mi moc nelíbí...
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Smůla. Čep se volně točí, ale vyrazit zezadu se nedaří, jelikož je zepředu zřejmě trochu přirozmáčklý. Ještě zkusím koupit ocelovou rozpínací hmoždinu 10mm, jestli to s ní nějak po rozevření nepůjde reverzně vytáhnout. Kašlal bych na to, ale ta vůle je doslova nechutná a nechce se mi nad tím mávnout rukou....
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Tak jsem se k tomu v průběhu zimní repase konečně dostal. Do volného a otočnéno futra jsem vložil 8ičku rozpínací ocelovou kotvu, šroubem ji velkým momentem rozevřel a i přes veškeré úsilí a násilí není jak to pouzdro směrem od motorky vytáhnout. Když jsem koukal do schemat, existují dvě verze pouzder. Netuším, které je to novější, ale i tak je to asi jedno. Rozebrat to prostě ani při nejlepší vůli nejde a to ani přesto, že slovo "nejde" naprosto nenávidím. Ještě si to promyslím, ale asi se zkusím poohlédnout po nějakém použitém a přiměřeně drahém stojanu a pak to asi s rozbruškou půjde z rámu "po zlém"...
Jestli máte někdo ještě nějaký tip, budu moc rád.
Geckar přiložený následující obrázek:
[33.16Kb]
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Co bych s tím po úspěšné demontáži udělal, vím naprosto přesně. Moc rád bych tomu i "nandal", ale není se do čeho opřít. Ta ocelová kotva sice dobře drží, ale při vyrážení pouzdra vždy povolí. Pouzdro nemá ze strany závitu dostatečnou hranu, o kterou bych se mohl zdola zapřít a není tak do čeho "nandávat". Vím že je to nedůležitá prkotina, ale jelikož jsem celkem puntičkář na podobné neduhy, strašně mě sejří, že s tím nejsem schopen něco udělat. Už jsem vyzkoušel vše možné, ale smůla. Každopádně moc díky za Tvou reakci
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
... Ta ruská vůle mě točí a chci s tím něco udělat. ...
Zemědělská vůle není samoúčelná, je to odkryté uložení, kam se může dostat voda, bláto a jiný bordel. S těsným uložením hrozí zadření nebo přinejmenším tuhý chod, pružina by pak stojan nedotáhla do "zavřené" polohy.
Mimochodem, nemělo by toto být v sekci R1200 vzducháč?
Upravil Francis dne 16.11.2023 08:06
Ano, ale přišlo mi hloupé zakládat nové vlákno - podstata problému je hodně podobná a víc už tady o tom blábolit nebudu - slibuju....
Koho by to zajímalo, tak po násilné demontáži jsem si ověřil, že velikost kladiva nebyla vůbec podstatná, jelikož vnitřní čep byl z čela rozmasakrovaný o 0,9mm na průměru, takže standardní demontáž byla technicky naprosto nemožná. Stojan jsem mírně naříznul, silou mírně rozevřel a po srovnání a mechanickém zafixování zavařil a stříknul. Na soustruhu jsem nechal vytočit pouzdro s čelním osazením o vnějším průměru 18mm, které je podchlazené zasunuto do nahřátého otvoru v rámu. Na průchozí šroub jsem nechal vytočit pouzdro, které je na šroubu nasunuté za tepla a po namazání Molykote G-Rapid Plus sestaveno. Stojan chodí nádherně s naprosto minimální vůlí, která se používáním nepatrně zcela jistě časem zvětší z původních obludných cca 6cm na 1-2 mm.
Geckar přiložený následující obrázek: