Jak jste již možná zaznamenali, byla dnes na výstavě v Orlandu představena nová cestovní helma AVENTURO Mod, která je určena pro zákazníky - cestovatele, kteří tráví většinu času na silnici a do terénu se vydávají jen zřídka, (ti jistě ocení možnost použití mx brýlí v horkých letních dnech), případně pro offroad jezdce individualisty, kterým nikdo nebude moc prášit před nosem.
Věřím, že ji jistě ocení i fotografové, lidé s dioptrickými brýlemi, kuřáci, možná i alergici, co se každou chvilku potřebují vysmrkat, možná i instruktoři enduroškoly, kteří místo ježdění pořád jen "kibicují" :-).
Tato nová modulární vyklápěčka bude nabízet možnost použít na sobě nezávisle kšilt, plexi a mx brýle.
Helma vznikla díky spolupráci Touratechu a Schubert. Touratech přišel s know-how v oblasti cestování a dodal část plastových komponent, jeho dvorní designér Bart van den Bogaard vytvořil grafiku a design a Schubert pak léty prověřený systém vyklápěcích helem.
Helma bude k dispozici v 7 velikostech a 7 barevných variantách a bude v prodeji snad již koncem ledna.
Jinak první příležitost ji vidět bude na veletrhu EICMA v Miláně 19-22. listopadu na stánku Touratechu.
Touratech na veletrhu EICMA v Miláně představí novou řadu přileb AVENTURO MOD, které jsou navržené pro ty jezdce, kteří chtějí komfort vyklápěcí přilby se zachováním offroadových možností pro adventure cestování. Výrobek je výsledkem spolupráce Touratechu s renomovanou německou firmou Schuberth.
Základním poznávacím prvkem každé helmy určené pro offroad použití je horní "kšilt", který zabraňuje oslnění sluncem a také chrání otevřené hledí přilby od nárazů větví stromů a keřů a do značné míry ochrání horní část helmy od letících kamenů od zadního kola jezdce vpředu. Kšilt je pochopitelně součástí i naší nové vyklápěčky Aventuro Mod a je stavitelný do třech poloh. Součástí je tedy i mechanismus, který umožňuje kompletní odklopení "kšiltu" při otevření a vyklopení přední části helmy. Mechanismus si pamatuje, ve které poloze byl před odklopením, takže se vrátí do předchozí polohy bez nutnosti cokoliv nastavovat. Podobný mechanismus nemá žádná jiná přilba v současné době na světě.
Modularita (odtud název MOD) je základní vlastností nové přilby - helma má větší ventilační otvory než je běžné v kategorii vyklápěcích přileb a součástí bradové části je dokonce prachový filtr se snadnou možností čištění. Design přilby navržený vývojáři Touratech vypadá na první pohled jako čistě enduro a až detailní pohled ukáže modulární koncepci a skutečnost, že se jedná o komfortní vyklápěčku vhodnou klidně i na touringové cestování.
Velká pozornost byla věnovaná optice - plexi nabízí naprosto nezkreslený výhled (optická kvalita Class 1) s možností instalace PinLock nemlžícího vnitřního plexi s možností aretace v otevřených polohách 2.5, 5 a 10 cm s tím, že proud vzduchu nezavírá ani neotevírá plexi z vybrané polohy. V této kategorii přileb pochopitelně nechybí ani integrovaná vnitřní sluneční clona (tmavé plexi) ovládané jedním prstem.
Nicméně při konstrukci se dbalo především na dokonalou ventilaci a co nejvíce univerzální využití tak, aby přilbu bylo možné používat i na cestách s podílem jízdy offroad a hledí bylo zvětšené tak, aby bylo možné použít motokrosové brýle (včetně držáčku řemínku integrovaného do skeletu). A na druhou stranu nechybí příprava pro montáž interkomů různých značek tak, aby jezdec vůbec necítil že v přilbě jsou namontovaná sluchátka.
Přilba je extrémně tichá, velice komfortní a bude se v prvním roce dodávat v sedmi barevných variantách. Předpokládané dodávky začnou od února 2016.
Hlavní rysy přileb Aventuro Mod:
- vynikající ventilace i pro offroad využití
- nastavitelné 3 polohy horního kšiltu s rotací při otevření pčilby a navrácením do vybrané polohy
- demontáž plexi bez použití nástrojů
- integrovaná vnitřní sluneční clona
- tři pevně definované polohy otevření plexi pro zvýšení ventilace
- čiré vnější i tmavé vnitřní plexi vyráběné v Class 1 kategorii neovlivňující průhled (bez deformací)
- Pinlock součástí dodávky (montáž volitelná)
- radikálně snížená hladina hluku
- agresivní offroad styl
- integrovaný filtr v přední části s možností snadného čištění
- vnitřní polstrování z kombinace Coolmax a Thermocool materiálů s vynikajícím odvodem potu
- sedm vyráběných velikostí a šest barevných variant pro sezónu 2016
- výroba v Německu
- cenové rozpětí pro evropskou ECE verzi je 650-750 EUR podle barevné varianty vč. 19% německého DPH (plus rozdíly DPH a dopravy v jednotlivých zemích
milan enduroskola přiložený následující obrázek:
[48.69Kb]
Upravil TomasTT dne 02.11.2015 18:29
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
ty jo ten TT se s helmama rozjel, jinak mi to prijde jak C3 jen s tuningovymi plastiky , ale z te fotky toho vic nejak nejde poznat, typicke cvoky u C3 a tlacitko vyklapeni
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Já se ptám, PROČ míchat jabka a hrušky dohromady. Není mně jasné z jakého důvodu někdo przní povedenou enduro přilbu vyklápěčkou. Možná vyvinuto pro tvrdé jádro německých endurojezdců
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
pred par mesiacmi som premyslal ze na trhu nie je vyklapacka a enduro v jednom... a ze kto to prvy spravi a dobre spravi ten bude mat nemaly predajny uspech
kombinacia + schuberth a TT dava tusit ovela solidnejsiu kvalitu ako NEXX + TT
live fast, die young be wild, have fun
joe - já bych to nebral jako jablka a hrušky, spíš to beru jako hezčí C3, za mě prostě obyčejná vyklápěčka vypadá na enduru blbě. S tím kšiltem už to bude vypadat o dost offroadověji, ale zůstane komfort vyklápěčky, který spousta zákazníků požaduje.
ale všichni chápeme, že na nějaký drsný krosení to zcela jistě nebude.
kdysi jsem měl podobnou helmu od bmw, tam se z toho dala ještě udělat i helma typu jet. Na silnici to bylo bezva ale v bahně jsem se dusil, čili šla do skříně a já si koupil krosovou. Ale já nejsem asi typický jezdec na cestovním enduru.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Mě třeba tenhle typ helmy oslovuje.
Jezdím s C3. Jsem ten, co musím za jízdy smrkat, nosit brýle atd.
Zkoušel jsem si enduro helmy a vadí mi, jak se mi špatně nandavá a sundavá. Jsem zvyklý na komfort vyklápěčky.
Chtěl bych ale štítek, protože občas mi svítí do očí a sluneční clona to nevyřeší. A enduro helmy se mi líbi.
Ale ten komfort, co mi nabízí klapačka nechci obětovat.
Mimo asfalt s motorkou nejezdím a neplánuju to.
Takže já jsem rád, že se objevují helmy, které by mohly být volbou pro mě.
raptor napsal:
za mna absolutna trefa do poziadaviek trhu
pred par mesiacmi som premyslal ze na trhu nie je vyklapacka a enduro v jednom... a ze kto to prvy spravi a dobre spravi ten bude mat nemaly predajny uspech
kombinacia + schuberth a TT dava tusit ovela solidnejsiu kvalitu ako NEXX + TT
paulik78, souhlasím s Tebou naprosto
pavelgs...tak ta je fakt pěkná
za těch 15 let co jezdím jsem s C3 spokojen, ale taky není nejdokonalejší a když jsem měl možnost zkusit Nolanku za cca půlku ceny, tak by mi taky stačila, moje hlava, ani krk tak náročný není a věřím, že mi udělá ten caberg stejnou službu jako TT.
Ale až se vrátí TTomáš z Afriky, ten nás rozmete slohovkama o dokonalosti TT.
A ještě k té helmě musíš mít Companero, aby to slušelo na GS a jsem tam za cenu pěkné 1100 GS
...za rok budou i TT boty určitě...
všude dobře.....doma GSA
milan enduroskola napsal:
S tím kšiltem už to bude vypadat o dost offroadověji
ano,to jsi trefil zcela přesně...to je jediný,o co tady jde.
a Raptor má taky pravdu.Trefa do dnešního trhu....ty selfíčka na FB budou hned o něčem jiným s takovou helmou
z doplňkové výbavy přibudou:
-uši
-číro
- a polep Hello Kity
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ten bradový díl vypadá děsně sflikovaný
Rusák by to vyřešil stejně
Pokud tam nechali ten límec, který tu helmu kompletně uzavře kolem krku, pak se v tom člověk uvaří
pepánku, já bych si raději nejdřív našel na netu fakta, než bych psal blbiny...
nejlevnější c3 pro stojí 15500 a nejdražší c3 pro vyjde na 19500 http://www.geneze...apeci.aspx
hmm za žlutej lak 4 litry, hmmmmm...........
no když vezmu, že teda nejdražší barevná verze c3 pro je za 19500 a aventuro mod barevná bude za 20500, tak mi to vychází 1000 za štítek, když už budem tedy počítat.....
a pokud vemem tu jednobarevnou, uznávám rozdíl bude 2 litry, což je třeba standartní cena za nové tonované plexi
blbý co....
Upravil milan enduroskola dne 17.10.2015 21:53
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS