Pořídil jsem si na 650 GS KN filtr... Je nutné předělávat palivovou mapu,
nebo stační nechat nastavení,jak bylo doposud? Jaký to má dopady?
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Já dal na dakara (střříkačka) nejdřív laufy abylo to znát. O týden později jsem dal KNko a vůbec nic se nezmněnilo
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
...sem někde na netu našel studii, o kolik se zvýší propustnost vzduchu a o kolik s sníží množství bordelu, které se dostane do motoru a výsledky pro KN nebyly přesvědčivé... průtok vzduchu se zvedl minimálně a množství bordelu se taky zvýšilo minimálně takže výsledek je, že papírovej filtr na průtok vzduchu plnně postačuje a použití KN filtru v podstatě poškozuj motor., protože propouští více bordelu...
ale co je na tom pravdy netušim... já mám osobně taky otevřený filtr...
Jde mi o to,jestli se zvedne spotřeba, jestli to nebude mrvit motor atd...
Asi bych se na to vykašlal a nic nepřeštelovával, ale nechci, abyto mrvilo motor...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
KN má větší průchod vzduchu a menší čistící schopnosti.....jde to vždy ruku v ruce...
třeba kdysi u starých závodních motorů aby to jelo, se používaly jen síťky (na mouchy )
jak jsem tu už někde psal, otevřený filtr má smysl u otevřené koncovky včetně laděných svodů, kdy člověk honí výkon, pro běžné cestovní použití NE...nebo na cestu do zemí, kde nechce filtr měnit, ale jen prát a potom mazat...tam kde stejně má otevřenou soustavu bez katu...a reději obětuje menší čistící schopnosti před zanesením papíráku...
Motor ti to zmrvit nemůže, každý KN filtr je počítaný na danou motorku. A propustnost vzduchu bude řádově o pár procent vyšší. I kdyby si jel bez filtru, tak směs nebude natolik chudá aby jsi podpaloval ventily. Osobně bych to toho vůbec nešahal, protože stejně potřebuješ laditelnou jednotku a hlavně šikovného ladiče.. Já mám na 11 KN+laďák bez katu a jde nádherně od spodu. Na K12R mám to samé, a jde lépe od spodu i ve vysokých otáčkách. Každý motor ma jinou koncepci a jinak reaguje na odšpuntování
Mal som KNfilter na Afrike išlo to podstatne lepšie, spotreba bola menšia o 0,5l ale aj s ladakom. Jazdil som BMW R100GS/PD mal som tam ten istý filter, spotreba o 0,3l,plus laďak výkon išiel hore. Čo sa týka filtrovania dam ruku do ohňa, že to nieje horšie ako papierák. Bol som v Rusku kopa prašných ciest, po príchode domov som čistil filter ,vypadlo z neho taká dobrá štamprla prachu. Tak zo zvedavosti som bielou handrou pretrel airbox pod filtrom bolo to čisté. Moja skúsenosť, ja tomu verím.
Pokud máš stříkačku dáš ho tam a jedeš. Motoru se nic nestane. Mám 1150 svody, laďák a KN. Spotřebu neřeším ale jede lépe od spoda. Je to hodně znát v terénu. Co se týče KN mám ho i v autě a pohodička.
profesor
No tak taky přidám z jinýho soudku, a i trochu jinej názor. KNko jsem měl kdysi ve 2 silničních motorkách. Obě, rýžový kelímky. Vždy, při údržbě filtru, byl lehký prachový povlak uvnitř airboxu pod filtrem,, jednoduše, řečeno byly vidět šmouhy od prstu uvnitř airboxu. S papírákem se mi to nestalo nikdy a prostor pod filtrem byl vždy sterilně čistý. U kwaka pod KNkem bylo sajrajtu víc, než-li dost. No nevím přátelé, já osobně svý motorky miluju a vědomí ,že do motoru se mi dostává víc prachu, nežli s papírákem, by mě nenechalo v klidu. Tyto věci s KN jsou i na jiných forech, věnovaných třeba konkrétním strojúm. Souhlasím s tím, že do prachu a terénu, kde je filtr často praný , opečovávaný, to má možná smysl, ale osobně bych si jej, po vlastních zkušenosti, do cestovní motorky nebo auta nedal. Výhody, dle mě na cestování a jezdění po silnici nemá KN tak diametrálně výhodné, abych jezdil s vědomím, že filtr filtruje méně.
Kluci ale to je supr řazení Na Stadionu S11 jsem taky chvíli jezdil a paráda
Akorát nevím,jak by šlo realizovat řazení na 5ti stupňový převodovceTo by jsi měl asi chvílema páčku spojky za řídítkem
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----