Ahoj všem :-) Mohl by mi někdo prosím poradit, jaký vzduchový filtr a pár dalších drobností?
1. V katalozích HF a podobně jsem žádný vzduchový filtr pro R120GS nenašel.
2. Jaký olej ? Typ,viskozita?
3. stalo se vám nekdy, že by motorka přestala bez jakékoli hlášení chyby jet ,jakoby nebyl benzín? A potom zase jela? ( spínač bočního stojánku to není ).
1. Dělá se K&N a UNI (Austrálie), pozor - existuje ještě UNI v USA, což je něco jiného... Oba jsou "doživotní" a čistí se jinou metodou (KN čistící sada), Uni- čistící kapalina (víceméně terpentýn) a impregnace v obou případech speciálním olejem.
2. podívej se do návodu k obsluze ale tuším to je 20W50 a hlavně zkus projít diskuze na různých fórech na téma syntetika nebo minerál a najdeš materiálu ke čtení dost a dost.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
K tomu oleji se podívej na toto téma: http://www.bmwgs....read_id=42
A co se týká toho, že občas přestane jet, tak se o tom nikdo zatím nezmiňoval a asi budeš mít nějaký technický problém. Teoreticky je možné, že výměna svíček by mohla pomoct. Taky by bylo dobré dát mašinu na diagnostiku alespoň pro odečet chyb.
K tomu nejetí - může to dělat Hallův snímač, neboli snímač otáček klikového hřídele. U aut se stává, že jedeš a najednou nejedeš. Necháš to chvíli vystydnout a zas jedeš. Snímá polohu klikovky a vlastně když nejde, tak řídící jednotka neví kdy má pálit, protože neví jak je natočený klikový hřídel a tím pádem píst. Oprava je výměna. Dokonce když jsem se bavil s Docem, tak mě taky řikal, že se mu něco takového stalo na jeho bejvalce 1200GS.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Takže svíčky to nejsou, je to tak jak říkáš, zahřeje se a nejede... pak schladne a zase jede dokud se nezahřeje, tak po cca 5-10 km od studeného startu. Jsem z toho docela neštastný, mám ji jen chvíli ,najel jsem zatím jen 2500 km a tohle. Zítra ji odvezu na vozíku na diagnostiku.Tak jsem zvědav na co příjdou .
www.motogaraz.cz
Tak mi zrovna volali ze servisu, je vadná nějaká elektronika, která řídí benzínové čerpadlo. Cena dílu cca 1500 KČ, bude nejdříve za týden. Aspon, že to není tedy nic velkého.
www.motogaraz.cz
TomasTT> hele, nahodou jsem v sobotu u pneu Cerveny potkal Milana od TT a tak jsme se trochu bavili o moji "lestence" . Doporucoval mi prave filtr UNI - molitan. Trochu mi nasadil brouka, puvodne jsem nechtel experimentovat a dat bud papirak z druhovyroby nebo KNko. Mas zkusenost, co mi prinese (krom moznyho-nutnyho prani filtru) prave ten UNI? Ze prej ma nejakou nohavici v sani, ktera chyti nejhrubsi necistoty typu much a vobili... Nejaky srovnani filtru? Jo a kdyz uz byl rozjetej, hned mi doporucoval Ysvod. Ze prej jde motor potom lip odspodu... Kurna, nedela von obchodnika?
Cycli napsal:
K tomu nejetí - může to dělat Hallův snímač, neboli snímač otáček klikového hřídele. U aut se stává, že jedeš a najednou nejedeš. Necháš to chvíli vystydnout a zas jedeš. Snímá polohu klikovky a vlastně když nejde, tak řídící jednotka neví kdy má pálit, protože neví jak je natočený klikový hřídel a tím pádem píst. Oprava je výměna. Dokonce když jsem se bavil s Docem, tak mě taky řikal, že se mu něco takového stalo na jeho bejvalce 1200GS.
to jsem mel na minule 1200gs kolem 15.000km
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Slavek-xxx napsal:
TomasTT> hele, nahodou jsem v sobotu u pneu Cerveny potkal Milana od TT a tak jsme se trochu bavili o moji "lestence" . Doporucoval mi prave filtr UNI - molitan. Trochu mi nasadil brouka, puvodne jsem nechtel experimentovat a dat bud papirak z druhovyroby nebo KNko. Mas zkusenost, co mi prinese (krom moznyho-nutnyho prani filtru) prave ten UNI? Ze prej ma nejakou nohavici v sani, ktera chyti nejhrubsi necistoty typu much a vobili... Nejaky srovnani filtru? Jo a kdyz uz byl rozjetej, hned mi doporucoval Ysvod. Ze prej jde motor potom lip odspodu... Kurna, nedela von obchodnika?
Wono se to tady nějak nedořešilo a já teď taky nevím do čeho jít...
Unifiltr nebo K&N?
Je někde nějaké srovnání? NEbo máte zkušenosti?
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Srovnání jsem taky nikde nenašel. Teď mám v motorce KN jede to s ním dobře spotřeba taky OK 5-6l/100km. Na konci prosince jedeme do tunisu tak do písku jsem chtěl filtr, který pochytá co nejví nečistot jednoduché praní ne jako KN přípravky sušení atd... TT doporučení UNI i kvůli nohavici v ,,chobotu´´ ninimum písku se dostane až do airboxu. Nevýhoda o cca až 0,5l vyšší spotřeba a lehký úbytek výkonu oproti KN. Objektivní porovnání budu moct udělat v lednu až se vrátíme. Samozřejmě záleží na podmínkách provozu KN je filtr skoro průhlený - s vyšší propustností vzduchu nž normální do písků si myslím ne příliš vhodný.
R1150 GS Adventure
Já střídám KN a UNI podle toho, kam jedu. KN je super ale to čištění je pakárna. Uni má ty nevýhody (zase je levnější) ale vůči motoru je podle mě šetrnější a když člověk jede čtvrtý v partě po pistě, tak pochytá spoustu prachu a ta punčocha to pěkně pobere. Jsou lidi, co nedají dopustit na papírové filtry ale jakmile jednou namokne, kombinace jemného prachu a vody znamená konec...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Bacha na to, když dáš do sání tu punčochu a máš KN, tak to pojede hodně blbě. Vyzkoušeno.. KN chce proud vzduchu a ta punčocha to dost omezí. Já dával na hrdlo sání gumičkou dámskou punčochu. funguje to na hrubý nečistoty ale písek a prach to během pár kiláků zalepí a pak to střílí, nejede....
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak pro informaci ohledne filtru:
Cizakovi se na Ukrajine dostala voda a blato do airboxu, protrhlo to original papirovej filtr (u HP2 papirak!!!) a mel z prdele kliku, ze to skoncilo v sacim potrubi a ze motor nezkousel ani natocit a nechal se odtahnout. Jelikoz jezdim skoro porad po silnici, koupim KNko a kdyz bych vyrazil do terenu, prikoupim i UNI s nohavici. Beztak na tech gumach se jinde nez po silnici nebo maximalne sotoline jezdit neda.
Tomasi, kolik u vas stoji UNI a KN filtry?
Taky to řeším KN + UNI podle povrcu KN stojí přesně 1325kč + cca 400kč malá sada na čištění a mazání. Je pravda údržba kn je celkem pakárna
R1150 GS Adventure