Koupil jsem vodníka 2016 včetně Dynamic ESA atd., ale má "jenom" Rain a Road "palivovou" mapu. Chci se zeptat, jestli nevíte, jestli lze dodatečně softwarově (nahráním) rozšířit nabídku "palivových" map (Dyna, Enduro...), nebo to s sebou nese i nějaké HW úpravy? Případně jestli toto vůbec lze provést a BMW to nabízí??
Díky!
Oživuju téma trochu jiným směrem – nedá se někde zjistit, jaké rozdíly (křivka výkonu, krouťák) jsou při jednotlivých palivových mapách (Dyna, Rain, Road…)? Já akrát vím, že na Rain to nejede, na Road normálně a Dyna používám furt
Tak hlavne nejde jen o odezvu na plyn ale jde i oto ze v ruznych rezimech je jinak nastavene abs asr esa . Vykon je porad stejnej jen moto neni na rain tak agresivni jak na dyna
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Protoze spravne by se ten propoj nemel na silnici pouzivat. Je na odblokovani endur modu a je jasne ze v lese nepijedes na tempomat. Je to sichr
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Protoze spravne by se ten propoj nemel na silnici pouzivat.
a duvod...? ja ho tam mam furt.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Palivové paměti jsou něco jako nastavení sedaček. Nic jinýho. Nějaké nastavení podvozku v kombinaci s nějakým nastavením reakce na plyn popř. s nastavením ABS a protiprokluzu. Enduro mód je prostě měkký podvozek s umrtveným plynem, Enduro Pro navíc vypíná ABS a kontrolu trakce... takže nechápu, proč by se to nemělo zapínat. A od té doby co mám snížené sedlo jezdím taky prakticky jen na enduro...
pod trvalým dohledem
petr_v napsal:
Oživuju téma trochu jiným směrem – nedá se někde zjistit, jaké rozdíly (křivka výkonu, krouťák) jsou při jednotlivých palivových mapách (Dyna, Rain, Road…)? Já akrát vím, že na Rain to nejede, na Road normálně a Dyna používám furt
enduro je utlumený na sto kobyl, tipuju, že rain taky?
pod trvalým dohledem
Čtu tady ty příspěvky a nechápu.... To LC je skvělý i právě proto, že elektronika motorku v okamžiku přenastaví tak, aby jezdci lépe vyhověla, lépe odvedla práci, byla v daných podmínkách pohodlnější, rychlejší, schopnější... Z nějakého důvodu mám tu zkušenost, že na rozdíl ode mne, to málo kdo používá ( přepíná ), a zřejmě se v tom málo kdo orientuje, a je to škoda.
Např. kamarád, závodník na motokárách, kroskách, teď i na silničních motorkách, člověk kterej dováží motorky a prodává a jel snad na všem, co se kdy vyrábělo mi nedávno řekl, že to jeho LC - vodník (podíl chlazení vzduchem 65%) je takový nějaký tvrdý, míň příjemný, než byly tkz. vzducháče (podíl chlazení vzduchem 73%). Když jsem s ním dal řeč, vyšlo najevo, že když si před dvěma lety dovezl LC z Itálie, já už jsem na něm nějakou dobu jezdil, tak jsem mu vysvělil co jak se na stavuje a proč. No a protože on je ten závodník, tak si tam naklikal Dynamickej mód a tvrdej podvoze a od tý doby na to nesáhl.... Jak tokovej člověk může hodnotit vlastnosti LC.
Určitě si zvykněte přepínat můdy, ale nečekejte, že přepnutím módu budete mít najednou krosku nebo supersport, Bude to pořád ta samá motorka, jen s jiným nastavením. To taky málo kdo chápe, nebo nechce chápat.
Každej mód má set nastavení pro el.plyn (palivovou mapu), kontrolu trakce, ABS a podvozek. Všechny základní módy (bez čipu pod sedlem) jsou určený pro standardní pneumatiky na asfalt, ty jsou na motorce na prodejně. Ani v jednom módu není utlumenej výkon motorky a na plnej plyn má motorka v každým módu 125 koní. Liší se to jen v citlivosti plynové rukojeti v první fázi otočení.
1.Turistickej mód je nejvíc neutrální. Reakce plynu, podvozek, kontrola trakce i ABS jsou nastavený akorát aby člověk bez problému namrskal 300,400 km pohodlně na okrskách v cestovních rychlostech, kdy není podvozek zatěžovane prudkou akcelerací ani prudkým bržděním a podvozek je dost komfortní ale ještě dost přesnej na pěkný kličkování v zatáčkách, pootočení plynem taky neutrální, takže motorka zrychluje kdy má, ale nijak neotravuje zbytečnou živostí a neunaví. O aktivitě ABS a kontroly trakce v tohle režimu ani nevíte, protože jsem jejich zásach nezaznamenal, což je podle mne pochvala pro jejich nastavení. V krizovce by se jistě ozvaly. (Pokud se člověk samozřejmě nerozjíždí na štěrku atd.)
2. Dynamickej mód, určenej pro sportovní jízdu. V tomhle režimu chceš jet rychle (pokud na to jsou podmínky), chceš aby i drobnej pohyb plynem byl okamžitě znát, chceš tuhej podvozek, o kterej se můžeš opřít v rychlosti a v náklonu v zatáčce, tuhej podvozek je daleko přesnější na řízení a kontrola trakce pokud možno nezasahuje, aby umožnila co nejlepší akceleraci na výjezdu ze zetáčky a neubírala na zrychlení, nad tím, že je v tomhle ražimu podvozek nepohodlnej-udrncanej, nemáš čas přemýšlet . Tímhle stylem se stejně nejezdí celej den. No a ABS počítá s prudkým bržděním do zatáček, takže si drží taky odstup. ta motorka sportovní jízdu umí.
3. Režim do deště je pravej opak dynamickýho můdu. Začne chcát a ty chceš v klidu dojet. Na dešti jedeš v klidu, hlavně plynule a v nižších rychlostech. Měkkej podvozek krásně kopíruje cestu a drží kolo neustále na zemi. Nic víc po něm teď nechceš. ABS i kontrola trakce jsou teď nejcitlivější, protože mají udržet motoku na kluzkým povrchu. v tomhle režimu ty kontrolky fakt dost blikají.
4.Enduro mód je pak pro jízdu v terénu, na standardních pneumatikách. Nižší rychlost, nerovnosti v terénu, takže podvozek na měkké nastavení, plyn má tupou reakci, protože když jedeš ve stoje, nebo to s tebou v terénu hází, nemůžeš bejt s rukou na plynu tak přesnej a citlivá reakce plynu by způsobyla ucukanou jízdu. Tupá reakce umožní plynulou jízdu. Kontrola trakce je potlačená, abys mohl ze zatáčky pod plynem s lehčím smykem a ABS počítá s bržděním na nespevněným povrchu. ( jinak enduro mód je dobrej i do města, nebo se mi osvědčil Třeba v horní části Stelvia, když jsem měl s manželkou za zády za sebou asi 300km a šplhali jsme jednu vlásenku za druhou, )
Každej mód má přednastevenou tuhost podvozku, ta jde ale během používání toho kterýho módu přepínat, takže když celej den jedeš na Tour s normálním podvozkem můžeš si podvozek na horších úsecím změkčit a nemusíš přepínat můd.
Po instalaci čipu pod sedlem se děje toto:
Aktivuje se další mód: Enduro Pro, kterej je určenej taky do terénu ale ve vyšším levlu. Je určenej pro speciální pneu do terénu- pro špunty. Taky se v tomhle režimu aktivuje tvrdej podvozek, zřejmě se počítá s drsnější jízdou, kde jsou i skoky, vyšší rychlost v terénu atd, tlumení by mohlo jít na doraz.
Další důležitou věcí je paměť přenastavení podvozku. Jestliže bez čipu se po každém přepnutí módu nastaví předem výrobcem určený level tlumení, s čipem, pokud v nějakém módu podvozek upravíš, zůstává změna i na příští použití tohoto můdu.
Poslední zásadní věc. Když bez čipu vypneš kontrolu trakce a abs, po dalším nastartování jsou oba systémy automaticky funkční. S čipem zůstanou po dalším startu vypnutý.
Neni jedinej důvod nepoužívat čip (propoj je přesnějši označení) na silnici. Nijak to s tím nesouvisí.
Upravil Pamilton dne 02.09.2017 21:53
BMMW R1200GS LC 2014
ja pouzivam jenom Road a RAIN... Dynamic je na mne moc uskakany... toho jsem si na 800 uzil uz dost.
U RAIN je solidne vybuzeny ABS a protiprokluz a fakt to varuje brzo.
NICMENE.. prepinam ESA tak kazdejch ~500 metru .. hard jen na rovnym povrchu.. ale porad osciluju mezi SOFT a strednim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zdravím. Chci poprosit jak přepnout módy za jízdy. Mám GS lc 2015. Na RS lc 2015 co jsem mě, stačilo nastavit co člověk chce za jízdy a ubrat plyn a jet max 50 a preplo se to. . U GS to nejde. V návodu je macknout spojku a plyn do "neutralu" ale nic se neděje. Svítí zvolený mód, dole pod tím se objeví mód co chci se šipkou a nic. Děkuji za rady.