Ze schematu se mi jevi ze na 100GS je spolecna civka pro oba valce a ze tedy pali obe svicky pri kazde otacce motoru. Je to tak?
Tim padem pokud mam vzdy pri kontrole levou svicku spravne opalenou a pravou cernou tak nemuze byt vadna civka. Prohozenim kabelu s fajkou pak vyloucim zavadu na fajce nebo kabelech.
Pája
Ano. Cívka je jedna. Obě svíčky pálí společně.
Svíčka je černá od bohaté směsi nebo od spáleného oleje?
Kompresi máš na obou válcích stejnou? Mechanický stav motoru - spotřeba oleje?
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ano. Cívka je jedna. Obě svíčky pálí společně.
Svíčka je černá od bohaté směsi nebo od spáleného oleje?
Kompresi máš na obou válcích stejnou? Mechanický stav motoru - spotřeba oleje?
Svíčka je suchá a černá jako od bohaté směsi. Spotřeba oleje je Ok,
tlaky L 9,3BARu, P 9,1BARu (otevřený plyn) a motor jede pěkně a necuká. Vlastně občas sebou škubne na volnoběhu, jakoby chtěl chcípnout, ale nechcípne.
Hlavně ale nestartuje tak jak bych si představoval. Studený motor chytá hodně váhavě a ikdyž je teplý tak nestartuje hned. Třeba startovací klikou jsem motor nikdy nakopnout nedokázal.
No prostě se teď v zimě připravuji co bych ještě poléčil a chci si k tomu nakoupit potřebné díly. Věřím, že pokud přijdu na to proč je pravá svíčka černá a zlepším její hoření tak to startování bude lepší.
Mám v plánu si vyrovit kovový nástavec na svíčku, abych mohl za chodu motoru zkratovat svíčku a tak otestovat jak to jede na jeden válec a druhý.
Prohozením zapalovacích kabelů vyloučím problém v elektrice a pak zbude už jen bohatost směsi.
Na karbece to tipuju.
Přece jen byly při koupi v žalostném stavu a hladinu ani jehlu jsem zatím nekontroloval. Jen čistil kanály a sprovoznil sytič pak seřídil volnoběh a udělal podtlaky. Od té doby jsem najel cca 8 tis.
Na jaře to startnu, projedu a pak zkusím poléčit
Upravil paja1 dne 26.01.2018 17:18
Pája
Já když sem koupil stovku,tak se mě vobčas ulejval levej válec,netěsnil jehlovej ventilek a karbec dokázal za jízdy začít protýkat tak,že sem měl nohu durch od benzínu. Jednou při vyjížďce provizorně vyřešeno snížením hladiny a provizorně to fungovalo. Koupil sem sadu těsnění na karbece,membrány,jehlové ventilky,karbece rozházel,dal je do ultrazvuku a seskládal a od té doby mám pokoj. Ale špiní se mě levá svíčka,vždycky po 10 000km je dost špinavá a přisuzuju to bočáku. Ikdyž parkuju výhradně na hlavním stojanu,tak ty menší zastavení na bočáku absolvuje.
Nakopávačkou to nastartuju jen teplý,u studenýho motoru to musí pořádně zatočit.
Ale teplej chytá líp jak moje 1150ka.
Tonda napsal:
Ano. Cívka je jedna. Obě svíčky pálí společně.
Napadlo me.
Co kdyz je jedna strana cerne vypalena vladtnost systemu kdy obe svicky pali najednou. Staci maly rozdil v odporu kabelu a jedna svicka musi mit zakonite slabsi jiskru nez druha.
Mate nekdo obe svicky vypalene stejne a pri tom starsi kabely a fajky?
Pája
Pokud vím, tak obě svíčky zároveň ti pálí i u 12ky a všech ostatních modelů mezi tím.
U modelů se vstříkováním dokonce i vstřiky dávají oba zároveň a jen klapky a vačky pak určí, kdy se směs ( z obou dávek benzínu, který se tam "nahromadily" ) nasaje do spal. prostoru.
Tady máš fotku starých svíček, který jsem měnil ve čtvrtek viz. moje vlákno na prodej stovky
Mr GS přiložený následující obrázek:
[351.64Kb]
Upravil Mr GS dne 27.01.2018 09:33
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Taky jsem tu chtel dat fotku. Od jara jsem ji silazoval a vcera jsem ji za boha nenasel
Kazdopadne ty tvoje jsou suche a cerne obe hlavne leva. U me motorky je jedna krasne vypalena s izolatorem dohneda a bez sazi.
Upravil paja1 dne 27.01.2018 12:15
Pája
Jasný, poštelovat karbeci to asi trochu chce, ale šlo o to, abys viděl, že jsou obě stejný...
Jinak oprava mnou výše zmíněného... na 12ce už to prej řídí jednotka a svíčky palí na střídačku, ale ještě do 1150 včetně to bylo stejně, jak dvouventil.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak mi to nedalo a udelal jsem fotky nove.
Svicky jsou obe mokre od posledniho podzimniho neuspesneho startu diky vybite baterce
Je videt jak se leva pekne vypaluje a prava zustava cerna.
paja1 přiložený následující obrázek:
Ještě jeden dotaz... máš stejně seřízený plynový lanka k oběma karbecům? Já jsem byl včera poučen, že mám jedno volnější a že to je pravděpodobně příčina problému. Startuje to sice pěkně, ale blbě drží volnoběh a dokud se to pořádně neohřeje, tak to chcípá a je to takový "rozhrkaný". U svíček nemám takovej rozdíl jako ty, ale přece jenom je to poznat a v průběhu ořívání motorky je jasně pohmatem znát, jak se jeden válec (hlava) hřeje víc a rychleji, než druhej. Pak byl tlakem prstu jasně odhalen vyšší "napnelizmus" u jedné strany, což způsobovalo menší přidání plynu... stačí nahrubo dotáhnout lanko v bovdenu a pak doštelovat šroubovákem doraz na přesno.
To samý i u lanka sytiče...
Upravil Mr GS dne 29.01.2018 12:25
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Ještě jeden dotaz... máš stejně seřízený plynový lanka k oběma karbecům? Já jsem byl včera poučen, že mám jedno volnější a že to je pravděpodobně příčina problému. Startuje to sice pěkně, ale blbě drží volnoběh a dokud se to pořádně neohřeje, tak to chcípá a je to takový "rozhrkaný". U svíček nemám takovej rozdíl jako ty, ale přece jenom je to poznat a v průběhu ořívání motorky je jasně pohmatem znát, jak se jeden válec (hlava) hřeje víc a rychleji, než druhej. Pak byl tlakem prstu jasně odhalen vyšší "napnelizmus" u jedné strany, což způsobovalo menší přidání plynu... stačí nahrubo dotáhnout lanko v bovdenu a pak doštelovat šroubovákem doraz na přesno.
To samý i u lanka sytiče...
A teď už Ti volnoběh na sytič drží?
Dum spiro,spero.
Je to lepší, ale chce to doladit asi "budíkama". Taky už neproběhl další studený start, takže těžko hodnotit. Víc jsme to neřešili, protože pán (nový majitel) si to chce pak dodělat sám, podle sebe.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Biker755 napsal:
Když to natočím,stačí zlehka přidat plyn a běží to Ok.
tak bych zkusil přidat ten sytič (dopnout víc lanka), jestli to jde...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mě to na sytič taky nechce držet volnoběh. Musím tomu pomoct plynem. Taky záleží,jakej máš volnoběh,pokud po zahřátí třeba jen 1000-1100ot.,tak mě to chcípalo hodně,ale když si dám volnoběh třeba na 1300ot.,tak už je to výrazně lepší.
Ještě k tomu seřízení lanek: Napřed lanka zcela povolit,nastartovat s budíkama,nebo šlauchváhou a pomocí dorazových šroubků seřídit volnoběh,aby šli oba stejně,potom až dotáhnout jedno lanko tak,aby byla malá vůle na bovdenu a k tomu doštelovat druhé lanko,aby tahalo na šlauchváze stejně.
Mr GS napsal:
Ještě jeden dotaz... máš stejně seřízený plynový lanka k oběma karbecům? Já jsem byl včera poučen, že mám jedno volnější a že to je pravděpodobně příčina problému. Startuje to sice pěkně, ale blbě drží volnoběh a dokud se to pořádně neohřeje, tak to chcípá a je to takový "rozhrkaný". U svíček nemám takovej rozdíl jako ty, ale přece jenom je to poznat a v průběhu ořívání motorky je jasně pohmatem znát, jak se jeden válec (hlava) hřeje víc a rychleji, než druhej. Pak byl tlakem prstu jasně odhalen vyšší "napnelizmus" u jedné strany, což způsobovalo menší přidání plynu... stačí nahrubo dotáhnout lanko v bovdenu a pak doštelovat šroubovákem doraz na přesno.
To samý i u lanka sytiče...
toz to mel uplne ro****any a muselo to byt aji sliset dyz zaklapnes plyn ze se jedna klapka zavre driv jak druha...takovy dvojity cvaknuti...musi se to poradne udelat na budik nebo slauch jak na volnobjech tak pod plynem.to siticovy lanko se taky nemusi poradne vracet, skusit prstem esli se to zavira a zkontrolovat to syticovy tesneni jesi neni foukly ten papir. Proste se stym pomazlit.
Kupredu spatki ni krok...