Zdarec, při výměně olejoveho filtru jsem narazil na problém a to se starým filtrem.
Nejde totiž ten starý vysroubovat....
“Ořech” na filtry preskakuje, filtr se ani nehne...
Zkusil jsem i přes dva hřeby, vrazeny do filtru, přes páku pootocit a nic...
Nějaká rada, zkušenost? Diky
Pokud mas miskovy klic, tak přes nej do filtru ze spoda nazen třeba 4 vruty. Mozna to pak pujde. Nebo si nahrej novodurovou rouru naraz ji na nej poradne nech pekne schladnout a pak to přes dirku v roure a paku zkus.
Moc si nedokážu představit, jak může klíč na filtry přeskakovat... máš to určitě POŘÁDNĚ a rovně nasazený, když to povoluješ? Stačí jenom lehce zešikma a pak to přeskakuje.
Jestli jo a nezabere ani výše zmíněnej novodur, tak ti asi nezbyde nic jinýho, než něčím celej ten filtr propíchnout a pak to povolit vzniklou pákou. Připrav se na to, že to moc propíchnout nejde. Chce to něco fakt ostrýho, aby to prošlo.
... no a na závěr bych šel poděkovat tomu neandrtálcovi, co to utahoval Moment na olej. filtr je dle manuálu 10Nm / na některých filtrech je uvedeno 20Nm ...každopádně to není zadní kolo a momenťák není sprostý slovo
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mě se už stalo,že se mi protočil filtr dokonce v pertlu na vrchní straně a to je taky paráda,tzn.rozdělat filtr jako konzervu,vybrat vnitřek a vyrobit klíč z trubky,aby lehce zasahoval do děr filtru a pak s tím vrškem opatrně točit ven:-)
Budes muset bojovat . Resim to dost casto kdyz lidi nepouzivaji momentak nebo nenamazou gumicku. Musis do filtru udelat dve diry a narvat tam velky siky nebo kleste na segerovky a povolit to. Nekdy se stane ze filtr roztrhas a budes ho po kusech trhat ven. Ale jde to akorat se priprav na boj
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Pred 10ti lety u 1150ky se mi stalo nemlich to samy. Je tam pristup jak penezum. Udelal jsem chybu, ze jsem olej menil na studenym motoru. Takze pomohlo jen filtr rozervat sikama, nahrat horkovzduskou a pak zapacit... Hodina a pul prace, ale dobry pouceni pro priste.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
No, rady už tu proběhly a držím palce, abys nemusel filtr 2 hodiny vysekávat, jako jednou kdysi já. Propichování a páka nepomohlo, obal filtru se začal párat. Od té doby ho utahuju víceméně jen rukou...
Díky moc za rady ještě jsem se na to vůbec nedostal, ale líbí se mi nápad s klíčem na filtry a do nej skrz šrouby, jen klíč jsem měl pujceny, tak čekám až budu mít svůj
Mi se to stalo u studeného motoru..kdy jsem nechal olej vykapat přes noc. Od té doby, povoluji filtr dokud je motor teplý. Tehdy jsem si vyrobil přípravek ve tvaru F ( dva hroty na páce ) a tím jsem to naštěstí v pohodě dostal ven.
Děkuji za rady dnes jsem na to vyletěl... klíč na filtr jsem čtyřikrát provrtal, nasadil a skrz díry vrazil čtyři vruty... filtr neměl žádnou šanci vzdorovat a byl během chvilky venku žádné jiné improvizace nebyli potřeba
Dělám to podobně, jen používám Texy - zavrtají se samy. Potřeboval jsem to 2x - jednou přeskakoval klíč na KN filtru a jednou neseděl miskový klíč na polském filtru.
God, Gun & BMW