Zdravím chlapci,
potřebuji poradit, dnes jsem vyndával tlumiče a při vyndání zadního tlumiče jsem zjistil že závit který je v kardanu, ten do kterého se šroubuje ten šroub co drží spodek tlumiče je trochu strhnutý....
Všechny ostatní šrouby které držely tlumiče jsem nahřál a šlo to dobře..
Tenhle jsem nenahříval - nevím jestli se má....ale při vymontovávání to nijak extra ztuha nešlo...ani zbytky po lepidle jsem tam nenašel...spíš to bylo i vevnitř od šmíru.
Je možné že jsem si to zničil sám při vymontovávání bez nahřátí nebo jak by se to mohlo stát??
no, ještě jsem to nezkoušel dotáhnout...jen se mi ten závit nelíbí a připadne mi napůl ohrkanej...neví někdo momenty dotahování tohoto šroubu a popřípadě všech co drží tlumiče..?? Patří tady na tenhle taky lepidlo??
já bych tam osobně nedělal žádný pouzdro ale zkusil bych to protáhnout opatrně závitníkem a pak ten sroub lehce namáznul lepidlem na závity.
BMW r1200gs Adventure 2012 Aprilia Scarabeo 500 light 2013.
BMW C650GT
Honda CB750KZ
Utahuje se na 52nm a ty vlozku musis vetsinou vymordovat nasilim. Ja to delam 10 zavitovkou a matkama nekdy je to fest zarostly
... servis a diagnostika BMW Motorrad
jouda1 napsal:
já bych tam osobně nedělal žádný pouzdro ale zkusil bych to protáhnout opatrně závitníkem a pak ten sroub lehce namáznul lepidlem na závity.
To je taky moznost ale potrebuje vyndat to pouzdro a rozchodit ho aby bylo navolno. Kdyz bude drzet bude to na prd
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Při opravě tohoto závitu musí pouzdro ven (na obr. - č.2)- tak jak píše Milan.
Musíš to okolí ohřát a invertním přípravkem "vycukat" ven - někdy to drží fest.
Pak tam získáš místo na "převložkování" - dělávám to Helicoil vložkou - pak už je to "na furt". To pouzdro by mělo "chodit" v kyvce s odporem - ale chodit musí. Slouží k tomu, aby se vymezila vůle mezi "nohou" tlumiče a kyvkou a tím byl tlumič správně pevně dotažen.
Utahovací moment je dole 58Nm + Loctite 243
nahoře 50Nm
Když je mám z kyvky venku, tak je před montáží lehce máznu Optimoly paste TA (dnes Molub-Alloy paste TA ).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Wurth dělá ještě závitové vložky klasické. Mám takhle opravené závity pro zadní blatníček a drží to maximálně.
Nejdříve se vrtá větší díra, pak se udělá nový závit a zahloubení pro vložku, následně se tam vložka natočí tvářecím závitníkem (může se ještě zalepit loctite).