Zdarec, měl bych dotaz na 1200 GS. Tak jako řada lidí nemám finance na ADV verzi, proto se dívám spíše na levnější sourozence Pokud jde o GS 1150 Adv, tak v tom jsme na bazaru nic moc extra neviděl ale zaměřil jsem se na 1200 GS, kolem roku 2006 . Můj dotaz zní, dá se s tím trochu do terénu? Nejde mi o hard offroad, ale spíš lesní/polní cesty, šotoliny, ať to zvládne Bosnu i vyjet na nějakou poloninu na Ukrajině.
Mám pochybnosti hlavně kvůli zdvihům a litinovým ráfkům.. Tak pokud s tím máte někdo zkušenosti, dejte prosím vědět
No z litinových ráfků bych měl taky strach... A proč by nemělo gs zvladnout sotolinu? Znám fotky kdy ukrajinské poloniny jedou pomalu na čopru... Je to o jezdci...
To sice stačí, ale ptal se na 12 klasiku ne advika.
Lehký terén 12 dá a znám pár pošuků co s ní jezdí docela hrubě. No a pak se jednou za čas staví vyměnit prasklé šrouby na zadním tlumiči, občas zadní ložisko...ale to už je spíše motokros. Soustřeď se spíše na ABS, a stav v jakém motorka je.
..... dokonca špecialisti (nie je) tvrdia, že na seriózny off..... je lepšia "malá" 1200 GS po určitých úpravách (kolesá, tlmiče). Takže ľahkých šotolín a lesných ciest by som sa vôbec neobával - tak, ako tu už bolo povedané.
Roman92 napsal:
Zdarec, měl bych dotaz na 1200 GS. Tak jako řada lidí nemám finance na ADV verzi, proto se dívám spíše na levnější sourozence Pokud jde o GS 1150 Adv, tak v tom jsme na bazaru nic moc extra neviděl ale zaměřil jsem se na 1200 GS, kolem roku 2006 . Můj dotaz zní, dá se s tím trochu do terénu? Nejde mi o hard offroad, ale spíš lesní/polní cesty, šotoliny, ať to zvládne Bosnu i vyjet na nějakou poloninu na Ukrajině.
Mám pochybnosti hlavně kvůli zdvihům a litinovým ráfkům.. Tak pokud s tím máte někdo zkušenosti, dejte prosím vědět
Je terén a terén, každý si pod tím představuje něco jiného...šotoliny, suchý cesty a žádný extremní výjezdy kde bys pořád spojkoval nebo se hrabal někde v bahně úplně v pohodě. Ale jakmile se přtvrdí - motorka to taky zvládne, ale časem Tě čekají velké investice, opravy a zjištění, že takhle konstrukce na to není....(rozvodovka, spojka, hřídel, tlumiče, šrouby, letmo kolo....)
ALU ráfků se bát nemusíš, ale pokud motorku budeš teprve vybírat, šel bych do drátů a do verze bez posilovače brzd...
Mam 12ku GS na litinovych rafcich bez abs a posilovace brzd a pri vhodnem obuti se nemusis vubec bat jezdeni v Bosne,Rumunsku,C.Hore,Chorvatsku apod.Samozrejme mluvim o jezdeni na sotolinovych cestach.V Rumunsku i mekci blaticko se da zvladnout.Nejvic ale zalezi na hlave a taky jak nalozeny budes.... preji dobry kup M.
hobr napsal:
Nejsem znalec, ale LITINOVÉ ráfky na moto jsem ještě neviděl...
Ty jsi šťoural My, co žijeme obklopeni babama si to umíme přeložit rychle do srozumitelné mužštiny
Ale zase by to dodalo hrošíkovi odpovídající váhu nejen osobnosti v sedle A v offu by to bylo určitě s větším adrenalinem.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Sice nemám 12ku, ale 11ku, ale na tom nesejde. V terénu mám něco naježděné.
Co se týká SUCHÝCH polňaček apod. to sjedeš na čemkoliv. Problém samozřejmě je bláto, tráva apod. A taky v podstatě jakákoliv překážka nad 10 cm. Nakonec je to ale o tom jak umíš jezdit a lidí, kteří na GS umí trochu jezdit v terénu moc není.
Obecně ale ježdění na GS v terénu je blbost, je to trápení motorky i jezdce. To pochopíš až když si pořídíš ostré enduro. Taky jsem s GS jezdil všude kde to šlo dokud jsem si ho nepořídil.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Původní otázka zněla zda je možné jezdit lesní/polní cesty, šotoliny, ať to zvládne Bosnu i vyjet na nějakou poloninu na Ukrajině. Ano, na dvanáctce plně naložené na delší cestu je to možné, záleží na obutí a stavu cesty. Letos v Rumunsku jsme jeli po krásné šotolino/hlinité cestě a paráda a po celonočním hustém lijáku tam zapadl i džíp 4x4, traktor ho měl co vytáhnout.
Na ostrém enduru jak píše ripper nepojedeš většinou 5-10.000 kilometrů na dovolenou.
Z mě je 1200 GS na dlouhé cesty i s jízdou mimo asfalt po "slušných" cestách v pohodě a když je cesta hodně mizerná, tak se dá, ale je to dřina a spíš nouzovka. Já se chci teď pohybovat v trošku horším terénu (občas trošku bláta a třeba písku v Maroku) a tak přemýšlím o KTM 790 adventure a kdybych chtěl jezdit ještě v horším terénu, tak bych přemýšlel třeba o SWM RS 500 R, ale to už není o extra dlouhých cestách. O opravdu ostrém enduru neuvažuji, protože jezdit čistě po lesích, loukách a polích se nechystám...