Ahoj!
Asi pred tydnem jsem si poridil 1100GS a mam na vas par dotazu ohledne vseho. Nektery asi budou dost blby, tak me za to nekamenujte..
Taakze:
1) Jak se meni svicky? Vytahl jsem ten stekr, ale nevejde se mi di te diry klic.. Musim na to mit specialni zuzenej svicak, nebo se musi sundal ventildekl?
2) Kdyz nastartuju za studena (a tim myslim 15-20 stupnu, nebo kolik ted byva venku), tak to vzdycky chytne na poprve i bez sytice a otacky se drzi asi na 1100. Jakmile se to ale ohreje na provozni teplotu (4-5 dilku) tak mi volnobezne otacky houpou nekde mezi 1400-1600.
3) Kdyz jedu vklidu 2500-3500 ot. tak je masina pekne klidna. Jak se ale vytoci vic tak je citit ze jakoby motor vibruje do stupacek a tak. Je to normalni?
Ahoj, na svíčky je klíč v sadě nářadí pod sedlem spolujezdce, volnoběh se mi zdá trochu vyšší. Co se týká těch vibrací tak si myslím, že do určité míry je to normální. Záleží na tom jak moc jsou cítit, ale trochu ano. Pokud jsi předtím měl Japonce tak si u 1100GS budeš muset na spoustu věcí zvyknout. U Japonce je problém když se ti divné zvuky začnou ozývat. U BMW je divné když ty zvuky přestanou to máš pak problém. 700 GS, 1100 GS
Tak teď už tě chápu. Po Transalpu jsem měl stejný problém a dodnes mi některé věci u BMW tak trochu jdou proti srsti Když odklopíš sedlo spolujezdce je tam takový černý kryt, ten odklopíš a pod ním je nářadí, dofukovací sada, měrky a hlavně takový vehement který nasadíš na fajfku svíčky a tím vytahuješ fajfku ať si nevytrhneš kabel …
Volnoběh tam na levé straně má štelování, ale radši si stáhni manuál nebo si to nech seřídit :-D Jinak už bych ho nedal za nic na světě, ale musel jsem si prostě zvyknout a stejně si na Transalpa často vzpomenu :-DDD
Upravil mysaccek dne 27.06.2018 22:58
700 GS, 1100 GS
JO a pokud máš gumy na stupačkách, tak si je zkus sundat a pak teprve uvidíš co je to vibrování do stupaček, že to s gumama skoro vůbec nevibruje. ;-)
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Tak jsem o vikendu vymenil ty svicky, kupodivu pod sedlem fakt bylo naradi s klicem kterym to fakt slo
A seridil karburatory - celkem tragedie. Volnobezny srouby uplna prasarna, potenciometr na klapce mel v klidu pres 1V a podobne.. Ted uz se to zda o dost lepsi, tak uvidime jestli si i trochu sedne spotreba (predtim to jezdilo snad za 9).
No za odbornika bych se urcite neoznacil...
Proste jsem si tady nasel navod "jak seridit" a sel podle nej.. Kdyz mas ten synchrometr na podtlaky (nebo jak se to odborne jmenuje), tak to neni nic sloziteho..
Buď v pohodě.... a jedovatých poznámek některých členů si nevšímej (příspěvek Racka za jedovatý nepovažuji)...
Všichni tomu říkají klapky ( před úpravou bylo napsáno kalpky)...
Přitom dle principu se tomu dá i říkat " karburátor " což je dle přesné definice "zařízení v němž se vytváří zápalná směs pro spalovací motory", zápalná směs se vytváří takzvanou "karburací", což je mimo jiné " tvoření zápalné směsi (pro spalovací motor) mísením jemně rozptýlených kapiček, nebo par kapalného paliva se vzduchem"
Většina lidí zná pouze takzvaný "podtlakový karburátor", kde je podtlakem přes trysky malého průměru nasáváno palivo do difuzoru, kde dochází k jeho rozprachu...
Kdyby si někdo místo bezpředmětné kritiky radši rozšířil obzory a podíval se alespoň sem:
(když už nedokáže uvažovat), nebyl by pak za B.L.B.A...
A jak říkal sám p. Werich " nejhorší je srážka s blbcem, blbce totiž nedokážete usvědčit z blbství"
Jooo a omlouvám se za plevelení Tvého vlákna, ale nedalo mi to a musel jsem to napsat..
Upravil AKHB dne 02.07.2018 15:01
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Jinak se vším ostatním souhlas, jen nechápu proč si v dnešní době lidi kupujou takový starý, težký, nabouraný autojeřáby jako je 1100GS... (dotaz na autora diskuze)?
Jinak 1100GS má hodně divnejch zvuků a vlastností:
- ABS při rozjezdu zní, jak když hodíš 10tku klíč do plechovýho kýble
- po nastartování zacvakaj ventily, jako když dáš plnej plyn u Zetoru 25
- řazení z 1 na 2 není úplně nejjemnější, dost často se zvukovým efektem přelomení suché smrkové větve
- občas nahlas bzučí palivové čerpadlo, nejvíc je to slyšet nejdál od domova
- atd...
Rada - neposlouchej to a jezdi. Hlavně se nevrtej ve věcech,které fungujou!
Upravil Hrabe_X dne 02.07.2018 14:58
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Díky za upozornění... sem to po sobě nečetl... a jasně mají tam být KLAPKY... opravím to...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Jinak se vším ostatním souhlas, jen nechápu proč si v dnešní době lidi kupujou takový starý, težký, nabouraný autojeřáby jako je 1100GS... (dotaz na autora diskuze)?
Jinak 1100GS má hodně divnejch zvuků a vlastností:
- ABS při rozjezdu zní, jak když hodíš 10tku klíč do plechovýho kýble
- po nastartování zacvakaj ventily, jako když dáš plnej plyn u Zetoru 25
- řazení z 1 na 2 není úplně nejjemnější, dost často se zvukovým efektem přelomení suché smrkové větve
- občas nahlas bzučí palivové čerpadlo, nejvíc je to slyšet nejdál od domova
- atd...
Rada - neposlouchej to a jezdi. Hlavně se nevrtej ve věcech,které fungujou!
Hrabe_X napsal:
[quote]AKHB napsal:
Všichni tomu říkají kalpky...
"Kalpka" jsem tomu tedy nikdy neřekl.
Jinak se vším ostatním souhlas, jen nechápu proč si v dnešní době lidi kupujou takový starý, težký, nabouraný autojeřáby jako je 1100GS... (dotaz na autora diskuze)?
A já ji chci taky,které gs najede 850 000km při zachování 70 procent orginality?viz motohank.
Aha. Díky za odpověď.
Ptám se proto, že kdysi nebylo moc kam jít, ale dnes je spousta jiných voleb a nejsou už vyloženě špatný, nespolehlivý, nepohodlný motorky.
Tehdy byla 1150novinka, na tu jsem neměl dukáty. Pak byla možnost Triumf Tiger 900, 1100 Guzzi Quota, snad ještě Varadero (brrr to je divnější snad víc jak ta Guzzi), začali prodávat LC8, která se obvykle vysypala v půlce cesty a stála balík (a hnusnější budíky dodnes nikdo nevyrobil jak na první LC8).... No nebylo kam jinam uhnout, když jsi chtěl ve 2,cestou, necestou, občas rychle a daleko.
Já si to koupil poměrně mladý. Tehdy se starší asi 5ti nebo 8mi let kdysi nemohli přihlásit po dovozu do ČR,už přesně nevím.
Cestovatelé mě varovali, že to je samý čidlo a drát, řídicí jednotka a hlavně to nemá klasickej karburátor. 2ventily stejného roku neměly už nakopávačku a nebylo to k ježdění s mou partou různorodých motorek, jelikož by tomu na dálnici asi ukápl válec (to zas bude keců), mělo slabý brzdy,elektriku a mým stylem jízdy žralo jak ruskej vrtulník při útoku. Prostě se na můj styl ježdění nehodilo, ačkoliv se mi líbilo a líbí dodnes.
Po asi 16ti letech, už ani nevím jak dlouho to mám, musím říct, pro cestování je to ideální univerzál, když občas jedeš lesem, cyklostezkou, zkratkou, pár dní po dálnici, vjedeš do hor a honíš se s motorkama v zatáčkách plně naloženej, tak tohle umí skvěle. Furt je kolem hodně jinejch motorek, který jsou krásný, rychlý nebo víc off nebo víc něco jinýho. Takže když se dlouho nesvezu, tak to vždy skoro prodávám a čumím po jinejch, ale pak se projedu a zjistím, že mi to tak dokonale sedí, že není lepší univerzální motorky. Otvírá mi to zvláštním způsobem svět přede mnou,
ten pocit, že když mi yebne v makovici, můžu jet kolem koule a nemusím nic řešit mi jiná motorka nepřinesla. Nemít tohle GS, měl bych v garáži místo jedné minimálně 3 různé motky, které umí nejlépe jen něco. 11tka se pro mě stala takové ideální manželství s motorkou (narozdíl od manželky neřeší, když se svezu na jiné, což samozřejmě manželce nedělám, motorce občas jo.)
A krom univerzálnosti byl další důvod koupě: levnej základní servis, kterej zvládneš všude na světě a přístup ke klíčovejm dílům. Starter seženeš ze starýho Peugeota, čerpadlo z VW, svíčka stojí kilo, filtry proti japoncům za pár drobnejch atd... a teď je i dost kvalitní druhovýroby, i když už to není důležité, protože nejsem studentík a GS, který bylo nedosažitelně drahý si koupíš za 3průměrný platy.
Závěr: dneska už s 1100GS nevypráskáš v zatáčkách supersporta, jako kdysi, ale na svůj věk je to motorka, která stíhá na plynu i na brzdy s velmi schopným podvozkem, pro který jsou limitem jezdec a gumy.
Gratuluju všem, kdo dočetl až sem a neusnul jak moje dcerka, která chudinka čekala na pohádku, až to tatík doklobe do tabletu.
Upravil Hrabe_X dne 02.07.2018 22:17
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ja jsem koupil 1100 GS prestavenou na 1150 ADV. Jeste porad se sam nemuzu rozhodnou, jestli to byla dobra nebo spatna koupe. Je to takovej malej bastl nicmene se mi moc libi a jsem z ni nadsenej. A hlavne je to obalene touratechem ze vsech stran, coz je pro me velike plus
Vzdycky se mi libili mastodonti masiny. A kdyz jsem se ted rozhodoval co si zase poridim, tak byly jen dve volby Afrika nebo GS.. Noa to GS me proste vzalo za srdicko vic, zvlast v podani toho ADV.
No ale ze to zere jak tank na sytici, to jo.. to musim jeste nejak poladit.