jak dlouho vám vydrží řetěz/sada u BMW F650GS (06)? Minulý rok jsem na podzim měnil celou sadu a mám najeto 7tis km a už jsou těsnící kroužky v hájí. 2 už úplně odlítly a další se odchípávají.
Zajímavé je, že se to děje jen na vnitřní straně řetězu (ze strany k motoru).
Mám ČZ 520 ORMX a řetězová kola od JT.
Původní řetěz s kterým jsem moto kupoval byl taky ČZ 520 RMX a ten měl snad všechny o-kroužky pryč.
Dělá to F650GS normálně, nebo to bude špatným řetězem/údržbou? Mažu a čistím pravidelně cca 500km.
Jezdím normálním tempem, spíše kochačku a rychlostně do 120kmh (na dálnici), nad 5tis otáček na 5ku netočím.
Díky za případné postřehy.
Tom
Upravil mogul88 dne 03.07.2018 10:51
Manželka prodávala F650GS při 75 000 Km, plus mínus, přesně si už nepamatuju.
Za tu dobu jsem jí měnil řetězovku dvakrát, pokaždé ČZ řetěz s X kroužky a kola JT.
Mazáno různými nemotorkovými oleji, prostě průmyslovými mazivy ve spreji, pro rychloběžné řetězy a neagresivní vůči gumě.
Čištění řetězu, třeba o dovolené, která měla 8000 km, ani jednou. Jinak tak někdy hodně zřídka. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Zdar, sic už dakárka nemám, ale pro info třeba: https://www.bmwgs...ad_id=8875 doporučuji obzvlášť pozorně přečíst příspěvek pana Melizoye... a pak: čím čistíš, čím mažeš a jezdíš po silnici nebo i v prachu a blátě...?
Upravil Woodman dne 03.07.2018 14:59
...songs from the wood make you feel much better...
Ahoj, ja 650 nikdy nemel, ale 7tisic je nesmysl, neco je spatne. Asi sem moc nepomohl, ale ja se o řetězy taky vždycky staral a na xrv750 to bylo cca. na 30-40tisic KM.
7 tisíc je málo, mal som F 650, V-Strom, Varadero, stále reťaze DID ZVMX + Scottoiler. Životnosť reťazí stále cca do 50.000 km. Zásada je mazať, mazať a mazať ....
Mazal a cistil jsem vzdy pripravky na retez a pres 20tis to musi dat i kdybys to asi ani nemazal, pokud je malo povolenej tak poznas vytahanej retez, pokud mas problem s krouzky a podobne bych zmenil co ted pouzivas.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Já měnil DID VX2 ve 23k preventivně. Po návratu z teplých krajin nějak zreznul, jestli z něj něco vyteklo nebo se mi to jen zdálo nevím. Nicméně na rozetě nijak vytahaný nebyl, podle měrky taky ne, rozeta (Sunstar) a přední kolečko (JT) nevykazovaly zvláštní opotřebení (podle mě by dalších deset daly s prstem v nose) a to jsem řetěz mazal jednou za čas, přičemž jsem většinou zapomněl, takže intervaly mezi mazáním byly i několik tisíc km. Čistil jsem ho třikrát, dvakrát kartáčem za tři stovky, kdy podlaha, mašina, moje nohy a ruce a i řetěz byly zasraný a řetěz čistotou nesvítil. Kartáč jsem hodil do kanálu. A jednou kettenmaxem (nebe a dudy). Používal jsem standardní počet zubů 16/47 a 112 linkový řetěz.
Řetěz nebyl přepnutý, klasicky podle manuálu 35-45mm průvěs.
Čištěno klasicky petrolejem, či párkrát čističem na řetězy od Motulu.
Mažu taky Motulem Chain Road +, zkoušel jsem i Offroad verzi.
Ježděno 90% na silnici, občas se objevila nějaká polňačka.
Prozatím mám domluveno s prodejcem motoretezy.cz zaslání řetězu (následně oni zašlou k výrobci pro posouzení reklamace) a nabídli mi nákup nového řetězu za polovinu ceny. V případě uznané reklamace vrátí peníze, takže super nabídka.
Já teda nemám řetěz, ale dělal bych to laserovým ukazovátkem. Když ho nastavíš aby svítil těsně podél rozety- na kolečku uvidíš na stínítku jestli je to ujetý...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Předpokládám že ti nechybí nic co patří na osku zadního kola. Takže jedině že máš na jedné straně kolo moc vepředu a druhé vzadu, to uvidíš na ryskách. Ale hlavně zkus to ložisko na rozetě a tlumiče záběru. Prostě jestli se ti ta rozeta při záběru nevychyluje.
zkus Scottoiler... komfort TEMER jako kardan.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2