Zdarec chlapi, pořád si zvykám na GS, ale už je to mnohem lepší než když jsem ho koupil. Proto mám další dotaz. Když nastartuju tak první 3 až 4 otočení motoru(odhadem) to má takovej kovovej zvuk. Já si myslím, že to je prodleva než se všude dostane ten steklej olej? Je to možný a normální, nebo tam je něco v prdeli? Nejsem žádnej motorového odborník tak se radši ptám.
Taky si myslím, že to bude ten napínák. Jeho další projev je, že po zahřátí motoru to většinou na volnoběh klepe.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Podle mne je to napínák a dělá mi to už léta, stále stejně. Ještě vyzkoušej, jestli to dělá stejně i když je studená motorka před nastartováním déle zaparkovaná na hlavním stojanu a nebo opřená o bočák. Z bočáku je to - aspoň u mne - markantnější, je to myslím olejem, který se musí dostat všude a když je jeden válec výš, pár otáček mu to trvá. Beru to jako vlastnost a neřeším...
Mě něco podobného začal hroch dělat taky. Někdy při startu se ozve taková kovová rána. A další věc je, že při vytočení motoru na pětku přes 4 tis. ot. něco začne rachtat. Já myslím, že řetízek. Teď se momentálně povaluju u řeky v Norsku tak doufám, že to těch 1500 km domu hrošík zvládne. Co si myslíte. Jet a netočit tolik? Dík za radu
Mně to rachtalo při velké akceleraci tak kolem 5,5-6,5 tisíc. Myslel jsem že jsou to detonace, ale na radu známého jsem uspíšil připravenou výměnu napínáku a zatím je cca tisíc km klid.
O tom rachotu při zrychlování jsem psal a nemyslím, že je to řetěz ale fakt detonace. Se 100 oktanovým palivem to nedělá. Přišel jsem na to, že když se v momentu, kdy to začne rachotit, dá plný plyn, přestane to. A nebo ubrat a zrychlovat pomaleji. To je ale něco jiného než ten zvuk po nastartování.