Zdarec chlapi, pořád si zvykám na GS, ale už je to mnohem lepší než když jsem ho koupil. Proto mám další dotaz. Když nastartuju tak první 3 až 4 otočení motoru(odhadem) to má takovej kovovej zvuk. Já si myslím, že to je prodleva než se všude dostane ten steklej olej? Je to možný a normální, nebo tam je něco v prdeli? Nejsem žádnej motorového odborník tak se radši ptám.
Taky si myslím, že to bude ten napínák. Jeho další projev je, že po zahřátí motoru to většinou na volnoběh klepe.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Podle mne je to napínák a dělá mi to už léta, stále stejně. Ještě vyzkoušej, jestli to dělá stejně i když je studená motorka před nastartováním déle zaparkovaná na hlavním stojanu a nebo opřená o bočák. Z bočáku je to - aspoň u mne - markantnější, je to myslím olejem, který se musí dostat všude a když je jeden válec výš, pár otáček mu to trvá. Beru to jako vlastnost a neřeším...
Mě něco podobného začal hroch dělat taky. Někdy při startu se ozve taková kovová rána. A další věc je, že při vytočení motoru na pětku přes 4 tis. ot. něco začne rachtat. Já myslím, že řetízek. Teď se momentálně povaluju u řeky v Norsku tak doufám, že to těch 1500 km domu hrošík zvládne. Co si myslíte. Jet a netočit tolik? Dík za radu
Mně to rachtalo při velké akceleraci tak kolem 5,5-6,5 tisíc. Myslel jsem že jsou to detonace, ale na radu známého jsem uspíšil připravenou výměnu napínáku a zatím je cca tisíc km klid.
O tom rachotu při zrychlování jsem psal a nemyslím, že je to řetěz ale fakt detonace. Se 100 oktanovým palivem to nedělá. Přišel jsem na to, že když se v momentu, kdy to začne rachotit, dá plný plyn, přestane to. A nebo ubrat a zrychlovat pomaleji. To je ale něco jiného než ten zvuk po nastartování.
Když ono to je těžký. Každej si to představuje jinak. Dneska jsem ujel něco okolo 300km. Neozvalo se to, ale snažim se vyvyrovat prudké akceleraci. Teď mě čeká Dánsko a Německo. Budu to pozorovat a až budu blíž doma zkusim víc experimentovat kdy a jak se to projevuje.
DrOz - tyhle experimenty mám za sebou, zkoušel jsem stále větší zrychlování na jeden rychlostní stupeň a se stejným palivem v nádrži. Když jsem na ten jev narazil, věděl jsem, že víc zrychlovat nemohu, leda podřadit. Až později, když mi někdo řekl, že to fakt není mechanický zvuk a že v motoru nemlátí něco o něco (tak mi to totiž přišlo), jsem zkusil ve chvíli, kdy to začalo, dát plný plyn a ono to kupodivu přestalo a motorka vyrazila jako raketa. A s jiným palivem to bylo zase trochu jinak a s kvalitním 98-100 oktanovým benzínem to nedělá vůbec. Podotýkám, že to nemá nic společného s nájezdem a opotřebením něčeho v motoru, poprvé jsem se s tím totiž setkal u mé první 1150GSA, kterou jsem kupoval fungl novou a měla v té době najeto nějakých 5000 km.
Upravil Ivan dne 28.07.2018 18:53
Já mám pocit, že mám 2 otáčková pásma a jízdní režim, kdy to rachtá. Jedno přisuzuju detonacím, je to asi 2s po prudším přidání plynu v nižších otáčkách, a druhé jak jsem psal v tahu kolem 6 tisíc - a na to vypadá, že zabral nový napínák.
Jinak projev byl u obou stavů stejný - klepání a ztráta výkonu. Uvidím co ukáže čas.
Upravil agenthonza dne 28.07.2018 21:43
Tak jsem úspěšně doma. Včera 950km v tom vedru po německý dálnici bylo bájo. Jak jsem psal poslední část jsem jel ostřeji a zkoušel jsem vyloudit zvuky co mě děsily. Nic moc se mi ale neozývalo jen nezřetelně. Takže závěr bude asi takovej, že se sice podívám na napínák, ale budu se řídit mnohokrát otřepaným heslem: Neřeš to a jezdi!
btw: Koukám Ivane, že máš najeto asi tak 10x tolik co já a že jsi taky z hrakraje. Mohli bychom to probrat někdy na silnici. I když je mi jasný, že času je málo.
Ty detonace mi prudkým záběru (nebo velkým namáhání) mi to dělá taky. Ale je otázka jestli to s těma rozvodama opravdu nesouvisí. Já jsem to nikdy neléčil 100 oktanovým benzínem, jak se tu zhusta radí, ale většinou pomohlo seřídit ventily.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja napsal:
Ty detonace mi prudkým záběru (nebo velkým namáhání) mi to dělá taky. Ale je otázka jestli to s těma rozvodama opravdu nesouvisí. Já jsem to nikdy neléčil 100 oktanovým benzínem, jak se tu zhusta radí, ale většinou pomohlo seřídit ventily.
Ono, já si myslím, že kvalita benzínu má vliv na chování motoru. Vcelku klasicky moje 1100 trpí na neklid při 50km/H při 3000tis ot. Moto je po seřízení podtlaků, ventilů, nové svíčky, vz. filtr … Má na to vliv a to přesně od nádrže k nádrži to co bylo natankováno. Takže 100oktanový benzin za určitých okolností význam má.
700 GS, 1100 GS
Tak je to jak říká Ivan. Když ji opřu o policajta, tak ten zvuk je při startu "daleko víc". Když stojí na cetrálu, tak to tak hrozný není. Kámoš říká, že si taky jako tady hodně z Vás myslí, že to je napínák. Dá se s tím něco dělat? Někdy jsou ty zvuky fakt hrozivý. Hlavně když to nastartím někde mezi lidma, tak každej čumí jak kdyby se to mělo rozpadnout.
Napínák se dá vyměnit za modernizovaný. Je to dutej šroub a hydroštel, v nákupu cca 2000kč. K výměně stačí sundat jen levou škrtící klapku a trochu trpělivosti k nalezení správného směru, kam vytáhnout původní napínák.
Dělal jsem to před měsícem a po nastartování je absolutní klid.
Ahoj,
připojím se s dotazem. BMW 1150 gsa 2004, 45 tkm. Chvíli po studeném startu se začne z levého válce ozývat nepravidelné klepání. Šponovák již vyměnen za nový typ. Může to dělat zdvihátko ventilu nebo např prasklá vodicí lišta rozvodu? Na videu studený start při 15 stupních, začne klepat v cca 12 vteřině. Když bylo na nule, začal klepat o dost dýl.
Díky
Jo je to napínák. Už se to tady řešilo - vyměnil napínák za novej typ a za měsíc stejný zvuk. Rozdělalo se to a napínák měl divně rozklepanou hlavu, která tlačí na lišty. Další napínák už byl v pohodě. takže to vypadá na vadný kus YouTube Video
Upravil Spitfire dne 21.03.2019 18:19
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90