Zdravím. Som majiteľom 1200GS r. v. 04, naj 50.000km. Dnes som jazdil rýchlosťou asi 60km/h na 3. rýchl. stupni, keď zrazu vysadil motor. Dal som 2 a nič. Spojka štartér a zasa nič. Po zastavení na krajnici som opätovne zapol zapaľovanie. Diagnostika neukázala žiadnu chybu, striekačka si potiahla palivo, ale nereaguje tlačidlo štartéra!!!
Skúšal som odpojiť batériu, druhý kľúč, ale nepomohlo. Všetko ostatné funguje - len nechce naštartovať. :-(
Ani sa nepretočí štartér ani Ťuk.
Ak máte niekto nejaké skúsenosti, či tipy, tak vopred ďakujem.
za A tomu nerozumím, a za druhý mě to uráží
pojistku tam mám, dneska jsem na ní koukal, když jsem dělal napájení navigace (není to ta k navigaci), ale ta by "umrtvila" celý moto to mě nenapadlo.
jsem to lama, ta bude určitě k zásuvce že? to víte elektřtina vo tom sem slyšel vyprávět vod strejdy
Upravil Baltazar dne 05.04.2009 21:58
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Mizi33 napsal:
A nemuze to byt rozbity ten cudlik na chcipani motoru (jestli vsechno ostatni funguje)? Treba to motorce rika ze to je v poloze VYPNUTO...
Když by čudl zůstal viset ve stavu "chcípnuto", pak by nenatlakovalo čerpadlo, bych si tak jako dovolil selským rozumem uvažovat.....
Něgde ti tam něco shořelo.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ako som už písal moto skapalo za jazdy na 3 prevodovom stupni, takže roztlačiť asi nie. Poistka ma napadla hned ako som to odstavil a hladal som ako blbec až kým ma nenapadlo pozrieť manual - poistky to nemá. Chvália sa tam tým, že aspoň odpadá potreba výmeny poistky . Dnes idem za chalanom do servisu zistiť či na niečo prišiel, a ak nič skúsim sa ozvať Francuzovi motoride.sk
za rady vďaka
1/ Myslím si,že EWS to nebude, protože Ti motor chcípnul jak popisuješ, za jízdy. Navíc EWS /respektive snímací kroužek/ načítá data z klíčku jen při bootovací sentenci, tj při načítávání. Navíc v tomto případě poruchy svítí nápis EWS na displeji, což u Tebe , dle popisu nesvítí.
2/ Spínačem na bočáku, si myslím to také není, protože ,alespoň moje 12 startuje na neutrál i s vyklopeným bočákem. Toto bych eliminoval tím, že bych zkusil nastartovat s vymáčknutou spojkou na neutrál. Tím eliminuješ současnou chybu jako spínače bočáku, tak zařazené rychlosti, nebo obě současně, což je asi ale nepravděpodobné.
3/ Nabij doplna baterku ve stroji a ověř její kapacitu.
4/ Chybu v okruhu starteru , relé a eventuelně tlačítku , bych ověřil normálně pomocným kabelem na +. zkontroluj kostru a z +kontaku baterky natáhni přímo silný vodič na starter. Jen krátce, při neutrálu brnkni o kontakt, zda se startér hne. Měl by, jestli není chyba v něm.
5/ Nyní Ti napíšu rámcový univerzální postup jak bych hledal chybu na stroji se vstřikováním : . Netvrdím že sem genius, ale většinou sem to podle tohohle postupu rozchodil.
MOTOR SE NEDÁ NASTARTOVAT : / je dost benzínu, nabitá baterka, starter se točí /
A/ VYJMOUT A ZKONTROLOVA SVÍČKY
- jsou v pořádku jdeme na bod B
- špatné / zlá tepelná hodnota svíček, zlá vzdálenost elektrod, špinavý
vzduch filtr /
B/ ZKOUŠKA JISKRY NA SVÍČCE
- silná jiskra OK , jdeme na bod C
- slabá nebo žádná jiskra / špatné svíčky, volná nebo rozpojená kabeláž
systému v zapalovacím okruhu, špatná cívka-y, proražený nebo vadný
kabel ke svíčkám, špatný generátor pulzú, špatný nouzový STOP vypínač,
špatné relé okruhu vstřikování, špatné ECM
C/ ZKOUŠKA SYSTÉMU VSTŔIKOVÁNÍ
- diagnostika nehlásí žádnou závadu , jde se na bod D
- diagnostika hlásí vadní díl vstřikování, snímač atd....
D/ ZKOUŠKA KOMPRESE VÁLCÚ
-normální komprese, jde se na bod E
-slabá komprese / nezavírá ventil, vadný píst či kroužky, vadné těsnění pod
hlavou, podpálená sedla či ventily,špatné časování ventilú/
E/ MOTOR NASKOČÍ ALE SE ZASTAVÍ
/přisávání falešného vzduchu do sání, špatný volnoběžný ventil, špatný
předstih, vadné ECM, pulzní snímač, znečištěné palivo.
Dle mě máš někde uvolněnou kostru, špatný kontakt, poškozený Stop spínač.
Čus a hodně zdaru A dej pak vědět co to bylo za špek jo?
Jo a hele, teď jsem se vrátil z garage / hradu / a zkusil to na svojí 12tce....
Vypnul sem NOUZÁK a zapnul klíček v zapalování. Normálně bylo slyšet pumpu.
Úplně stejně, jako když jsem zapnul jen klíčem ,nebo kllíčkem a S VYPNUTÝm nouzákem! Stejnej zvuk ! Neboli to tlakuje , jen je vypnuté zapalování .....
Kabeláž k nouzáku, na té větvi konektor či jiný spoj nebo nouzák sám se mi jeví dosti pravděpodobný.....
Upravil W dne 06.04.2009 18:34
Dal si odniekiaľ poslať schému elektriky a mal to merať celý deň. Podľa toho čo zistil, by to mala byť uhlová indukčná cievka pod ľavým valcom.! V BMW Bratislava by mala byť cena cca 90 €.
.....tak som to bol pozriet indukčna spodna lava cievka je naozaj spalena na konektoroch....dal som k dispozicii na skušku zo svojej moto ale moto ani tak neštartuje....pristrojovka spusti kontrolu všetko je ok ale po stlačeni šterteru sa zopne len rele pod sedlom a nič....tak babe rad
Potřebují radu, dnes jsem ráno nastartoval v pohodě, vše OK. Během toho co jsem nasazoval rukavice a helmu, moto na bočním stojánku se zařazeným neutrálem chcíplo, koukám na přístrojovku a vypadá vše OK, žáden nápis, chci nastartovat a nic, zkusil jsem asi dvakrát otočit klíčem a znovu stratovat a nic, i když moto bylo na nutrálu, neutrál nebyl zobrazen, pomohlo až vytáhnou klíč a znovu zasunout, poté vše OK chytla hned. Ani bych o tom nepsal, ale už se mi dvakrát za poslední týden co mám toto moto (jsem čerstvý majitel) stalo, že jsem přišel po přestávce v jízdě k motu a napoprvé po otočení klíče nešlo nastarovat, prostě nic, vždy pomohlo vytahnout klíč a znovu zasunout. Jina přístrojovka vše ukazuje OK, žádná chyba. Nevíte co by to mohlo být. Jedu za dva týdny na motodovelenu a nechci někde zůstat stát 1500Km od baráku. BMW R1200GS 2008.
Upravil dejvit dne 07.05.2014 12:26
Jestli jsi startoval na bočním stojanu a stává se ti, že se občas nezobrazí neutrál, tak motorka samozřejmě "chcípne" - jednotka si "myslí" že je zařazená rychlost a motor zhasne (blokování přes spínač na bočním stojanu). Pak by byl vadný potenciometr ukazatele zařazené rychlosti (zezadu na převodovce) - alespoň takhle jsem to z tvého výkladu pochopil. Když ti to zrovna nepůjde nastartovat (nebude neutrál), tak dej moto na hlavní stojan a zkus startovat s vymáčknutou spojkou - když bude OK spínač u spojkové páčky, tak motorka nastartuje. Potom samosebou vyměnit potenciometr na převodovce.
Upravil Tonda dne 07.05.2014 12:40
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Jestli jsi startoval na bočním stojanu a stává se ti, že se občas nezobrazí neutrál, tak motorka samozřejmě "chcípne" - jednotka si "myslí" že je zařazená rychlost a motor zhasne (blokování přes spínač na bočním stojanu). Pak by byl vadný potenciometr ukazatele zařazené rychlosti (zezadu na převodovce) - alespoň takhle jsem to z tvého výkladu pochopil. Když ti to zrovna nepůjde nastartovat (nebude neutrál), tak dej moto na hlavní stojan a zkus startovat s vymáčknutou spojkou - když bude OK spínač u spojkové páčky, tak motorka nastartuje. Potom samosebou vyměnit potenciometr na převodovce.
Ahoj,
měl jsem stejný problém, přijel jsem do obchodu a pak už neneastartoval, všechno fungovalo jen se nerozsvítil neutrál...odešel potenciometr zařazené rychlosti a ani na hlavním stojanu ani bez stojanu se zmáčknutou spojkou nenastartovala...takže odtahovka a bádání. Koupil jsem novej snímač, vyměnil a nic... musel přijít maník s diagnostikou, smázl chybu, spároval čidlo a najednou naskočila a od té doby bez problému..tak se na to čidlo podívej je na převodovce ze zádu..
Díky za rady vypozorují při příští chybě a pak uvidím, ale nechtěl bych zůstat stát někde na dovči v Rumunsku. Budu mít s sebou diagnostiku, ale asi by mi nepomohla, kdyby ten potenciometr kiksnul. Kvůli takové prkotině, že neukazaje zařazený rychlostní stupeň, moto by nejelo, no to je síla.
Upravil dejvit dne 07.05.2014 19:45